Direktlänk till inlägg 26 juni 2015

Domedagen närmar sig.....

Av Ia Weylandt - 26 juni 2015 17:45

För första gången sedan jag startade min blogg, hösten 2009,,, så har jag egentligen NOLL inspiration till att skriva..

Annars brukar det klia i fingrarna på mig,, och jag kan inte snabbt nog få sätta mig ner på fredagskvällarna och summera veckan som gått...


Vissa veckor skriver jag lite varje kväll om vad som hänt,, som jag sen sätter ihop som ett "hänt i veckan" inlägg,,, helt enkelt för att jag tycker det är så rogivande att sitta här och klä allt roligt som händer i ord...


Men inte en endaste kväll denna veckan har inspirationen infunnit sig,, och knappt ens ikväll,,, det känns som om det inte hänt nåt i veckan som behöver få komma ut...

Men när jag ser tillbaka på de gångna dagarna,, så har det nog inte hänt mindre än alla andra veckor,,, och jag vill helst skriva ner det för att själv kunna gå tillbaka om några år och läsa igen...

Kan ägna timmar vissa kvällar åt att läsa om vad vi tex gjorde vid den här tiden 2010,,, och då är det som om allt återupplevs,,, jag vill inte vara utan det....


Så vad är det vi "inte" gjort denna vecka????


Vi har iallafall inte, inte ägnat åt åt spårträning,,, tvärtom,,, det har blivit ett par spår för den lille Sheriffen....

 

med något blandat resultat kan man väl lugnt säga...

Spåra kan han,, när han sätter den sidan till,,, men minsta lilla annat skoj som kan ta uppmärksamheten ifrån uppgiften,, är han inte sen att haka på...

Som tex fåglar....

Mycket roligare att jag fåglar än att apportera träpinnar,,, och för att inte tala om insekter,,,,

SKOJJIGT!!!!


Men när han koncentrerar sig på uppgiften,,, då är han Fantastisk!!!!!

       


TrolleBoll har också fått spåra,, och det var väl kul efteråt,,, men faaaan inte undertiden jag släpades runt i spårlinan...

Thomas gick ut ett 1200 meters spår till oss,, och jag känner redan när jag släpper på,,, att här gäller det att hänga med...

 

Hela han bara vibrerar i väntan på spårkommandot,,,, och sen fullkomligt vräker han sig framåt i full galopp ut i rutan....

Ett Under att han kan hitta spåret i det tempot...

 

Har sagt det förr,, och säger det igen,,,,

Det är som att få en hästspark i arslet,,,  och känslan när 10 meter lina bränner hål i handflatan är inte speciellt skön....

Men iväg kom vi....

 


En pinna blev kvar i skogen,, vilket är otroligt att det inte blev fler,,, största delen av spåret spårade han själv helt vild och vacker,,,, jag orkade inte hålla spårlinan utan var tvungen att släppa honom,, och själv andfått småspringa efter...


Men som sagt,,, det är skönt efteråt!!!!


Utöver spårandet,, så har vi promenarat i våra numer jäkligt blöta skogar...

 

Rackarns alltså var blött det är....

Tråkigt,, för bara några dagar sedan kunde man äntligen gå i gympaskor,, men nu är det gummistövlar som gäller igen....


Härom morgonen fick vi oss en rejäl överraskning på prommisen...

När vi kommer på den lilla stigen som leder från klubbstugan upp mot det som kallas för valpleken,, så ser jag mellan träden att det är något konstigt stort och främmande som är placerat mitt på ängen...

Såg först ut som om någon slagit upp ett stort läger där....


Fantasifull som jag är,,, (eller så har jag sträckläst för många Läckbergböcker nu),,, för hjärnan satte genast ihop ett scenario om att det var Tyskarna som invaderat vårt land, och byggt sitt näste på Stockholms Södras valplek...

Jag vågade knappt fortsätta framåt,, utan var påväg att vända,,, men nyfikenheten drev mig framåt...

Och jäklar så förvånande det var att se en stor jäkla helikopter parkerad och övergiven där mitt på ängen...

 

Hundarna tyckte också det var spännande,,, men inte en tysk så långt ögat nådde....


Och nu är det Äntligen fredag igen!!!!

Imorse vaknade jag och kände mig aspigg...

Tittar på klockan och ser till min förtret att den bara är 03.33

Alltså,, man kan inte gå upp vid den tiden....


Eller Jo,, uppenbarligen kan man det,, för det var precis det jag gjorde....

Städade köket,, fixade matlåda till mig och Jesper,,, la mig och läste en stund,,, men rastlösheten bara vibrerade i hela kroppen,,, så jag tänkte att va faan...

jag sticker ut och lägger ett spår till Glock och Thomas på Västerängarna...


Där vill vi annars undvika å spåra för det rör sig så jädrans mycket folk där hela tiden...

Men vilka idioter är vakna vid 5.15 snåret????

Så ut med spåret

 

Hem och pulade lite till,, väckte Thomas (och hundarna),, och åkte bort och släppte på lille Glock....

 

Och det gick väl sisådär,, kan man säga...

Det var typ 100 fiskmåsar på fältet som flög upp precis som den lille Sheriffen for iväg,, och det var tillräckligt för att Sheriff skulle tappa fokus,,,

va faaaan gör fiskmåsar här,, ska inte dom va vid havet typ???


Iallafall med lite stöd och hjälp från husse,, så lyckades dom krångla sig till slutet,,, men inget i hans spårning känns direkt tryggt...


Och det känns ju såklart lite "sådär",,,, för på söndag har han kommit med på Flens appelspår,,, och känslan är väl att det kan gå precis hur som helst....

Antingen spårar han eller så gör han något annat,,

Det som är skönt är att han även kommit med helgen efter i Olandstrakten,, och det kan ju ge ett lugn att det finns en chans till...


Å skulle han missa även där,, så har vi framtiden för oss,, han är ung och så himla full i bus och lek,,, känns som en liten filurig pojkvasker som behöver lite tid på sig att mogna,,, men det ska iallafall bli kul att komma ut på tävlingsbanan igen....


Men efter en vecka fylld med spår och lydnadsträning så ägnade vi fredagskvällen åt att bara va....

Gick en härlig prommis där hundarna skuttade for och lekte som aldrig förr...

             


Skönt för dom att få sträcka ut.....

  Våra finaste  

 


Nu sitter jag ute och njuter av att det inte regnar!!!

Varje sekund som jag kan sitta i trädgården är guld värt....

Imorgon vill jag åka ner till Nynäs och kolla skärgårdscupen,,, får se om vi kommer iväg,, beror väl lite på vädret...

Ha nu en alldeles Underbar fredagskväll,,  och var rädda om varandra,,

 

Jag Njuter iallafall Just Nu!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards