Direktlänk till inlägg 8 augusti 2022

Öland 2022 del 2

Av Ia Weylandt - 8 augusti 2022 17:45

 

Dom härliga, underbara dagarna här på Öland fortsätter att rulla på.

Vi tränar, umgås och bara njuter...


Vi inleder varje dag med att gå en härlig prommis med hundarna innan träningen drar igång.
 
I fredags blev det rapport igen, denna gången fick Glock stå över, och HickeliPickan springa...
 
Lyxarna.....
 
Rivorna....
 
Inget är som väntans tider, när flickorna står på rad på A-stationen och inväntar i detta fallet Riva som gick först från B-A
 
Ett motiverande träningspass på lättsprungen vandringsled utefter havet....

Och hissande vackert på utestationerna...
 
Och efteråt god lunch, och trevligt eftersnack....
 
Man skulle kunna tro att Mr Lyx/Dante ligger och ber till högre makter🙏

 

Men sanningen är den att han testligger Lyxans nyinköpta kylmadrass, för att kolla effekten av den...😂😂


Efter lunchpausen blev det lydnad...

Glocken går ett fint framåtsändande...

 
Olsson skötte sig bra....
 
Dante på håll....
 
Riva i ett fiiiiint framförgående......
 
Mr Riva/Jetson pysslade med annat under tiden 🍌🤪
 
Jag njuter alltid lika mycket när jag ser Lyxligan träna lydnad.

Dom är sååå Underbara att se ihop⭐️
 
Efter lydnaden fick Knocke ett spår för första gången på länge...

Och jädrans ett sånt fint upptag han gör, och spårar sen super⭐️
 
Dante fick också spåra, och kom iväg fint⭐️
 
På fredagen var ju vädret lite växlande ☀️☁️🌧 vilket vi visste innan att det skulle vara.

Så därför bestämde vi oss för att ta den obligatoriska kroppkakemiddagen då, för vem vill grilla i regn😎
   
Alltså, det är ju såååååååå jäkla gott, jag sitter bara och "ummar" och njuter av varje tugga....

 

Thomas var ju duktig och smakade kroppkakor för 2 år sedan när vi var här....

Men från honom kom inget "ummande" snarare kräkkänslor, och han sa,,,

Aldrig mer.......

Så han åt en pizza från campingens restaurang....
 


Även lördagen inledde vi med en magisk promenad....
 

Alltså, dessa skogar,,, dom ÄR verkligen Magiska, och dom är Oändliga....
 

Denna dag, skulle vi köra den roligaste övningen jag vet, det som vi kallar "överlappningar"

Team Frolssons....
 

Team Riva...
 
Team Lyx....
 
Samba-Thompa gick sist och snitslade spåren....
 

Hundarna gick iväg i fin stil, och med dom i säkert förvar hos hussarna på B, packade vi flickor ihop vårt pick och pack, och gick efter och förbi....
 

Vi snitslade ett nytt spår, hundarna skickades efter oss, och sen kom hussarna upp och gick förbi...
   

Thompa lekte lite med Olsson, innan han gick vidare...
   

Och sådär höll vi på, så totalt sprang hundarna 5 skick, och dom var så taggade, och tyckte verkligen det var skitkul...

Och tänka sig, att även denna dag blev det lunch 🥗 
 

Och sen fick Sheriffen spåra denna dag också, och gjorde ett lika fint upptag, och spårade super⭐️
 

Även Dante fick ett spår..
 
Jetson har också spårat varje dag, men det fick jag inte med på bild...

 

Så skönt att komma hem till campingen med nöjda hundar, och sätta sig i solen utanför husvagnarna.

Denna kväll ställde jag fram lite snacks till matlagningen...

 
Älskar när man snacksar och umgås samtidigt som maten tilllagas...
   
Till efterrätt bjöds det på en sån makalöst god tårta, så det var nog den godaste jag någonsin ätit tror jag...
 
Nöjda, mätta och glada semesterfirare....
   

Och på söndagen tränade vi hund,,, nån som blir förvånad 😂

Men vi började med promenad...

 
Denna dagen trampade Thompa ut ett spår till Hickan...
 
Sen blev det lydnad....

Glock skäller....
 
Hickan skäller....
 
Dante får ett framåtsändande...
 
Lyxan lydde också, men fastnade inte på bild...
Riva var ute och gjorde egna rapportövningar...

 

Sen släppte jag Olsson på spåret, och det upptaget är inget att skryta över..

Fick känslan av att hon trodde det var uppletande, för hon drog ut i 190 knyck, jag tappade linan, och hon galopperade runt, runt i rutan och verkade inte fatta nånting.

 
Jag kallar in henne, och försöker igen, samma sak, full galopp iväg.

Då kallade jag in henne och gjorde ett direktpåsläpp, och iväg kom hon, men vetefaan om jag kan kalla det att hon spårade, hon galopperade på stället, och vände sig tjurig om och glodde på mig, irriterad över att jag höll emot i linan...

Så vimsade vi fram, missade såklart första pinnen, men sen så var det som att poletten trillade ner, och hon började spåra så magiskt som jag vet att hon kan, och då är hon en fröjd att gå bakom...

Visade stolt upp slutpinnen för husse och Glock....
 
Sen fick hundarna lunch....
 
Och så även vi denna dag också...
   

Och sen gjorde vi ett uppletande i en fullstor ruta med fyra föremål.
 

Olsson började jättebra, tog två snabba föremål, men sen fick hon problem, men fortsatte jobba jättebra...
 

Fick lite hjälp att hitta ett tredje, och sen bröt jag...
 

Tyckte hon kämpade på så bra, så ville avsluta med att belöna henne...
 

Och det var lite svårt även för dom andra hundarna.

 

Glock tog 3 snabba, men sen hittade han inte det fjärde.

Till slut gick Mr Dante ut och lyfte på det, men även efter det, så hade han jättesvårt att hitta det.

Man såg att han hade det i näsan, men han jobbade säkert i över 1 minut på samma ställe, innan han till slut fick napp....


 

Dante letar,,, 
 

och hittar....
 

Lyx sitter och väntar på sin tur....
 

Vad dom här 3 mupparna gör, vet jag inte😆
 

Lyx letar,,,,,,
 

och finner.....
 

Yttrligare en härlig dag, slutade med att vi tog en prommis i dom fina skogarna...
 

Hittade en buske med massor av björnbär,,, såååååå jäkla gott...
 

Så vart det måndag då, och ännu en vecka väntar i paradiset...

Denna dagen inleddes med lydnad...

En lydnad som både Glock och Olsson fick vila ifrån.

Glock för att han skulle köra frispår tillsammans med Lyx senare..

Och Olsson fick vila för att hon var lite risig i magen på morgonen.

Hon åt som vanligt, och var hur pigg och glad som helst, men kände ändå att hon kunde få en vilodag.

Det enda jag gjorde, förutom promenad, var att leka lite med tungen på lydnadsplanen...

Fast på bilden leker hon iofs med Fru Lyx🤣

 
Men Riva fick lyda...
 
Och Lyxan,,,
 
Och Jetson...
 
Dante lydde också, men han fastnade inte på bild denna dagen...

 

Och tänka sig, det blev en lunchpaus😇
 
Men sen bar det av ut i den vackraste av rapportskogar för roligaste frispårsövningen....
 
Glock var så jäkla taggad, och tyckte det var skitkul....

Vi går förbi B-stationen, och vidare ut till C.
 
Lyx inne på C,,, och kolla dom skogarna....

Man vill aldrig gå hem....
 
Gubbarna kommer upp, och går förbi C...
   
Fyra frispår gjorde vi, och både Glock och Lyx skötte sig super⭐️⭐️
   
Avslutade med eftersnack och promenad, och sen var det hög tid att åka tillbaka till husvagnarna.

Dagarna går verkligen såååå jäkla snabbt, vill Stoppa tiden nu och bara leva kvar i denna underbara bubbla för alltid...

 

Nu sitter vi utanför Hobbe och myser en stund innan det är dags för att "innanmiddagensnacksa"

Imorgon ska vi träffa ett annat rapportgäng som ligger här på Öland och träna ihop.

Då får Ollibompa vara med igen, Glock ska få lite fysträning, sen blir det Lammet&Grisen på kvällen...

 

Nu njuter vi vidare☀️

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards