Direktlänk till inlägg 19 februari 2023

Fullspäckad vecka😎

Av Ia Weylandt - 19 februari 2023 17:15

 
Tänk att jag sällan eller aldrig är riktigt "nöjd"

Förra veckan gnällde jag över att det var svårt att få dagarna att gå, och denna veckan där varje dag har varit uppbokad, så gnäller jag över hur jobbigt jag tyckt det varit....

Varför kan det liksom aldrig vara "lagom"😅


Måndagens "ToDo" var att åka till fysioterapeuten för att få en genomklämning och laserbehandling av Glocks lilla vackra kropp...

Har haft ett litet uppehåll under vintern, men nu kände vi att det var dags igen.

Tidigare gånger har jag bokat på förmiddagar, men som jag skrev förrra veckan, så vill jag gärna starta dagen med en Underbar promenad....

 

Och Underbar var verkligen måndagens ljuvliga prommis i solen☀️

Hissnande vackert!!!

 
Tänk jag minns så väl vår första dag här på Sjövreten....

Jag var igång från 05.00 på morgonen och plockade utan en sittpaus upp kartong efter kartong som flyttgubbarna bar in...

14 timmar senare kände jag att det var dags att ta en paus, och tog med mig Dollar och Glock ut för att gå en runda i omgivningarna runt gården.

Lite hade vi ju rekat innan vi köpte huset, men denna den första dagen kom jag fram till denna pärla av klippor vid vattnet.

Minns att jag satte mig ner på en sten och bara njöööt av att just jag skulle få bo så fint och nära denna underbar natur...

 
Det är snart 6 1/2 år sedan ,,,,,, jädrans vad tiden går💨💨💨💨

 

Nåväl, där spårade jag ur lite .....

Tillbaka till måndagen, så stack Glock och jag iväg till Enköping för ett besök hos Bästa Laserfröken klockan 14.00

Och glädjande nog så kändes Sheriffen jättefin i kroppen🥰

Så jäkla glädjande, vi har ju tyckt han sett fräsch ut, och nu fick vi det bekräftat.

Knocke han bara njuuter av behandlingen❤️❤️❤️❤️❤️
 
Husse och OlliBompa hade undertiden vi var iväg "egentid" ute i kohagen...

Olsson saknade Glock🥰

 

På tisdagen var det dags för provtagning på Mariefreds Vårdcentral.

Och det är ju inte jobbigt egentligen, utan det som STÖR mig är att det ju är Drop In, vilket gör att man Aldrig vet hur länge man får sitta och vänta.

Det är ju som mest folk på morgonen, men jag måste vara där tidigt, för mina prover Måste hinnas skickas samma dag, för att Eskilstuna ska kunna läsa av dom på onsdagen, och avgöra om kroppen klarar av cytostatikabehandlingen under torsdagen.

Så jag brukar vara där vid 9-tiden, och ibland har jag fått vänta i en timme, men ibland bara 10 minuter,,,,

Så man vet liksom aldrig, och det stressar mig.

 

Denna tisdagsmorgon behövde jag bara vänta i några minuter, vilket var typiskt, för jag hade tid hos distriktssköterskan klockan 09.45, så det gjorde ju så att jag fick sitta där och vänta istället😩

Säger ju det att jag Aldrig är nöjd😝

Och då till ytterligare en sak som lite STÖÖÖR mig😎

 

När jag fick återfall på cancern, så togs det ju en massa prover i Eskilstuna.

Det visade sig då att mitt blodtryck var väldigt högt 163/103 (för dom det säger nåt, mig hade det inte gjort det tidigare)

Det sattes då in blodtryckssänkande medicin, som jag nu ätit i 3 månader, och nu börjar medicinen ta slut.

Jag ringde då till cancercentrum i Eskilstuna, och frågade om dom, när jag ändå skulle dit på torsdagen kunde göra en uppföljning för att kolla om jag skulle fortsätta med medicinen.

Men får då svaret att, det inte är deras grej, utan den uppföljningen låg på VC🙄

 

Och där kan ju jag tycka,,,, Hur Krångligt Ska Det Va??????

Det är läkaren där som skrivit ut receptet,,,, jag ska ändå, dit och spendera hela torsdagen liggandes i en säng.

Ska det va så svårt att samtidigt ta ett blodtryck, och säga,,, fortsätt äta,,, sluta äta,,,öka dosen, minska dosen!!

Tydligen svårare än vad man kan tro😤

 

Så därför skulle jag då boka tid på VC, och dom va ju gulliga att kunna göra det samtidigt som jag ändå var där för provtagning👍

Nu var trycket fortsatt högt, och jag i min enfald tänkte att nu bara fortsätter jag äta medicinen...

Men Nej Då, varför inte krångla till det lite här också....
För det visade sig,  att det måste till 2 prov innan man konsulterade en läkare, bara för att förvissa sig om att det höga blodtrycket inte bara var en "engångsföreteelse"

Alltså,,,,fattar ni att jag blir lite trött 🥱 

 

Fick tid nästa tisdag kl 11.00

Och inte för att det tar jättelång tid att svischa över till Mariefred, men jag stör mig för att det fuckar upp min dag, och mina rutiner med morgonprommisen, som jag tycker är så oerhört viktig just nu.

Men vad ska man göra???
Bara gilla läget och sluta gnälla kanske många tycker (inklusive jag själv🤣) men det är skönt att skriva.....

 

Och det var något som gjorde mig Väldigt glad när jag kom från vårdcentralen,,, och det var att min fina sambo kommit ihåg att det var alla ❤️ dagen,,, en dag som jag tycker väldigt mycket om, och som jag gärna firar....

För på bordet hemma stod det en bukett tulpaner och en ask choklad och väntade på mig❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

   
All irritation var plötsligt som bortblåst 😘 och än bättre blev den när jag bättre sent än aldrig kom ut på prommis med våra underbara hundar i det vackra vädret....❤️☀️❤️☀️❤️
 
Och sen fortsatte ❤️-dagen på Allra Bästa sätt med ett besök i Nykvarns Fina Hundhall....

Finaste Familjen🥰
 

Jag hade tidigare på dagen förberett en massa plock, som vi skulle njuta av framför TV:n och skidskyttet i efterhand....

Chark😋
 
Ostar😋
 
Kex etc 😋
 
Och frukt😋

Årets första jordgubbar var bleka och såg inte mycket ut att hänga i julgranen,,,, men satan i gatan va goda dom var.....

Älskar jordgubbar 🍓 
 
Och jag älskar att bara duka fram en massa plock som vi länge och väl satt och njöt av....
 
Samtidigt som vi njöt av fantastiskt skidskytte sett ur svenska ögon🇸🇪🥉🇸🇪
 
En Toppenkväll.

Även Sheriffen njöt❤️
  

På onsdagen var jag iväg för en träningsboost i VOM-hallen i Jordbro...

Det var snälla frk VOM själv, som flera gånger bjudit in mig och Olsson till träning i hallen, men tidigare gånger har jag inte kunnat.

Men denna onsdag passade det perfekt.

Och vad är en träning i en hundhall utan en selfie??????

 
Fick Mycket trevligt sällskap iform av förutom Frk VOM, även Team Lyx/Dante och Frk Voss.

 
Frk Voss har jag inte träffat på många år, så det var ett kul återseende....

Och OJ sicken bra genomkörare vi fick jag och mitt fina lilla O...

Massor med bra tips och verktyg att ta med hem och fila vidare på...

Bla i stegförflyttningarna.....

Jag är ju lite lätt trög, och i kombo med att jag blir lite nervös, så blir jag flamsig och tramsig och kan varken höger, vänster, framåt eller bakåt😎

Ser alltid så lätt ut, när någon som kan visar...

   
Mycket korv går det åt.....
 

Jag inte lika avslappnad,,,

 
Gäller att hålla tungan rätt i munnen.... 👅 
     
Fick också tips om hur jag skulle jobba bort startskallen i apporteringarna...

 
Tittade också på när fina Dante tränade....
 
Och Fantastiska Lyx
 

Så jäkla kul att ses😍

Tack Team VOM!!!!
 

Jag kom därifrån, och var så jäkla peppad för mer lydnadsträning...

 

Tyvärr gick ju hela torsdagen åt till att ligga på en säng på Mälarsjukhuset i Eskilstuna, och pumpa kroppen full med gifter ☠️,jag hade hellre tränat....

Fick träffa en ny Fantastisk läkare som var inlånad från Uppsala, som kom med ganska goda besked om att proverna visar att kroppen svarat Mycket bra på dom 3 första behandlingarna.

Nu väntar jag på röntgenremiss, och hoppas ju såklart att även den ska vara positiv🍀

 

På fredagen hade jag lite prelbokat en lydnadsdate med fin människa på Värmdö.

Men jag kände att det varit så mycket tider att passa under hela veckan, så jag behövde fredagen till att bara va.

Längtade efter att bara knalla i skogen i lugn och ro, utan några tider att passa....

 

Så det var magiskt skönt att gå upp på fredagsmorgonen, käka frukost i lugn och ro,

och sen bara lufsa runt i skogen , jag och hundarna,utan någon tid att passa...

 
Jag tycker min lilla fina Frk Olsson är så otroligt vacker där hon ligger i vitmossan🥰😍

Fina Undrbara hund som ger mig så mycket❤️
 
Sen hade vi bokat tid i Nykvarns Hundhall på eftermiddagen, men det ser jag aldrig som en jobbig tid att passa...

Där får jag bara en massa energi....

Kändes skönt att komma "hem" igen, och ta en selfie där den ska tas😆
 
Kämpade på med både stegförflyttningar och apporteringar....
 

Kan nog kanske bli bra tillslut..... 🙄

 

Sen blev fredagskvällen, och resten av helgen inte så kul, vilket jag var inställd på eftersom jag fick gift på torsdagen.

Annars brukar fredagskvällen kunna vara bra, men nu kom illamåendet, feber och frossa redan när vi kom hem från hundhallen.

Så det blev ingen fredagsmiddagsmys, utan jag petade i mig illamåendetablett, och några vindruvor, och sen vart det hopp i säng😩

Tråkigt🥲jag tycker mest synd om Thomas som fick fixa sin egen mat, och äta den i sin ensamhet en fredagskväll...

Men va faaaan gör man????

 

Och resten av helgen har väl gått i samma stil.

Jag har varit total orkeslös, haft smärtor och ilningar från helvetia i benen, varit illamående, ingenting smakar bra förutom jordgubbar, vindruvor och honungsmelon.....

Thomas har gått mysiga prommisar flera gånger om dagen både lördag och söndag....

     
Och jag har mest legat i soffan, kollat skidor och myst med hundarna🥰
 
Men jag var faktiskt ute en sväng och bara lekte med Hickan på vår blöta lydnadsplan härhemma...

Jag fick mig en liten tankeställare när jag var i VOM-hallen, att jag kanske är lite dålig på att leka med henne...

Hon har en jäkla leklust, och jag berömmer henne med leksak, men jag "leker" liksom inte så mycket som jag borde.

Så därför gick vi ut och lekte och kampade gärnet med lite olika leksaker för att se vad hon gillade mest....

Överlägset vann den oranga bitkudden....
 


På lördagskvällen slog jag nog personligt rekord genom att gå och lägga mig för natten redan 18.20🥱😴

Och söndagen har hittils sett ganska så likadan ut.

Det enda jag gjort förutom att kolla skidor, är att jag var ute en sväng på lydnadsplanen här hemma även denna dag.

Men nu fokuserade jag på framåtsändande....

Har ju tragglat saktagåendet till förbannelse hela vintern i Nykvarns Hundhall, men nu var det kul att sätta ihop det igen....

 

Tycker min lilla Hicka💗skötte sig över förväntan....

Nere på lydnadsplanen var det skugga, blåsigt och skitkallt🥶

Men efter avslutad lydnadsträning satte vi oss i lä i solen uppe vid huset, och där var det riktigt skönt.☀️

 

Vilket Fantastiskt Skidskytte-VM våra duktiga svenskar har bjudit oss på 🥇🥇🥇🥈🥈🥈🥉🥉🥉🥉🥉

Idag blev det till att gråta dubbelt  det blev guld för både herrarna och damerna....


 

Heeeeeelt Fantastiskt👏⭐️👏⭐️👏⭐️
 


En annars ganska trist helg börjar gå mot sitt slut, det är ju skönt att jag vet att det nu blir bättre och bättre tills det är dags för nästa behandling om fyra veckor, liksom bara att gilla läget, och liksom försöka ta sig igenom dagarna på bästa sätt...💪

 

Hundarna verkar trots allt nöjda, och ikväll får dom smaska på varsin smarrig nötnacke från Vom och Hundemat😋

   
På återskrivande nästa vecka, då jag hoppas kunna leverera lite mera positiva tongångar....

Må så Gott alla fina människor😍
 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards