Direktlänk till inlägg 15 april 2019

G, som i Gemenskap.....

Av Ia Weylandt - 15 april 2019 20:00

            

......och Grymmaste Glock⭐️ 

 

Vilken härlig helg vi haft i Fantastiskt härliga Norrköping.

Och trots lite blandat resultat, så är vi såååå jäkla nöjda med Grymmaste Glock💖 

 

 Det blev dock en ganska så dyr💸helg.

När vi nästar var framme på Norrköpings BK i fredags kväll, kom Thomas på att han glömt sina kängor. 

Allt han hade med sig i skoväg,👞 var ett par jodpurs, med helt släta skosulor, och ett par foppatofflor🥿 

Inte mycket till att spåra med. 

Så det blev till att stanna på XXL i Norpan och köpa ett par nya kängor🥾

HejDå 1600:-💸💸💸💸 

 

Men sent om sider kom vi fram och kunde parkera Hobbe, bland ett gäng andra husvagnar. 

    

Å va jag Älskar Norrköping...

Jag tog direkt hundarna med mig ut på en prommis i dom vackra omgivningarna runt klubben... 

 

Sen gick vi in och körde några lydnadsmoves... 

 

Vi var jäkligt hungriga,, så det dukades upp härliga italienska läckerheter på Hobbes bord.

 

Sen gick vi upp och samkvämade lite i klubbstugan... 

Så jäkla mys... 

 

Myset och gemenskapen på tävlingar är lika viktigt som själva tävlandet tycker jag. 

Nu blev det tyvärr alldeles för sent för mig egentligen, och kanske lite för mycket vin🍷än vad en trött skalle klarar en fredagskväll efter en lååång arbetsvecka...

Jävlar va bakis jag var dagen efter.... 

Tur det inte var jag som skulle spåra.... 

 

På lördagen var det 17 startande i spårhundsgruppen. 

Hälften skulle börja i skogen, och hälften på lydnadsplanen. 

Som alltid så vill de flesta börja med spåren. 

Så även Thomas,,, jag trodde redan från början att det skulle vara en fördel att ha ett senare spår, med tanke på den frost som låg på morgonen... 

 

Thomas drog startnr 3, och var nöjd med det.

Dagen inleddes med platsliggning, och sen åkte vi ut till spåren...🐾🐾🐾 

 

Jag fotar sällan på tävlingar, men denna dag fotade jag när Thomas visas upptagsrutan... 

 

Bad Misstake,,, kanske var det därför det gick som det gick,,, (nåt måste man ju skylla på) 

 

Glock har skitsvårt att ta sig ut ur rutan,,, men ut kom han,m,det var ganska öppet, så jag såg honom länge,, och han fick liksom aldrig fäste. 

Han slog och slog fram och tillbaka, men tog sig sakta framåt, och försvann utom synhåll..

Men det tog inte lång tid innan dom kom tillbaka igen... 

 

Thomas märkte att han bara kämpade och kämpade,,, men att han inte hade något spår i näsan,,, så istället för att låta honom kämpa, och misslyckas, så tog Thomas och slängde ut en av dom bytespinnar som han hade i fickan,,, åsså fick Glock hitta den,,, få Massor med korv, lek och belöning.

Glock kom tillbaka till mig, lycklig som tusan med pinnen i munnen, och även jag var superglad och berömde som tusan...

Vill Alltid att Glock ska känna sig Lyckad, och att vi är Nöjda med hans arbetslust,,, det är ju inte som att han misslyckas med flit,,, han försöker Alltid göra sitt Bästa..

Älskade Lilla hund❤️ 

 

Jaha,,, det vart ju lite snopet att tävlingen tog slut redan direkt på morgonen... 

Men då fick vi tid att fixa lite måsten...

Ett måste var att åka till Biltema och köpa nytt batteri till Hobbe. 

Det var nämligen så att Hobbes batteri valde att säga upp sig under natten till lördagen,,, så när vi vaknade på morgonen, gick det typ isbjörnar på Hobbes golv, och termometern visade nära Nollan, för det var ju några minus ute.... 

Så nytt batteri=Check 

HejDå 1900:-💸💸💸  

 

Nu blev det en mysig dag ändå. 

Många härliga människor att snacka runt med... 

Gick många fina promenader.... 

 

Körde lite lydnad i pausen.... 

 

Kollade uppletande,,, och hade det bara bra helt enkelt...


Och denna dag tog nästan mer på Glock, än om han tävlat... 

Han var helt slut, när vi mösade in oss i Hobbe en stund innan middagen... 

    

På lördagen käkade vi gemensamhetsmiddag i klubbstugan...

Beställde Pizzor som kördes ut, och som smakade ljuvligt efter en lång dag utomhus... 

    

Det blev ganska sent även denna kväll,,,, men Tack och Lov inte lika mycket vin,, så jag mådde som en Prinsessa på söndagsmorgonen.... 

 

Och som sagt,,, skitkass på att fota... 

 

Denna dag drog Thompa nr 9, så it i spårskogen for vi. 

Där blev det 2 timmars väntan,,, men sen så,,, var det dags att släppa på..

 

Glock går ut fint i rutan,,, hittar spåret, går vänster,,, spårar i ca 7-8 meter,,, vänder,,, går höger,, ser så beslutsam ut...

-BAKSPÅR,,, tillbaka till rutan....!!!!

Alltså,,, grrrrrrr, jag sliter mitt hår,,, så fina upptag som han gjort på träning... 

 

Men sen spårade han skitfint,,, tog sig runt det 1,5 km långa spåret på 20 min, och då hade han ändå 9+ slut med sig in... 

2 pinnar markerade han som låg kvar sen dagen före... 

 

Duktiga, Duktiga, Fantastiska Glock. 

Visst är det surt med bakspår,,, 24p bort direkt,,, men han visade iallafall att han kan spåra. 

Älskade lilla hund❤️ 

 

Och lyda kan han också....❤️❤️❤️❤️❤️❤️ 

Dagens Bästa lydnad.... 

    

Och sen,,, vilket jäkla uppletande han gör... 

4:a skick, 4:a föremål, så jävla snyggt. 

Full fart ut, och tvärnit vid föremålen...

Tyvärr lite tugg på 3:e föremålet, som drog ner betyget till 9,5.

Domarna skrattade lite efteråt, och sa, att dom önskat ett lite snabbare tempo...💨💨💨💨 

😂😂 Fortare kan det nog inte gå🚀

 

Summa Summarum, så slutade Glock denna dag på 593,5p med bakspår och allt... 

Det hade vi Aldrig i våra vildaste Fantasier kunnat drömma om... 

Man tror liksom att tävlingen är över när man hör det jävla ordet ”Bakspår” 

Underbara Fantastiska Glock❤️⭐️❤️⭐️❤️

 

En härlig helg började få mot sitt slut... 

Så nöjda och Glada med vår Fantastiska hund❤️ 

Även så fick jag bevittna riktigt bra sammanhållning även inom spårhundsgruppen,,, jag som trott att rapportarna varit unika... 

Såååå mycket fin sammanhållning, uppmuntran och glädje för andra, finns det även bland spårarna,,, det har jag inte märkt av innan... 

Kul❣️Och Underbart❣️ 


Vi kom hem strax efter 18 på söndagen... 

Norrköping ligger verkligen på Perfekt avstånd från oss för att åka över en helg. 

Ca 1,5 timma med husvagn är verkligen överkomligt. 

 

Hemma kollade vi och njöt av Glock’s fina prestation under söndagen... 

    

Det är Alltid en Härlig känsla att komma hem med ett Cert🇸🇪 förstår inte riktigt dom, som tycker att det kvittar efter 3...

Tycker det är kul att certväggen fylls på...

Nu har Glock 6 cert i rapport, och 6 i spår... 

 

Ännu är han inte ikapp Storebror Dollars ”Wall of Fame” 

 


Så hur belönar man Världens Bästa Glock???? 

Jo genom fåren🐑🐑🐑🐑🐑 såklart... 

 

Väl medveten om att han inte fattar kopplingen,,, känns det ändå såå jäkla bra att få låta honom valla efter en brukshelg.. 

Gick väl ”sådär” kunde faktiskt det mesta helt själv... 

Vem behöver en ”tjurig” matte liksom???? 

 

Vi pausade ibland,,, och då passade jag på att pynta på tomten... 

 

Älskade påsk🐣 

 

Sen vallade vi lite till... 

Kanske liiiiite ”ludd” i öronen idag... 

 

Jag släppte in hästarna att på tomten för att få beta undertiden... 

Det börjar komma upp en massa fint sprött gräs där... 

 

Och hellre än att gå med gräsklipparen, så kan Lova och Linus få gå där en stund varje dag och käka... 

 

Glock fick sen valla hem tanterna till vinterhagen igen...

Attans vad det tar på honom... 

3x5 min i vallhagen tar långt mer än en Rapportträning på fullängdssträcka...

 


Thomas spenderade kvällen med att fixa med staketet mot nya vägen... 

3 eltrådar sitter, men jag vill även ha fårnät där...

På fredag åker Lova iväg för sista delen av utbildningen,,, och då blir Linus ensam i hagen.

Så för att han ska få sällis under den månaden som Lovis blir borta, så släpper vi ner fåren till honom... 

 

När vi vallat klart gick vi bort för att se att husse skötte sig....

 

Det gjorde han verkligen...

Staketet är snart klart... 

 

Efter inspektionen tog vi vägen genom hagen tillbaka... 

 

Vackra Sjövreten.... 

 

Hann med lite hästpyssel innan det var dags att gå in.... 

 

Vilken Underbar tid vi har framför oss nu,,,, 

Kortvecka, och sen Påskhelg... 

Min absoluta favvohelg hela året runt.

 

I år har vi inga måsten, vilket känns Superskönt efter att ha varit borta 3 helger på raken...

Kommande helg ska vi bara va,,, några måsten finns ju såklart,,, men mest ska vi bara njuta...

 

Åsså läggs lite fokus på rapporten igen.....

  

Snart dags för debut även där.... 

 

Ha en Underbar vecka....

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards