Direktlänk till inlägg 7 juni 2015

Pengar På Pallen- helg del 1

Av Ia Weylandt - 7 juni 2015 20:00

 

Tänka sig att det alla redan står Juni i almanackan...!!!
Och tänka sig att den mycket hett efterlängtade "Pengar på Pallen"- helgen,, som vi började spåna och planera för redan i oktober, nu plötsligt ligger bakom om oss....


Jag hoppas Verkligen det blir fler "Pallenträffar",,, för satan i gatan så bra jag mått,, och så mysigt vi haft...

Det var ingen direkt lätt match att hitta en helg som passade alla 7 tjejjor,,, därför fick vi nöjja oss med en helg,, där iallafall 6 av oss kunde...

Men i sista stund så blev vi "bara" fyra kvar,,, då 2 fick annat å göra,,, men det har definitvit inte gått någon nöd på "family four",,,,  (eller "family ten" om vi räknar in hundarna)....


Skitbraiga träningar,,, god mat,,, rikligt med vin,, och mycket skratt och mys...

Vet inte vilka som är tröttast efter helgen,, vi 2-benta,,, eller dom 4-benta???


Jag var ju borta några dagar i Båstad med jobbet tidigare i veckan,,, så det var bara till att packa upp den ena väskan,, för att packa ner i en annan...

Dollar försäkrar sig om att han ska få följa med denna gången....

 

Och eftersom det var  halvdag i fredags,,, så kom jag iväg från Huddinge redan vid 14-tiden när Thompa kom hem,,, jag ville inte sticka innan, för då hade jag behövt lämna den lille Glocken själv,, men allt var packat och klart,, så när T brummade in på uppfarten så stack Dollar och jag iväg på äventyr...


Väl framme i Trosa,, så lastade jag bara ur bilen,, och bäddade i Dollar's och mitt sovrum

Här skulle vi nog trivas i dagarna 2...

 

Och sen stack fru Jazza/Bäzta och jag in till Ica Trossen i Trosa, och hämtade en förbeställd fiskplanka som vi skulle mumsa på till middagen...

Så Jävla Läcker....

 


När vi sen kom tillbaka igen,, tog vi och gick en promenad med Dollar och Bäzta,, dom hade ju inte träffats innan,,, och vi ville hellre att dom lärde känna varandra på en promenad tillsammans, än att vi bara släppte ihop dom inne i huset...
Och det var ju som väntat inga som helst problem,,, tror lilla B,, var väldigt imponerad av farbror Dollar....


Lilla B,, gör verkligen skäl för namnet,, lilla B,,, hon är över året,, men ser ut som en 12-veckors valp brevid den något större Dollarn...

 


Sen satte vi oss ner och bara njöt av solen....

Lite vin i glasen och snacks i skålarna,, och massor med härligt prat och planering inför 2 magiska dagar med massor av hundträning...

 


Dom 6 hundarna har under helgen delats upp i 2 grupper,, som fått turats om att vara inne i huset med oss,,,

Flocken har ju bestått av 5 snygga tikar och så tuppen Dollar,, så egentligen hade nog Dollar kunnat vara med i båda gängen,, men för att göra det så rättvist som möjligt,, så delade vi dom 3 och 3,,,

där tyskarna Dollar,Jazza,Bäzta bildade ett team,,

och vallhundarna (ja, jag vet att schäfern också är en vallhund,,, men,,,,),,,

Gaia, Kringla, Flisan bildade ett team,, och sen växlade vi...


Oj, som vi fnissade när vi försökte ta en gruppbild på tyskarna.....

Först ville lilla Bäzta inte alls vara med,,,,,


Usch och Fy för dom där gamla grånosarna,,, sa hon,, och gömde sig bakom en soffa...

 

Sen fick vi med ett gäng "ligg"kommandon, lilla B att ligga fint brevid D,, men med så många "ligg"kommandon,, så trodde J att det var dags för kloklippning....

Och intog "klippaklornapositionen"

Suck.....

 

Efter mycket möda och stort besvär,, fick vi iallafall till en dålig och suddig bild....

Men kul hade vi.....

 


Sen var det hög tid att plocka fram den fantastiska fiskplankan...

 

Shit va god den var,,, och så förbaskat prisvärd...

Den innehöll olika sorters laxar, (gravad, kallrökt, varmrökt),,, gravlaxsås,, oskalade räkor, romsås,,,, ägg med räkor,, skagenröra,,, 2 dessertostar,, och massor med goda frukter som kiwi, jordgubbar, passionsfrukt, melon och ananas...

Alltså vi åt så magarna stod i 18 hörn,, och ändå kändes det som det fanns lika mycket kvar...

Kan varmt rekommendera om man nån gång har vägarna förbi....

Åsså hade vi ju det så trivsamt samtidigt...

 

En Fantastiskt trevlig kväll,, där solen strålade från en klarblå himmel,, och man faktiskt för första gången i år kunde sitta ute och äta utan att frysa ihjäl..

Magiskt!!!!


Magiskt god var också Certtårtan som fru Gaia/Flisan fixat till efterrätt...

Tanken var egentligen att vi skulle skåla i champagne till tårtan,, men ingen var speciellt sugen på skumpa vid det tillfället så vi firade med bara tårta istället...

 

Så satans God,, och Stor,,, hälften blev kvar,, så vi bestämde oss helt enkelt för att fira i dagarana 2....


När solen gått ner,, och det började bli lite kyligt,, så gick vi in och satte oss och fortsatte surra tills långt efter midnatt,, vilket egenligen är alldeles för sent för mig,,,,..

 

 Men vad gör välan det, att man är lite trött på morgonen,,,, när man har det så jäkla trevligt på kvällen...


Jag vaknade ju som vanligt tidigt,, tassade tyst upp,, och stack iväg på en härlig 1-timmas promenad med Dollar på dom otroligt fina slingorna...

 

På vägen tillbaka mötte vi BäztaJazzaFlickorna som också hade vaknat...

 


Som sig bör på Sveriges Nationaldag,,, så inleddes såklart dagen med att hissa flaggorna... och eftersom värdfamiljen har flera intressen så hissades inte bara den Vackra Svenska flaggan,, utan även den Gotländska,, och den Franska...

 

(tokglad för att inte även Hammarbyflaggan skulle upp,,, hua,, då kanske jag hade spytt och åkt hem).....


Sen åt vi en makalöst god frukost signerad "vallhundsgruppen".....

Oj va fint dom fixat,,, som att vara på hotell faktiskt,,,, det fanns ju liksom Allt man kunde tänkas vara sugen på en lördagmorgon som denna...

 

Jag är faktiskt lite glad över att det är jag som är fotografen i gänget,, hade inte varit ett lika snyggt motiv tidig lördagsmorgon,, som dessa 3 kalaspinglor.... 

 


Sen var det Änligen dags för avfärd ut till skogen....

Nu kommer jag bryta inlägget här,, och påbörja ett nytt,, som går att läsa om lite längre ner...

Ibland blir inläggen för långa,, och då bryts dom av sig själva och bara försvinner....

Har ingen lust att det ska hända,, så därför bryter jag själv,,,

Scrolla bara ner,, så fortsätter helgen....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards