Direktlänk till inlägg 18 december 2016

Snart vänder det....

Av Ia Weylandt - 18 december 2016 17:45

 

Nu är 2016 års sista "normala" helg snart till ända...

2 onormala helger kvar,moch sen är det nästan vår,,, eller åtminstone så börjar vi gå mot ljusare tider,,, och det är psykologiskt sååååå jäkla skönt,,, så jag vet inte till mig...

 

Men denna den sista normala helgen har vi haft det väldans bra...

 

Inledde lördagen med att Team Abbot och Team Linna kom hem till oss för vidare avfärd ut i rapportskogen...

 

Och vilken Toppenbra träning det blev, iallafall för vår del,,, Thomas och jag var helt saliga efteråt,,, och jag tror dom andra var nöjda också...

Eftersom sträckan bestod av helt obanad terräng, bestämde vi oss för att satsa på att träna på lite längre förlängningar...

Därför gick vi ut en väldigt kort grundsträcka på 300 meter...

 

Vi beslutade att eftersom grunden var så kort, så skulle vi chansa och skicka Glock som första hund från B-A..

Han har ju tidigare inte gått när han får gå som 1:a från utestationerna...

Från A har det funkat hela tiden,,, men inte från B,C,D,,, och det har inte spelat någon roll, vem av Thomas och jag som gått ut...

 

Så jag var skitnervös när jag påbörjade förberedelserna för att skicka honom...

Och inte blev jag lugnare av att det var som att gå framföring med en död sill typ...

Annars så draaaaar han ju mig fram till framföringens början,,, och jag har fullt sjå att få honom att gå fint vid min sida fram till sändningspunkten...

 

Men nu kunde man väl säga att min framföring var PERFEKT,,, och det gjorde mig nervös...

Stod faktiskt på nedräkningen och funderade på om jag skulle skicka eller inte, för jag trodde inte själv på att han skulle gå,,, men samtidigt så kände jag att det var ett sådant ypperligt tillfälle att testa, och faktiskt agera om han skulle krångla...

OJ va mycket tankar som hAnn snurra runt i huvudet under den 30 sekunder långa nedräkningen...

 

Men jag gjorde det,,,, jag sa marschkommandot,,, och den Underbara lille Sheriffen drog iväg som en jävla avlöning, precis lika snabb och go som vanligt..

HURRA,,,, va glad jag blev...

 

Och resten av skicken flöt på precis lika bra...

Så härlig känsla...

 

Jag var skitdålig på att fota,,, blev nog lite smått euforisk efter första skicket..

Som tur var så tog Fru Linna ett foto på T&G på A-stationen..

 

Och jag tog ett foto från när vi gick tillbaka,,,, en ganska brant backe precis innan ingången till C..

Kul med denna sträcka var att den är så öppen, och vi la alla stationer uppe på berg,,, så vi såg hundarna långt innan dom kom in på dom olika stationerna...

 


Och sen var det ett nöjt gång som återvände tillbaka till Sjövreten där grillen tändes....

 

Och en massa godsaker dukades fram...

 

En supermysig stund med hundar överallt,,, älskar när alla hundarna funkar ihop så dom kan vara med och slipper ligga i bilarna,, blir så mycket mer avkopplande då...

Glock skiter ju ganska mycket i andra hundar,,, vill hellre hångla upp varenda människa som finns inom räckhåll..

Nedan får sig fru Linna en blöt puss av den sällskapliga Sheriffen❤️

 

Dollar bryr sig ju inte heller så mycket om andra hundar,,,

däremot bryr han sig mycket om mat,,, och var och en som hade det allra minsta lilla ätbara i handen fick finna sig i att ha en dreglande Dollar sittandes nedanför sig...❤️

 


Klockan hann passera 14 innan vi vinkade adjö från våra härliga vänner..

Och då var faktiskt första gången sen vi flyttade hit, som jag önskat att vi bara kunnat gå in, lägga oss i varsin soffa, kolla film, käka lördagsgodis, och inte göra ett skit mer denna dag...

 

Men då fanns det några andra i familjen som pockade på uppmärksamhet och ville ha sitt...

 

 Så det var bara att gå in, kissa lite snabbt,, och sen gå ut igen...

 

Jag bestämde mig för att ta en ridtur själv på Hebbe,,, och då bara ta med Dollar...

Så efter borstning och sadling, var det dags för den största svårigheten,,,

Att komma upp på bjässen...

 

Thomas har varit hygglig och byggt en pall, som är till väldigt stor hjälp,,, men det är fanimej inte lätt ändå med den stela otympliga kropp...

 

Blir nog lättare till våren när man inte behöver så mycket kläder...

Men upp kom jag,,, och iväg red vi, jag Hebbe och Dollar..

 

Första gången vi stack iväg själva, och då kände jag att det räckte med att ta med en hund att hålla reda på,,, och Dollar är lite lättare än Glock.

 

Supermysigt!!!!

 

Undertiden mockade, halmade, fodrade Thompa och Glorre, så allt var klart med både får och hästar när vi kom tillbaka...

Dom körde också några små korta lydnadsmoves....

 


Och sen var det verkligen gudomligt skönt att komma in och göra lördag...

Jag tog en dusch, och Thomas bastade, och hundarna knaprade på varsitt ben...

 

Vi hade egentligen inte tänkt äta någon middag eftersom vi åt sen korvlunch,,, men båda var vi lite sugna på mat, så det blev ljuvliga Wallenbergare med goda tillbehör...

 

Wallenbergare innehåller ju ett gäng äggulor,, och eftersom det skär i mig att slänga mat, så vill jag ju såklart ta vara även på äggvitorna...

Så det blev ett gäng vackra maränger,,,,,

 

Och även chokladmacarons med en helt makalöst ljuvlig mandelsmörkräm i mitten...

 

Dom kanske inte ser mycket ut för världen,,, men Satan,,, så goda....😋

 

Och tänk att vi Aldrig lär oss...

Undrar egentligen hur många gånger vårt matvrak till schäfer stulit mat från diskbänken så fort vi vänt ryggen till...??

Hur tänker jag då, när jag lämnar en hel plåt med maränger framme under natten för att torka???

Antagligen tänkte jag inte alls....

 

Började ana oråd redan direkt på morgonen när jag vaknar och ser att Dollar ligger och sover brevid ett rivjärn..

Samma rivjärn som jag under kvällen rivit mandeln till smörkrämen med....

 

Thomas går lite sömndrucket ner och ger dom mat,,, plockar upp en uppochnervänd mattallrik som ligger i hallen,,, men tänker inte mer på det...

 

När jag sen nån timma senare går ner i köket möts jag av diverse köksredskap utspridda på golvet i köket...

 

Attans tänker jag,,, måste börja fylla diskmaskinen på kvällen, så det inte händer en olyckp med vassa knivar...

 

Kollar till min plåt med maränger och,,,

VA FAAAAAAAAAN😡

Den rackarns lilla mattjuven har käkat upp nästan alla mina vackra maränger.....

Undrar just varför han lämna några alls kvar????

Blev kanske för sött och kladdigt i munnen på honom???

 

Undrar om vi lärt oss något NU då??? 

Återstår att se.....

 

Vi gav oss iallafall ut på en makalöst vacker morgonpromenad....


   

Hundarna skuttade och for och var superglada i halkan....

 

Jag har ju sett att det är lite vildsvinsbökat här och var på vår morgonrunda,,, men inte sett några spår av svin...

Denna söndagsmorgon såg jag tydliga spår,,, och dom var skitstora...

Svårt att förmedla på bild,,, men varje steg var nästan  lika stora som min hand...

Uiiiij🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐗🐴🐗🐗

 


Hem och käkade en supergod söndagsfrukost,,, älskar verkligen att först knalla en timma, och sen sitta länge och käka frulle....

 

Sen packade vi in oss alla i bilen och åkte för att kolla till hur det går för Micke med renoveringen av Sjötäppan...

Stannade på vägen och la ut spår till hundarna, och for sedan vidare, där Thompa fick ett härligt mottagande av sitt Underbara barnbarn Liam...

 

Glock ville ju förståss också hälsa på sitt vanliga sorglösa vis💙

Liam visade farfar och mig runt på gården, och OJ så mycket som hänt sen vi var där sist,,,

Här lyser verkligen flitens lampa,,,

   

Tror det blir Toppen när det blir klart👍

 

Lämnade bygget för att släppa hundarna på spåret..

 

Direktpåsläpp blev det idag,,, och Glock sög spåret som en sugklocka,,, och spårade enligt Thomas gudomligt genom hela det ca 1,1 km långa spåret...

 

Alla pinnar med in,,, och jag fullkomligt Älskar Glädjen som Glock och Husse utstrålar efter avslutat arbete...

     

Han är verkligen en sorglös glädjespridare den där lilla Sheriffen.🌟

 

Vi Var lite lata,, och släppte Dollar på samma spår där Thompa droppat pinnarna efter att Glock plockat upp dom...

 

Och det funkade alldeles utmärkt eftersom Glock 9/10 gånger går som en sugklocka i spåret, utan ett endaste tapp,,, och så inte idag heller,,, så det var inga som helst problem för Dollar att ta sig runt spåret..🌟

 


Tillbaka på Sjövreten var Thomas sugen på att testa sin nya ridhjälm,, och inte mig emot..

Så Thompa, Hebbe och Dollar tog denna söndag en ridtur....

   

Och jag och Glock stannade hemma och skötte fodring, mockning etc...

Skickade honom även idag på ett kortare hämt på fåren för att få dom att komma och äta...

Nu äter dom ändå, utan hämt,, men jag tycker det är kul att ha en uppgift när jag ska "valla" här hemma....

 

Thompan Tackar Finaste Hebbe för en Trevlig ridtur...

 

Underbara mysiga sociala Herbert💙

 

Och eftersom Thompa red idag,,, så fick jag köra lydelse med Sheriff...

 

Känns superbra,,, jag tänker tävla honom i spåret under våren,,,, (tror jag, det kan svänga snabbt🙃)

 


Och sen var det återigen så jäkla skönt att få gå in efter att ha spenderat i princip hela dagen utomhus...

Hundarna är skitnöjda, och lyfter knappt på huvudet under hela kvällen...

 


Nu laddar jag för en 2-dagars arbetsvecka,,,, känns inte jättetufft att gå till jobbet imorgon med vetskapen att jag jobbar mån, tis, och sen är ledig i 12 dagar,,, jobbar 3 dagar, och är sedan ledig i 4:a dagar igen...

Hatar julafton,,,, men Älskar jullov...

🍀🎈💥🌟🍀🎈💥🌟🍀🎈💥🌟🍀🎈💥🌟🍀🎈🌟💥🍀🌟🎈💥🍀🌟🎈💥🍀🌟🎈💥🍀🌟🎈💥🍀🌟🎈💥

 

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards