Direktlänk till inlägg 28 mars 2019

Nu är det på riktigt☀️🌱🌼🍀

Av Ia Weylandt - 28 mars 2019 18:00

Nu är vi verkligen med full fart framåt på språng mot våren och allt kul som det innebär...

Älskar denna bilden på en ung ❤️SuperDollar❤️

Vilken jäkla Hjälte denna Fantastiska hund är❣️

Blir 12 år i maj, 

   

Veckan som gått har varit Magisk.

Startskottet har gått,,,🔫

Nu känns det som om det man gör liksom är på riktigt...

Det är på riktigt vår,,, och träningen inför vårens och årets tävlingar, har på riktigt kommit igång...

För nu har vi inte bara helgerna...

Nu Jävlar händer det grejer även i veckorna💪

 

Jag inledde veckan med att på måndagskvällen ta en 6km´s PW med Glock

 

Skönt att kunna utgå hemmifrån, även om det är ett litet trist parti genom ett villaområde innan vi kommer fram till elljusslingan som mäter 3 km.

Så totalt hemmifrån blir promenaden 6 km...

Elspåret är väääldigt kuperat, så det känns i benen kan jag lova🦵

 

Jag var förresten hos en sjukgymnast i måndags, måste göra något åt min smärtande kropp...

Som jag skrivit tidigare så ilar det i benen så jag håller på att bli tokig, jag vaknar på nätterna av att det gör så ont, och det värker och knäpper i lederna både här och där...

 

Tyckte första mötet med den kvinnan var bra, vi gjorde lite övningar, mest för att hon skulle titta på hur min kropp betedde sig i olika moment, och sen gav hon mig lite övningar att gå hem att träna på tills nästa gång...

Och chock of chock, så har jag gjort övningarna en liten stund varje dag,,, och jag tycker redan det känns bättre.

Hoppas det fortsätter så,,, ✊

 

Älskar årstiden när hundarna inte vill gå in,, och vi kan låta dom stanna ute...

Denna veckan, efter att jag släppt ut dom vid 6-tiden,, så har dom inte velat komma in igen, utan legat ute tills vi gett oss av på morgonprommis... 

  

 

Och jag vet att jag ofta berömmer Norrköpings BK som Sveriges Trevligaste klubb...

Nu har ju jag långt ifrån varit på alla,,, så det finns säkert fler,,, men jag tycker Norrköping bara är sååååå fantastiska i allt dom gör,,, sen inser jag såklart att det är medlemmarna som gör klubben..

Fantastiska människor i Norrköping❣️

 

Anmälningstiden till deras tävlingar gick ut i helgen som var,,, och 2 dagar senare finns det ett PM som meddelar om man är med eller inte.

FÖREDÖMLIGT👏👏👏👏

Och ÄN roligare att Sheriffen kommit med på spåret både på lördagen och söndagen🎈

HURRA🎊🎉🎊🎉

 

Nu ska Hobbes städas och vårpimpas inför årets premiärtur om 2 veckor.

Jag har bokat tid för däckbyte veckan innan,,,

Ser nästan mer fram emot själva husvagnandet,  än tävlandet...😆

Ska bara bli så jäkla kul att komma igång igen🍀 och träffa en massa härliga människor samtidigt💞

 

Så med motivationen på TOPP,,, stannade jag på tisdagen till på vägen hem från jobbet och trampade ut ett fullångt Elitspår till Glock.

 

Åkte vidare hemåt, böt om, jobbade lite,,, och åkte sen tillbaka till spårskogen för att släppa på...

 

Shit Alltså,,, vilket fint upptag han gör.

Jobbar sig fint ut i rutan,,, återigen låg spåret väldigt långt ut på djupet....

Han hittar spåret,,, spårar några meter åt vänster, men vänder, och drar iväg åt höger,,, vilket var rätt håll.

 

Efter 27 minuter hörde jag Thompa berömma Fantastiske Glock vid Slutpinnen...

 

Inte ett tapp,,, inte ett snurr.

Klonkan hade spårat som en dammsugare,,, och plockade alla pinnar...

 

Det känns ju bra inför Norrköping...

Sen vet man ju att i spåret kan mycket hända,,, men det är inte hela världen,,, huvudsysslan är fortfarande rapport...

En Mycket Trevlig vårkväll i skogen💙

 

Och trevligheterna fortsatte på onsdagskvällen, då det blev en genomkörare i lydnaden hemma på egna apellplanen som torkat upp alldeles ypperligt under den gångna veckan...

 

Sååå härligt att känna att,, nu är vi verkligen på G...

Hästarna är Bästa publiken...

 

Körde igenom hela elitprogrammet bara för att se vart krutet skall läggas framöver...

Blev glatt överraskad över att framåtsändandet funkade så bra som det gjorde...

 

Brukar ju annars vara en färskvara...

 

Men det såg superfint ut,,, likaså var krypet jättefint, tekniskt sett,,, däremot har han ju som i allt han gör lite bråttom...

Inkallningen körde vi bara en slät,,, delar nog upp det momentet lite, innan det sätts ihop igen...

Skallet lite glest,,,

och fria följet är ju som det är...

Tror det skulle passa symaskinsGlock bättre om fria följet låg sist i programmet...

Då kanske det inte skulle se ut som om han gick på glödande🔥kol.

Men han är Bäst ändå❤️

 

Ännu ett vårtecken är att husse börjat skjuta🔫 igen,,,, vilket gör att jag har onsdagskvällarna som bara är mina att äta det jag vill...

Denna ljuvliga onsdag blev det en lika ljuvlig Moules Marinieres a la Leif Mannerström..

Såååå Gott😋

Thomas fick vårrullar när han kom hem vid 20-tiden...

Hundarna låg ute hela kvällen❣️

 


Åsså vare plötsligt torsdag...

Stannade även idag till på vägen hem, och trampade ut ett litet kort spår till Glock.

Bara 400 meter, idag ville vi träna upptag..

  

Idag försökte jag även hitta en inte så fin, lite mera trasslig upptagsruta...

     

Men återigen gör han ett riktigt fint och stabilt upptag, utan några som helst tveksamheter...

   

Det är ju lite det vi har märkt,,,

Att ju mer vi tränar, desto säkrare blir upptagen,,, lite som Stenmark och ”tur” liksom 😉

Ska försöka göra 2 upptag i veckan fram till Norrköping.

Nöjd Knockson med slutpinnen❤️

  

Efter spåret tog vi en ljuvlig promenad...

Vilket jäkla väder...☀️

  

Lycklig Sheriff💙

  

 

Men nu lägger vi Spårselen på hyllan under helgen, och sticker upp till Tärnsjö för 2 dagar i rapportskogen...

Är sååå pepp👊

Lördag kör vi fullängdssträcka med skytt, lydnad och uppletande.

Sen blir det grillning och mys på kvällen.

Söndagen blir en kortare ”pepprapport, 

Bilden nedan är från lördagens sträcka...

   

Ser Underbart ut❣️

 

Trevlig helg alla glada💞

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards