Direktlänk till inlägg 30 oktober 2023

❤️Världens Bästa Olsson❤️ igen…..

Av Ia Weylandt - 30 oktober 2023 17:30

 
Olsson, Olsson, Världens Bästa Olsson❤️

Ja, med den inledningen, skulle man ju nästan kunna tro att Finaste Frk Olsson typ vunnit VM i rapport i helgen som gick...

Men riktigt så bra var det inte,,, utan tvärtom,,, för hur mycket vi än hoppats, och kämpade för certpoäng på Norrköpings fina rapporttävling, så räckte slutresultatet "bara" till Godkänt...

 

Och visst faaan kände vi en viss besvikelse först, och så får man känna,,,

men det sköna med rapporten, är att den där lilla besvikelsen ganska snabbt övergår till en viss nöjdhet ändå när man har fullföljt en rapporttävling.

För hur mycket och ofta än "experterna" hävdar att rapport är så lätt, så vet vi som håller på med det, att lätt är det fanimej inte, så bara genom att ha tagit sig igenom själva rapportdelen, och fått fullfölja en tävling, så är man, iallafall vi, så in i bergen nöjda med vad vår lilla fina hund åstadkommit under en lång tävlingsdag, så nöjdheten övertar besvikelsen...

 

För att ta det från början, så åkte vi hemifrån vid 5.30 på söndagsmorgonen, för att komma fram till Norrköping i lagom tid inför samlingen som skulle vara 7.30

Alltid lika härligt att komma till Norrköpings BK, underbara människor, och en härligt mysig stämning i luften...

Jag kände mig nöjd redan där på morgonen, bara över att få vara med☺️

 

Var inte speciellt nervösa inför lottningen, nu har hon visat att hon klarar av att gå som nr1

Däremot, ville vi väldigt gärna, för hennes skull slippa det startnumret denna dag,,,

kändes orättvist att hon för tredje tävlingen i rad skulle behöva dra hela lasset...

Därför kom det som en lättnad, när fru Ferrie gick fram och drog spiken, och när man dessutom vet att dom gärna vill ha nr 1, så kändes det som en perfekt start på en spännande tävlingsdag.

 

Så ut i skogen for vi 6 tappra team, som skulle campera ihop i dom vackra östgötska skogarna...

Och ca 5 timmar senare, var det ett gäng glada tävlande som nöjt kunde konstatera att alla 6 hundarna klarade rapporten⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Alltid lika kul när alla lyckas!

 

Olsson skötte sig bra!
Men återigen var hon ute och vimsade på förlängningen mellan B-C.

Tror det går lite för fort, och därför blir lite fel...

Hon kom In bakifrån på C-stationen, och när Thomas då ropade på henne, så fick han avdrag för att ha kallat på hunden när den var utanför stationsområdet?
Det hade ju Thomas inte en tanke på att han gjorde, han hade ju gett upp att hon ens skulle komma, och var påväg att lämna mottagningsplatsen, men fick då syn på henne, och ropade på ren impuls...

Så han hade 8,5, och jag hade 9,5

 

Vi var ju lite oroliga för att hon skulle åka på tidsnedrag för det hon tappade på den sträckan, men hon sprang så bra på dom andra, så det löste sig i slutändan, men det var ganska nära att hon åkte på ojämn tid, men även där var marginalerna på vår sida....

Men sen hade marginalerna gjort sitt för oss den dagen😎

 

Tillbaka på klubben inledde vi platsliggning, och därmed dagens enda 10-poängare...

Sen dags för uppletande, och jösses vad jag ångrade att jag tittade, för jag höll ärligt talat på att mörda Thomas efteråt.

Men det är ju lätt att känna så, när man vet vart föremålen ligger, och till Thomas försvar, så var han inte ensam om att förutfattade meningar om vart det missade föremålet låg.

 

För alla fyra föremålen låg på högra halvan av rutan.

Thomas börjar skicka i högra hörnet, och smack, smack, smack sa det, så hade Olsson tagit i 3 stycken, det kan inte ha tagit mer än 90 sek...

Då flyttar sig Thomas längts ut till vänster, och står i resterande 3 minuter och bara matar och matar, upp Olsson i vänstra hörnet, men där låg ju inget,,, så 3 föremål och betyg 6,5-7

Ingen hund tog alla föremål....

 

Dags för lydnad, och då vågade inte jag titta🙈🙉

Men Thomas kom ut och var ganska nöjd, han trodde han hade fått betyg på allt utom hoppet, och även om resten av betygen inte var skyhöga, så var känslan att det kanske skulle räcka...

Men Tji fick vi, för det Thomas trodde var 6-7 på krypet, visade sig vara 0-7 😣

 

Så visst tusan kändes det lite surt!
Speciellt eftersom han själv kände sig nöjd med krypet, men han pratade med domaren efteråt, för i protokollet stod det bara "uppe"

Men domaren tyckte hon varit uppe genom hela krypet, och därför nollade han...

Så är det!

 

Men det bästa av allt, är ändå att Olsson kändes pigg och glad, kanske lite för glad i vissa moment, bla så skällde hon i tystnaden på ljudgivningen, men för oss känns det som en seger att hon har roligt och är positiv på planen.

Hon gjorde sitt bästa😍

 

Det som däremot bekymrar oss, är att hon inte ville hoppa🤔

Först på fjärde kommandot lydde hon, och hoppade ut, men tog ett rejält stöd på hindret, så där var ju nollorna inget att snacka om.

Men vi blir ju oroliga över att varför hon inte ville hoppa,,, och självklart är ryggont det första som dyker upp i huvudet...


Så för att ta det säkra före det osäkra, så har vi bokat tid till henne hos Glocks duktiga fysioterapeut imorgon tisdag.

Vi har ev en tävling kvar innan vi stänger tävlingssäsongen, men skulle det vara så att fysion hittar något imorgon så startar vi inte...

 

Det vi "hoppas" på är att hon (Olsson) blev lite störd av hoppet i Jönköping.

Hon är ju väldigt känslig, och där i Jönköping, taxerade hon helt fel på återhoppet, och mer eller mindre kraschade in i hindret, men lyckades krångla sig över...

Sen dess har hon inte tränat nåt hopp, stackars Thomas har fått stränga instruktioner av mig att inte träna för mycket hopp, bara kolla av läget nån gång då och då.

Men med facit i hand, så kanske han skulle ha gjort något hopp tidigare o veckan för Ollis självförtroendes skull.

 

Så vi hoppas och håller tummarna för att fysion inte hittar något, lättare att reparera ett dåligt självförtroende, än en trasig rygg😟

Så efter att vi varit där, tar vi beslutet om vi kommer till start i Falbygden...

Jag vill ju så gärna, en av våra absolut favoritklubb att tävla på,,, (åsso ligger ju klubben granne med Falbygdens Underbara Osteria🤪)

Har blivit lite av en tradition att köpa med oss en massa ostar, kex och marmelader hem, varje gång vi varit där...

 

Men för att summera helgen, så blev det alltså GK, men räckte ändå till en pallplats, och det är ju alltid kul🎈

 
Och roligt också att Frk Olsson numer har ett eget glas med Norrköpings fina logga på...
 
Så roliga och uppskattade priser...

Glock har 3 glas....
 
Lika många som Dollar bärgade under sin karriär,,,,

(dags å diska dom kanske, och plocka bort spindeln 🕷️ 🙈)  

När man tävlat i Jönköping helgen innan, och hade 32 mil hem,,, så kändes Norrköpings futtiga 16 mil som rena rama hemmaplan😎

Pjuff, sa det bara, så var vi hemma, och hann mysa i soffan en stund med våra Fantastiska hundar som ger oss så mycket glädje....
 
Olsson, ganska nöjd efter dagen....❤️
 
Glock kanske inte fått lika mycket aktivitet, men han är ganska nöjd bara han får vara nära❤️
 

Idag, som i måndag, har vi bara varit....

Alltid vilodag dagen efter...

Jag och hundarna tog en riktig rackarrunda i regnet imorse...

Och tokGlock hoppade i vattnet och simmade iväg😅, inte ens OlliBompa är så tokig, hon låg brevid och tittade på...
 

Det bästa jag vet när jag kommer in dyngsur från en regnig promenad, är när Thomas slängt in ett stort badlakan i torktumlaren, som jag gosar in mig i när jag fått av mig mina blöta kläder...

 

När Thomas var ute i regnet på em, så slängde jag in även hundarnas badrockar i tumlaren så dom var varma och gosiga tills dom kom hem...

Vet inte riktigt om det var lika uppskattat från deras sida😊
 
Men gulliga var dom😍😍
 


Nu håller vi tummarna för Olsson imorgon,,,, och efter det får vi se vad resten av veckan har att erbjuda🍀

 

Tack Älskade Hundar för att ni ger oss så mycket 💖💖

 

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards