Direktlänk till inlägg 7 juni 2015

Pengar På Pallen-helg del 3

Av Ia Weylandt - 7 juni 2015 19:30

Eftersom vi skippade Certskumpan på fredagskvällen,, så var vi ju tvungna att ta igen det på lördagskvällen...

Fru Catch kom direkt från tävling i Knivsta för att även hon vara med och skåla lite...

 

Och att det ska vara så Jävla svår att öppna en flarra bubbel....

 

Fru Jazza/Bäzta,, men STOR skumpavana,, fick även hon se sig besegrad...

Men man tager vad man haver,, och INGET skall få stoppa en tjejliga från att få skåla och fira....

Verktygslådan åkte fram,, och bubbelvattnet fick erkänna sig besegrad...

 

Mumsligt va det...


Den största anledningen till fireriet var ju såklart Gaia med tillhörande mattes Cert tidigare i vår...

En Fantastiskt Härlig Underbart Varm Människa som jag fått förmånen att lära känna...

  

Och bara som grädde på moset så är hon dessutom dotter till en av min tids största idoler...

Nämligen Carl-Gustaf Lindstedt,,, en av mina absoluta favvoskådespelare genom tiderna...

Jag skäms för att erkänna det,, men jag var mer ledsen när han gick bort,, än när min egen morfar gjorde det...

Att få höra dottern berätta om vilken fin och underbar far och människa  han var,, det är mer än magisk magi för mig...


Oj,, som jag nästan drar iväg i Nostalgi träsket,,, men kolla in musikalen "Spanska Flugan" på SVT-play,, så får ni se vad jag menar....

Det Bästa jag någonsin sett.....


Bäzta och Dollar var även BÄZT på att tigga....

 

Mumsligt med myrstack

 



Nåväl,, vi firade något lite väl hårt på lördagskvällen,,, så jag deckade ganska så raskt efter att middagen var uppäten...

och vaknade därför pigg som en pelikan,, och gick den mest fantastiska av morgonpromenader i den vackra skärgårdsstaden...

Kolla in hur härligt vi hade det...

 


Vi bara liksom gick mitt i skogen,, och plötsligt liksom öppnade det sig som ett paradis...

Dollar hade nog gärna simmat lite,, men det fick han inte.... 

  


Hem,, käka frulle,, packa ihop, och sen ut i skogen igen....

Denna söndagsmorgon,,, la dom flesta av oss sina egna spår...

Ja, la ett 1000 meters till Dollar,, utan älgar, rådjur och harar...

 

Jag glömde stänga av GPS'n,, därav der det ut som om jag börjar och slutar på samm ställe,,,

INTE BRA!!!..


I väntan på spåren körde vi uppletande...

Dollar redo...

 

Dollar letar......

 

Vi väntar på D....

 

HaHa,, skojja bara,,, vi behövde inte vänta på SuperD,,,, han letade så fint så....

Det gjorde även de andra....

Här är det lilla Gaia som plockat in 5 föremål...
Snabb som en iller....

 


Efter uppletandet fikade vi ,,, Igen....

  

Och Nyttiga var vi....
massor med piggelinfrukt slank ner i magehusen....

 


När det sen var dags för spår,,,, så kändes det som om Dollar ponken ändå var ganska mör...

Va fasiken han är ju ändå pensionär,, och matchas som om han vore i topptrim...

Närå,, fysiskt orkar han ännu,,,,, men vi märkte på alla hundarna att dom var rätt möra...

Dollar gör ett superfint spår...

   

Det var idag en fröjd att gå bakom honom....

Finaste vinklaran och Finaste markeringarna...

Underbar Helt Enkelt...

   


Efter avslutat spårande så skilldes vi åt där ute i skogen...

Vi hade först som plan att köra lydnad,,, men både människor och hundar kändes ganska så nöjda utan...
Dessa Underbara Människor,, som jag boat med i hela två dygn,,, jag som har sån separationsångest...
Jag tyckte det var tokjobbigt,,, och vill bilda kollektiv och boa ihop jämt...


Närå,, kanske vi inte skulle passa ihopa för att bo ihop för alltid,,, men jag hoppas Verkligen det blir fler "pallenträffar!


STORT TACK ALLA UNDERBARA för en MAGISK HELG....


Hur Härligt jag än har haft det,, så nog tusan har jag saknat både Thomas och lille glädjespridaren Glock,,, antagligen lika mycket som dom saknat oss...

Jag har dock fått rapporter om att dom klarat sig ganska så bra även utan Dollar och mig...

Spår....

 

Lydnad,, men framför allt Massor med Lek har stått på agendan för T&G...

Vi har haft regelbunden telefonkontakt,,, och det känns som om Thomas är TokNöjd med den lille Sheriffen...


Men OJ som jag längtade efter dom,,, och OJ så härligt det var att efter 2 dagar få se och återigen känna glädjen som Godmodige Glock utstrålar....

Fina, Fina Underbara GlorkeBorkeBus...

 

Nu är Flocken Komplett igen....        


Vi Hörs!!!!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards