Alla inlägg den 29 juli 2017

Av Ia Weylandt - 29 juli 2017 17:45

 

Ååååå, vilka Fantastiskt härliga dagar vi har haft här i Vackra Jönköping☀️

Jag trivs så jäkla bra, så jag skulle inte ha något som helst emot att stanna i en vecka till...

Och än är det ju inte dags att ge oss av,,, det är en dag imorgon också...

 

Vi anlände till Jönköpings Brukshundklubb i onsdags eftermiddag...

 

Och Jädrans i havet, vilken fin klubb,,,, måste vara en av Sveriges vackraste och mest välskötta,,, iallafall av alla som jag besökt...

 

Vilka ytor,,, och vilka kanonfina, välklippta planer...

 


För att inte tala om omgivningarna runtomkring....

Fanns hur mycket slingor som helst att strosa runt på...

   


Vi hann leka en stund på planen redan på onsdagen...

   

Och självklart blev det klättring på stegen...😝

   


Senare på kvällen fick vi besök av dom Bästa jag vet❤️❤️

Jonna och Sebbe❤️❤️

 

Glock visste inte till sig i trasorna av lycka över att få gosa med Jonna en hel kväll❤️❤️

 

Det blev en mysig kväll med grillning och surr...

 

Finaste ❤️❤️

 

Dollarn låg på lur under bordet, redo att hugga in på allt som vi möjligtvis skulle råka spilla❤️

 


Torsdagsmorgonen inledde vi med ännu ett lydnadspass...

   

Han går bra nu, den lilla Sheriffen❤️

Dollar och jag roade oss mest framför spegeln...

Det tycker vi är skoj😄

 


Sen blev det lite ärenden inen i den fina staden Jönköping.

Men vi besökte också KABE-fabriken i Tenhult...

Är ju lite småsugna på ny husvagn, och där fanns massor med modeller som jag aldrig sett förut...

Men faktiskt ingen som tilltalade oss så pass, så att vi tycker det är värt att byta bort Hobbe...

 

Tillbaka på klubben gick jag en PW med Glock,,, och sen satt vi i solen och käkade Hallomi-burgare, samtidigt som vi såg husvagn efter husvagn rulla in på området...

 

Halloumi- burgare is da shit,,, Fasiken va gott det var😋

 

Och sen på fredagsmorgonen drog själva lägret igång...

Så trevligt bemötande....

 

Vi käkade frukost, samtidigt som lägerledningen presenterade sig, och alla instruktörer...

 

Och just rapportinstruktörerna, var ju anledningen till att vi ville åka på detta läger....

 

Och vi har INTE blivit besvikna...

Fy som satan Alltså vilken erfarenhet och kunskap det rymmer sig i dessa 2 Fantastiska människor...

Jag har efter dessa dagar kommit att se på rapport på ett helt nytt sätt,, och vi som sagt att Glock är vår sista rapporthund,,,

Iallafall jag är toktaggad att köra vidare med nästa hund och dra nytta av alla nya infallsvinklar som fastnat i mitt huvud under dessa dagar....

 

Efter frukostpresentationen delade vi in oss gruppvis för genomgång, där alla fick berätta om sig själva och sin hund,,, och var vi låg, och vad vi själva insåg att vi behövde hjälp med...

 

Och tänk så Underbart att rapportgruppen var den grupp med flest antal deltagare under helgen.

8 ekipage var vi, och slog då alla andra grupper som spår, sök, IPO, agility, lydnad mfl...

Det tycker jag låter Toppen inför framtiden...


Och sen bar det iväg ut i skogen, för ett första pass, där fröken och magistern skulle bilda sig en uppfattning om det vi berättat stämde överens med den bild dom fick av varje ekipage...

 

Vi körde inte speciellt långt,,, men det var väldigt trixit och tekniskt svårt,,,

och vi blev alla ganska snabbt varse om att det var en svårighet som vi alla behövde träna mer på...

Men alla hundar löste uppgiften,,,

 

Väntar på C,,, där vi kunde se ALLA hundarna dra förbi en vinkel och fortsätta rakt fram....

 


Men som sagt,,, alla hundar löste sina uppgifter, så det var ett nöjt gäng som möttes upp på A igen...

Glock var snabb att hångla upp Mr Seger❤️

 


Sen intog vi en god lunch som en cateringfirma fixat åt oss alla...

 

Under lunchen gick vi igenom ekipage för ekipage, och vad vi alla behövde träna på...

 

Glock och Dollar satt uppbundna brevid,,, med Glorre var nog lite tagen för han borrade ihop sig och försvann...

 

Var e KlonkanPlånkan??

 


Efter lunchen körde vi det som vi kallar för "överlappningsträning"

Vi delade in oss i 2 grupper, och så körde vi bara 4:a förlängningar, där alla hundarna fick gå först på varsitt skick...

Jävlar vilka motiverade hundar vi fick se...

Underbart!!!!

 

Trötta, men Mycket nöjda med dagen återvände vi till Hobbe, och hann sitta och softa en stund i solen innan middagen...

Så Mysigt,,,

Och Glock passade ju såklart på att gosa med allt och alla som passerade...

 


Innan middagen blev det lite härligt samkväm i solen utanför klubbstugan...

 

Inte konstigt att man njuter av varje sekund😍

 

Middagen sen smakade smaskens...

Jag tror vi är runt 60 pers på lägret...

 

Superkul och Supertrevligt🎈

   


Det blev ju såklart lite försent för mig egentligen,,, men det var det värt,,, även om jag var skittrött på lördagsmorgonen...😴

 

Men ut i skogen for vi..

Idag delade vi upp oss i 2 grupper,,, där halva gänget skulle köra fullängdssträckor på förmiddagen,,,och andra halvan skulle köra lite kortare efter lunch...

 

Glock skulle dessutom gå som 1:a på ALLA fyra sträckor...

HJÄLP!!!😁😁😁😁

 

Visning av sträckan från A-stationen....

 

Utmarsch,,, såååå jäkla vackert...

 


Men återigen en väldigt tekniskt knepig sträcka...

Jag tror faktiskt inte jag har sett en endaste bit på stig hittills,,, utan bara råterräng med många vinklar och terrängbyten....

 

Och vi är så Grymt Jävla Nöjda med Glock!!!!

Fy Fasiken vilken Kämpe han var idag...

Ett förargligt STOP precis utanför stationsområdet på 3:e skicket,,, men i övrigt så gick han Super på jäkligt fina tider med tanke på svårigheterna...

Det kändes verkligen som ett kvitto på att han kommer att kunna gå som första hund...

 

Efter varje skick, fick var och en feedback på framföringen, och på vad Magistern tyckte vi kunde testa för att förbättra....

 

Och jag blir så jäkla imponerad...

Jag fick ett sånt enkelt tips efter första,,, som jag förbannar mig själv för att jag inte tänkt på själv..

Testade på andra,,, och gjorde den absolut snyggaste och bästa framföring vi någonsin gjort...

 

Bästa, Underbaraste, Finaste Sheriffen❤️

 

På återgången ser man hur terrängen mestadels såg ut...

Såååååå Djävulskt Nöjda med Glock❤️🌟❤️🌟

 


Nere på A väntade lunchen,,, vilken smakade Toppen!!!

 

Att det kom ett litet lätt sommarregn var nog ingen som ens märkte...

 


Efter att alla käkat upp, var det dags för nästa gäng att köra,,, med oss andra som ivrig hejjarklack👯

 

Även dom hundarna skötte sig Toppen,,, så det var roligt att efteråt sätta oss ner och analysera dagen,,, och få ännu flera tips från Fröken och Magistern😊

 

Bästa Brudarna😘😘

 

Bästa Finaste Glock😍😍

 


Maten har varit OK...

Pastasallad till lunch på fredagen...

Och nu vet jag att jag inte tycker om kassler längre😩

 

Rostbiff och potatissallad på lördagen,,, och tyvärr, tyvärr,,, efter endast en tugga på rostbiffen, så insåg jag att jag i fortsättningen inte gillar rostbiff heller,,,😫

 

Snart finns det inte mycket kvar att gilla när det kommer till kött😟


Dollar har det väl inte jättekul dessa dagar...

Blir mycket ligga i bilen, även om Thomas försöker gå ut och rasta honom mellan skicken...

Och jag försöker leka lite med dom på planerna mellan varven...

 

Sheriffen är dock mer än nöjd på kvällarna....

  

Nu vankas det grillfest ikväll...

Kul å se om man kan hitta en liten köttbit som jag kan äta,,, men lär å andra sidan inte svälta ihjäl om jag inte hittar någon...

 

Imorgon förmiddag bär det av ut i skogen igen...

Glock ska även då gå som första hund,,, och vi ska testa ett nytt tips från coacherna...

Som jag längtar!!!!


Imorgon kväll drar vi vidare mot Tranås☀️

 

Ha de bäst Alla Underbara☀️🍀🎈🌟

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards