Alla inlägg den 20 juli 2017

Av Ia Weylandt - 20 juli 2017 19:00

 

Jamen Hövvaligen,,, idag har jag varit skitabakis hela jäkla dagen...

Säger bara "tur" att det inte händer allt för ofta,,, för usch och fy så lång och tung denna dagen har varit...

Ikväll blir det pizza,,, och jag återkommer strax till anledningen av varför jag mått som jag mått🤕

 

Men tisdagen inleddes med att jag hade såååå jäkla ont i min sargade tå, så jag hade på riktigt svårt att gå..

Jag hade lovat Thomas att jag skulle ut och lägga slår till honom och Glock,, men jag var tvungen att banga,,, och när jag bangar hundträning,,, då har jag ont...

 

Så det blev till slut tvunget att boka tid på vårdcentralen i Mariefred.

Fick turligt nog en tid samma dag,, och i väntan på den kom jag med glada tillrop åt Thomas, som skulle ta sig an att riva grillen som stod mitt på altanen...

 

Vi har faktiskt ända sedan vi flyttade hit, inte riktigt förstått vitsen med att man väljer att bygga en grill, liksom mitt på liksom...??🤔

Vi tyckte bara den stod ivägen, och tog upp plats...

 

Snillet spekulerar hur han ska riva den på Bästa sätt...

 

Men Vips, så var den borta...

 

Sån jäkla skillnad,,,, sen ska ju golvet så klart fixas till innan det är helt klart...

 


Vid lunchtid rullade jag bort till vårdcentralen,, inställd på att bara få penicillin utskrivet...

Därför fick jag ett psykbryt, när läkaren snabbt konstaterade, att denna tå måste vi operera direkt.

"operera" liksom,,, det var ett ord som jag var helt oförberedd på,,, och det lät så jäkla stort!!!

Och inte kändes det bättre när jag snabbt leddes in i ett rum som det stod "operationssal 2" på, och blev lagd på en brits...

Sen kommer 2 personer in och börjar iklä sig förkläden, gummihandskar och nån slags pappersmössa...

 

Alltså, i det läget brast det för mig, och jag började storgråta...

Snacka om DraaaamaQueen,,, men jag har ett väldigt knepigt förhållande till sjukvården....

 

3 man krävdes det för att genomföra ingreppet, där jag tror den ena bara var med för att prata och distrahera mig,,, för hon ställde frågor om hundarna etc etc,,, medans läkaren satte 2 sprutor på var sida om stortån, och den tredje personen höll mitt ben i ett stadigt grepp...

Läkaren var nog rädd för att bli sparkad annars😎

 

Och 3 gånger fick dom fylla på bedövning,,, för hon började skära i mig,,, men det kändes...

Tydligen är det väldigt svårt att bedöva något som är så inflammerat,,, men till slut var det klart utan att jag kände något...

Stackars Fantastiska Människor!!!

 

Fick åka hem med order om att ta det lugnt och hålla foten i högläge i 24 timmar så att det inte skulle börja blöda...

 

I bilen utanför vårdcentralen, ringde jag Thompa som var ute i spårskogen med hundarna,,, och bara hulkade fram det fruktansvärda som jag varit med om...

Värst tyckte jag det var att Abbotarna skulle komma under onsdagen,m, och vi skulle ju träna rapport, något jag sett mycket fram emot, och som jag nu fasade inte skulle bli av...

 

Men Thompa,,, den alltid så lugna filbunken, haraldrignågrabekymmer,,, sa bara,,

att jamen klockan är ju bara 13 nu,,, då får vi väl köra rapport imorgon eftermiddag istället...

 

Hur enkelt som helst, varför tänkte jag liksom inte själv så???

Jag själv såg framför mig att jag typ skulle ta det lugnt i 24 dygn, och inte 24 timmar...

Säger det igen....

DraaaamaQueen👸

 

Hemma igen, tog jag det ganska lugnt hela eftermiddagen och kvällen!!!

Låg iallafall med foten högt ett tag,m, sen ägnade jag resten av kvällen åt att förbereda onsdagskvällen middagsbjudning...


Abbotarna anlände strax före lunch,, och i väntan på att det skulle ha gått 24 timmar,,,, så satt vi och fikade och surrade...

 


Men sen gav vi oss ut i rapportskogen...

Och så jäkla typiskt alltså...

Jag hade ju tidigare i veckan varit ute och rekat en ny 1800 meter lång sträcka...

Och var så jäkla nöjd, för jag tyckte det var en sträcka som innehöll det mesta...

Stig, obanat, död skog, tät skog, ett litet fält med 1m högt gräs...

Inte så kuperad, men med många terrängskiften och ganska teknisk på sina håll...

 

Å så kommer vi ut i skogen,,, och VA FAAN,,, precis där vi ska parkera, står det redan en bil...

Attans Alltså,,, så jäkla sällan som man möter någon därute,,, åsså står det en biljävel precis där vi ska vara 😡

 

Nu var det ingen hundbil,,, och vi såg inte till några tillhörande människor,,, så vi visste ju inte på vilken sida av vägen dom befann sig på,,, dom kanske inte alls gick omkring i vår sträcka,,, men vi hade ingen lust att chansa...

Så istället åkte vi bort till ett annat ställe...

Och det blev bra det med,,, men lite besviken blev jag allt....

 

Team Glock förbereder sig....

 

Team Abbot gör detsamma....

 


Sen knallade vi ut och gjorde en B-station på 1 km från A.

Skickade Glock som 1:a,,, och HURRA det gick hur bra som helst😄

 

Gjorde sen 2 förlängningar a 250m styck, och både Glock och Abbot gick som tåget...

På sista gjorde vi en vinkel av från stigen,,

Glock gick återigen som nr1,,, och tog vinkeln helt jäkla klockrent....

Så kul eftersom vi ibland upplever det som att det blir lite fort och fel❤️❤️❤️

 

Det var varmt,,, och hundarna var ganska så flåsiga när dom kom in på stationerna,,, därav blev det långa liggtider...

 


Så det hade hunnit bli sen eftermiddag innan vi anlände till Sjövreten igen...

Men vilken Magisk känsla det var då att sätta sig på altanen, med snacks och lite gott i glasen...

 


Efter en stund tände vi grillen...

 

Så jäkla skönt att det mesta var preppat redan kvällen innan,,, för då behövde inte jag stå i köket å laga mat,,, utan allt bara ställdes fram...

Mumsligt med revbensspjäll,,, kycklingklubbor, majskolvar, coleslaw, sallad och bröd...

 

Fru Abbot hade ett något märkligt sätt att äta majskolv...

 

Man skulle kunna tro att hon har det lite glest mellan tänderna😁

 

Till efterrätt åt vi en cheesecake,,, som även den stod redo och klar i frysen...

Det blev en mycket trevlig kväll, där vi satt ute och surrade till runt midnatt...

 

Och jag tror faktiskt att det är den sena tiden för läggandet,,, snarare än mängden alkohol,,, som gjort mig så jäkla bakis idag...

För jag går ju vanligtvis och lägger mig mellan 20-21 på kvällarna,, och då att sitta uppe till midnatt,,,

Sånt tar på krafterna🤗

 

Och tur, säger jag, att jag inrett gästhuset,,, för det fanns inte så mycket plats för mig att sova på, när jag sent omsider kom upp😘

 

Älskade Dollar😍


Vaknade så imorse, med den inte helt trevliga känslan av att inte vara helt nykter...

Usch,, det är verkligen obehagligt...

 

Thompa, Glock, Dollar, FruAbbot och Abbot stack ut på morgonprommis,,, medan jag och Mr Abbot fixade frukost...

Örk,,, jag mådde verkligen illa bara tanken på mat just då...

 

Åt några fincrisps, ett ägg och drack PepsiMax....

Men det var mys☀️

 

Sen ville jag ju förståss visa hur duktiga Glock och jag var på att valla...

 

Klonkan och fåren skötte sig bra,,,,

Men fy så varmt det var,,,

Vi höll inte på särskilt länge...

 


Sen var det dags för Abbotarna att börja packa ihop och bege sig vidare mot Vadstena...

 

Sååå mys att dom ville stanna till här på vägen ner....

Tack för SuperTrevliga dagar...

 

Tres Amigos!!!

 


Abbotarna åker nu vidare mot Vadstena och kennel Tonedo's årliga kennelläger som drar igång på söndag...

Vi var ju med förra året, och hade det Fantastiskt bra,,,

Var inbjudna även iår,,, och vi velade både länge och väl om vi skulle åka...

 

Det trista var att iår krockade allt som vi ville göra...

Enduros kennelläger, som tidivare varit v 29, var flyttat till v30...

Dessutom fick vi nys om ett rapportläger i Jönköping samtidigt...

Ett läger med Fantastiska instruktörer som vi mer än gärna ville delta på...

 

Att sen det lägret är beläget i Jönköping fällde avgörandet,,, för då kan vi ju även passa på att träffa och hänga lite med världens Bästa Jonna och Sebbe❤️❤️

 

Även så har jag varit i kontakt med Glock's uppfödare som bor i Huskvarna, så om tiden passar, så ska vi få komma dit och valla...

När vi snackade visste jag dock inte Exact vilka datum det var vi skulle vara där,,, så hon kanske inte finns hemma just då...

Vi får se,,,, vi kommer bo på Jönköpings Brukshundklubb under hela vistelsen,,, och bästa Grannton tar medans vi är borta hand om fåren😍😘😍

 

När vi vinkat Adjö av Abbotarna vid 11-tiden, gick vi in och la oss igen...

Semester när den är som Bäst😴💤😴💤😴💤

 

Vi sov i ett par timmar,,, och packade sedan fickorna fulla med morötter, och åkte bort för att hälsa på hästarna...

Lova såg oss från långt håll, och stod och tokgnäggade efter husse...💖

 

Hebbe kom också sättande i full fart efter en stund💙

 

Hästarna tigger morötter som bara tusan,,, och så gör även Dollar...

 

Han Älskar verkligen morötter...

   


Sen körde vi en kort rapport med Glock över dom öppna ytorna.,,

Bra träning med en öppen startsträcka på 250m.

 

Inga problem, och medans Glock flåsade av sig,,, fick även SuperDollar komma ut och springa lite korta skick mellan oss och käka köttbullar...

 

Det tyckte han var kul....

 

Så skönt att denna bakisdag snart är över...

Imorgon är jag pigg igen💃💃💃

Det blir pizza till middag....

Först hade vi tänkt ta hundarna med oss och knalla upp till den lokala pizzerian i Åkers,,, sitta på uteserveringen och avnjuta deras pizza...

Men sen blev vi för lata,,, hemmagjort är också gott😋  Och tomatsåsen står som bäst och puttrar på spisen...

 


Imorgon gryr en ny dag....

Då ska jag vara pigg och alert....

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards