Direktlänk till inlägg 17 februari 2019

Vårkänslor🌱

Av Ia Weylandt - 17 februari 2019 17:15



   

Jag Älskar känslan på fredagskvällen❣️

Kommer hem från jobbet , kastar jobbkläderna i tvättkorgen,,, på med pw-stassen.

Drar ut på en 4,5 km rask promenad,,, hoppar in i duschen,,,

Och sen,,,,häller upp ett glas vin🍷 med vetskapen i bakhuvudet,, att imorgon ringer ingen klocka,,, imorgon kan vi sova hela dan om vi vill...

Inte för att vi någonsin velat det,,, men känslan är Magisk⭐️

 

Ställd klocka eller inte,,, hundarna har sina egna klockor..

Så Pling,,, 6.00, börjar Glock klättra runt i sängen,,, hundarna vill ha sin mat samma tid varje morgon oavsett om det är vardag eller helg...

Men jag har inget jobbigt att gå upp, ge dom mat, släppa ut dom en stund,,, och sen,,, så jäkla lyxigt,,,

Få krypa ner i sängen igen...

Jag somnar ju sällan om,,, utan ligger å kollar lite program som jag missat under veckan...

På lördagsmorgonen tittade jag ikapp på Sveriges Mästerkock,,, kollar ju sälllan TV i veckorna...

 

Men vid 8-tiden började det rycka i promenadtarmen...

Så jag, Dollar och Glock gav oss iväg ut på en 90 minuters härlig promenad...

 

Underlaget är verkligen varierande under vår färd..

Stundtals barmark,,,

Stundtals hur mycket snö som helst,,,

 

Men faktiskt över lag mest jävligt isigt....

 

Nu gick jag ju iofs mest i kohagen,,, och där var det is,,, men jag såg att skogen runt omkring var i princip helt snöfri...

Men det var en Fantastiskt vacker morgon...

 


Hem å käka så jäkla go frulle....

Jag brukar aldrig ta äggröra till frukost när jag bor på hotell,,, men på senaste konferansen gjorde jag det,,, för den luktade såååå jäkla gott,,, och var sååå jäkla god...

Så nu fick jag ett ryck att testa att göra själv...

Å helsefyr,,, så jäkla gott det var... 

  

Thomas har pratat om den där äggröran hela helgen...🍳

-Det blir repris nästa helg va???  

Har han frågat flera gånger,,,, vi får se,,, 2 helger utan kesoplättar börjar skapa abstinens hos mig...

 

Efter frullen gick vi ut,,, och stannade ute i flera timmar...

Gjorde dom vanliga sysslorna, såsom vattnade hästarna och fåren,,, fyllde på hö,, mockade,, 

Tyvärr inte underlag ännu för att valla,,, men nästa helg så,,, då tror jag både 25:an och lydnadsplanen ska vara brukbara, om inte vädergudarna bestämmer sig för något annat...

 

Fantastiskt härligt väder,,, vilka vårkänslor vi fick...

Grabbarna grus pausar en stund, och njuter av solen☀️☀️☀️

 


Vi blev ju såklart nyfikna på hur markerna såg ut i det som vi kallar för ”spårskogen”

Förra helgens spår, la vi i skogarna här runt där vi bor...

Så vi tog en tur bort,,, och blev Mycket glatt överraskade...

 

Mycket mer barmark än vad vi trodde...👍

Vi prommade runt och kollade både spår och rapportsträckor...

 

Och HURRA,,, det går att köra nu alltså....

 

Vi kommer ändå vänta lite till med att kicka igång rapporten,, risken är ju ändå ganska stor att det kommer mera vinter...

Lätt en dag som denna att glömma bort att vi faktiskt bara befinner oss i mitten på februari...

Vi är inställda på bakslag...❄️☃️🌨

 

Men fram tills dess, gäller det att passa på att njuta av dagen...

 

Njöt av dagen, gjorde vi genom att grilla en ganska så sen lunch...

 

Inte ofta vi äter lunch på helgerna,,, men jag skulle iväg på årsmöte på Strängnäs BK kl15.00,,, så därför kände vi att vi behövde lunch...

Tanken var ju att vi skulle åka båda två,,, men vissa omständigheter gjorde så att det liksom körde ihop sig...

 

Men så härligt det var att stå där i solen och vända på korvarna,,, 

vilka vårkänslor alltså...

 

Och vi har ju Världens Bästa korvvakt i den lilla Sheriffen⭐️

 

Smakade verkligen Himmelskt gott🌭🌭

 


Å med magen full av korv, drog jag till Strängnäs BK,,,

och fick för första gången se ”Wall of Fame” väggen,,, som Glock och vi efter SM-Guldet får vara en del av.

 

Svårt att fota, för det blänker,,,

Men Shit vilken ära att få sitta där på väggen i klubbstugan...

 

Jag får ryyysprickar....

Inget dåligt sällskap man hamnat i precis ....

 

Ett väldigt bra möte, där mycket var förberett, vilket gjorde att det flöt på...

Efteråt bjöds det på ett dignande bord av ost och kex.

 

Jag stack hem direkt, utan att käka,,, ville hem och göra lördag med mina killar som väntade hemma...

 

Fantastiska Glock fick för andra året i rad, motta priset som Årets Brukshund⭐️⭐️⭐️

 

Skönt att få ställa tillbaka Vandringspriset på sin plats på hyllan igen😄

 


Vilken härlig lördagskväll vi fick...

Thomas hade startat bastun, så att den var lagom varm tills jag kom hem...

Med Massor av tända ljus,,, oliver, ölkorv, tapenade och rödvin,,, blev det en Magiskt mysig stund...

 

Åååååå, så avkopplande det var att sitta där... vi satt nog där i över 2 timmar...

 

Tog en dusch,,, bastade,,, gick ut...

 

Jag hade inpackning i håret i flera timmar,,, OJ, så mjukt det är idag...

 

Och än var det inte slut på myset...

Vi kollar ju sällan Mellon,,, vill,, men intresset finns inte...

Men nu bestämde vi oss för att kolla,,, och att göra lite myyyys runt det...

Och det funkade faktiskt helt OKEY..

 

Goda ostar, Goda charketurier, Goda kex och Goda tillbehör,,, gjorde så att vi klarade av hela Mellon...

OCH så var det mina 2 favoriter som gick vidare...

Vilken kväll💥

Fantastiska Glock ser också nöjd ut❤️

 


Trots att det blev en för mig relativt sen lördagskväll, så vaknade jag pigg som en pelikan på söndagsmorgonen...

Hade velat gå morgonprommisen,,, men det ville Thompa också,,, 

och denna morgon vann han,,, jag fick ju lördagen...

 

Så medans han var ute,,, så städade jag huset...

Och nu en liten undran över hur det manliga könet fungerar????

Titta på bilden nedan...

 

Observera att den tomma toarullen står OVANPÅ papperskorgen???????

VARFÖR om man tar det sista,,, VARFÖR lyfter man inte på locket och lägger ner den????

Jag förstår inte????? 

såhär är det OFTA hos oss,,,, nån som upplevt något liknande fenomen och kan förklara???


Skit samma,,,

När jag gick där och städade fick jag återigen syn på Älgis❤️❤️❤️❤️ Genom fönstret...

 

❤️Älgis❤️,,, det är en ung älg som verkat flyttat in bakom vår fårhage...

Vi ser honom flera gånger i veckan,,, mestadels på mornarna,,, men även ibland i skymningen...

Och han verkar helt orädd... härom morgonen kom jag och hundarna ut genom grinden, , och han bara stod kvar...

Jag stod och filmade skitlänge samtidigt som han (eller hon vadvet jag🤷‍♀️) bara kollade på oss, och fortsatte käka...

Superhäftigt,,, så imorse när han inte var här saknade jag honom eller henne...

 

Idag efter frullen,,,, (äggröra med bacon) så kollade vi herrarnas första slalomåk,,, och sen drog vi till skog,,,

där jag trampade ut ett nästan 900 meter långt spår till Klonkan👣👣👣

 


I väntan på spåret, lekte vi runt i skogen i drygt 1 timma...

 

Hundarna tycker det är såååå kul,,, och vi njuter av barmarken...

 

Snälla, Snälla ingen mer snö nu....🤗

 


Knocke fick vila i bilen i 30 minuter...

Men sen var det dags att släppa på...

 

Tycker ju han gjort så säkra och stabila upptag på sistone,,, då det verkligen sett ut som om han checkat av, och sen kommit iväg åt rätt håll...

 

Men icke denna dag...😕

Jobbar sig ut jättefint,,, spåret låg 50 meter ut,,, men väl där,,, gör han ingen som helst koll,,, utan går bara (som oftast) vänster,,,

Snyggt som Faan,,, men Tyvärr åt fel håll ☹️

 

Nåväl,,, ny plan,,, nytt upptag,,, och då gick det bra...

Och sen spårade Sheriffen som på räls, och fick med sig 7+slut hem...

 

Det är uppenbarligen upptagen som behöver tränas💪👊


Jag och våra Älskade 4-benta tog en rask promenad, sjövägen hem från spårskogen...

  

Skönt att få rasa av sig lite...

 

Jag var precis uppe på toaletten,,, och det ser ut som om Sheriffen är nöjd med helgen...

  

Jag är också nöjd,,, varje avklarad helg för oss ett steg närmare våren och alla roliga planerade hundaktiviteter...

2019 börjar falla på plats...

 

Ha en Underbar vecka🍀

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards