Direktlänk till inlägg 7 juni 2015

Pengar På Pallen-helg del 2

Av Ia Weylandt - 7 juni 2015 19:45

Ute i skogen delade vi upp markerna mellan oss,, och alla spåren lades ut...

Jag ville gå mitt eget spår till Dollar,,, något som jag ångrade efteråt,,,

Faaaaaaan va rädd jag va....

Så här såg Dollars 850 meter långa spår ut,,, denna lite mulna lördags morgon...

 

För den uppmärksamme,, så ser det ut som om jag gått tillbaka i mitt eget spår...

Det ser inte bara så ut,,, Det Var Så...!!!

När jag kommer till det som ser ut som den första spetsen,,,, så spinger det 2 älgar en ganska så bra bit framför mig...

Skogarna är så öppna och fina,, så man ser dom liksom på långt håll...


Vid det laget,, så tyckte jag att det var vackert och faschinerande när dom "älgade" förbi...

Knallar vidare,, och råkar skrämma upp fyra rådjur,, som drar iväg i all världens fart precis framför mig,,, det tyckte jag var asbra,,, kul och se hur Dollar skulle reagera när jag korsade deras spår....


Fortsätter tuffa på,,, och står plötsligt öga mot öga mot dom 2 stora älgjävlarna....

Alltså,, jag blev så Jälva rädd...

I vanliga fall tycker jag det är magiskt dom få gånger man har förmånen att få se en älg,, men allt som oftast tidigare har dom stora djuren dragit som avlöningar....

Det gjorde INTE detta älgpar,,, dom stod bara kvar och liksom stirrade rakt på mig...


Och vad gjorde jag???

Jo,, jag tog upp telefonen och försökte ringa fru Jazza/Bästa.....

Ehhhhhhh Varför då liksom?????

Snacka om irrationellt beteende,,, undrar just vad jag trodde att hon skulle kunna göra????

Nu fanns det ingen mottagning,, och tur var väl det,,, hon skulle ju ha undrat vad jag ville...


Så istället förvandlade jag mig själv till nån slags Sankta Lucia,, och liksom sakta skred baklänges med blicken fokuserad på det stora djuret jag hade framför mig...

Usch,, ett spår tillbaka till bilen har nog aldrig gåtts ut så fort tidigare....

Skiträdd var jag.....


Efter en stund med Gofika och härligt snack var jag dock mig själv igen...

 


Och sen var det dags att börja släppa på hundarna en efter en...

Vi hade ju 2 unghundar som inte behövde så lång liggtid,, och först ut vara fina lilla 7-månaders bc-tiken Elisa (Flisan)

 

Och hon kom iväg så fint så fint

 


Näst ut var sprattelvattnet Bäzta,,, tur hon fått en duktig och rutinerad förare som kan ta vara på alla kvaliteér som sprattelvattnet besitter,,, jag hade fått nervsammanbrott typ 10 gånger om dan,,,

Men söt som socker är hon...

 


Resterande fyra hundar,, som alla är Elithundar,, släpptes på samtidigt,, så därför blev det inte så mycket fotande tyvärr...

Men lyckades fånga Kringlan innan dom drog iväg....

 


DreamDogDollar spårade KANON......

 

Av det korsande rådjursspåret märktes inte en tendens att vilja byta....

I mitt Lucia tåg,, snurrade han lite,, men hittade snabbt rätt,,, han stötte även upp en Harjävel som for iväg mitt framför näsan på honom,,

jag skrek i högan sky,,, men Dollar lyfte inte ens på huvudet,,,,....

Det är ju tamejfaaaan som att spåra mitt i ett jävla Zoo....

Fattades bara lite grisar som grädde på moset....


Nöjda och glada mumsade vi i oss lite goda frallor med stekt ägg,, och sen drog vi vidare för lydnadsträning....

Riggade en Elitlydnadbana,, och sen gick först Kringla,,,,,,

 

,,,,,, och sen Gaia,,,, in och körde igenom hela Elitlydnadsprogrammet....

 

OJ,, va jag imponeras av alla som klarar av att köra Elitlydnad....

Tycker dessutom att båden Krånglan och Flisan skötte sig Galant,,,, speciellt med tanke på att det regnade,, och att dom därför fick en tävlingsledare som mest liknade något man hellre ställer på avståndsleken,,, än på lydnadsplanen....


När Stjärnorna gjort sitt,, gick Dollar och jag in på plan och hade kul...

Vi körde faktiskt också hela Elitprogrammet,, fast något Dollaranpassat...

Fritt följ,, zäta,, inkallning,,, ruta utan dirigering,,, apportering utan dirigering,, ingen vittring och sist fjärr...

Dollar var Superglad,, men skötte sig med den äran...

Tyvärr inga foton på oss,, eftersom det är jag som är fotograf...


Sen gick Elithunden Jazza in och visade vilken duktig Elitlydnadshund hon skulle kunna vara,, bara matte ville...

 

Underbar hund det där.....

Om jag fick specialbeställa min nästa hund,, då skulle jag beställa en kopia av Jazza!!!


Som avslutning fick unghundarna komma in och leka lite på planen...

Bäzta....

 

och även lilla Flisan.....

 


Och sen fick vi äntligen åka hem och göra kväll...

Eller,,, vi i tyskgruppen åkte först in till Trosa och handlade inför kvällens grillmiddag,,, sen skulle ju hundar matas och rastas,,, men framåt 17-tiden kunde vi äntligen slå oss ner och bara njuta av vädret och en underbar dag...

 


Nu bryter jag även detta inlägg,, scrolla ner så kommer del 3.....




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards