Direktlänk till inlägg 9 januari 2016

forts,,,,,, Året 2015

Av Ia Weylandt - 9 januari 2016 18:45

Som vanligt innehöll Enduros lägret massor med bra träning...

Rapport med både Glock och Dollar....

   


Spår i dom vackra Kjulaskogarna..... 

 


Låtsaslydnadstävling med domare,,, tävlingsledare och publik.... 

   


skojuppletande med ovanliga föremål....

 

Platsliggning och budföring varje dag....

 

Och framförallt väldigt trevligt samkväm......

     

Åsså den obligatoriska femkampen,, som alltid tas på fullaste allvar......

     

Trevliga grillkvällar.....

 


Tyvärr också detta år en stor sorg, då kennelpappa insjuknade i början på veckan, och avled några dagar efter att lägret var slut..

Vila i Ro,, du Underbara man...   

 


Direkt när Enduros lägret var slut,, drog vi ner Hobbe dom drygt 40 milen till Kosta i Småland...

 

Där hade vi fått den enormt stora äran att bli inbjudna till GMBK's årliga klubbläger....

Och vilken vecka vi fick...

Inte nog med att vi hade vädrets makter med oss hela veckan...

Vi fick också så mycket bra träningar med otroligt duktiga människor,,, så man är nästan tvungen att nypa sig i armen för att förstå att det är sant...

Och Glock växte verkligen under detta läger....


Rapport varje förmiddag...

 

Olika typer av sträckor och upplägg varje dag....

       

Efter lunch spårade vi, också det på olika typer av underlag..

       

Uppletande, lydnad,, och också lite skydd hanns med...

     


Och eftersom Thomas härstammar från Nybro inte långt därifrån,, ägnade vi också lite tid åt sightseeing i området,,, och naturligtvis så besöktes olika BK's i närheten...

   

Blev även ett besök på den lokala pizzerian.....

 


Annars så var kvällarna, maten och sällskapet helt fantastiskt...

   

Indelade i olika matlag till middagarna,, skapades Magi med 3-rätters varje kväll....

 

 

Jag fick Underbara vänner för livet denna ljuvliga vecka....

 


Lekkväll var det också,,, då vi fick se Sumobrottning tas till en ny hissnande nivå.... 

 


Och något som fick mig att trivas något alldeles extra,, var promenadstråken som fanns alldeles intill Hobbe...

 

Det är något av det ljuvligaste jag vet,, när jag kan ta hundarna från Hobbe och direkt ut på fantastiska prommisar,,, det är så jag vill bo.....

 

Ja, Kostaveckan var något alldeles Magiskt,,, och jag har hört rykten om att vi kommer att bli inbjudna även 2016,,, vilket garanterat kommer att bli semesterns höjdpunkt....


Men säg det Underbara som varar för evigt...

En vecka går fort när man har roligt,, och det var dags att packa ihop och fara vidare mot nya äventyr...

Och dom var inte fy skam dom heller...


Började med att stanna en natt hos Thomas syster och svåger i Waldermarsvik...

En trevlig kväll med god mat och en härligt lång promenad dagen efter...

 


For sedan vidare till en camping i Waldermarsvik,, där vi mötte upp Abbotarna för en veckas härligt umgänge...


Och vi hade det så trevligt och mysigt,,, trots att vädret spelade oss en hel del spratt...

Vi mösade vid husvagnarna....

 

Gick mysiga stadspromenader och käkade glass.....

 

Åt goda luncher där hundarna var välkomna på restaurangerna....

 

Och tränade ju givetvis också en hel del lydnad på olika BK's

 Drack Irish coffie gjorde vi visst också,,, vet inte varför denna bild smög sig in,, och vet inte heller hur jag får bort den....

 


Men lydnad var det ja!!!! 

 

Efter en vecka lämnade vi Östergötland,, och begav oss tillbaka hem till Stuvsta igen...

Fick några dagar hemma innan det var dags för jobb igen...


Men bara för några dagar,,, för sen dags att hänga på Hobbe och bege oss dom 80 milen ner till Malmö för att för första gången som publik besöka SM i Bruks och IPO....

Nu var ju jag inte bara där som publik,, utan jag hade fått det mycket ärofyllda uppdraget att agera publikvärdinna på rapporten...

 


Men vi kom ner några dagar innan tävlingen drog igång,, och fick några mycket trevliga dagar att bara njuta på...

Gick långa prommisar i helt Fantastiska omgivningar....

   

Tränade lydnad på fina Malmö BK...

   

Thomas smet även in på SM arenan och körde lite med Glock,,, man måste ju öva,,, det är ju dit han förhoppningsvis ska.......

 

Vi fick dessutom några fantastiskt trevliga kvällar i goda vänners sällskap...

       

Och sen drog tävlingarna igång, och då också mina uppdrag som publikvärdinna på lördagen,,,

   

Och speaker under lydnaden på söndagen...

Faaaan som jag Älskade varenda minut...

Jag har anmält mig frivilligt som funktionär även till 2016 års SM i Borås...

 

Sen begav vi oss dom 80 milen tillbaka till Stockholm igen....

Tradigt med husvagn,, men det positiv är att ALLA resor efter detta kommer att känns kort...

Alltid något....


I september anmälde vi Glock till några lägrespår,, och hade turen att komma med i Strängnäs i slutet på månaden...


Jag stack till Mallorca med jobbet,, och fick några riktigt härliga dagar med sol, bad, god mat och skojjiga aktiviteter....

         


Kommer hem,, och finner min sambo mer dör än levande i soffan...

Magsmärtor från helvetia plågar min sambo,, kör in honom till akuten där blindtarmsinflammation konstateras....

En blindtarm som hinner spricka innan det finns tid för operation...


Konvalecent husse,,, och start i lägrepår var ingen bra kombination,,, så istället genomfördes ett förarbyte på Glock,,, och med fyra dagars förberedelser blev det jag som fick styra Sheriffen på debuten i lägre spår i Strängnäs i slutet av september....

 

Och den lille Sheriffen gjorde ingen besviken...

Med dagens Bästa lydnad kunde han trots 2 pinnar bort i skogen,, efter dagens övningar titulera sig HögreSpår hund....

   

Fantastiskt Fina Underbara Vallhunden Glock....

Han var dock lite trött efter en lång dag.....

 


I börjana av oktober tog vi en stor chansning genom att låta honom starta i lägre rapport i Sandviken...

Anledningen till att vi valde att chansa var för att det inte var några högrehundar anmälda,,, och att vi alltid trivts i Sandviken...

   

Vi hade tur,, då chansningen gick hem.....

Glock skötte sig Perfekt,,,

 

Och kunde efter dagen även titulera sig som Högre Rapport hund....

 


Meep Meep,,, det finns en viss likhet med Roadrunner när Sheriffen drar fram..... 

  


Med 2 uppflyttningar i 2 olika grenar inom loppet av 2 veckor, är det klart att det ska firas ordentligt....

Det gjorde vi med skaldjur, champagne och naturligtvis ett smarrigt ben till Sheriff och SuperD....

 


Senare under hösten fick vi den STORA äran att bli nerbjudna till Kennel Tonedos för en helg i Vallningens tecken...

Superkul att få se hur den lille Sheriffen skulle reagera när han fick träffa sina första får...

 


Vi installerade oss på Vadstena BK,, där det inte bara blev vallning,,, utan även.....

 

Lydnad......

   

Mysigt samkväm......

   

Spår.......

 

och valpmys......

 


Men självklart spenderades dagens alla ljusa timmar i fårhagen,,, där Glock visade sig duktig såklart,,, han är ju trots allt Bäst på det mesta,,,,,, iallafall enligt husse och matte...

       


Som vanligt viktigt med trevliga matstunder..... 

 

Och viktigt också att Dollar får vara med,,,, även om det bara handlar om att hälsa på fåren...

 


Annars har väl hösten trillat på i sin gilla gång...

Det milda vädret har lett till en massa bra träningar i både rapport, spår och lydnad...

     


Vad har vi då för mål inför 2016?????


Jo Naturligtvis start i både högre rapport och spår under våren...

När var och hur det sker vet vi inte ännu,,,, beror ju lite på hur länge vintern ligger kvar, och hur träningsmöjligheterna blir framöver....

Men en sak är säker,,,,

Vi har INTE bråttom,,, finns ingen anledninga att stressa fram något,,,, vi tränar för att det är kul,,, och förhoppningsvis leder det att kunna starta på tävling såsmåning om,,, blir det inte till våren,, så sker det förhoppningsvis till hösten


Tack Alla Underbara människor och hundar som gjort vårt 2015 så Magiskt bra....

Visst finns det endel ledsamheter också,, men dom bearbetar vi med oss själva och dom det berör...

Nu ser vi fram emot 2016!!!!

 








 



 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards