Direktlänk till inlägg 20 oktober 2017

En alldeles vanlig, men bra vecka...

Av Ia Weylandt - 20 oktober 2017 18:30

 

Urr Burr☃️❄️⛄️

Nu känns det som det är höst på riktigt.

Riktigt kalla krispiga mornar har det varit,,, svårt att klä sig när det svänger så fort,,, hjärnan hänger liksom inte riktigt med.

Men vilka otroligt vackra dagar vi fått uppleva☀️

 

Måndagen inleddes med att jag kom hem från jobbet ganska sent.

Thomas hade hunnit knalla i skogen 1 timma,,, och befann sig till min stora förvåning på lydnadsplanen med Glock när jag sent omsider rullade in på Sjövreten...

Jag höll på att köra rakt genom stallväggen av förvåning,,,, för det är inte ofta Thompa kör lydnad utan att jag puschar på...

 

Jag var rysligt sugen på att komma ut jag med,,, så Thomas stack iväg en sväng på Linus trygga rygg,,, och jag tog med Glock på en skön powerwalk...

 

Vi hoppade elljusspåret denna kväll,,,, och följde istället cykelbanan som löper utan för vårt hus, 

Efter 1,5 km kom vi fram till en av Åkers många fina badplatser...

 

Där stannade vi en stund, och bara njöt av lugnet som vatten inger...

Och sen vände vi och knallade hemåt igen...

 

En skön tur på lite drygt 3 km.


På tisdagen skyndade vi oss ut i skogen,, för att köra sista rapportpasset innan vi åker till Jönköping och tävlar i helgen..

 

Thompa och Glock taggar igång, innan jag och den Vackra Sheriffen lämnade A-stationen, och begav oss ut till B...

 


Vi körde på ett nytt ställe där jag bara varit och rekat lite en gång förut,,, och upptäckt att det finns oändligt med skog...

Vi ville ha en grundsträcka på mellan 1000-1100 meter,,,

och jag kollar ju inte på telefonens GPS hur jag går,,, till det använder jag min i huvudet inbyggda GPS,,, jag brukar kalla mig som något av en MÄSTARE på att gå rakt...

Telefonens GPS använder jag bara för att kolla hur långt jag gått...

Och vid dryga 1000m, tyckte jag det lämpade sig att göra en B-station...

 

Sheriffen var ”stekhet” och jag fick göra om min framföring 3 gånger,,,

Bla pga att han tjuvstartade,,, känns sådär inför helgen😰

 

Thomas följer ju honom via GPS-halsbandet,, och berättar över radion till mig vart Glock befinner sig...

Nu tar han vinkeln,,, hörde jag honom säga på första skicket,,, men tänkte inte mer på det...

 

Jag förlängde ca 250 meter, Thomas skickar Glock,,, och återigen hör jag,,,

Nu är han vinkeln.....

När jag lyckligt tagit emot Glock,, var jag tvungen att ropa ner till Thompa, och fråga vad han menade med vinkel...

Jag hade då inte vinklat på grundsträckan...😤

 

Thomas hävdade att det såg ut på hans GPS som om jag vinklat,,, och då var jag ju tvungen att få in i DogTrack och titta...

Och Oooops😱 vilken INTE rak grundsträcka jag gått...

  

Lär väl få äta upp det där med att jag minsann kan gå rakt i sömnen🤐

 

Men å andra sidan,,,

Faaan va Bra han är, vår Vackra Duktiga Lilla Sheriff❤️⭐️❤️

Han hade inga som helst problem med dagens kurviga sträcka...

Nedan vilar han ut på C.

 

Jag gjorde sen ytterligare en förlängning på 300 meter,,, och Klonkan skötte sig Toppen🎈

Det känns ju bra inför helgen iallafall✊️👊💪


På A-stationen gick det ingen som helst nöd på Thomas,,, trots att vi körde ganska så långa liggtider...

Han hittade Massor med gula kantareller alldeles intill...

 

Tillräckligt många för att vi skulle kunna njuta av ljuvliga svampmackor till middag...

 

Älskar verkligen känslan när vi själva hämtat huvudråvaran i skogen samma dag😋 mer färskt kan det inte bli...


På onsdagen blev det först lite hästpyssel,,, och när sen Thompa och Hebbe drog ut på tur,,, så passade jag och Sheriffen på att valla...

 

Lika SuperDuperKul som alltid...

Kände att jag Fick en sån jävla kick över att ta lite lektioner igen,,,

Det behövdes verkligen,,, ska försöka ta lektioner så ofta som jag har möjlighet...

 


Å jädrar i havet va skitig han blir....

 

Och det är inte själva vallningen som skitar ner honom,,,, för vallar gör vi på lydnadsplanen,,, och den är fin,,, för där får inte hästarna gå...

Utan det är vägen Till planen,,, som skitar ner honom...

Jösses Amalienborg,,, den där vill man ju inte dela kupé med....🐷🙈

 


Men återigen,,,,

vilket succeköp det var att köpa batteridrivna campingduschar...

 

Man tar bara en hink ljummet vatten,, kör ner handduschen,,, och ställer sig utanför entrén och spolar av skitgrisen...

Glock Älskar det,,, han står som ett ljus under hela tiden,,, medans skiten rinner av honom...

 

Och lika mycket njuter han av att bli torkad torr med en frottéhandduk efteråt....

 

Och ännu var SPA-kvällen inte slut...

För inne väntade Thompa med klotången...

 

Och av någon Underlig anledning, så Älskar båda våra hundar att få sina klor klippta...

Dom ligger helt avslappnade och ser ut att njuta som tusan...

 

Kan ju även vara så att dom ser fram emot belöningen efteråt...

Denna kväll bestående av kalkon...

 

Mumsligt...

 

Sheriffen sov som en stock resten av kvällen...

 


På torsdagskvällen besökte vi Södertälje BK, för ett lydnadspass med Sheriffen...

 

JÄKLAR,,,, så bra han gick...

Thomas var lite lätt bekymrad...

Så här bra genrep inför tävling vill man nästan inte ha,,, det ska ju typ gå lite knackigt...

 

Men, nej,,, något av det Bästa han gjort faktiskt...👑

 

Hemma igen,,, stack Thompa ut och red,,, och jag torsdagsstädade...

Vill göra det på torsdagen, så att det är tipptopp inför helgen...

 

Hade inte dom bästa hjälpredorna precis...

2 galna idioter som gör allt dom kan för att äta upp dammsugaren...

 

Glock står och lurpassar bakom ett hörn...

Han tror nog inte jag eller snabeldraken ser honom...

För VIPS så kommer han flygande i ett anfall🌟

 

Jag tycker faktiskt det är ganska roande...🍀

 


Även så förberedde jag för den grekiska menyn som vi ska käka som ikväll....

Hade lite olika ideer på mat, och när jag rabblade upp dom för Thompa,,, så började hans ögon lysa, när ordet Souvlaki, kom upp...

Så Souvlaki får det bli...

Tpopen för mig,,, för Thomas får grilla spetten,, och göra pommes,,, han är mycket bättre på hemmagjorda pommes än vad jag är...

Så allt jag behöver göra ikväll är en grekisk sallad och tzatziki...

Och tzatsiken började förbereda redan på torsdagskvällen genom att vattna ur gurkan🥒

 


En riktigt kul grej som hände i torsdags, var att Thompa hittade Glock’s 2:a Back on Track täcke...

Vi köpte ju 2 stycken,,, men efter flytten till Sjövreten hittade vi bara det ena...

Det kändes så jäkla ledsamt,,, och jag kunde inte förstå vart det andra tagit vägen,,, mest logiskt borde ju vara att vi packat båda på samma ställe...

Men förra vintern fick vi träna rapport med ett annat täcke,,, vilket störde, när jag visste att vi skulle ha två....

 

Vi har under sommaren letat i ouppackade flyttkartonger,,, utan att finna....

 

Och det lustiga är att jag tidigare i veckan besökte en hundtillbehörsbutik för att köpa en ny kong till Dollar,,, och då var jag och tittade på täckena,,, för jag kände att jag ville köpa ett nytt till Klonkan..

Men jag avvaktade,,, för jag kom inte ihåg vilken storlek han skulle ha...

 

Och tur var väl det,,, för när Thompa var i garaget och letade efter något annat som jag inte vet var det är,,, så låg plötsligt täcket där på en hylla...

Åååååååå va Glad jag blev...

 

Det var lite dammigt,,, men nu med lite puts och kärlek ser det ut som nytt igen....

Härligt✨

 

Tills idag, kom jag som av en slump på att jag skulle gå in och titta om golfbanan stängt för säsongen...

När vi bodde i Huddinge,,, hade man mycket mer koll,,, men här har vi så mycket ytor att gå på ändå,,, så det blir inte lika viktigt...

Däremot blev jag Överlycklig, när jag såg att den faktiskt var stängd...

Och jag var ju såklart tvungen att ta mig en tur dit med lyckliga hundar...

 

För jäklars så vackert det är,,, och va hundarna springer på dessa öppna ytor...

 

Tyvärt hade vildsvinen gått ganska hårt åt dom fina gräsmattorna på sina håll...

 

Fattar inte hur, med tanke på att det är  elstängsel runt🤔

 

Hundarna var fullkomligt sjövilda av lycka över att få sträcka ut...

 

Glock hittade ett dike,,, som han sprang fram och tillbaka i...

  

   

T.o.m Farbror Dollar kände livet i sig,,, och sprang runt och lekte med Glock...

   

Det var  Underbart att stå brevid och titta på...

 

Och nu är det fredag,,, Världens Bästa fredag...

 

I matens rike befinner vi oss i Grekland,,,,

Och  vad passar då bättre än att frossa i stora goda grekiska oliver???

   

Magiskt gott...

 

Hundarna har fåt varsitt ben, och känns ganska nöjda med det...

   


Själva har vi börjat packa så smått inför resan till Jönköping imorgon.

Och jag som haft en så god känsla inför den tävlingen,,, tvärvände totalt, när jag dumt nog kollade väderleksrapporten, och såg att det ska regna på söndag...🌧

Och det ska inte regna lite heller...🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧

Den goda känslan är plötsligt som bortblåst💨

Hoppas väderapparna har fel som vanligt😆

 

Men va faan,,, det är en lek vi håller på med...

Går det käpprätt åt helvetia,,, så får vi glädjas över att vi har fått umgås, främst med Jonna och Sebbe på lördagen...❤️❤️

Och sen också att det är ett Superhärligt gäng som vi ska campera  ihop med i skogen i några timmar under söndagen...

Vad som än händer,,, så är jag övertygad om att vi kommer åka hem med nya erfarenheter, tips och råd...

Det ska bli Trevligt🍀

 

Dags att ta tag i middagen,,,,

Glock har intagit helgmoodsställningen i soffan....

  

TREVLIG HELG ALLA UNDERBARA!!!!!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards