Direktlänk till inlägg 28 juni 2015

Underbara KronPrins GuldGlock!!!!

Av Ia Weylandt - 28 juni 2015 19:45

Underbara Bästa Mysigaste mest Fantastiske lille Glock!!!!
Superlativen räcker inte till idag,,, men jag hoppas det framgår hur glada och stolta vi är över vår sprallige Sheriff...


Men lika nöjd, stolt och glad som jag är över Thomas och Glock,, lika jäkla arg, sur och besviken är jag på mig själv...

Jag som annars alltid går med kameran i högsta hugg, och fotar allt och alla som passerar,, jag har inte tagit en endaste bild för att för alltid föreviga Glock's triumf....

Arg, Arg, Arg,,, är bara förnamnet...


Får skylla på att jag har varit så förbaskat nervös hela dagen,,, för det har jag verkligen varit,,, stundtals så nervös,, så jag har fått trycka handen mot bröstkorgen för jag trott att hjärtat slagit så hårt och snabbt,, så att det skulle hoppa ur om jag inte höll emot...

Hade helt enkelt inga lediga händer att fota med...


Nä, skämt och sidor,, men det är lite tråkigt att det inte finns några foton från denna fantastiskt fina dag på underbara Flens brukshundklubb,, som verkligen lyckades skapa ett topparrangemang!!!!


Stående Ovationer till Alla inblandade!!!!


Men min söndag började redan klockan 03.03 inatt,, för då vaknade jag och var pigg...

Gick upp och la mig och läste tillsammans med Dollar som somnade sött vid mina fötter...

Och Plötsligt mitt i ingenting nån timma senare,, så far Dollar upp som skjuten ur en kanon,, och börjar tokskälla...

Glock kom också han uppfarandes från nedervåning och tokskällde,, undrar om han vet varför,, eller om han bara hängde på brollan...


Jösses tänkte jag,, nu kommer det inbrottstjuvar,, öppnar altandörren och släpper ut hundarna,,, och upptäcker precis när dom båda far iväg utför altantrappan,, rådjuret som står på vår tomt och precis ska börja smaska på mina blommor....


NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ,,, skriker jag så varenda Stuvstabo lär ha stått givakt i sina sängar,, när båda hundarna sätter efter den stackars förvirrade Bambin....

Först springer den åt ena hållet,,, men där är häcken mot grannen så hög och tät,, så den tog sig inte ut...

Sen sprang den åt andra hållet med två galna jyckar bakom sig,, och där är det lite glesare i häcken på ett ställe,, antagligen där den tog sig in,,,

och jag hinner tänka att SHIT,,, Dollar hoppar inte efter över staket,,, men hur tänker lille Glock????

Som tur är,, så försökte inte Glocken hoppa efter,, däremot fastnade Bambin i staketet,, och satt där och sprattlade en stund innan den tack och lov kom iväg...


Usch,, det var inget roligt alls,,, hoppas den lärt sig en läxa och inte hoppar in här igen,, och jag är impad av Dollar som låg och sov, men ändå upptäckte vår oinbjudna gäst....


Hur som helst var klockan då runt 4-tiden,, och jag såg ingen anledning att hoppa i säng igen...

Vi hade planerat att åka vid 05.30,, så jag hade god tid på mig att packa och se till att allt kom med...

Snacka om skillnad mellan att tävla rapport och spår när det gäller packning..

Tävlingsboken,, spårsele,,, köttbullar,,,,, KLARRT!!!


Vi kom fram i god tid,, och hann gå en gansk rejäl rastarrunda innan det var dags för samlig och lottning...


Fantastiska Flen tog emot 15 spår,, men det var bara 14 som kom till start.

Thomas ville ha ett så tidigt startnummer som möjligt,, men precis som vanligt,, blir han framkallad till lottning sist, och får ta den lott som är över...

Fattar inte varför det är så,, i vilken ordning man går liksom,,, men han utstrålade väl inte världens största nöjdhet när han gick fram och visste att den enda lotten som låg kvar hade nr 14....


Yeah,,, Bra start!!!!

Sen blev vi alla utkörda till spårmarkerna,, där alla spår låg så pass nära så att alla parkerade på samma ställe...

Helt Underbart att kunna ha det så,,, för det blev så jäkla socialt...


I vanliga fall när vi tävlat,, så blir man liksom utkörd själv till nån glänta i skogen,, och sen sitter man där själv och väntar på domarna,,

Men detta var ju kanon,, dels kunde man se många av de andra som spårade,,, men också blev det ju så att man stod och småsnackade,, och önskade varandra lycka till på ett mycket trevlig sätt...

Gillade det skarpt!!!!


Det gjorde dessutom att den dryga 2 1/2 timman som det tog innan det var dags för Glock's spår ändå kändes något kortare....

Det vi var lite oroliga över,, var att spår 6-14 gick på samma fält,, med jämna nummer till vänster,, och udda till höger...


Det gjorde ju att det uppskattningsvis blev en transportsträcka på mellan 7-800 meter innan Glock kom fram till sitt spår,, och vi undrade om han skulle hinna glömma bort vad han skulle göra,,, för det är inget som vi tränar på,,,

Där är man ju tyvärr lite lat,, och lägger spåren så nära bilen som det bara går...


Men Sheriffen var laddad till tänderna,, och kom iväg utan några som helst tveksamheter....

Gräset var så högt,,, så man såg honom inte på hela spåret,,, men han spårade helt enligt spårboken och belönades med 10-10 från domarna,, och ingen kunde vara lyckligare än Thomas och jag just då...


Kan ju inte skryta med att spåren tidigare i veckan väkt några som helst förhoppningar,, så därför var vi nog gladast av alla när vi kom tillbaka till klubben...

HURRA för lille Glock,,, nu sket vi i hur resten skulle gå,,,,

NÄ,, nu ljög jag!!!!


När vi kom tillbaka till klubben tog jag med mig Dollar och gick Flens rapportbana nästan fram och tillbaka,,, den börjar ju precis vid klubben,, och det blev en fin promenad,, där vi återupplevde gamla minnen,, jag och den vackraste....


Missade därför budföringen,, men det gjorde inte så mycket,, för den var jag inte ens nervös inför...

Det kanske jag borde ha varit!!!!


Enligt uppgifter från Thomas,, så gick Glock iväg som ett spjut i sin vanliga glada stil,,, för att sen tvärnita och sätta sig ca 1 meter i från mottagaren,,, på fel sida....????

Alltså på hans högra sida...

Mottagaren kallar då på Glock,, som flyttar sig, och sätter sig framför mottagaren....

Därifrån skickas han,,, går som ett spjut tillbaka till Thomas och får för det betyg 5,5...


Ja det blev ju några poängavdrag som vi inte kalkylerat med....


Lunchpaus, och sen dags för platsliggning,,, det absolut värsta moment som finns...

När Thomas på förmiddagen var lite neggo angående startnumret,, så försökte jag muntra upp och se det positiva i att Glock med det numret skulle få ligga på kant,, och bara behöva ha en hund vid sidan om sig....

-det hade han fått som nr 1 också,, muttrade tjurgubben...


Iallafall så blev det en nervpers utöver det vanliga,,, men han låg,,, även om det inte kändes helt harmoniskt när han låg där och fångade insekter samtidigt,,,,
Men aphu aphu,, nu var det värsta över.....


Och sen var det "bara" lydnaden kvar...

Tänk att vi klagat över kylan hela våren och försommaren,,, och sen ska man tävla och då som i ett trollslag smäller det till och blir skitvarmt.....

Många var förarna som tyckte att hundarna gick ner sig och påverkades...


Men jag måste säga att jag inte tyckte det märktes nämnvärt på Sheriffen...

Visst,, lydnaden var inte lika fin som på träning,, men väldigt mycket av avdragen får Thomas ta på sig...

DK förare står det på varenda moment,, han gör något med kroppen,, som jag tror att han själv inte är medveten om ,, och som jag inte ser eftersom jag ser honom varje dag...

Dags att börja filma,, så att han får se sig själv....


Men betyg på allt,,, och äntligen kunde jag pusta ut,, och börja njuta istället....

Och då åkte också kameran fram...

Förbannade mig,,, jag är så ARG på mig själv...!!!!!


När resultatet lästes upp njöt vi av att både Glock och Bästisen Abbot blev uppflyttade,, och dessutom placerade sig som 1:a och 2:a


Grabbarna grus grattar varandra på sitt eget sätt....

 


Duktiga pojkar vi har..... (2pojkar/2gubbar)

 

 

Tänk att nu är vår lille Sheriff en lägrehund,, och plötsligt kändes han så stor och vuxen vår lille glädjespridare...

Kändes nästan lite vemodigt!!!!


Men det gick över när vi kom hem,, och det första han gör är att ta sin dojja,, och rejsa 20000 varv runt tomten...

Han är fortfarande vår lilla plutt....


Vi satt ute en stund och njöt av solen,, men båda kände oss ganska mättade efter en hel dags exponering...


Först tänkte vi fira med Champagne,, som alltid finns hemma,, och till det äta en hummer,, men båda var så jäkla hungriga efter en dag av nervös svält,, så jag slängde ihop det bästa jag vet just nu...

 

Mums!!!

Hemmagjord pizza....

Min vuxen pizza är till höger om någon undrar,, och Thomas "barnpizza" med skinka och ananas ligger till vänster...

Firar i Skumpa gör vi nästa helg istället,, då vi är lite piggare....


Underbara bästa finaste Glock,,,

Tack för idag....

Och Underbara bästa finaste Dollar,,,,

Imorgon ska du få ha lite kul.....


  We Love You Both!!!  

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards