Direktlänk till inlägg 1 december 2016

Trött och frusen

Av Ia Weylandt - 1 december 2016 18:15

 

Så var vi då inne i december, och vi bläddrar fram årets sista bild i vår fina almanacka...

Världens Bästa Mest Älskade Dollar och Glock💖💖


Det blir ett kort inlägg ikväll,, för jag vet inte vad det är med mig,,, men jag mår fanimej inte riktigt bra...🤕

Har hela veckan känt det som om det ligger nåt jävla skit i kroppen som vägrar bryta ut..

Är ovanligt frusen, med huvudvärk, men värst av allt,, så har jag så inihelsikes ont i kroppen...

Den värker tamejfaan o varje steg jag tar,,, 

Så varje kväll när gårdsysslorna är avklarade, så har jag varit tagit en dusch, käkat lite mat, och sen gått och lagt mig tidigt,,, håller tummarna för att det är något snabbt övergående...


För jag tycker annars att våra kvällar är så mysiga,,, trots att allt vi gör, görs i mörker,,, tänk då så mysigt det kommer bli när kvällarna blir ljusare..


Kommer hem, och byter liksom om till stallkläder...

Och sen börjar vi med att köra ut hö och vatten till fåren,, hästarna har fått fri tillgång till hö..(och vatten också såklart)

Sen tar vi en prommis,,, ibland med hästarna, ibland utan.

Stannar sen till och en av oss leker/lyder lite med hundarna i paddocken, medans den andre av oss, mockar i lösdriften och förbereder fårens morgonhö...

 

Sen blir det lite hästpyssel...

Borstning och mys...

 

Glock finner sig direkt tillrätta, ligger utanför hagen och slappar, men är ändå med...

Dollar,, tycker fortfarande att det är lite jobbigt när vi gullar med hästarna,, han går å lägger sig på tomten och gnäller.

Han får faktiskt helt enkelt vänja sig,, det är ju inte som om vi försummar honom....


I övrigt, så måste jag säga att han verkar må mycket, mycket bättre..

Vet inte om det beror på det nya supermedlet Hyaluron, som vi började ge honom i början på veckan???

Eller om det är en kombo av det, och att han vibbas varannan dag..???


Hursomhelst,,, så är jag supertacksam över att han är som vanligt igen...❤️🌟🎈

Måste hylla företaget Häromi, som jag beställde från, för allra första gången..

Tydlig, klar och enkel hemsida att beställa ifrån,,, snabb leverans,, och det är Alltid kul när det ligger en liten present med i leveransen...

 

Denna gång en pepparkaksform i form av en hund...

Självklart blir man som hundägare superglad för en sån,, och jag kommer med största sannolikhet beställa från det företaget igen👍

En sån liten enkel gest, som betyder otroligt mycket!!!


Och nu är det torsdag, och snart helg...

Och ikväll har jag varit latare än latast...

 

Alltså,, det känns som kroppen inte lyder mig,, varje steg jag tar är en ansträngning som närapå skulle behöva en lyftkran, för att få det ena benet att trampa på framför det andra😰

Och jag var tvungen att säga till Thomas att han fick klara kvällssysslorna själv ikväll... 

Jag ORKADE bara inte,,, kände att jag tuppar av om jag inte får gå å lägga mig och sova...😴


Och Underbara Thomas,,, han är aldrig Bang,,, sa bara självklart, gå och lägg dig, jag fixar allt❤️❤️❤️

Snacka om skönt, jag la mig och somnade direkt,,, nu sov jag väl visserligen bara en timma,,, men OJ, så mycket piggare jag känner mig redan...

Fast jag tänker ligga kvar i sängen resten av kvällen iallafall,, och hoppas då att vara i toppform igen inför helgen...


För helgen är som vanligt fullspäckad,,, rapportträning, vallning, ridning, lydnad, och nu MÅSTE vi även hinna baka lussebullar...

Redan 2:a advent, och inte en lussebulla,,, så långt ögat ser.....


 

Hundarna känns även dom denna kväll, härligt nöjda och avslappnade...

  


TREVLIG HELG ALLA JAG TYCKER OM!!!!🍀


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards