Direktlänk till inlägg 6 maj 2019

Som det kunde bli.....🐾🥇🏆🇸🇪

Av Ia Weylandt - 6 maj 2019 19:00

                            

Jamen sicken konstig helg det blev👌 

Inte alls som vi planerat, men förbaskat bra ändå...

Alltihopa Tack vare att vi har en sån Förbaskat härlig hund som heter Glock❤️⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️ 

 

Men denna härlighet upplevde vi på söndagen...

 

Lördagen inleddes på samma gamla vanliga sätt, som dom flesta helgmornarna... 

Dvs, jag och hundarna stack iväg på en Underbar morgonpromenad i våra vackra skogar...  

 

Hem och käka lång lördagsfrulle...

Och sen ville Thomas åka och titta på hästtävlingar i western ridning, som gick av stapeln i Strängnäs.. 

Så in i bilen med hela gänget, och så drog vi iväg... 

    

Det var väl en ”sådär” mäktig upplevelse... 

Jag trodde det skulle vara värsta draget, med cowboys i full galopp som gjorde quickstop´s och kastade lasso. 

Men detta var nog en tävling i någon klass under,,, för dom skulle typ skritta över en bom, trava slalom genom koner, galoppera snett igenom, och sen rygga ett par meter..

KLART!!! 

Vi tröttnade ganska snabbt, men det var ändå lite kul att se att vissa verkligen var klädda som cowboys med hatt och allt..🤠 

 

Så istället begav vi oss iväg till Strängnäs BK 

 

Där fick Sheriffen köra igenom dom första 5 momenten i brukslydnaden... 

Han såg SuperFin ut⭐️ 


 

Tog sen en svängom på dom stora fina planerna...

 

Gick förbi agilityplanen,, 

Där lekte Glock och jag runt en stund... 

 

Jag måste säga att jag tycker vi besittter en viss talang för den fartfyllda grenen...

 

Glock tyckte iallafall det var vansinnigt skojjigt,,, och jag med faktiskt🎈 

 

Sen åkte vi hem, och gjorde något av det absolut Lyxigaste jag vet...

Vi gick allihopa å la oss och vilade i 1 1/2 timma... 

 

Jag tycker det är sååå jäkla skönt att slumra en stund på eftermiddagen...

Kanske ska flytta till Spanien och få ta del av deras siesta😴

Men dom har nog inte SvenskBruks där🤔


Å andra sidan lär dom ju har fårvallning även där...

Så Glock och jag skulle trivas galant...

För när vi siestas klart, gick vi ut och spenderade lång tid i vallhagen...  

 

Och det gick sååååååå jävla bra.. 

Ena tackan försöker vända upp och utmana Knocke...

Märker att dom blir lite mer ”vill stå stilla å käka” nu när dom får komma in på lydnadsplanen, där gräset får växa och frodas... 

 

Men Sheriffen är så stark nu, så han bara trycker tillbaka och flyttar tanterna med lätthet❤️ 

 

Underbara Vackra hund⭐️

Han är inte jätteförtjust i mina påtvingade vilopauser,,, 

Men han accepterar dom....

 

Efteråt gick bara han och jag en härlig skogsprommis, så han fick flåsa ur sig...

För flåsig blir han....

 

Mösade sen bara hela kvällen efter en riktig slappardag.

Käkade plankstek,,, som var sååå jäkla god...

Jag är fanimej BÄST på plankstek,, ⭐️

    


Åsså blev det söndag då... 

Och efter att ha bara slappat och njutit under lördagen, så hade vi lite projekt att ta tag i på söndagen...

För vi hade ju inte i vår vildaste fantasi kunnat tro att det skulle bli tävling av på söndagen, då vi inte hörde något under hela lördagen....

 

Så fel vi hade....  

 

Ändå gav vi ju inte upp hoppet helt.. 

För jag stack iväg upp till samlingen som ju bara var ca 2 km hemifrån oss...

Undertiden rastade Thompa hundarna.. 

 

När klockan var 7.50, och ett ekipage ännu inte dykt upp, ringde jag Thomas och sa till honom att snöra på sig kängorna och hålla sig lite beredd.

Innan jag stack hade jag skurit upp korv, som låg i kylen,,, jag hade också lagt in spårsele och tjänstetecknet i Thomas bil.

I min bil, tog jag med mig Glock´s tävlingsbok...

Så nog var vi redo för start alltså....

 

Och när klockan var 8.05, och en tävlande fortfarande inte dykt upp, så ringdes Thomas in, och jag checkade in Glock.

8.10 var Thomas på plats, och fick dra sista lotten...

Startnr 5 blev det... 


Glock gör ett fint upptag,,, drar lite snett för att kolla av vildsvinsbök, men jobbar sig uppåt i rutan, kollar av och kommer iväg åt rätt håll...

HURRA👏 

Tyvärr missar han en pinne på vägen...

Det var svårt denna dag, av 12 hundar hade ingen alla pinnar... 

 

Så man får vara nöjd,,, även om man genast bara ser 22p flyga åt fanders💸 

Men Thomas var asnöjd,,, Glock hade haft det svårt i ett kärrliknande område, och kämpat som faan...

Underbara Älskade Hund⭐️❤️⭐️❤️ 

 

Som vanligt är jag VÄRDELÖS på att fota på tävlingar... 

Men ett litet foto från uppletandet när Glock var klar, kostade jag på mig😂😂😂 

 

För tillbaka på klubben, var det direkt dags för uppletande...

Och återigen,,, så fint han gör det... ❤️⭐️❤️⭐️❤️

Sån enorm arbetsglädje det finns i denna lilla rara hund💪

Denna dag var det inte helt lätt,,, för vindarna var ganska lömska och växlande nere i gropen till ruta, vilket också visade sig på resultaten... 

Men Knocke hade vindgudarna😇 på sin sida, och plockade 4:a föremål väl inom tiden👏👏👏 

 

Efter lunch sen dags för lydnad...

Återigen tittade jag,,,

och återigen går Glock in och gör en fin och stabil lydnad.... 

    

Såååååå Stolta och glada vi är över denna lilla Magiker till hund...

 

FinFina 593,75p gör han, med 1 pinne bort...

DET är Magiskt😇

Hamnar överst på pallen gör han också👏👏👏👏 

    


Och lite kul, när det samtidigt dyker upp en minne på FB..

På dagen för Exact 1 år sedan vann Glock 2018 års DistriktsMästerskap i spår, även då i Strängnäs 

 


Oj, vilken magiskt fantastiskt dag det blev....

blev inte så mycket gjort hemma,,, men det får det väl ta mig tusan vara värt...

Ibland måste man ju faktiskt bara få roa sig...


Glock ”the Magiker” var nöjd med sig själv hela kvällen lång.... 

 

Och Thomas och jag öppnade en flaska Cava🥂 och stupade sen i säng.... 

 

TACK Fantastiska Glock för att vi fick bli din husse och matte❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards