Direktlänk till inlägg 5 april 2019

April,April,, Älskade April💛

Av Ia Weylandt - 5 april 2019 17:45


 

Älskade April, min Absoluta Älsklingsmånad. Så Älskad, så jag ville döpa Jonna till April, men det gick hennes pappa inte med på😝

Nu har man hela härligheten hos sig, men ändå är allt kvar..

Som en riktig aptitretare.  

 

Det har varit en bra vecka. 

 

I måndags kväll hade vi fönsterputsare på besök hemma i huset, så jag husse och hundarna drog ut på en gemensam prommis i den 1 1/2 timman som det tog att putsa 22x4 fönsterrutor. 

 

Och jädrans så fint det blev..

Det där hade tagit mig en vecka, och inte blivit hälften så bra.

 

Svårt att göra fönstrerna rättvisa på bild, och största skillnaden ser man ju framförallt när solen ligger på.

 

Sååå jäkla nöjd.


På tisdagen stannade jag på vägen hem och trampade ut ett spår åt Glock.  

 

Återigen är det själva upptaget som vi vill träna.


Åkte hem och hann fylla på hö och vatten till fåren.

Snart har det nog torkat upp så pass i 25:an så vi ska kunna köra där.

Det är ett av hörnen som är dyngblött, och som troligtvis skulle förvandlas till rena rama gyttjepölen om mitt tålamod skulle tryta, och vi går in för tidigt.

 

Så tills vidare får Glock roa sig med att hålla dom medans vi fyller på...

  

Denna kväll, blev det ett riktigt tufft jobb, för fårens mat var slut redan på måndags kvällen,

men dom drar ut så förbaskat mycket utanför foderhäcken,,, så vi tycker allt att dom kan käka upp det som hamnat utanför, eller gott svälta lite...

Dom väljer då att svälta,,, och var därför jäkligt hungriga, som dom försökte med all list och knep ta sig förbi Sheriffen⭐️

Men tji fick dom,,, Sheriff skötte sitt uppdrag med bravur👊

 

Medans jag och Sheriffen slet med fåren, höet och vattnet.

Longerade Thompa båda hästarna.

  

Linus är lite väl rund om magen nu...

Men det är å andra sidan jag också,,, vi får deffa ihop, Limpan och jag😆

  

 

Sen åkte vi för att släppa på...

Vilka fina upptag han gjort nu på sista tiden.👏❤️⭐️❤️👏

Nedan ser man hur han vindar in spåret redan från baslinjen.

 

Sen drar han ut i full fart, och liksom bara ”glider” iväg åt rätt håll.

 

Hoppas🍀, Hoppas🍀 han kan visa upp lika fina upptag i Norrköping✊


Sen hade han spårat som en sugklocka i det knappt 400 meter långa spåret...

 

Hade tänkt göra det lite längre, men det var första gången jag la ett spår där,,, och det tog liksom Stopp.

Men Knocke va lika glad ändå,,, och vi också... ❤️

 

Under ett kundbesök tidigare på dagen sprang jag på denna jättefula skapelse.

  

Alltså, den var så jäkla ful, så jag var tvungen att köpa med den hem🤪 

Och snacka om att jag faktiskt höll på att skita💩på mig på natten när jag gick ner till köket för att dricka vatten...

  

Grotesk sak😱

Nåväl, jag överlevde,,

Så på onsdagskvällen blev det en sväng om på lydnadsplanen...

Dollar ligger mitt uppialltihopa och agerar störning.

  

Tycker nog att Glock var lite mer sprattlig än vanligt idag...

Dom små benen for omkring överallt...

  

Och det var inte bara i fria följet han var sprattlig.

På första benet på framåtsändandet, drog han iväg som en jävla avlöning💨💨💨💨

  

Slog inte av på takten,,, utan var nästan halvvägs i Strängnäs innan Thompa fick Stopp på honom.
  

Det blev några vändor framochtillbaka innan tempot gick ner...

  

Sen såg det fint ut,,,,

Tyvärr har man ju inte så många chanser på tävling😬

Avslutade med en tjuvstart på återhoppet...

  

Hmmmmm🤔just nu känns det låååååångt ifrån tävlingsklart...

Träna, Träna, Träna...

 

Efter lydnaden stack Thompa till skjutbanan.

Hundarna satt länge och tittade efter bilen när det tuffade iväg...

  

Ser 👀 ni vilka jäkla rena fönster jag har...

Ser ut som jag står utomhus och fotar👌

Efter en liten stund la dom sig ner, och där låg dom tills Thompa kom hem strax före åtta.

Dom var bara inne en snabbis och käkade middag...

  

Woaw, vilka fönster😆 

 

När husbonden är borta, dansar råttan på bordet, och äter saker som Frallan vägrar äta.


Nu äter han visserligen havskräftor, men han gillar dom inte i pasta.

Men det gör jag...

Såååååå jäkla gott.

  

 

På torsdagskvällen tog vi en tur till Södertälje BK för lite lydnad...

Ö. 

Anledningen till att vi tog oss dit, var för att låta Glock knalla över deras lilla stege.

  

Han tycker stegen är lite jobbig, så därför tränar vi bara på den lilla.

Nu var tekniken väldigt fin,,, det går bara lite fort.💨💨

När vi ändå var där, passade vi såklart på att köra lite andra moment också.

  

Dollar är så jäkla skön.

Mest ligger han och gnager på sin kong, när Sheriffen dansar runt.

Men plötsligt kan han bara resa sig och traska efter Thomas och Glock....

  

Och jag tror varken T eller G märker att han går där bakom❤️dom är så inne i sitt❤️

 

Hemma sedan blev det lite pyssel med hästarna, pch titta till fåren.

 

Åsså var det då Äntligen fredag❤️

 

Jag stannade på vägen hem från jobbet och la ett fullångt Elitspår till Glock.

  

Gjorde det med flit väldigt trassligt på slutet.

Men det ser nog värre ut än vad det var, för förstorar man upp bilden, så ser man att det ör en bit emellan.

  

Dessutom bjöd terrängen inte in till att gena.

 

Åkte hem och hann lagom förbereda kvällens middag, innan det var dags att åka tillbaka till spårskogen och släppa på.

Återigen, gör han ett superfint upptag, och kommer iväg åt rätt håll💥❤️

  

Å, jättefint spårade han sen i det 1500 meter långa spåret.

Inte ett tapp, och markerade alla pinnar fint.

 

 Duktiga, Duktiga KnockeBoy💙

Jag märker pinnarna, för jag tycker det är intressant att veta vilken han missar, om han nu missar nån.

 

 Nu var det ett tag sen sist🍀✊ Peppar, Peppar😜

 

Hem igen, och in med dom förberedda pizzorna i ugnen...

Nu är dom lagom klara tills vi slår oss ner framför TV:n och tittar på Gothenburg Horse Show🐎

  

 

Imorgonbitti sticker jag själv ner till Jönköping.

Thompa stannar hemma hos djuren.

Jag och Jonna ska ha en riktig myshelg, käka på Pinchos, vilket är något jag länge velat göra.

Men mest av allt ska vi bara mysa och umgås, bara hon, jag och bebismagen💙

 

TREVLIG HELG alla Underbara❤️💙

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards