Direktlänk till inlägg 5 november 2023

🇸🇪LEKSAND,,,, here we come 🇸🇪

Av Ia Weylandt - 5 november 2023 16:30

🎶🎹🎵För vi ska till Leksand, och tävla SM🎵🎹🎶Vi ska till Leksaaaand i höst🎵🎹🎶

 

Fina, Underbara, Fantastiska Olsson❤️

Fasiken vilken fin liten hund hon är❤️

Nu får hon gå i välförtjänt vila under hela vintern,,,

vi ska bara promma och leka fram till nyår, några skojiga rapportpass lär det nog bli, och så kommer vi säkert spåra och leta också, bara på kul.

Sen efter nyår börjar vi fysa, och jag tror att nångång framåt mars, beroende på vädret, ska vi ta nya tag med lydnaden....

Målet är att hon ska vara i Toppform sista helgen i augusti,,,

för i helgen blev det klart.....

HON HAR KVALIFICERAT SIG TILL SM I RAPPORT 2024🇸🇪


Alltså jag är sååååå jäkla nöjd, glad och lycklig!

Fatta att det skulle bli så svårt,,, rapport som ÄR så lätt,,,,, krävs "bara" certpoäng...

Men man ska få ihop till dom där jäkla certpoängen också...

 

Känner att vi hittils haft lite stolpe ut, och det varje tävling varit nåt moment som krånglat på lydnaden,,,

och vi ligger inte på den nivån, att vi har råd att nolla något...

Men nu fick vi, med minsta möjliga marginal (4p) Äntligen till det på Falbygdens fina rapporttävling❤️

 

Och jag måste inleda detta inlägg med att tokhissa Falbygdens BK, och dess Fantastiska medlemmar❤️⭐️❤️⭐️❤️

Falbygdens BHK, en liten BK med endast 160 medlemmar,,,, men vilken kämparglöd det finns...

Heeeelt Makalöst!

Tidigare i veckan, när dom skulle kolla tävlingssträckan, så insåg dom att sista tidens regnande lagt sträckan under vatten, och att den inte skulle gå att använda...

Tror dom flesta klubbar valt att ställa in då,,,, med all rätt....

Men inte dom inte.....

Ut på torsdagen (2 dagar innan tävling) för att försöka reka en ny sträcka....

 

Dom hittar en lämplig sträcka,,,och precis när dom är tillbaka på A igen,,,, så ramlar den ena domaren tillika tävlingsledaren , och höftkulan hoppar ur led.

Blir hämtad i ambulans, sövs ner, och körs till sjukhuset....

Den andra domaren, är sambo med den skadade domaren som ligger nedsövd på sjukhuset,,,

så där försvann ju liksom båda domarna.

 

Där hade nog ALLA klubbar valt att ställa in,,,,, verkligen med all rätt....

Men inte dom inte.....

För då sätter sig tävlingssekreteraren under fredagen, och nu snackar vi Dagen innan tävlingen,,,, och ringer runt till distriktets alla (få) domare, för att försöka få ihop ett nytt domarlag, tillika TL i skogen....

Och lyckas på något jäkla magiskt vis få ihop det, så att dom kan genomföra tävlingen....

 

Alltså, jag får ryyyysprickar, när jag tänker på alla dom fina människorna, och vad dom gör för att vi ska få tävla...

Det jag vill allra mest nu,,, är att ge tillbaka,,, kanske inte kan ge det till just dom,,, men min ambition är att vara funkis så mycket jag bara kan, orkar och hinner under 2024....💪


Därför kändes det sååå jäkla surt, att efter allt deras slit för att få ihop en tävling, så blev det av 7 anmälda ekipage från början, bara ynka 2 st som kom till start på lördagsmorgonen😖

Verkligen sååå jäkla otacksamt, och vi 2 Team som var där, skämdes faktiskt över att så många fina människor engagerade sig så bara för oss❤️

 

Tur för oss då, att vi skötte oss, så det blev en väldigt trevlig tävling, med glada, underbara, positiva människor...

Och Bäst av allt var ju prisutdelningen, där vi ALLA jublade  när Frk Olssons resultat lästes upp, och vi insåg att det skulle räcka till en plats på SM i Bruks och Mondioring på Siljansvallen i Leksand 2024⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

 

 Hur Jävla Lycklig kan man bli liksom....

Alla, precis Alla som befann sig i det rummet, fick finna sig i att jag slängde mig om halsen på dom...

Utifrån såg det nog ut som jag just vunnit OS-Guld,,, men jag tror inte ens dom som gjort det har blivit lika glada som jag😆

Tänk att min lilla rara 💖Frk Olsson💖 kommer att få chansen att starta på ett Svenskt Mästerskap,,, det känns så Otroligt jäkla stort⭐️

 

Nog tjatat om det nu för ett tag😉

Vi tackade alla fina människor för en trevlig helg, med ett som vanligt Fantastiskt bemötande...

Till och med solen ☀️ lös och hälsade oss välkomna när vi anlände på fredagseftermiddagen...

 
Efter en ganska lång rastning, och småsnack med trevliga klubbmedlemmar,,, drog vi såklart iväg till Osterian.. 🧀 

 
Ååååå, man är lika spänd och full av förväntan varje gång man kliver in genom dörrarna...
 
Köpte en hel del mysiga ostar, Massor med roliga marmelader och lite kex....

Ska bli mumma att snaska på, nästa helg när vi ska fira🥂

Sen åkte vi tillbaka till klubben och boade in oss i "vårt" mysiga rum i klubbstugan...
 

Där sov vi skitdåligt på natten😩

men det var inte klubbstugan fel, utan luftmadrassen som var trasig och släppte ut all luft😳

Vi vaknade mitt i natten och låg direkt på golvet,,, pumpade upp den igen, men vaknade likförbannat på golvet på morgonen, med ganska stela och ömma kroppar😰

Men vem bryr sig om ömmande kroppar, när man har Världens Bästa Olsson💖

 

Vi lämnade Falbygdens BHK redan strax efter 14 på lördagen, då var jag iklädd en fin souvenir som jag köpte i present åt mig själv☺️

 
Den fina tröjan ska jag bära med stolthet och vördnad, och varje gång tänka på vad som måste vara en av Sveriges Bästa Brukshundklubb⭐️❤️⭐️❤️⭐️❤️

 

Resan hem gick snabbt och lätt,,, pga av att vi var så få startande, så kom vi iväg från Falköping tidigare än beräknat, och anlände hemma på Sjövreten redan vid 17.20

Då var vi så pigga, så en flaska bubbel korkades upp för att fira dagen...🥂

 
Vi satt ute på altanen under infravärmaren och smidde framtidsplaner....

Sååååå jäkla skön känsla att vara "klara" och kunna möta våren med ett lugn, där vi kan planera vårt tävlande och tränande på ett annat sätt, än om vi haft kniven lite mer mot strupen...

Tröttheten, kom dock ganska snabbt, så istället för lagad middag, fick Åkers pizzabud göra en utkörning till Sjövreten 🍕 

 
Det smakade himmelskt😋

Hundarna fick varsitt smaskigt märgben🍗🦴🍖
    
Till Frk Olssons ära, tände vi ett ljus i den fina ljuslyktan hon vann på sin allra första brukstävling...

⭐️Appellklass spår på Stockholm Södra BK hösten 2020⭐️

 

 


Idag som i söndag, vaknade vi med den härliga dageneftertävlingkänslan.

Det är alltid en dag, då vi får unna oss att bara va....

Jag och hundarna stack ut i skogen direkt efter frullen och gick en härlig 2 timmars promenad...

 
Jäklar va blött det är på sina håll, till hundarnas stora förtjusning....💦💦
 
Mycket plaskande blir det💦💦💦
   
Men mestadels är det faktiskt ganska torrt, och fingått,,, försökte hålla oss ganska mycket på berg...

 

Vi kom hem samtidigt som Thomas kom från Granngården med hela transporten full med torvströ som lastades in i stallet...

 
Han ägnade sig sen åt att mocka boxarna,,,,,
 
och jag plockade ihop lydnadsplanen,,,,

Nu får även framåtsändandebenen vila till våren...

  
Jag passade även på att städa lite i hundrummet, och göra plats för lydnadsgrejjerna...

 

Thomas tog en sväng på fyrhjulingen runt hagarna, och kollade staketen...

Det tycker hundarna är jättekul å hänga med på....

Det var några träd som vält och hängde över eltrådarna som dom fixade loss....

Avslutade gårdspysslet med att halma lösdriften...

 
Det tycker också hundarna är kul å skutta runt i halmen och bara få va....
   
Och sen gav vi oss ut på en ganska gråmulen promenad i kohagen...

 
Nu har vi gått in för att göra söndagkväll...

Inleder med spännande hästhoppning från Lyon,,, så mysigt med Världscupshoppning på söndagseftermiddagarna...

 

 


Fasiken va skönt det ska bli nästa helg, då Absolut inget ännu finns planerat i kalendern...

Så jäkla välbehövligt nu efter 3 helger på rak på rull.

Jönköping, Norrköping, Falköping,,, mycket köping blev det😊

Egentligen är det emot mina principer att tävla 3 helger på rak,,, har aldrig hänt tidigare att vi gjort det med någon hund.... 

EN gång, startade vi 2 helger på rak med Dollar, men vi har aldrig ens gjort det med Glock...

 

Därför känns det också extra kul att Fantastiska Frk Olsson fick utdelning för att hon gjort suveräna skogsarbeten, och varit lika pigg, glad och taggad inför varje skick...

 

Jag var ju och kollade henne hos vår fysioterapeut tidigare i veckan, eftersom vi var oroliga över om hon hade ont någonstans iom att hon inte ville hoppa...

Men fysion klämde och kände, och försökte nästan provocera fram någon form av smärta på henne,,, men hon reagerade inte på någon kroppsdel...

Däremot var hon lite spänd i en muskel på höger bak, som kan tyda på att hon haft en liten sträckning som vi inte märkt.

Men vi fick klartecken att hon inte trodde det skulle påverka något om vi startade i Falköping, och självklart med facit i hand, så är vi jäkligt glada attvi åkte...

 

Men nu ska lilla fina Frk Olsson få njuta av SPA-behandling med laser och vibb under kommande veckor...

Det är hon så värd, vår fina lilla krigarprinsessa ❤️

 
Ha nu en Fin  vecka alla Glada🎈

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards