Direktlänk till inlägg 5 juni 2023

Underbar Jönköpingshelg❤️❤️❤️

Av Ia Weylandt - 5 juni 2023 07:30

 
Ååååå vilken Underbar helg jag haft❤️

Känner mig så fulltankad av positiv energi, efter att ha spenderat 2 dagar, 2 kvällar, 2 nätter med Den Bästa jag vet...

Nämligen Mormis mycket Högt Älskade MORRIS❤️❤️❤️❤️❤️❤️
 
Denna underbara lilla energiknippe till pöjk fyllde ju fyra år den 22/5, och i helgen som gick, var det min tur att fira honom🥳

Jag anlände till Jönköping i fredags vid 14-tiden, då va pappis och Morris redan hemma, och strax efter 15 kom även mammis hem, och då fick Morris öppna födelsedagspresenterna från oss....
 
Men vad ger man en pöjk, som redan har ALLT?
Jag hade köpt lite diverse krimskrams så det skulle bli mer än ett paket.

Huvudpaketet innehöll ett jättestor, läskig radiostyrd spindel🕷️🕸️🕷️
 
Hövvaligen, den var så stor och luden, och kom smygandes på en när man minst anade det😱
 
När presenterna var öppnade, och Morrison nöjt lekte runt, så öppnade vi en flaska bubbel och skålade 🥂för Livet

på den ena av deras underbara lägenhets fina balkonger, med en makalös utsikt över Munksjön....
 
Finaste paret💞💕💞
 
Sen låg vi bara och slappade och mös i solen....
   
Även Morris kom ut och hängde med oss en stund,

men maken till unge att kunna roa sig själv har jag aldrig varit med om...

 

Dags sen att tända grillen och laga middagsmaten...

Grillmästaren 🧑‍🍳
    
Jag och Jonna gjorde under tiden  salladen (jag rostade pinjenötterna, resten gjorde min dotter😜)
 
Smakde ljuvligt ihop med kyckling i olika former, grillade perfekt av grillmästaren👌
 

Det blev en trevlig, men tidig kväll....

Morris nattades vid 19-tiden, och sen satt väl vi uppe och mös på balkongen till ca 22.

 

 

Jag sov så gott i gästrummet på nedervåningen, och fick det Bästa uppvaknandet en Mormis kan få❤️

Vid 6.30 öppnades dörren till "mitt" rum, och där stod Morris och skrek 💋PUSSKALAS 💋 

Varpå han kastade sig ner i sängen brevid mig, och överöste mig med pussar och kramar 💋❤️💋❤️💋❤️

Underbara Ljuvliga unge❤️

 

Vi låg sen och mös, och kollade på nåt läskigt spökigt på paddan...

Tur Morris är tuff, för Mormis va rädd.....

 
När vi gosat klart, och stoppat i Morris lite frukost, packade vi in oss i bilen och drog till Mullsjö....
 
Målet med bilfärden var att äta Brunch på ett helt Fantastikst ställe...

Ååååå va jag önskat att jag haft femdubbelt så stor matsäck, så jag kunnat äta mer....

För där fanns Allt man kan önska sig av en brunch...
 
Massor med olika bröd och ostar, skinka, leverpastej, salami...

Skagenröra, kycklingröra, laxröra, skinkröra.

Sillar, pajer, pastasallad, ceasarsallad, och olika smörrebröd.

Amerikanska pannkakor, kokt ägg, stekt ägg, äggröra, räkomelett och skinkomelett.

Köttbullar, prinskorv, bacon.

Och lägg därtill massor av fräscha grönsaker och frukter, dessertostar och olika marmelader....

Shit va vi åt.....

   
Och sen fanns det ett dessertbord som inte gick av för hackor det heller, men det mäktade man ju liksom inte med...

Brownies, 4 olika biskvier, solbullar,  kanelbullar, croissanter av olika slag, 2 olika sorters chokladbollar, och inte mindre än FEM olika tårtor....
 
Tror även Morris var lite mätt, för allt han tog från dessertbordet  var en liten, liten chokladboll😍
 

Men, som Mormis alltid säger,,,,, det finns Alltid en extra mage för glass🍦
 
Vi stannade i en affär på vägen hem, och då ville Morrison ha en Twister....

Trodde aldrig han skulle kunna få ner den,,, men det lyckades han med, medans vi njöt i solskenet....
 


For vidare för lite rolig shopping.

Kan inte besöka Jönköping utan att ta en sväng på den roliga affären "Hemmahallen"

 
Här finns Allt, och Morris var ivrig att visa Mormis leksaksavdelningen....

Det gäller att hänga med i svängarna, Morris tyckte Mormis gick alldeles för långsamt....🐌
 
Köpte lite braochha saker, bland annat 2 askar jordgubbar 🍓 
 
Dom åkte vi hem och mösade med ute på balkongen.....
 

Gick in en stund och spelade spel...

Så kul nu när Morris blivit så stor,,, 4:a år är verkligen en härlig ålder❤️
 

Superkul va balongspelet🎈

Man blåste upp, och monterade in ballongen i en ställning.
 
Sen fick man slå en tärning som visade hur många varv man skulle skruva på skruvarna.

Superspännande att se vem som spräckte ballongen, och däemed förlorade...
 
Fortfarande mätta efter förmiddagens brunch, blev det en lättare sushi till middag...
 
Sushi slinker alltid ner...😋

 

Sen efter att Morris gått och lagt sig, satt vi ute hela kvällen....
 
Så mysigt, och jag skrattade stundtals så jag höll på att kissa på mig😅

Min fina, underbara, vackra dotter❤️
 
Vi satt uppe tills det började bli mörkt, och fick se en härlig fullmåne 🌕   

 


På söndagen efter gofrukost hemma, drog vi till Gränna för att strosa runt och fiska...

 
Det är så jäkla vackert där...
 
Tålamod är en fiskares bästa vän...

Tycker Morris hade en ängels tålamod😇
 
Och visst tusan nappade det till slut...
 
Morris drog upp en fin liten abborre...
 
Modig kille som vågade hålla den sprattlande lilla fisken...
 
Även Mormis va modig😳
 
Pussade tom på den, innan den fick hoppa tillbaka ner i sjön igen...
 
Pappan fick även en gädda på kroken...
 
Det va så,jäkla vackert, och mysigt att sitta där i vattnet, och se Sebbe och Morris dra upp fisk efter fisk...
 
En riktigt stor baddare till abborre, men alla fiskar fick hoppa i vattnet igen....
 
Planen var att käka lunch, men ingen var speciellt hungrig, så vi nöjde oss med glass..
 
Mums😋
   

Vid 13-tiden skildes våra vägar åt, och jag satte mig i bilen för att åka hem till Sjövreten igen....

Känner mig så rik efter att ha fått spendera en sån mysig helg tillsammans med den lilla fina familjen❤️❤️❤️

Nu hoppas jag vi kan styra upp, så dom kommer hit nåt på semestern☀️

 

Som vanligt skönt att komma hem.

Och som vanligt hade det inte gått någon nöd på TGO... (Thomas,Glock,Olsson)

Dom hade spårat...

 
Glock hade bakspår, och en pinne bort,,, kanske va tur att han inte kom med på spårtävlingen i Knivsta☺️
 
Frk Olsson däremot, valde rätt håll,, 
 
och plockade alla pinnar...
 
Jag har anmält henne till spårtävling, hoppas vi kommer med🍀

Vidare så hade det blivit många turer till badet under helgen....

 
Såå skönt att svalka sig i värmen...
 
Vi satt ute hela kvällen och mös i solen, hade en hel del att prata om efter en helg på vardera håll...
   

Nu väntar en kortvecka,,, imorgon tisdag firar vi vår svenska nationaldag🇸🇪🥳
På torsdag ska jag till Eskilstuna och få påfyllning av blod. 🩸 

Senaste proverna visade att jag hade både blodbrist och magnesiumbrist,,, inte konstigt att jag är så förbaskat jäkla orkeslös...

Började käka magnesium i torsdags, men det tar väl ett tag innan det ger nån effekt...

 

På lördag ska Olsson vänstervarva😱

Hon ska både ställas ut, och exteriörsbeskrivas.....

Nu vet jag ju att min,  i mina ögon fina lilla Frk inte har något att komma med på en utställning😆

Men jag frågade ju SD Sörmland, om dom när dom ändå ordnade utställning, kunde fixa en exteriörsbeskrivning också.

Och det var dom så snälla så att dom gjorde, men då ville dom gärna att jag anmälde till utställningen också.

Så det va ju bara att göra!
Tycker ändå det ska bli lite kul, jag har inte varit på många utställningar....

 

Nu ska jag gå upp och käka gofrulle i solen,,, sen ska jag och hundarna ge oss ut i vår Älskade skog,,, det var några dagar sen sist...

 

Ha en fin nationaldag!

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards