Direktlänk till inlägg 11 april 2019

Mot Norrköping🔜

Av Ia Weylandt - 11 april 2019 17:45


                                    

Är det någonting som jag AVSKYR,,, så är det när den där jävla deklarationsblanketten dimper ner i brevlådan. 

Det måste vara ett av det mest korkade påhitt som finns😖 

Varför i tusan ska vi ägna tid åt att fylla i siffror, som skatteverket redan känner till.

Jag blir asstressad......


För varje år står det att jag måste fylla i nån special K4 blankett,,,

och varje år, har jag satt en post-it lapp på blanketten, och skrivit

ni har alla siffror, fyll i själva”

Och det har funkat🤓 

 

Sen har jag betalat in det som redan är uträknat att jag ska betala,,, 

KLART!!!

I år kändes det extra surt,, men det är bara å blunda och betala😞 så är man av med skiten sen...

 

Tråkiga pengar, som jag hellre skulle lägga på annat...

Ny husvagn tex...


Jag Älskar Hobbe husvagn, speciellt nu när jag ägnat ett par kvällar åt att vårfixa honom... 

Enda anledningen till att jag vill ha en ny, är för att jag hellre skulle vilja ha långbäddar än dubbelsäng... 

 

Sover superskönt, men det är så jäkla knöligt när jag måste klättra över Thomas när jag ska ta mig ur eller i.

Nu händer det väldigt sällan att jag behöve gå upp på nätterna,,, men jag är ju jäkligt morgonpigg, och då ligger han där som en stor valross🐳, nästan omöjlig för mig att passera... 

Sen är det knepigt att bädda också...


Köket däremot är jag mycket förtjust i.

Rejäl kyl och frys som rymmer massor.

Och ugnen, som jag tyckte var överkurs när vi köpte Hobbe, den skulle jag inte vilja vara utan idag.

 

Om jag fick önska något mer i nästa vagn, så är de att slippa U-soffan.

Skulle hellre bara ha 2 soffor mittimot varandra.

Oftast är det ju bara Thomas och jag som sitter där, så det skulle räcka.  

 

Men nu låter jag lite gnällig på Hobbe, som vi upplevt så mycket kul med i snart 10 år.

Han fyllde 9 i januari.

Nu står han där nystädad och fin, och ser fram emot att få spendera kommande helg i Norrköping tillsammans med oss.

Ska bli Supermysigt🌞

 

Så i veckan har vi gjort dom allra sista förberedelserna för att Glock ska få dom Bästa förutsättningarna i helgen.

Sen kan allt hända på tävling, och skiter det sig, så är det inte hela världen. 

Men jag gillar känslan att vi kommer dit och känner att vi gjort så gott vi kan, och går det åt pipsvängen, så var det inte för att vi inte tränat.  

 

I måndagskväll vallade vi visserligen😚 vilket kanske inte ses som förberedande för spårtävling 🐾🐾  

Men va tusan, suget blev för stoet... 

Så vi vallade en stund i vinterhagen. 

 

Och det gick SÅ JÄKLA BRA! 

Satan i gatan va fint han lyssnade. 

Nu är 25:an redo för oss,,, men det har varit så satans kallt i veckan,,, så lusten att vara utomhus har inte infunnit sig. 

Känner mig lite lurad på våren just nu,,, det kliar i fingrarna på mig att få fixa på tomten och plantera blommor. 

men men, var sak har sin tid. 

 

I tisdags stannade jag iallafall till på hemvägen och la ut ett 400 meters spår, med upptaget väldigt nära baslinjen. 

 

Superfint gick han ut, fångade spåret, snabb check åt höger,,, och sen iväg åt vänster👍👏💪  

 

Det kom en pinne ganska snabbt efter utgången... 

Duktig Glock💖  

 

Jättefint spårade han, plockade dom 2+slut som jag lagt ut,,, och fick Massor av beröm av husse... 

 


Efter tisdag kommer onsdag,,

Och då inledde jag min morgon med att få tvärnita för denna skönhet... 

 

3:e gången på kort tid, som jag ser honom eller henne på samma ställe, så det gäller att ta det lugnt. 

Men det är lika Faschinerande varje gång. 

Läckra djur..  

 

Onsdagskvällen spenderade vi tillsammans med isbjörnarna på lydnadsplanen.☃️⛄️ 

Satan var kallt det var❄️ 

 

Glock ser fin ut på lydnaden. 

Men han är ju väldigt explosiv💥 så vi vet liksom att det kan gå lite fort och fel. 

Men det ska bli väldigt roligt att komma ut och se hur det ser ut när ett helt program sätts ihop..

Om han nu kommer så långt vill säga🌝 

 

Fint kryp. 

 

Fint hopp. 

 

Med tanke på Dollarnas uppenbarliga avsaknad av lydnad, så fick även han en svängom med husse... 

 

Lycklig SuperD. 

 

Med nylydade hundar, stack Thompa till skjutbanan, och jag gick in och ville helst av allt värma mig med en Irish Coffie...

Men nä🖐ingen sprit på en vardag. 

så det fick bli en läckert värmande Pasta Vongole istället...😋 

 

Frallan fick käka vårrullar när han kom hem...

 

Hundarna valde att stanna ute hela kvällen,,, kom bara in för att äta middag vid 18-tiden. 

Glock på favvoplatsen på BackOnTrack dynan💙  

  

Dollar har ingen direkt favvoplats. 

Oftast ligger han nere i hörnet vid stallet,,, men denna kväll låg han nedanför köksfönstret..  

  

Älskar att dom väljer att vara ute så mycket❤️

Sen är det så häftigt, för dom hör på långt håll när husses bil är på väg in,,, och då sätter dom sig i hörnan och väntar... 

  

Jag gillar onsdagar, det är ju då veckan liksom”tippar” över, och vi närmar oss helgen.

 

Och jag gillar när det tippar över och blir torsdag, dan före dan liksom.

Denna torsdag hade jag egentligen planer med en kund till mig, och räknade med att komma hem sent.

 

Så Thompa, D&G drog till skogs, prommade, och Glock fick fyra korridorer..

Jättefint letade han...  

  

 

Min kund fick ändrade planer i sista minuten,,, så jag blev inte så sen som jag trott.

Vilket var skönt, när vi bestämde, tänkte inte jag på att vi skulle iväg på fredagen...

Nu fick jag tid att handla och packa det sista...

 

Han också slinka in i 25:an en sväng med Glock och fåren... 

   

Å jäklar va kul det var.

Lite ringrostigt, det gick lite fort i början, men tillslut såg både drivning och fösning riktigt bra ut. 

  

Lycklig Sheriff❣️ 

 

När vi vallat hem tanterna till vinterhagen igen, går jag in i huset för att fortsätta packa...

Ser att Thomas står och packar rapportryggsäckarna... 

 

  

- Vad gör du, frågar jag?

- Nu är ryggarna packade och klara, svarar Thomas 

- Ehhhh, säger jag, vad ska vi med dom till?   Det är i spår vi ska tävla!!!!

HJÄRNSLÄPP😂🤣😂🤣😂🤣

 

Ja, kära nån, det är inte lätt att heta Thomas Franzon, han gnäller ibland lite över att han aldrig får veta vad som händer.

Han tycker att jag bara styr upp och bokar in saker😅 

Men i ärlighetens namn,,, så mycket spår som vi tränat sista veckorna, så behöver man väl inte vara raketforskare för att förstå att det är spårtävling på G.

Undrar om han vet att han ska tävla spår i dagarna 2, kanske kommer som en glad överraskning när vi väl är på plats.💪 

 

Nu känns det heeeeelt underbart att vi är på gång att kicka igång 2019 års tävlingssäsong... 

Full Fart Framåt🚀💨 

  

 

SUPERTREVLIG HELG❣️

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards