Direktlänk till inlägg 8 oktober 2017

Lyckad helg❤️

Av Ia Weylandt - 8 oktober 2017 17:15

 

Ja, det har verkligen varit en Toppenhelg som snart övergår till ny arbetsvecka...

En helg som innehållit det mesta,,, om man bortser från soligt väder då☺️

 

För plötsligt som en spontan överraskning i början på veckan, så ringde Jonna och sa att dom eventuellt planerade att komma upp från Jönköping över helgen om vi skulle vara hemma...

JIPPIPIPIPPI👯💃👯💃

Jag blir Alltid lika glad när vi får träffas❤️❤️

 

Men Jonna och Sebbe inledde Stockholmshelgen med ett besök hos Jonnas pappa fredag till lördag,,,

Och vi inledde helgen i en lite lätt regnig rapportskog....

 

Dagens sträcka,,, så jäkla vacker!!!!

 


Vi körde ”överlappningar” vilket innebär att jag började med att gå ut ett frispår...

Inledde med 600 m...

Thomas släpper Glock efter mig,,, och fortsätter sen själv efter, passerar Glock och mig,,, 

 

Och gjorde ytterligare ett frispår på 400m...

Glock tittar längtansfullt efter sin husse när han passerar....

 

Sen släpper jag Glock efter husse...

Laddad som faan på framföringen,,, 

 

SuperBra träning...

 

När Glock var inne hos husse,,, fortsatte jag efter och förbi ytterligare 400m

HejHej Glock👋

 

Glock kom som skjuten ur en kanon fram till mig,, och husse passerade ytterligare en gång, och fortsatte 600m...

Så totalt sprang han 2 km/ delat på 4 skick...


Sen kan man ju bara gissa hur mycket han sprang på tillbaka vägen...

Han hade sin boll i munnen,,, och for som en galning fram och tillbaka mellan oss och kampade...

 

Supernöjda med förmiddagen❤️

fick vi superbråttom bort till tågstationen i Läggesta för att hämta upp Martina, som kom med tåget från Stockholm för att vara med på Mickes födelsedagskalas...


Mysigt att fika och umgås en stund medans Thomas och jag duschade och gjorde oss kalasfina... 

 

Fina Martina💖

 

Packade in oss i bilen och för över till Micke och Izabella på Sjötäppans Gård, bara 20 minuter ifrån oss...

Grattis Micke 30 år🎈

   

Nu fyller han inte förens imorgon,,, men födelsedagslunch för släkten,, och brakfest för vännernapå kvällen...

 

Någon som blev överlycklig, och kastade sig om halsen på farfar var lille Liam💙💙

 

Såklart var vi ju tvungna att hälsa på fåglarna...

Jäklar vilket häftigt boende dom har,,, fasiken nästan större än vårt hus...

 

Jag tycker dom är superfina, så länge dom håller sig bakom gallret...😱

 


Intog sedan en supergod lunch bestående av kallskuret, potatisgratäng, sallad och bröd...

Micke och Bella håller på att inreda en Skithäftig festlokal på logen ovanför stallet..

 

Så jäkla härligt att se Thomas med båda sin barn och barnbarn tillsammans...💙💖

 

Liam och faster Martina släppte inte varandra ur sikte på hela tiden...

  

Många andra barn där, som försökte pocka på Liams uppmärksamhet,,, men han satt som klistrad hos Martina under alla dom timmar vi var där...

Ett helt Magiskt ögonblick,,, som fick det att tåras i ögonen var när han lutade sitt lilla huvud mot Martinas arm, och sa...

-Det Bästa med den här dagen, var att Du kom,, jag är så glad att du är här! 💙💙💙💙💙💙💙💙

 

Naturligtvis bjöds det på kaffe och tårta,,, och födelsedagsbarnet lyckades faktiskt blåsa ut alla 30 ljusen på en gång....

 

Vacker tårta,,, undrar vad födelsedagsbarnet önskade sig?????

 

En jättetrevlig tillställning,,, hoppas att kvällens party blev lika lyckat🍀

 

Vi släppte av Martina vid tågstationen på vägen hem,,m jag tog hundarna och drog till skogs en timma,,, och Thompa pulade med hästarna...

 

Samtidigt anlände Jonna och Sebbe,,, och jag njöööt av att ha dom sittandes i mitt kök när jag kom från skogen....

 

En annan som njöt var ju såklart Sheriffen, som inte visste till sig av Lycka över att få två till att gosa med❤️

 

Vi satt sen ända tills midnatt och surrade och mumsade på goda ostar...

 

Hade köpt Italienska delikatesser också,,, eftersom helgens tema ju var Italien,,, men ingen av oss var speciellt hungriga, så vi nöjde oss med bara ost och kex...

Det räckte gott och väl...

 

Jonna fick dra nästa helgs tema,,,

Och gjorde det med bravur...

Hurra för Sverige🇸🇪

 

Har så mycket ideer...

Just nu ligger älgfärsbiffar och retar smaklökarna....

Har en vecka på mig att skapa....😁

 

Imorse stack Thomas med hundarna, och jag sov faktiskt ända till strax före nio...

 

Klockan 9.00 hade vi bestämt att vi skulle träffas i hagen för att skjuta luftpicka och luftgevär...

 

Vädret hade ju kunnat vara roligare...

Det duggregnade och snålblåste lite samtidigt...

Hösten när den är som värst...

 

Men Sebbe var entusiasten själv, och riggade dagens skjutbana med ramlösaburkar...

   

UrrBurr va kallt det var...

 

Men verkligen Superkul👯💃

 

Jag tycker nog Jonna och jag höll en liiiite högre klass än killarna,,,,

Men jag ”kan”vara jävig🤣

 

När det sen blev dags att plocka fram gevären,  lämnade jag och Jonna grabbarna åt sig själva,,,

 

Och gick iväg och pysslade med hästarna istället...

 

Vi hade stängt in dom i paddocken, och hagen runt den, så att dom inte skulle riskera att hamna i skottgluggen för oss skjutgalna...

   


Jonna gick sen in och värmde sig,,, men jag ville passa på att valla med Glock medans hästarna var undanstoppade...

 

Tränade flanker,,,,

 

Och använder framåtsändandebenen som grindar att fösa och driva igenom...

 

Imorgon ska vi ta privatlektion hos en duktig tjej här i Åker...

Ska bli sååååååå jäkla kul,,, men läskigt,,,, vi har ju bara kört själva hela sommaren och hösten...

 

Inne igen, blev det en sen men makalöst god frukost,,, med nybakat bake-off bröd,,, stekt ägg,,, kokt ägg,,, bacon,, falukorv,,, och andra goda pålägg😋

 

Medans jag gjorde iordning njöt Knocke i Jonnas knä....

 

Man kanske tror att ingen bryr sig om att gosa med Dollar🙃

Men tro mig,,, dom försöker,,, men Dollar inte så mycket som tittar åt någon annan än Thomas eller mig...

 

Så därför var det inte så konstigt att det var Sheriffen som låg i deras knän,,, när vi efter frukost/lunchen la oss tillrätta i varsinna soffor och kollade en långfilm....

 

Såååååå mys,,,, det regniga vädret inbjöd verkligen till en filmdag....

 

Men sen kom ju då det oundvikliga ögonblicket, då det var dags för ungdomarna att packa ihop sig och åka tillbaka till Jönköping igen😢

Avskyr avsked,,,, men nu kändes det faktiskt lite lättare än vanligt eftersom vi kommer att ses redan om 2 veckor igen...

 

Då är det vår tur att hälsa på dom i Jönköping...

Vi ska tävla rapport där på söndagen,,, men åker ner redan på lördagen, och hinner träffas en stund.

Vi vill ju gå å lägga oss tidigt,,,,

Men lite mysande ska väl ändå hinnas med Under kvällen❤️

Vi kommer bo på Jönköpings BK,,,, ser såååå mycket fram emot...

Ska bli skitkul och spännande att tävla igen🍀

 

När ungdomarna lämnat Sjövreten, tog jag hundarna med mig ut på en 2-timmars i en regnig skog...

 

Faaan va mysigt det är att gå där och bara strosa...

Plockade lite svamp,,, lämnade det mesta,,, behöver inte mer bruna nu,,,, dom vi plockat måste hinna torka,,, däremot vill jag gärna ha fler gula...

 

Men gula,,, bjussade inte skogen på denna söndagseftermiddag,,, däremot njöt jag av prommisen...

 

Thompa skötte undertiden ruljansen på gården...

Bla körde han ut en ny höbal till förväntansfulla hästar och får...

 


Så skönt att nu krypa in och göra söndag med nöjda hundar...

Det blir Saltimbocca till middag,,,

Saltimbocca,,, betyder ”hoppainimunnen” på Italienska🇮🇹🇮🇹🇮🇹

Spännande å se om jag kan få kalvköttet att hoppa in i Thompas mun,,, har aldrig provat tidigare...

Till förrät blir det lite småplock....

 

Härligta att blicka tillbaka på en Underbar helg...

 

Ser fram emot en bra vecka🎈

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards