Direktlänk till inlägg 1 oktober 2023

Rapportläger hösten 2023

Av Ia Weylandt - 1 oktober 2023 18:15

 
Precis hemkomna efter en härlig helg på Djupdalens Gård i Lindesberg.

Där har vi i dagarna 2 fått till riktigt bra rapportpass tillsammans med superhärlig likasinnade rapportnördar 🥰


Vi anlände till Lindesberg vid 16-tiden i fredags kväll.

Thomas installerade Hobbe, och jag och hundarna tog ett varv runt på dom vackra ägorna som tillhör gården.
 
Hann sitta utanför Hobbe en kort stund, och hälsa på andra lägerdeltagare som anlände en efter en...

Och sen klockan 18.00, var det samling med middag och genomgång inför helgen...
 
Lägrets Hövding som hållit ordning på flocken i dagarna 2...
 
Lägrets deltagare var många kända ansikten,,,,
 
Men också några nya härliga bekantskaper....
 
Kul att lära känna nytt folk 🎈

Vi smaskade på god lasagne, och satt uppe och gaggade tills ganska sent🥱😴

 


Frukosten serverades 08.00 på lördagsmorgonen.

All mat har ingått, och det är så lyxigt att bara få slå sig ner vid dukat bord frukost, lunch och middag😋
 
Sedan samling 09.00, för helgens första pass...
    

Vi skulle få den stora äran att få köra på den sträckan som tidigare i år, var SM-sträckan.

Superspännande!
Men vi band inte upp hundarna ute på fältet där det blåste som bara Faan,,, utan vi gjorde A-stationen utanför ridhuset på gården...

 
Olsson kändes pigg och pepp🚀
 
Samling innan utgång....
 
Mäktig känsla sedan, att se dom knalla iväg över det stora fältet...

 

Olsson, Olsson, vår Älskade Olsson❤️

Helt strålande⭐️ har hon skött sig hela helgen⭐️

Nöjd matte, som tog emot på A-stationen....
 

Öppet fält, och sen in i skog, är inte jättelätt för hundarna, och något som vi tränar alldeles för sällan...

Men imponerande nog, så gick alla 7 hundarna iväg fint, och löste ingången i skogen, och sedan också förlängningen från A-C 💪👍👊


Iza⭐️
 
Riva⭐️
 
MayDay⭐️
 
Tasso⭐️
 
Cry⭐️
 
Zion⭐️
 
Åsså Världens Bästa Olsson såklart⭐️
 
Tycker att jag börjar känna mig riktigt bekväm med att sätta på rapporthylsan när jag fått skickakommandot...

Men jag ser ju för rolig ut på bild😅

 
Men iväg går Frk Olsson, med ett jäkla drag under trampdynorna💨🤩💨
 
Så in i bomben nöjda med vår rara lilla hund efter lördagens förmiddagspass....❤️

 

Efter en god lunch, var det dags för pass nr 2, där vi skulle köra kort och lätt med fokus på framföringar.

Och visst tusan behöver Olsson träna framföringar, men vi valde faktiskt att stilla våra dåliga samvetens hjärtan, och lät istället Glock vara med och springa med dom andra hundarna...

 
Och jävlar i havet, vilken lycklig Sheriff❤️

Det var som gamla dagar, när han bara satt och vibrerade på stationen, och försökte bita av kopplet i sin iver att få springa efter dom andra hundarna...
 
Så jäkla härligt att se...😍

 

Uppbidningsplatsen på A
 
Samling...
 
Utfärd....
 
Även Iza fick stå över eftermiddagspasset till förmån för deras andra hund Qrut, som också höll på att krypa ur skinnet av lycka....
 

 

Ganska möra efter en hel dag ute i friska luften, återvände vi till husvagnarna vid 17-tiden...

Då hann vi sitta utanför och gagga en stund innan det var dags för middag kl 18.00
   


Och det blev en väldans tidig kväll för oss, jag var helt slut, framförallt i huvudet, så jag tror att vi drog oss tillbaka i Hobbe redan vid 20.30🙈

Lite trist när man har så trevligt sällskap, samtidigt var det skönt att få krypa in i Hobbe och gosa ner sig i den sköna sängen.

Thomas kollade på TV en stund, och jag kollade en film på paddan i sängen, men somnade ganska snabbt😴

 

Så blev det söndag, och ett pass på Lindesbergs tävlingssträcka var målet för dagen, och återigen OlliBompas tur att stå i centrum...

 
Den obligatoriska samlingen innan utgång....
 
Och återigen,,,,, Faaaaan va bra hon går Världens Bästa Olsson...⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
 
Så lugn, så fin, men går ändå iväg med en jäkla glöd under tassarna💨💨💨💨💨

(snygg ankstjärt 🦆på mig😜)
 
Blev återigen en mysig dag i skogen tillsammans med underbara likasinnade...

Finaste Maysan med matten💞
 
Eftersom vi körde fullängssträcka, tog det sin lilla tid.

Vi var tillbaka på gården och åt lunch vid 14-tiden.

Avslutade sedan med äppelkaka och vaniljsås, samtidigt som alla skrev en liten tackhälsning i gårdens gästbok...

   
Sen packade vi ihop, och tog farväl av gamla och nya bekantskaper, i hopp om att snart ses igen...

Fattar inte hur alla som kör rapport kan vara så jäkla trevliga,,, Älskar sammanhållningen, och viljan att hjälpa varandra⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️

 

Nu har vi landat hemma på Sjövreten igen...

Ska fixa till en snabb middag, och sen blir det hopp i säng...

 

Nu väntar en ny spännande vecka för mig, för att på tisdag ska jag börja jobba igen😳

2 år sedan jag jobbade senast, och jag är skitnervös, men tycker det ska bli så in i bengen kul.

Mest nervös för att jag inte ska orka, men börjar på 25%, så det SKA fanimej gå....

 

TACK Alla Fina Männiksor för en Underbar helg🎈

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards