Direktlänk till inlägg 17 september 2023

Gnäll, gnäll,, gnäll,,,,

Av Ia Weylandt - 17 september 2023 17:30

 
Nej, Jag är inte DÖD!
Några gulliga omtänksamma människor har hört av sig och frågat om något hänt, eftersom jag inte bloggat på ett tag, och dessutom tagit bort mig själv från FB.

Men Lugn, bara Lugn, inget speciellt som hänt,,,, bara det att jag är så förbannat less på allt🥺

 

Sååååååå Jävla Less på många av människorna på FB, och då är det oftast männiksor som jag inte ens känner...

Men Dödligt less på alla diskussioner i olika grupper, som upprepar sig som jävla papegojor gång på gång på gång....

•Ska vi ha platsliggning, ska vi inte ha platsliggning, skott eller inte skott?

•Heter det "tävling" eller är det ett "Bruksprov" för att avelsutvärdera våra bruksraser?
•Ska verkligen "icke bruksraser" få delta på bruksproven?
•Är proven för lätta? är dom för svåra? Handlar det verkligen bara om att träna mer och träna rätt?

Samma jäkla diskussioner OM och OM igen!


Och dessutom, nog det värsta av allt...

Vuxna männiksor som idotförklarar varandra, och kallar varandra både det ena och andra, bara för att man råkar tycka annat än den!!!
Kan ju iofs också vändas till min fördel, finns tex en uppfödare som jag varit sugen på att köpa hund ifrån, men efter dennes agerande bakom tangenterna på FB, så kommer jag ALDRIG köpa hund därifrån....

 

Är ju bara att scrolla, kan man tycka, och visst är det så, men det bor ju ändå en viss nyfikenhet inom mig, som helt enkelt inte klarar av att inte läsa, så därför valde jag att pausa FB ett tag.

Men sen märker man, hur tyvärr beroende man ändå är av FB, så mycket brainformation som finns där, som man går miste om.

Tex, så fick jag tips om en valpkull som jag ville kolla upp,,, men nuförtiden är det få uppfödare som har uppdaterade hemsidor, många använder bara FB för att marknadsföra sina kommande kullar.

 

Så summa summarum, så startar jag mitt FB-konto igen, men jag ska gå ur alla grupper där diskussionerna är som värst, och bara läsa om god mat, resor och bra träningar....


Och nu när jag ändå är igång och gnäller, så kan jag lika gärna fortsätta lite till😰

För jag mår verkligen inte bra just nu, framförallt inte psykiskt...

En gång Cancer, Alltid Cancer,,, tänker jag...

Just nu är jag cancerfri, men jag går fortfarande på behandling.

Cancern i sig, har aldrig ännu orsakat mig några problem, däremot tar behandlingarna tufft på kroppen..

 

Det jag upplever värst nu, är att behandlingen gör, så att kroppen inte producerar några röda blodkroppar.

Det i sig, för ju så att blodvärdet körs i botten hela tiden.

Varannan vecka har jag behövt åka in och få blodtransfusion, och det är inte hållbart i längden....

 

Dom röda blodkropparna hjälper ju till att transportera syre till blodet, men när blodkropparna är för få, så får blodet inte tillräckligt med syre, vilket ju i sin tur gör att jag blir såååå totalt jäkla orkeslös...

Jag snackar om att jag knappt tar mig upp för trappan här hemma,,, jag orkar gå Max 20 minuters promenader,, och värst av allt,,,,, jag orkar inte träna min hund,,, för jag orkar helt enkelt inte leka med henne,,, och då blir det inget bra...

 

Och denna orkeslöshet och oförmåga att kunna göra det jag vill, sätter sig såklart på psyket och humöret.

Tror faktiskt det är den största orsaken till att jag inte orkar med FB,

men också så blir jag överkänslig på saker, som jag kanske inte alls reagerat så starkt på om jag varit frisk...

 

Tex, så blev jag kallad "fuskare" inte bara en gång, utan 2 gånger på tävlingen i Knivsta sist.

En gång av en medtävlare, och en gång av domaren.

Vilket tog oerhört hårt på mig, och som nu gjort att jag helt valt att lägga ner allt vad hundträning och bruks heter...

Jag hoppas självklart att det är tillfälligt, och att viljan att träna och tävla hund ska komma tillbaka...

 

Men tsv, så har jag lämnat över Olssons koppel till Thomas, så det är han som kommer att tävla och träna henne under hösten till att börja med,,, sen får vi se...

Och såklart, känns också det som ett sånt jäkla misslyckande, vilket gör mig ännu mer deppig,,,

så cirkeln bara snurrar och snurrar....

 

För vad för man om man inte tränar hund?
Jag skulle vilja hitta ett annat intresse, men kan inte komma på något!
Fick jag önska mig vad jag ville, så skulle jag vilja börja spela handboll,,, men tror inte kroppen och jag är riktigt överens om den saken....

 

Så vad har vi gjort sen sist?
   
Vi tog en tur till vackra Trosa, och knallade runt bland båtarna...
   

Satte oss ner och åt en magiskt god glassvåffla, samtidigt som vi tittade på människorna som gick förbi...
 

Stannade till hos min pappa, och hans vackra fru och tog en fika...

 

Vi har varit i Stockholm, och hälsat på Martina och lilla Meja...

 
Meja, har tyckt det varit lite läskigt med hundar,, och vem är bättre på att bota det, än den Fantastiska Sheriffen💖
 
Underbara Glock, kan vi släppa fram till vem som helst, han Älskar alla, och alla Älskar honom💝

 
Även Olsson är faktiskt jättefin med barn, Men hon kan ju vara lite buffligare, men Meja gillade henne också...💖
 

 


Vi (eller snarare byggfirman) har blåst ur hela vår källarvåning...

   
Nu ska vi göra källaren mer "bebolig " och nytt värmesystem ska installeras, det innebär ju att oljetanken och värmepannan kastas ut, och frigör som ett helt rum därnere.

Det rummet ska vi göra om till hundrum, med egen ingång, hunddusch etc,

Kommer bli skitbra att framöver ta in hundarna den vägen, och slippa ta in dom rakt på dom vita trägolven som aldrig är rena....

Tvättstugan ska också få sig en ansiktslyftning....


Det har ju även blivit endel skogsprommisar där kantarellerna står överallt och skriker "plocka mig"

Vi har nu frysen full, och kommer inte kunna göra av med allt, så vi bjöd över pappa och Bodil att hämta en av dagens skördar....

 
Pappa sa att dom skulle köpa med sig fika, men det glömde jag meddela Thomas, så Thompa köpte lite han också...

Kan väl säga att vi hade fika för liiiite fler än fyra personer🤢
 
Blev ingen middag den kvällen, men trevligt hade vi, och jag tror alla gick och la sig med lite lätt sockercoma ....

Jag tycker dom är så vackra, min far, och min bonusmor ❤️

 

Veckan har ju också bjudit på ganska varma fina kvällar, och jag har njutit till fullo av att sitta ute länge med tända ljus....
 

Älskar det! 

Åsså blev det helg igen då, och söktävlingar på Strängnäs BK.

Bla skulle Abbotarna och Team Chabbe, komma och tävla på lördagen, så vi bestämde att mötas upp på klubben redan på fredagen.

Så vi hängde på Hobbe, och drog ner efter att Thomas slutat jobba...

Blev en trevlig men lugn fredagskväll, med god mat, och trevligt samkväm...

     

På lördagsmorgonen hängde jag på ut till sökrutan, och gick med på 2 elithundar och 2 högrehundar.

Det är ju så kul och spännande, och jag är sååå sugen på att testa,,, men inte just nu...

Fina Otto påväg ut på ett påvis...

 


Tittade sen på deras uppletande och lydnad...

Gladdes så, åt fina Barvatorp´s Nord, som tillsammans med sin matte gjorde en kanontävling⭐️

   
Efteråt var vi några som gick in och körde uppletande på samma föremål, i samma legor,,,

Eller vi och vi,,, Thomas körde Olsson, och jag tittade på...😔

 
Och egentligen, spela roll vem som håller i kopplet,,, Olsson skötte sig KANON⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

 

Lindjax River...⭐️

 
Foggens Rizotto...⭐️
 
Lindjax Tromb...⭐️
 


På kvällen sen var vi ett glatt gäng som käkade kräftor tillsammans i klubbstugan...

 
Sån himla mysig och trevlig kväll, med glada positiva människor...

Tillsammans förberedde vi, och dukade upp fint, samtliga iförda snygga hattar....

 
Och kräftorna, måste jag säga,,, shit va goda dom var...

Jag är ju egentligen inget jättefaan av kräftor, men dessa var magiska,,, eller va det kanske sällskapet?  
Underbara  https://sminnan80.bloggo.nu och fru  Abbot strålade ikapp i sina fina kreationer...
 
Tyvärr, gör ju tröttheten min aå att jag inte orkar sitta uppe så länge...

Jag kröp till kojs strax efter Nio, och Thompa kom strax efter tolv...

Men trevligt så länge det varade....

 

Idag har jag inte gjort många knop,,,

tog en prommis runt klubbstugan imorse, medans Thompa packade ihop Hobbe.

väl hemma gick jag och la mig och sov i nästan fyra timmar, märker att det tar att vara igång en hel dag, som jag var under lördagen, och för det måste jag betala såhär dagen efter....

 

Imorgon drar jag ner till Jönköping i några dagar, för att umgås med dom bästa jag vet....

 

Hoppas nästa inlägg blir lite mer positivt, men säger till er, som jag säger till mig själv....

Scrolla!!!

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards