Direktlänk till inlägg 27 oktober 2017

Förändringarnas vindar viner......

Av Ia Weylandt - 27 oktober 2017 19:00

 


....... och inspirationen att blogga är = NOLL....😪

Det har ändå inte hänt något speciellt sista dagarna,,, i hundsynpunkt alltså...

 

Vi har ägnat kvällarna åt långa härliga skogsprommisar,,, bäst att passa på,,, denna sista vecka i någotsånär kvällsljus....

 

Massor med svamp har plockats...

 

Och igår var jag faktiskt ute och spårade för första gången på länge...

Thompa va på jippo med sitt jobb,,,,, och då passade jag på...

 

Blev inga jättelånga spår,,, och liggtider blev inte heller så lång,,, för det hanns inte med innan mörkret...

Dollars spår var väl ca 200m 3+slut...

     

Superfint spårat av SuperD❤️

 

Klonkan`s spår var 1050m 7+slut...

En övertaggad Sherriff,,, kastade sig bara framåt, och tog upp första bästa spår...

Såklart blev det bakspår...

Jag lät honom hållas,,, och han spårade ut på vägen...🐾🐾🐾🐾

Jag selade av en snopen Sheriff och satte in honom i bilen igen...

 

Lät honom ligga där och begrunna sina synder i drygt 10 min...

Tog sen ut honom och släppte på lite längre fram i spåret...

Och då jäklar såg jag hur han tänkte till,,, och kom iväg åt rätt håll...

  

Sen spårade han Toppen,,,, men markeringarna var lite sisådär...

Han tog bara upp pinnarna i munnen och spårade vidare,,, så jag fick kalla in honom varje gång...

Tur jag visste vars pinnarna låg...

Försökte vara så jäkla rolig vid varje pinne,,, så jag var mer slut efter pauserna, än vid själva spårningen...

Men det gav resultat,,, för dom 2 sista pinnarna kom han själv in med.,,

Dutti liten pluttiskrutt💖


Nöjda och glada åkte vi hem och mösade mer än mest,,, trots att det bara var torsdag...

För när husbonden är borta,,, dansar gnagaren på bordet...

 

Pasta, Rödvin och Opera...

 

Finns det något mer ljuvligt sätt att spendera en oktoberkväll på???

Kanske i sällskap med sin sambo,,,

Men då Thomas varken gillar opera, rödvin eller trattisar,,, så fick jag passa på att  njuta med mig själv...

 

Alltså det smakade sååååååååååå jäkla ljuvligt😋😋😋😋😋

 


Nu är det fredag,,, och en ganska så oplanerad helg ligger framför oss...

Älskar oplanerade helger...

 

Imorgon kommer en tjej hit för att provrida Hebbe...

Hoppas dom gillar varandra så att hon köper honom...

Fåren är sålda och flyttar nästa helg,,, sorgligt,,, men skönt att köparen ska använda dom till avel och inte till slakt...

 

Knocke och vi önskar Alla en God helg!,

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards