Direktlänk till inlägg 21 maj 2023

Rapportläger 2023

Av Ia Weylandt - 21 maj 2023 18:15

 
Vilka Helt Underbara Fantastiska dagar vi nu lägger bakom oss😍

Som jag längtat och sett fram emot detta rapportläger sedan inbjudan gick ut i början på januari...

Blev så jäkla glad att vi hann få en plats, för det blev fullt i ett huj...

Där och då kändes det som en hel evighet bort, och nu ligger det plötsligt bakom oss.

Men vilka fina minnen vi har med oss hem, och herre jävlar vilken Underbart fin rapporthund hon är, vår Älskade Frk Olsson.😍🤩😍🤩😍🤩😍

Såååååååååå jäkla bra som hon varit,,,, 16 skick utan ett endaste startskall,,,, det känns som ren magi😇


Vi lämnade Sjövreten vid 12-tiden i torsdags, och begav oss dom ca 14 milen mot Djupdalens Gård i Lindesberg....
 
Väl på plats installerade vi Hobbe på en bra plats,,,,
 
Sheriffen kände först inte till sig av glädje, när vi parkerade med fårhagen som närmaste granne....
 
Han hade nog gärna puttat runt på fåren, men pga att dom alla hade nyfödda lamm, så tror jag inte tackorna uppskattat ett besök av en främmande hund.

Men det var ett vackert skådespel att sitta på första parkett, och se alla gulliga lammungar leka runt i hagen, och använda pappa bocken som klätterställning....
 
Hann promenera runt lite på dom fina markerna,,,,,


och mingla runt med dom andra deltagarna,,,,,

 

innan det var dags för samling, middag och genomgång inför kommande 3 dagarna...
 

Ett härligt gäng bestående av 8 ekipage....

    
Mycket Trevligt!!!!
 
Och vi har verkligen haft fullservice, och blivit så bortskämda med supergod mat...

Annars gillar inte jag när maten ingår, vill helst laga min egen mat, men samtidigt har det varit väldigt skönt att sätta sig vid dukat bord, och inte ens behövt diska efter sig....👍

Och jag är sååå djuuupt imponerad över att det fanns genomtänkt specialkost för dom som ville ha det....

Kolla menyn liksom👌
 
Det blev inte speciellt sent, tror jag kröp ner i Hobbes sköna säng redan vid 21.30

Sov skönt, och vaknade full av förväntan....


Klockan 08.00 har vi serverats frukost varje morgon...🍞🧀🥚☕️
 
Och varje dag klockan 09.00 har det varit samling för dagens första träningspass....

 
Fredagen inleddes med en ganska kort peppande sträcka där vi utgick direkt från gården.

 
Målet för förmiddagens träning var fokus på framföringar, på en sträcka som började på fält, och sen gick in i skog, och sen ut på fält igen....
 
Fina Underbara Frk Olsson💖
 
Utmarschen från A..
   
Alla 8 hundar skötte sig Toppen 👍 

Så jäkla peppade och taggade...

Jag hade en ganska dålig första framföring då hon "rann" ifrån mig,,, men jag tog då tag i henne ganska hårt🙈

och efter det skötte hon sig exemplariskt under hela helgen,, och som sagt,,, inte ett startskall...⭐️


Träningen gick ganska fort, så efteråt blev det en gemensam fika med eftersnack...

   
Sen körde många uppletande innan lunch, men hur gärna jag än velat vara med,,, så valde jag att vila😴istället...

Vet att jag inte orkar flera dagar om jag inte tvingar mig själv att slappa en stund...

 

Efter lunchen bestående av magiskt god tomatsoppa, stack vi till skogs för dagens andra rapportpass...

 
Nu körde vi en inte Jättelång grundsträcka, men två ganska kluriga förlängningar....
 
Och Olsson hon bara gör det sååååå jäkla bra....


 

Fasiken, så jäkla nöjda vi var efteråt...

Vi var tillbaka på gården igen vid 17-tiden, och då hade jag kaxigt innan, sagt att jag skulle köra lydnad.

Men den kaxigheten försvann, och allt jag mäktade med, var att sitta rakt upp och ner i en solstol en stund innan middagen....


 
Även denna kväll drog jag mig tillbaka tidigt, istället tog jag hundarna med mig och gick en superfin kvällspromenad....
 
Så jäkla härligt, svalt och skönt att strosa omkring i dom vackra omgivningarna i den vackra majkvällen ....  

 

Så blev det lördag, och fullång skogssträcka stod på menyn...

 
Inget är som väntans tider när man sitter på A...
 
Återigen,,, så TokNöjda med Fantaktiska OlliBompa 💖

Hon gick först, hon gick sist, hon såg hundar gå iväg, och hundar komma in, men ändå sååå fina tysta framföringar,,, och fortfarande inte ett endaste startskall🌟

 
Den som kanske inte är lika nöjd med helgen, det ska väl vara Glock då😔

Han har inte fått göra mycket annat än promma, och sitta och skälla i bilen...

Men han har fått komma ut till A, när alla hundar varit inne på D, och då har vi en ritual att fru Tango bjuder Sheriffen på pannkaka....

Det är sååå gott säger Glock, och tycker det är en mycket viktig tradition som vi absolut måste fortsätta med❤️
 

Tillbaka på gården serverades det gulachsoppa till lunch, och sen blev det lite fri Hopp&Lek.

Vissa med fler hundar, eller som inte velat köra fullängd på fm, körde ett kortare rapportrace.

Andra körde lydnad och uppletande...

 

Jag ville köra lydnad och uppletande, perfekt att kunna få till alla delar på en och samma dag efter att att kört fullsträcka,,, sällan man får det annat än på tävling....

Dock så körde jag själv!
Hade självklart gärna haft mycket folk, tävlingsledare, domare och publik med mig, 

Men jag orkar själv inte stå å titta på när minst 8 andra kör, och jag tycker att vill man träna i grupp, så är man med hela tiden, men jag behövde vila innan middagen...

 

Så jag körde uppletande själv,,,

och hon gjorde det ganska bra, hittade föremålen, men hade lite startskall, och då lät jag henne inte gå, och då blev hon lite klibbig...

 
Tittade iallafall på en hund,,,, fina Jax, som löste det skitbra👍
 
Sen är jag även mycket nöjd med lydnaden....
 
Tyckte inte hon kändes annorlunda trots värmen och dom aktiviteter hon gjort innan....
 
Sen var det skönt att ha Hobbe på första parkett på lydnadsplanen....
 
Där satt vi och drack rosé, kollade lydnad, och snicksnackade med Underbara människor,,,,
 
Sista kvällen med gänget, blev nog den Bästa kvällen,,,, nu kände vi ju alla varandra....
 
Och herrejävlar som vi skrattade,,,  jag höll stundtals på att kissa på mig av skratt....
   
Det finns nog fanimej inget skönare än att skratta😂🤣😂🤣😂🤣😂

 

Men så blev det söndag, och vi vakande upp till helgens sista rapportpass....

Återigen utgick vi på en sträcka direkt från gården...

Ganska lyxigt att ha uppbindningsplatsen typ 50 meter från Hobbe....

   
Genomgång på A....
 
Dagens sträcka skulle visa sig knepigare än vad vi först trodde...

Klurig terräng, började i skog,, ut på fält, in i skog, ut på fält...

Inget vi visste när vi förväntansfulla väntade på A....
 
Det blev lite för svårt för några, men det bästa av allt, och något som jag bara Älskat med detta läger, är att vi jobbat igenom alla problem som uppstått,,, så jag tror/hoppas ingen åkte därifrån missnöjd...

 

Och Frk Olsson,,, återigen,,, vilken duktig rapporthund hon är,

trots strulande hundar innan som sprang fel,,, så gick hon som som ett lokomotiv i sträckan....

Alltså jag är såååå tävlings/träningssugen nu💪

 

Och vi har ju även haft förmånen att ha en riktig duktig fotograf med oss under dessa dagar....

Alltid lika kul att få magiska bilder på våra fina hundar....
 

Och det är faktiskt inte bara i träning som jag känner stolthet över våra fina hundar...

Dom sköter sig så bra även mellan träningspassen...

Kopplar lätt av inne i Hobbe...
 
Kopplar lätt av utanför Hobbe....
 
Och det är så skönt att vi kan lämna dom ute när vi går iväg och äter,,, för inte ens när dom fick påhälsning av en lite busig gullig ung labrador som lyckats rymma, går dom bananaz,,, 

vi märkte inte ens av det förens Thomas skulle ner och hämta mer öl,,, då låg dom och pussade på varandra genom gallret💞

 

Och en annan helt underbar grej vi upptäkt i helgen, är Vom&Hundemats köttbullar...

Glock har blivit så jäkla kräsen med maten på gamla dagar, det enda han äter är Vom&Hundemat.

Tycket det varit lite meckigt att ha med i husvagnen, men så fick vi prova deras köttbullar....


 
Såååååå jäkla smidigt och enkelt att bara ta fram inför varje måltid,,, och Glock ÄLSKAR dom...😋

 

Nåväl, allt Underbart har som vanligt ett slut...

Efter lunchen idag, var det dags att packa ihop och fara hem igen....

Thomas packade ihop Hobbe, och jag prommade hundarna...

 


Vid 15.30 anlände vi hemma på Sjövreten igen...

Jag stack direkt ut på prommis i våra egna fina skogar. .

 
Thomas packade ur Hobbe, och tog sen hand om hästarna som det inte gått någon nöd på medans vi varit borta....

Hann sen också med lite härligt altanhäng inna det nu är dags att gå in och börja med middagen....
   
Och självklart blir det pasta 🍝 

Min kropp skriiiiiiker efter pasta efter så många dagar utan.....

 

TACK alla fina Underbara människor och hundar som gjort denna Kristi himmelfärdshelg till en av mina bästa någonsin...

Jag känner mig så rik och priviligerad när jag kommer hem efter en sån här helg....

Nu skulle jag vilja njuta till fullo i några dagar,,, Men på onsdag ska jag operera mina ögon,,, och jag känner mig redan som ett nervöst vrak......😵‍💫

 

HOPPAS VI SKRIVS IGEN🫣

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards