Alla inlägg den 20 november 2016

Av Ia Weylandt - 20 november 2016 17:45

 

Det kommer ju såklart bli ganska så mycket hästsnack såhär i början,,, men det är ju för att vi är så jäkla glada förståss...


Natten blev precis så lugn, som vi hade hoppats i vår fantasi...

Jag somnade i soffan redan strax efter 21.00 och sov som en stock till 7.30 imorse,,, snacka om att behöva sova igen...

För jag kände mig inte ens utvilad när jag vaknade...


Men TACK Underbara sambo😍  Som inte bara ställt klockan flera gånger inatt, för att titta till hästarna...

Denna morgon lät han mig även ligga kvar i sängen,,, och jag somnade om igen och sov tills han och hundarna kom in igen vid 9.30

12 timmars sömn i sträck,, hoppas jag är ikapp nu...


Thompa började dagen med att ge hundarna mat, och släppa ut dom, och sen gick han ner till Hebbe och Lova...

Av spåren i halmen att döma, så hade dom INTE sovit i ligghallen,,, utan det verkar som om dom hållit till längst bort i det som vi använder som lydnadsplan till hundarna...

Där stod dom när Thomas kom ut, men direkt han visade sig, och ropade på dom,,, så kom dom båda och följde med honom in i ligghallen,, och började direkt mumsa från höet...

 

Dom är sååå jäkla söta,,, och jag tror verkligen Hebbe fått en beundrare i lilla Lova,,, för där Hebbe är,,, där befinner sig Lillhästen tätt intill hela tiden...

Dom tom äter ur samma hönät, trots att det finns ett helt gäng utspridda här och där....💖


När hästar och får fått sitt,, så tog T med sig D&G ut på en härlig 1-timmars prommis...

 

Växlade mellan skog och ängsmark...

 

Och hundarna var supernöjda när dom kom hem igen...


Hemma hadejag masat mig upp, och dukat fram en frukost som gick mer åt brunchhållet, med goda smarriga rester från lördagskvällens italienska smörgåsbord.....

Såååå gott och härligt att sitta där utvilad och nöjd, med en härlig söndag framför oss...


När frullen var undanplockad, gick vi ut i hagen och bara hängde med hästarna...

Jag borstade igenom hela härliga Hebbe,,, och han stod så stilla och bara verkade trivas...

 

Thomas pillade och pulade med Lova...

Hon är mycket miljötränad,,, men inte så mycket hanterad,,, så det handlade mest om att borsta lite mjukt på halsen,,, lyfta på en hov,,, klia, klappa, gosa och skapa förtroende...


Vi försöker lära hundarna att hålla sig utanför elstaketet när vi är där och pysslar med hästarna...

 

Det går ganska bra...

Så skönt att både H&L är tokcoola med hundarna...

 

Dollar är ju som vi redan vet, ruskigt svartsjuk av sig,,, vare sig det gäller andra hundar eller barn,, och nu märker vi även att han tycker det är lite jobbigt när vi ägnar hästarna tid...

 

Han kan därför skälla till,,, men varken Hebbe eller Lova, så mycket som lyfter på huvudet.....


När vi kände oss nöjda med "bondingen",,, packade vi rapportryggor, och uppletandeväskan, och drog till skogs för lite skojjig hundträning...

Började med att jag gick ut en närmare 600 meter långt frispår till Glock...

 

Där satt jag i min ensamhet mitt i skogen för att vänta på att spåret skulle få lite liggtid...

Säger bara vilken tur att FB finns😊


Men efter ca 30 minuter ropade T över radion, att det var dags att släppa iväg Glock, så då gjorde jag mig redo för att ta emot vår Älskade hund, med det Bästa han vet...

Sin Älskade Boll.....

 

Och i full fart kommer han sen,,, den Vackra lilla Sheriffen, i den makalöst vackra skogen...

 

Sååå duktig🌟


Jag skickade sen ner honom tillbaka till Thomas, samtidigt som jag själv började gå tillbaka,,, och till sist skickade Thompa honom till mig, 

Och Shit som han går🚀💨🚀💨🚀


Flyttade oss lite,,, och gjorde uppletande i fyra korridorer...

Wroooooom 💨💨💨💨💨💨 säger det, när den lille Sheriffen drar iväg fortare än mobilkameran hänger med..

 

Men näsan är på,,, och hitta grejer kan han...

 

Fantastiska fina lilla GuldGlock🌟

 


Nöjda och glada anlände vi hemma på Sjövreten igen...

Och så jäkla härligt hur social han är den mysiga Hebbe..

Direkt vi visar oss,,, kommer han struttandes fram till staketet för klappar och gos...

  

Husse pussar på honom,,, och det ser ut som om Glock är lite puss sugen också💖💖💖

 

Hebbe är verkligen en Fantastisk trygg läromästare till Lilla Lova,,, för när han kommer fram,,, följer även hon med...

Nu kanske hon gjort det även utan sin Idol,,, men det vet man ju inte...


Fina, Fina Herbert💙

Han är så Fin, så jag hissnar varje gång jag ser honom ❣

 


Jag gick ut och vattnade fåren, och passade även på att valla lite i skogen...


Och kort därefter fick vi Underbart besök av Abbotarna, som stannade till på en fika på vägen hem från Göteborg..

Observera att hästarna syns i bakgrunden...

Fatta mäktigt,, att se sina egna hästar utanför fönstret i hallen🍀

 

Supermysigt att sitta och surra en stund,,, va länge sedan...

 


Thompa tog sen en sista sväng med hundarna innan vi kröp in och gjorde söndag..

Thailändsk wok står på menyn ikväll...

Och nu väntar ytterligare en arbetsvecka...

Fast den blir med en liten twist eftersom semster finns på schemat...

Semester som ju naturligtvis skall ägnas åt Hebbe och Lova,, men även vallning på Ekeby säteri...


Och sen blir det helg igen,,, det är bara den känns Jävligt långt bort just nu...

  


Önskar Alla Goa glada en Underbar vecka,,,!!!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards