Alla inlägg under november 2016

Av Ia Weylandt - 3 november 2016 19:00

 

Thompa har hittat drömhästen,,,💖

så om några veckor hälsar vi förhoppningsvis denna Skönheten Välkommen till Sjövreten!!

Spännande!!!


Men hittils har denna veckan varit mestadels ett enda stort mörker,, med några och få ljusglimtar...

   

För nu står det November i vår vackra almanacka som pryder vår köksvägg..

Trista, Tråkiga, Helt intetsägande mörka November...

Helt enkelt årets mest hatade månad...


Och trots att man är beredd på mörkret som kommer varje år,,, så blir det lika deppigt år, efter år, efter år...

Jag fick faktiskt i måndagskväll min första riktiga dipp, sen vi flyttade hit...

Jäklar så deppigt allt kändes eftersom det i princip var mörkt redan när jag kom hem från jobbet...

Inte jättesupermörkt,,, men tillräckligt för att det numer endast kommer att gå att träna hund på helgerna...


Jag HATAR verkligen mörker, så till den milda grad att jag alltid sover med lampor tända, och Tv:n på...

Stackars Thomas sover med ögonmask och öronproppar😍


Så när jag satt hemma och tjurade över måndagsmörkret,, så gick Thompa och hundarna en mörk prommis längs med sjön...

 

Ljuset i bakgrunden kommer från Åkers-Styckebruk på andra sidan sjön...

Thompa har inget problem att gå i mörker,,, tror han tycker det är lite spännande,,, han går och letar vildsvin🐗

Hujedamig,,, tur vi är olika...


På tisdagen stannade jag i Stockholm efter jobbet, och spenderade kvällen med min son som fyllde 21 i lördags...

Vi shoppade loss Massor, och avslutade en trevlig kväll på Kinarestaurang med att käka supergod mat...

 

En supermysig kväll!!!!


Onsdagen var en sorgens dag, då fru Enduros begravning ägde rum i Eskilstuna...


Ledsamt såklart,,, men ändå så vacker och värdig..❤️

Och minnesstunden efteråt i Jädersgården blev känslosam,,, men fin...

En kanonfin minnesfilmen hade satts ihop av dottern.

Fina tal hölls från släktingar, vänner och framförallt tycker jag det var så fint att SBK's centralstyrelse fanns representerade och höll ett fint tal om hennes engagemang inom Svenska Brukshundklubben.


Jag åkte därifrån med sprängande spänningshuvudvärk,,, men ändå fylld av glädje för att jag fick vara med denna dag,,, träffa hundvänner, släktingar,, och dessutom prata med en man som haft fru Enduro som chef under den period som hon skildrade i sin bok, " I det Färgblindas rike"

En Mycket bra och läsvärd bok..


Jag satt sen på onsdagskvällen, och gick igenom alla hundratals bilder jag har från träningar, tävlingar och läger tillsammans..

Och fastnade för denna favoritbild,,, och det är så jag vill minnas fru Enduro...

 

Full Fart Framåt tillsammans med F-kullen...

Året är 2012, och den Framgångsrika F-kullen är på bilden 6 veckor❤️


Hittade samtidigt en annan favvobild...

Enduros Allt-i och Jurassic LM Dollar fotade tillsammans 2011, direkt efter att landslagsuttagningen 2011 lästes upp.

Älskar bilden,,,!!!

 

Allt-i kommer nog att för alltid vara en av mina favorittikar,,, och nu har hon fått följa med sin Älskade matte på den sista resan...

Är helt övertygad om att dom tränar intervaller som faaaaan däruppe i paradiset nu...

Jäklar va vältränad och snabb Allt-i kommer att vara😍😍😍


Hittade när jag ändå var i farten en häftig bild på SuperDollar i ett modprov från ett kennelläger...

Tror det var 2013

 

Tänk om han hade den spänsten nu!!!!😕


Men allt är ju inte bara mörkt och dystert....

På onsdagen blev det också klart med häst nr 2 som ska få flytta till Sjövreten...


Vi Välkomnar QALMS IT MUST BE LOVE... Välkommen i familjen!!!💖

 

"It Must Be Love" vilket pampigt namn, på en pampig häst,, och det får min "Herbert" att kännas riktigt "bonnig"

 

Det är han ju också såklart,,, men kommer att bli precis lika mycket Älskad ändå...

Jag längtar efter "Hebbe lelle"💙💙


Och som om det inte var nog mörkt,,, så blev det Än mörkare en kväll...

Det håller på att grävas för fiber på vår väg,,,, och nog Faaan lyckades genierna gräva av en kabel så att hela vår anläggning slocknade...

 

Allt ljus,,, kyl, frys och hela kittet slocknade....

Men till deras favör ska sägas att dom snabbt,, eller allt är relativt,, fick elektriker på plats,, men det är ett STOOORT hål i vägen vilket gör att vi inte kunnat köra ändå fram till huset, utan fått ställa bilarna i paddocken...


Jag frågade lite skämtsamt elkillen om han inte när han ändå var här kunde fixa lite belysning till ridvolten..??

- vad är det för fel på den belysning ni har???

Och vips, så swischade han på en strömbrytare som vi inte ens fanns, och plötligt var både paddocken och korallen hjälpligt upplyst....

 


Tjooohoooo Vilken Lycka i mörkret....

Var ju genast tvungna att gå ner och köra några Moves med Sheriffen...

 

Och Woaw,,, det funkar faktiskt👏👏👏👏👏👏👏👏


och Oj då, Hoppsansa,,, nu är det plötsligt fredag i det lilla Weyländska huvudet...

För imorgon är det ju halvdag,,, men jag har unnat mig lyxen att ta ledigt Heeeeeela dagen...

Så jävla sköööönt...

Synd bara att jag inte bestämde det tidigare, så jag fick njuta längre av det,,, men men jag njuter nu...👯👯


Och vad händer i helgen???

Faktiskt inte så mycket planerat...

Valla,,,spåra, lyda,,,,leta blir väl uppgifterna för hundarna....

Köpa hästtransport och veterinärbesikta häst blir det också,,,,

Och sen som vanligt lite höstfixande på gården,,,, ingen rast ingen ro...


Helst skulle jag gå i ide denna jävla mörka tid,,,, men vi ska, alla som läser detta vara jäkligt glada över att vi kan unna oss lyxen att leva,,,

Alla får inte det🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

 

Trevlig helg🎈

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards