Alla inlägg den 13 juli 2017

Av Ia Weylandt - 13 juli 2017 19:30

 

Semestertider stundar,,,!!!

Och veckan som gått,,,  den som annars brukar vara årets mysigaste och härligaste vecka,,,

just denna den sista veckan INNAN själva semsetern drar igång, och man har hela jäkla härligheten kvar framför sig.

Den har iår inte varit annat än så jäkla ångestfylld för mig...

Blir verkligen så jävla trött på mig själv😠

 

För jag har omöjligt kunnat koppla av och njuta av det som komma skall,,,,

Nä istället har jag bara sett det som ett steg närmare vintern och mörkret...

Får sån jävla Ångest över att snart vänder det,,, eller egentligen har det ju redan vänt,,, men när semestern är slut blir det så påtagligt..

Och att den jävliga mörka tiden snart är här,,, mörka månader när man bara kan komma ut i skogen på helgerna...

 

Usch jag vill verkligen inte gå omkring å tänka så,,, men just nu bestämmer jag inte själv över min olydiga hjärna...

Utan det blir bara som en enda lång ond spiral...


 

Trist som tusan att må så här,,, men jag ska verkligen göra ALLT för att skärpa mig och njuta när det väl är dags...

 

Och veckan har inte bara innehållit Depp...

Hundarna och dom andra djuren får en ju att glömma vintermörkret för en stund😊

 

Kom Äntligen ut i rapportskogen i söndags...

 

Nu körde vi inte vanlig rapport, utan vi tränade det som vi kallar för "överlappningar"

Man skulle också kunna kalla det frispår, eller förlängningsträning...

 

För vi fick ut och gjorde en A-station.

Där lämnade jag sen Thompa och Glock, och gick ut och gjorde en B-station ca 400 meter därifrån.

20 minuter eft jag lämnat skickade Thompa, Glock på ett frispår efter mig...

 

HEJJA HEJJA Vackra Sheriffen i full fart in på B💖

 

När Glock var i säkert förvar hos mig,,, packade T ihop A-stationen,,, följde efter upp och förbi B,,,passerade förbi mig och Glock,,, fortsatte 400m och gjorde en C-station...

HEJ HEJ Husse!!!!   HEJDÅ Husse!!!! 😄

 

Jag väntade i 20 minuter, och sen skickade jag Glock efter husse...

Han satt som på helspänn hela tiden...

 

Sötaste lilla Sheriffen...

 

Så rolig övning tycker både Glock och vi...💞

 

Dels så får han träna förlängningar,,, något som verkligen behövs,,, för det blir lite lätt fort och snett,,, även om han allt som oftast löser uppgiften...

Dessutom så blir det naturligt långa väntetider mellan skicken eftersom vi vill att sträckan ska få en liggtid på minst 20 minuter.

Och sist men inte minst, så blir det ett bra sätt att träna framföringar på, trots att vi tränar själva...

För, tränar vi vanlig rapport ensamna, så blir framföringarna helt Perfekta👌

Men dom är inte riktigt lika bra när vi tränar ihop med andra, och han skickas bakom andra hundar...

När vi tränar själva på detta viset,, får han ett jäkla drag framåt på framföringarna,,, 

 

Jag passerade sen T&G på C, och fortsatte förbi i ytterligare 500 meter, och gjorde där en D-station...

 

HEJJA HEJJA Världens Bästa Glock🌟

 

Thomas kom efter oss upp till D...

Rundade oss,,, och vände tillbaka i sträckan,, och gjorde en ny station där vi tidigare haft B-stationen,,,

Så vi avslutade med ett återskick på 900 meter...

 

Toppenkul träning, även om det tar lite tid... 

Ca 3 timmar tog dagens träningspass,,, och ännu var det inte slut...

 

Jag började gå tillbaka från D-stationen,, och strax innan den var ett jäkligt brett, vattenfyllt dike...

När jag gick ut sträckan höll jag verkligen på att hamna i plurret när jag skulle hoppa över, för då hade jag ryggsäcken på mig, som gjorde mig lite "lätt" baktung...😁

När jag sen gick tillbaka,, så var jag inte så vidare värst badsugen,,, så jag tog av mig ryggan, och kastade den över diket...

Likadant gjorde jag med walkietalken och mobiltelefonen, eftersom jag hade fickor som inte gick att stänga...

 

Hoppade graciöst över diket, plockade upp mina prylar,,, och fortsatte färden mot bilen...

 

Kommer svettig fram till bilen och upptäcker......

Var är min mobiltelefon??? 🤔

 

Framkallar en bild i hjärnan hur jag kastar saker över diket,,,,,

Framkallar även bilden av när jag plockar upp walkietalkien,,, hänger på mig ryggan,,,

och knallar vidare.........

FAAAAAN,,, mobilen blev kvar där ute vid diket😩


Bara att plocka ut hundarna ur bilen och knalla sträckan igen...

*suck*

 

JaJa,,, åtminstone, så visste jag ju vart den låg,,, hade ju varit värre om jag tappat den nånstans utefter vägen,,, men den låg så fint vid diket och väntade på att bli hittad...

Låååååång dag i skogen,,,,, men hundarna var nöjda💞

 

Lydnad har det också blivit i veckan...

En kväll på Södertälje BK.

 

Mycket fokus, när vi åker till Brukshundklubbar, blir ju såklart på stegen, eftersom det är det enda vi inte kan träna hemma...

 

Han gör det bra,,, även om ett lägre tempo skulle vara önskvärt...

Men på någor underligt vis, så lyckas han trampa på varje steg,,,💨💨💨

 

Stilstudie i tungapporteringen...

 

Både Tungen, och Metallen ser riktigt fint ut just nu...

 

Vet dock inte vad jag ska säga om Dollarns apporteringar🙈

Kastade Träapporten,,, 

Dollar full fart ut,,, Full fart in,,,

Åsså plötsligt,,, några meter framför mig,,, så lägger han sig ner och börjar tugga på apporten som om det vore ett tuggben😖

Jag ropar in honom,,, och då kommer han,,, om än vääääldigt motvilligt....

 

Vad har hänt med denna tidigare så lydiga Champion???

Men va faan,,, e man pensionär så är man,,, klart man ska få göra lite som man vill😂

Älskade SuperDollar💖

 

Självklart har vi varit å hälsat på Hebbe och Lova på sommarbetet...

Dom såg oss från långt håll,,, och gnäggade🐴🐴

 

Åååå, va glad man blev ända in i själen...

Verkligen nyttigt för mig att vi skickat iväg hästarna,,,, för jag saknar dom på ett sätt, som jag absolut inte trodde jag skulle göra...

 

Framförallt Lova blev överlycklig över att gosa med husse...

 

Annars hemma,,, upplever jag Hebbe som den gosigaste, som kan stå och bli kliad och klappad hur länge som helst.

Och när vi pratade med den härliga tjejen som rår om markerna där hästarna går nu, så sa hon också att hon upplevde det som att Hebbe var den mest sociala av dom när hon tittade till dom...

 

Men nu stannade Herbert kvar så länge vi hade äpplen och morötter att bjussa på,,,

Men sen drog han...

 

Lilla Lovis däremot,,, kunde inte få nog av husse,,,,

 

Och husse hade väldans svårt att slita sig från sin prinsessa💞💞💞💞

 


Självklart vallas det endel flera gånger i veckan...

 

Det är fanimej inte klokt så roligt det är...👯👯

 

Skulle kunna hålla på hela kvällarna....

Lagt lite krut på "hämtet" 

 

Där Glock går på superfina flanker,,, men gärna vill bryta in för tidigt å gå in på huvuderna på lammen...

 

Samma sen, när han ska driva dom,,, så vill han gärna gå upp på huvuderna och stoppa dom...

 

Men vi kämpar på,,, och har Superkul på vägen...

Jag tycker han är Fantastisk🌟🌟🌟🌟

 

Såklart så promenerar vi mycket också i dom vackra omgivningarna häromkring...

Minst 2 timmars promenad om dagen vill jag att hundarna ska få...

 

Stannar allt som oftast till vid badplatsen,,, vill dom bada så får dom,,, men ibland nöjer dom sig med att bara plaska runt och svalka tassarna...

 


En kväll spenderade vi på Strängnäs BK, där jag skulle hämta upp pinnarna inför kommande helgs spårtävling...

Och självklart passade vi ju på att busa och lyda när vi ändå var där...

 

Och Glorre fick finna sig i att nöta, nöta, nöta stege...

   

Dollar fick gå FOT med husse...

 

SuperKul, tyckte SuperD💖

 

Efteråt var dom så jäkla söööta, våra Älskade hundar...

Det var lite varmt,,, så jag serverade vatten direkt ut flaskan nere på planen,,, 

och båda drack ur strålen samtidigt...💞

 

Så gulligt så jag smälter...

Älskade Bröderna Brothers💙💙

 

Jag fick spårpinnarna till båda mina spår som jag ska gå ut i helgen...

Något som kommer bli smärtsamt, med tanke på att mina fötter inte riktigt är i det skick som jag skulle önska...

 

Fasiken,, det börjar gå utför nu alltså...

Jag som Alltid sett mig själv som kärnfrisk,,, sällan sjuk,, gångerna jag käkat penicillin får nog att räkna på en hand🖐

Men det verkar som om åldern håller på att ta ut sin rätt...

 

För först är det tänderna som krånglar, och går sönder av ett litet bett på ett revbensspjäll....

Och nu fötterna, som inte alls är som dom ska...

 

För det första skavsår DeLux från mina Lundhagskängor...

Världens skönaste sommarkänga,,, där ju mina skönaste, ingådda tyvärr gick sönder för några år sedan...

Fick nya på garantin, som jag fick djävulska skavsår av,,, och som av den anledningen blivit ståendes oanvända...

 

Anledningen till att jag "måste" börja använda Lundhagsen just nu, är för att jag lyckats med bedriften att riva av en stortånagel så illa, så värsta, värsta nageltrånget uppstått...

Lundhagsen, har sån bra tåvidd fram, så det är dom ända som inte pressar ihop tårna......

Så skavsårsplåster bak,,, och asolspritsbandage fram...

 

Eller iallafall "asolspritsbandage" fr.o.m Nu.....

Jag undrade ju som fasiken varför inte min hemmakur hjälpte som den brukade...

Mot tån alltså...!!!

Asolspritade, och asolspritade,,,utan bättring,,, så till sist satte jag på mig glasögon innan jag hällde på "asolspriten",,, och upptäckte då med nya ögon, att det jag använt i över 2 veckor va nåt jävla medel mot att rengöra dataskärmar med....☹️

VEM FAAAAAN STÄLLER RENGÖRNINGSMEDEL I MEDICINSKÅPET?????? 😡😡😡😡😡

 

Jag blev så jävla arg, så flarran med dataskärmsrengörningen slungades in i kökskaklet och gick sönder...

Så nu har vi rent kakel,,, men min jävla tå är fortfarande ond och inflammerad...

 

Thomas tycker jag ska kosta på mig att laseroperera ögonen,,, är skitskraj,,, men börjar undra om det inte skulle vara värt...

 

Men ikväll är det Torsdag,,,,

sista kvällen innan man kan börja räkna ner till att det ligger 29 lördagar framför en😍😍

 

Huset är städat från tak till golv....

Helgens mat är inhandlad och planerad in i minsta detalj...

När jag kommer från jobbet imorgon ska jag bara släppa Allt,,, slänga jobbkläderna i tvätten, och stoppa ner väckarklockan i byrålådan tsv...

 

By the Way inte så konstigt att vi behöver dammsuga typ varje dag...

SuperDollar släpper hår så det knakar😝

 

Imorgon jobbar jag min sista dag,,,

Thompa är ledig,,, hans "modernt" tänkande företag gav dom anställda olika uppdrag och morötter att klara av sista veckan innan dom skulle gå på semester...

Dom skulle klara vissa mål,,, och så fort dom gjort det, så fick dom resten av veckan ledigt...

Snacka om att få motiverad och engagerad personal,,, något för andra företag som har den möjligheten att ta efter kanske???😛

 

Så trots min deppighet i veckan som passerat,,, så ser jag såååå mycket fram emot några härligt lata och lediga veckor...

Listan på vad som ska fixas här på gården är lååååång...

Men jag lär hinna skriva igen....

 

Glorius Glock, har intagit semestermooodet....

Så därför önskar jag Alla Härliga människor,,, en SuperMysig Semester☀️🍀🌟💖

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards