Direktlänk till inlägg 24 februari 2019

Vi är på G

Av Ia Weylandt - 24 februari 2019 16:15

 

I fredags, så kom Änligen beskedet som vi väntat på och våndats över i snart 2 månader.

Och trots att jag trodde att jag var beredd,,, så kom det som en sån jäkla chock, så jag bröt ihop fullständigt.

Men nu vet vi iallafall,,, det värsta har nästan varit ovissheten över vad som komma skulle...

 

Jag var på jobbet, satt utanför en ICA-butik i Södertälje, när beskedet kom, och jag bara föll ihop över ratten, så den började tuta, bilen alltså☺️ och ett äldre par som stod utanför min bil, trodde nog jag fått en hjärtattack,, för dom slet upp dörren, och skulle väl i princip börja göra konstgjord andning eller nåt...

Och Otacksamma Otrevliga jag, bara puttade bort dom, mumlade nåt om dåliga besked, slog igen dörren, startade upp maskineriet och körde iväg...

Usch, vad usel jag känner mig såhär efteråt...

 

Stannade strax efter,,, insåg att jag inte var i direkt kördugligt skick.

Ringde och pratade länge med Thomas, ringde Jonna och ett samtal till, sen kontaktade jag min chef och sa att jag åkte hem.

Världens Bästa Chef,,, så förstående och stöttande under dom gångna 2 månaderna...

 

Åkte hem och hämtade hundarna och drog till skogs...

Hittade en sån passande bild....❤️

 


Och där bara gick, och gick, och gick vi...

 

I över 2,5 timmar strosade vi sakta fram i vår vackra skog.

Satte mig en stund på en sten och bara njöt av skogen,,, hundarna och fåglarnas kvitter...

 

Och efter en stund började det kännas lite bättre...

För som en fin kollega skrev till mig,

Kör din grej, skogen, hundar och andas❣️

 

Det är som om jag kan tänka mycket klarare när jag är i skogen...

 

Så jag avslutade min skogsrunda, med att trampa ut ett spår till Glock...

 

Bara ett kort spår,,, är ju egentligen upptagen som behöver tränas mest...

Och JA,,, det behövs tränas mer på🤨

 

Handlade på vägen hem, plockade in matvarorna i kylen, och plockade in Thomas i bilen, sen åkte vi för att släppa på...

 

Glock jobbar sig fint ut,,, hittar spåret,,, går åt höger ett par meter,,, vänder, går åt vänster (YES), 

vänder igen,,, och drar iväg åt höger(NEEEJ)

Bakspår idag igen☹️

 

Thomas upplevde det som att Glock hade lite svårt att få fäste i spåret.

Slog endel,,, men kämpade på,, och efter andra pinnen lossnade det,,, och sen gick det som på räls....

 

Träna, Träna spårupptag👣👣👣


Hemma igen, hade jag handlat en liten present till Thompa...

Han ÄLSKAR salta pinnar❣️

När jag veckohandlar, så brukar jag handla ett paket,,, men det tar liksom slut på 2 dagar...

Så nu, till hans STOOORA glädje, så la jag upp en liten buffert, som förhoppningsvis ska räcka tills nästa veckas handling😆

 


Vi hade planerat att fira lite på fredagskvällen.

En flaska Moet🍾 låg på kylning för att intagas under festliga former till middagen.

Men efter dagens besked,,, kände vi att det smakade lite surt i munnen att ”fira” något...

 

Men middag måste man ju äta...

Älskar och Avskyr att våra hundar Alltid placerar sig så strategiskt dåligt när jag ska laga mat...

 

Jag når ju tusan inte fram till bänken för att skala, hacka och skära...

Men lyckades ändå med stor möda och stort besvär ställa fram varsin löjromstoast på bordet...

 

Men skumpan sparar vi till senare....

 

Anledningen till att vi ville fira,,, hörde samman med ett trevligt litet mail som damp ner i mailboxen tidigare i veckan...

 

  

WoaW vilken SuperFin avslutning på et helt Magiskt tävlingsår...

Älskade, Älskade Underbara Glock...❤️

Och i fredags blev det officiellt

 

 


Och samtidigt i glädjens rus, så blir jag lite beklämd och bekymrad över Rapporthundsgruppen...

För jag tog mig en titt över dom senaste årens listor,,,

(observera att Dollar$ finns med från 10-13😍) 

Under dom åren fanns det en Topp 10 lista även i Rapporthundsgruppen...

 

   


2016 ändrades reglerna, och endast certpoäng räknades,,,

och då såg listan plötsligt ut som nedan😱

 


Tycker det ser så tråkigt ut,,, och framförallt är det trist att spekulationerna återigen, främst på FB såklart,, drar igång att ”rapporten är död,,, det finns inga rapporthundar”

Jag tycker det är ett sånt Jäkla Hån,,, mot dom som kämpar och kämpar,,,

Tror nog det bara är dom som håller på med Rapport,,, som förstår hur svår grenen faktiskt är...

Att det iår ”bara” var 4:a skyddshundar som nådde upp till kriterierna för att hamna på den listan,,, det skapar minsann inga konversationer om att slopa skyddet som bruksgren...

 

Men skit i det nu,,,,vi är iallafall Otroligt Stolta och Glada över titeln...

VI,,, och många fler vet hur mycket träning det ligger bakom...

Och jäklar vilken härlig sammanhållning vi har⭐️

 

Nä,,, nu är det färdiggnällt....😷

 

Thompa och jag satt uppe jättelänge på fredagskvällen och pratade...

Att prata hjälper mot mycket,,,så nu börjar jag nästan se det positiva i det hela,,, men bara nästan...

 

Nåväl,,, vaknade på lördagsmorgonen,,, och var så förbannat jävla trött,,, så allt jag ville var att dra täcket över huvudet å somna om...

Thompa erbjöd sig att ta morgonprommisen,,,

Men jag vet ju hur gott den gör med mig,, så jag ville ut...

 

Och det blev verkligen en Underbar prommis...

Lite blåsig för vi höll oss mest i kohagen,,, gillar egentligen skogen bättre...

 

Men skönt med lite variation...

Hundarna var skuttiga och glada...

Knocke sprang mest runt å släpade på pinnar,,,,

     

När han inte rullade runt förståss....🤪

   


Passerade lydnadsplanen på vägen hem,,,

och tyckte mig se att den faktiskt är brukbar.....

 


Sååååå,,, efter en ganska så lång gofrulle,,, bestående av äggröra och bacon, samtidigt som damerna körde skiathlon,,, så begav vi oss ner till lydnadsplanen,,, för lite lydnad....

 

Glock visste inte till sig av Lycka!

Jäklars,,, hans små ben gick som en symaskinsnål inledningsvis.

Körde ett ganska långt fritt följ,,, och det blev finare och finare ju längre dom höll på...

 

Framåtsändandet var nästar oförskämt bra efter så långt uppehåll...

 

Körde alla moment utom hoppet, och stegen såklart,

Apporteringarna jättefina,,, skallet lite glest, och lite ojämn i krypet...

 

Fasiken va kul de va att sätta igång igen...

Tokpeppade och taggade inför 2019

 


Sen blev det lite pyssel med hästarna,,, Thomas har startat igång Lova med lite longering.

Jag pysslade med lite annat smått och gott..

Dollar var piggare än nånsin,,, så mycket leksaker som kommer fram nu när snön försvunnit...

Han kom och ville leka hela tiden...

 

Älskade hund❤️

Kom upp ett minne på FB på en mycket ung och spänstig SuperDollar..

 

Va mycket kul vi har haft med denna Älskade hund❤️


Sen slet vi oss från jobbet, och tog en promenad genom kohagen..

 

Gick upp till vår uppletanderuta, och körde korridorer med Sheriffen.

 

Jättefint letade han..

 

Det enda han fick kämpa lite med, var det som låg nära, ca 2 meter utanför baslinjen..

Det låg bakom granen som syns på bilden nedan...

 

Lite slarviga avlämningar,,, han blir lite ivrig att få sin belöning...

 

Superkul var det.

 

När vi kom tillbaka från uppletandet, gick jag faktiskt å la mig i sängen i 1 timma.

Har inte sovit så bra senaste tiden.

Thompa åkte iväg för att uträtta lite ärenden, och när han kom tillbaka tog vi hästar och hundar och gick en promenad.

Sen var det ett nöjt gäng som intog soffan..

Trots att jag sovit middag, så slocknade jag innan Mellon.

Känns inte som nån förlust,,, 

   

 

Söndagen blev också en bra dag,

Thompa tog morgonpromenaden, och jag gjorde frukost..

Mmm, äggröra och bacon, samtidigt som vi tittade på damernas sprintkval.

 

 

Jag struntade i herrarnas kval.

Gick ut och vallade istället...

   

 Det var ju ett tag sent sist,,, men jag tycker det gick helt OK.

   

Det var ganska lerigt i 25:an, så egentligen borde jag ha is i magen och låta det torka upp...

Men jag kunde inte låta bli...

Och vad är det man brukar säga,?

En skitig hund, är en lycklig hund❣️

   

 Tror Sheriffen är Lycklig😁

 

Sen kom Thomas ut, och vi hjälptes åt att fylla hö till fåren...

   

Glock som synes Väldigt hjälpsam.

Han övervakar så att vi tar hand om fåren,,,dom är ju faktiskt hans🐑🐑🐑🐑🐑

   

 

Sen vallade vi en stund till...

  

Sen fick KlonkanBoy valla hem tanterna till den proppfulla höhäcken...

   

 

Den lilla skitiga Sheriffen fick finna sig i att duscha innan han blev insläppt i huset..

Han tycker det är ganska mysigt...

   

 

Sen gick vi in å kollade sprintfinalen...

OJ va spännande,,, jag stod å hoppa jämfota på golvet å skrek...

Såååå duktiga tjejjer...

  

 

 

När vi bölat klart till tonerna av 🎼Du Gamla, Du Fria🎼  var det dags för en sväng i spårskogen...

Jag trampade ut ett 500 meters spår till Glock.

Kort, men det var ett upptag vi ville testa en annan grej på idag...

  

 

Vi slog ihjäl 1 timma med att kolla rapportsträckor.

  

Mestadels är det superfint,,, men det kommer några lite snöigare och isigare partier.

Ska kolla igen framåt torsdag om det släppt mer,,, annars väntar vi lite till.

Hundarna var hoppiga och glada, och lekte runt med pinnar...❤️❤️

  

 

 Slog sen ihjäl drygt 30 minuters väntan med att kolla herrarnas andra åk på SVTPlay...

Men sen var det dags att släppa på...

  

Och idag såg det ut som den lille spjuvern checkade av åt båda hållen innan han bestämde sig, och drog vänster...

Vilket var rätt håll...⭐️

  

 Och sen spårade han super..

Thomas sa att han gick som sugklocka i spåret...

Underbara lilla hund❤️❤️

  

 

Hundarna och jag tog en prommis hem från spårskogen, och Thomas åkte hem och pysslade om Lova och Linus..

Dom blir också något leriga nu...

Glock är efter spår och promenad nästan lika skitig som innan duschen😖

Tror jag får skriva om talesättet,,,,

Skitiga GOLV, Lyckliga hundar🤣

 

Nu har jag gått in för att göra söndag.

Både Dollar och Glock valde att stanna ute i det vårliga vädret...

 

Känner mig trots allt nöjd med helgen,,, det gäller att sysselsätta sig, och inte börja grubbla.

Tur vi har hundarna❤️❤️

   

Ha en Bra vecka alla jag tycker om❤️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards