Direktlänk till inlägg 23 augusti 2015

En Överraskningarnas helg......

Av Ia Weylandt - 23 augusti 2015 19:00

Jag skrev i mitt förra inlägg,, att vi förberedde oss för en liten äventyrsresa i helgen...

Jag Ljög!!!

Ber om Ursäkt för det...

Men anledningen var faktiskt god,,, för att det var för att förvilla min Älskade dotter,, som skulle få komma på överraskningsresa hem till Stockholm för en härlig helg...


Grejjen är den att Jonna och jag inte setts på över ett halvår,,, och för några veckor sedan började jag och Sebbe och planera för att överraska Jonna med en helhelg här hos oss...


Så den enda infon Jonna fått inför helgen,, var att hon skulle packa en väska,, men inte packa den full,,, sen skulle hon och Sebbe,,,sätta sig på bussen till Stockholm,, och väl framme i Stockholm,,, hoppa på en annan buss som skulle ta dom ytterligare ca 8mil norrut...


Men,, bussen kom inte in förens 21.15 i fredagskväll...

Så jag hann sticka iväg och spåra med både Dollar och Glock efter jobbet...

Jag blev ju så jäkla inspirerad av torsdagens spårande,,, så jag stack til Gålö,, och hade samma upplägg som dagen innan...

Dvs jag gick ut ett spår,, som båda fick gå...


Och Glock är Klockren alltså...

Idag var spåret 970m, 5+slut,, och massor med vinklar...

Enda problemet är markeringarna,,, han bara plockar upp pinnen i munnen,, och fortsätter spåra...

Man måste vara superalert för att läsa honom...


Tror att jag nästa gång,,, (om det nu blir nån "nästa gång",, Thomas kanske surar ur för att jag lägger beslag på hans hund).... ska jag skita i godisbelöningar vid pinnarna,, och istället belöna med bollen...

Han har ju så jäkla mycket lek i sig,,, så jag ska testa det...


Eftersom Glock spårade så fint,, så var det inga större problem för Dollar att spåra i samma spår efteråt...

Men sen har ju Dollar lite bråttom,, vilket gör att det ändå blir endel snurrande i vinklarna...

Men jag var skitnöjd med båda efteråt...


Hem och ställde mig för att rulla köttbullar för glatta livet...

 

Glock är ju som sagt,, inte speciellt intresserad av godisbelöningar,, men i rapporten vill man ju att han ska få i sig lite näring mellan skicken,, så vi söker med ljus och lykta efter något som ska falla den lille Sheriffen i smaken....


Strax före 21 hoppade jag in i bilen och stack in till Centralstationen för att hälsa våra Jönköpingsbor Välkomna!!!


Sebbe och jag hade bestämt att jag skulle gömma mig längst in i en liten butik,, och dit skulle han ta Jonna för att köpa lite mat och dryck inför det påhittade"bussbytet"


Så där låg jag ihopkrupen i en liten hög på golvet bland tidningsställen (turligt nog var butiken ifråga en kund till mig,,, så jag kunde förklara innan vad jag pysslade med)...


Så hör jag Jonna och Sebbe komma in i butiken,, och Sebbe gör allt för att få med Jonna till drickakylen som låg precis där jag låg och tryckte...

Men min förbannat envisa (men älskade) dotter totalvägrade att gå in i butiken...


Sebbe: Kom och välj en dricka, Älskling...

Jonna: Jag behöver ingen dricka,, jag har....

Sebbe: Men kvällen är lång,, kom in och välj en nu...

Jonna: Ta en vilken som helst, det spelar ingen roll...


GAAAAAAAAAAAA,,,, Vart i helsike har hon fått sin envishet ifrån...

Där låg jag ihoprullad på golvet med värkande knän,, och ungjäveln totalt vägrar å komma och hitta mig....

Tillslut var jag tvungen att resa mig,, och ge mig till känna...

Och blicken i min dotterns ögon när hon ser mig är obetalbar,, och en känsla som jag kommer att bära med mig resten av livet...


Hon släppte allt och bra rusade fram och kastade sig om halsen på mig,,  och där stod vi båda med tårarna sprutandes...


Sen åkte vi hem,, och där väntade Thomas och hundarna med en riktigt härlig tacomiddag...

Något jag vet att Jonna Älskar,,,  men sällan äter hemma...

Och kvällen blev Underbar,,, vi satt uppe både länge och väl och bara snackade och hade så mys man bara kan ha.....

Älskade Ungar!!!!


Jag sov till 7.30 på lördagen,,, Jösse Amalia,,, så länge vet jag inte när jag sov senast...

Jag och hundarna stack till skogs,, och Thomas till skjutbanan...

Ungdomarna sov tills jag kom hem,,  men väl hemma igen,, käkade vi en supergod frukost ihop...


Sen var det dags för överraskning nr 2 för Jonna,,, vilket var en heldag på Gröna Lund,,, något hon också saknat sen hon flyttade till Jönköping...


Medana Jonna och Seb åkte karuseller tills ögonen blödde,,,,

passade vi på att åka iväg och köra rapport tillsammans med Abbotarna...

Och jäklar vilken bra träning det blev.....


Första gången vi och Abbotarna körde själva,,, och vi visste ju inte om buspojkarna skulle kunna fokusera på uppgiften när det bara var dom två...

Skulle dom klara av att lämna varandra...

När vi kört i större grupper har det inte varit några som helst problem,,, och det var det inte nu heller...

Fantastiskt bra gick det....

 


Vi ville efter förra helgen fokusera på förlängningsträning...

Så vi började som vanligt med att alla grabbarna gick ut ca 200m och sen skickades  Abbot och Glock tillbaka till A...


Thompa och Mr Abbot gjorde sen en förlängning på 300m,, och dit gick både G&A som kanonkulor...

Jag och Fru Abbot  gick efter upp till C,, och därifrån gjorde Thompa och Mr Abbot ytterligare en förlängning på 450 meter,,, och sen fortsatte vi så upp till en E-station,, och Glock och Abbot fick gå först på varannat skick...

Inga som helst problem...

Taggade till tusan var dom,, och jag insåg att mina framföringar,,, dom finns inte....

MÅSTE ta tag i det nu!!!


Sen kom alla fyra grabbarna tillbaka ner från E.stationen till vår D-station,,, och därifrån gick jag och fru Abbot tillbaka ner till A,,,, och när vi istallerat oss där,, så skickades hundarna tillbaka dit...

Totalt på alla skick så sprang dom idag 2350 m,, och dom gjorde det med bravur,, på en ganska så kuperad och tekniskt bana....


Riktigt Riktigt Roligt!!!!
Och Sheriffen var nöjd efteråt...

 


Faktiskt så nöjd,,,  så att han sov sig igenom resten av eftermiddagen....

 

Alltid med en dojja i närheten,,,, i detta fall en gammal trasig Mendl-känga....

Gullefjun!!!!


Stackars TrolleBoll har det inte lika roligt längre,,,

Usch mitt ständigt dåliga samvete,,, ändå,, så känner jag att han får ganska så mycket ändå,, men just när vi tränar rapport,,, så känns det som om han blir lite åsidosatt,,,

Men efter dagens rapport,, stack Thompa iväg på en riktig långis med SuperHjälten,,,,

Och han verkade inte alls för ledsen under resten av kvällen....


Efter lite slappandes i varsinn solstol,, så kom ungdomarna nöjda och glada hem från Gröna Lund,, och då var det dags för ytterligare en överraskning för Jonna...

Jag hade gjort en skattkarta (Jonna frågade om jag fortfarande trodde hon var 10 år,, vilket hon alltid kommer att vara i mina ögon)

 

Dock verkade hon inte allt för besviken,, när hon sprang runt i vårt hus och trädgård och letade efter skatten...

En skatt som visade sig innehålla inte mindre är 30 st 100-lappar...

30 st 100-lappar att spendera på vår shoppingrunda som skulle ske på ett av hennes favvoställen under söndagen...

 

Va gillar ni mina snygga bilar på parkeringen????


Vi fortsatte kvällen med en härlig Kräfskiva,,, också något som Jonna sagt att hon saknat sen hon flyttade till Bibelbältet...

 

Mumsligt gott var det....


När kräftorna var uppätna,, bakade Sebbe maränger till kvällens efterrätt...

 

Och när vi smält kräftorna skapade vi våra egna efterrätter,, med glass, banan,, jordgubbar, maränger och chokladsås...

 

Mumsligt,,,,

Glass,,,,, Ett glas Rött,,,, och en liten Fireball,,,,, och trevligt sällskap.....

En kväll när den är som Allra Bäst!!!!

 


Glock,,, den gosiga lille Sheriffen,,, njuter ju som tusan av när vi har folk i huset...

Då finns det alltid en famn att gosa i....

KvällsMysstund med Jonna.....

 

MorgonMysstund med Sebbe.....

 

Såååå kelen...


Dollar är ju kelen med mig och Thomas,, men inte speciellt intresserad av mys med andra än oss,,, han accepterar det,,, men gillar det inte...

Gozzi var bara gosig på sina egna villkor,,, så ungarna har verkligen saknat lilla gosiga Vilja...

Med Glock kan dom gosa hur mycket som helst,,, han får aldrig nog....


Söndagen ägnade jag med ungdomarna på en heldags shopping...

Började i Jonnas favvoaffär Hedlandet i Mariefred...

 


Jonna och Sebbe har precis fått sin första egna lägenhet,,, efter att många år hyrt i andrahand...

Så det är klart att det rycker i tarmarna att inreda på riktigt...

På Hedlandet shoppades det massor,,, gardiner,, mattor,,, ljusstakar,,, lampor etc...
man får Väldans mycket för pengarna där...

Även jag lyckades Shoppa loss,,, och hade presenter med till både Thomas,,, Dollar och Glock....


De tre sistnämnda ägnade dagen åt promenad och lydnad,,,,

Thomas testade en ny grej på krypet som krånglat lite,,, och det hade gått superbra...


Jag skjutsade efter avslutad shopping in ungdomarna till centralstationen igen,,, till bussen som skulle ta dom tillbaka till jönköping...

Förhoppningsvis åker jag snart ner för att kolla på nya lyan,,, dom vill bara renovera den klart först....

Alltid jobbigt att ta farväl,, men förhoppningsvis ses vi snart igen...


Thompa jag och hundarna stack iväg till södra,, och gjorde en platsliggning med skott,,, som gick hur bra som helst...

Ikväll har vi börjat titta på lägretävlingar....

Allt är inte klart,,, men ska man vänta tills det är klart,, så kommer man aldrig komma till start...

Dags att kolla av vart han står i skarpt läge!!!!


Nu börjar SM-veckan,,, och det kommer inte bli något uppdaterande på ett tag....

Vi lämnar Stockholm på onsdagskvällen för att köra så långt Thomas orkar,,, sover nånstans på vägen,, och beräknar anlända till Malmö någon gång under torsdagen...

Fasiken va Roligt det ska bli....


Kommande måndagskväll möter vi upp Abbotarna för lydnad och uppletende,, och på tisdagen åker vi på visning på ett mycket intressant objekt...

Skriver mer om det om en vecka typ....


LYCKA TILL alla vi känner på SM!!!!!

Vissa hejjar vi mer på än andra,,, men om en vecka vet vi vilka som är 2015 års Svenska Mästare i Bruks och IPO...

Älskar FB och deras minnesbilder som dyker upp varje dag....

 

Ett magiskt minne från Mantorp 2013,,,

24 hundar på rad i platsliggningen med en stor publik...

TACK Älskade SuperDollar för Allt Underbart du låtit oss uppleva!!!!

Trevlig Vecka...... Många härliga Människor möter vi i Malmö!!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards