Direktlänk till inlägg 22 april 2019

Påsklovet 2019 del 2🐥

Av Ia Weylandt - 22 april 2019 16:00

     

Påskdagen  ❣️ 


Vart tusan har dom senaste 2 dagarna tagit vägen egentligen? 

Pjoff💥 sa det bara, så var ledigheten slut, och imorgon är det dags för allvaret igen..

Men ärligt talat ganska skönt också,,, när jag är ledig ställer jag så jäkla höga krav på mig själv att det ska hända saker hela tiden.

Antingen ska det tränas hund, eller så ska något fixas i hemmet eller på gården.

Det blir faktiskt lite stressigt efter några dagar, ibland skulle jag önska att jag gav mig själv tillåtelse att bara ligga i en solstol och läsa bok. 

 

Men nu ska det inte klagas. 

En anledning till att dagarna försvinner är ju att vi är ganska trögstartade på mornarna... 

Visserligen går vi upp vid åtta, men då sticker jag iväg till skogs, och knallar i minst 1 1/2 timma. 

Denna lördag3 dag, var inget undantag...

 

Thompa hinner då undertiden, mocka, vattna och borsta på Linus. 

Denna morgon tog dom också en tur i skogen. 

Jaha, å sen möts vi upp hemma för frukost, och innan den var klar, så var klockan 10, sen satt vi både länge och väl och mösade vi frukostbordet. 

Sen gick Thompa ut och fortsatte med lite pulande i garaget, och jag röjde köket, och förberedde för kvällens middag, genom att skala räkor, och slänga ihop en Toast Skagen. 😋 

 

Sen kunde jag inte hålla mig längre...

Det kliar som faaan i fingrarna att få plantera blommor... 

Och jag har mina favoriter, och alla har inte kommit ännu, och jag har sagt till mig själv att vänta tills det kommer som jag vill ha... 

Men, när jag tänkte på mina vissna pelargoner, som jag slängde i ilska,,, så kapitulerade jag, och vi drog till Södertälje för inköp att 8 nya vita pellargoner...

Shit vilken Lycka!!! 

    


Nu hade vi kunnat åka till Strängnäs för att handla blommor, vilket är mycket närmare... 

Men vi tänkte att vi förenar nytta med nöje, och svänger samtidigt in på Södertälje BK, och låter Sheriffen knalla några varv på deras lilla stege... 


Där fick vi denna dag uppleva riktigt god SBK-anda, som gjorde mig rörd ända in i själen efteråt.

Vi tävlar ju för Strängnäs BK, men är också medlemmar I Södertälje BK, pga att vi tränar där precis lika ofta/sällan som i Strängnäs... 

2 Superfina anläggningar, som är populära för uppfödare och träningsgrupper att hyra för läger. 

Vilket ju är kul för alla inblandade. 

Men som träningssugen medlem är det ”sådär” 

Man måste liksom alltid kolla innan om det är ledigt eller uthyrt. 

 

Nu visade det sig att Södertälje BK var uthyrt för kennelläger hela påskhelgen, men det är ju inte så att medlemmar inte är välkomna, däremot hänvisas man till planen bakom klubbstugan, och den är så liten, så det funkar inte med framåtsändande, och inte med inkallning, dessutom finns det ingen stege,,, och det är ju den vi vill åt.. 

Den lilla stegen står mittimellan IGP planen och bruksplanen,,, så vi stör Absolut ingen om vi åker dit och låter Glock knalla på den några gånger. 

Men vi tyckte ändå att det var schysst att gå in och fråga om det var OK att vi nyttjade den,,, för trots allt så hade dom ju hyrt den delen...

 

Lite med flit, så försökte vi pricka in runt lunchtid,,, tänkte att det skulle vara tomt på planerna då, 

vilket det mycket riktigt var.

Jag gick in, frågade efter lägeransvarig, vilken då var ute på skogsarbete..

Frågade den jag pratade med om denne trodde det var OK för oss att använda stegen, vilket det var...

 

Det går liiiiite fort... 

 

Men tekniken och rytmen är fin... 

 

Älskade lilla hund❤️ 

 

Sen gick vi till lilla planen bakom och körde lite fritt följ... 

 

Och det var då jag upplevde den fina SBK-andan. 

För där kom hon som arrangerade lägret, hon borde inte ha sett oss, utan fick nog höra att vi typ ville träna, men höll oss på lilla planen som ”reglerna” säger. 

iallafall, så kommer hon till oss, och säger att det är helt okey om vi vill gå in och träna på stora planerna, 

vi är så välkomna... 

Och jag tycker det var så fint,,, dom har hyrt anläggningen, men bjuder ändå in främlingar som oss...

Kanske blir det en Hoffe som nästa hund🤣


Efteråt tog vi en sväng i dom Södertäljeska skogarna, och passade på att stanna och borsta ur Dollar...

Attans som badet satte igång släppningen av underhull... 

 

Man kan borsta hur länge som helst, det tar Aldrig slut....


Hem och plantera pelargoner.... 

I år köpte jag vita,,, hoppas dom ska ta sig....  

 

Ingen rast, ingen ro...

Tog ett ganska långt pass i vallhagen,,, uppdelat på flera, med paus emellan... 

 

Alltså,,, det är sååååå jäkla kul.... 

 

Känns som en nytändning nu när vi flyttat ut på lydnadsplanen.... 

Jag skulle kunna bo i vallhagen hela dagen,,, och säkert Glock också,,, synd bara om fåren😊

 

Som avslutning ”gick” vi av hundarna bort till badplatsen och lät dom simma lite...

 

Inte riktigt lika varmt denna dag,, eller iallafall lite mer blåsigt.. 

Men hundarna verkade nöjda...

 

Hem för att njuta av den tidiga kvällen...

Eller, jag njöt iallafall,,, Thomas tog traktorn för att med hjälp av jord försöka jämna till det på vissa knöggliga partier i hagen.

Undertiden släppte vi in Linus till mig och hundarna på tomten...

Så myyys, att sitta där med ett glas vitt, skagen i krustader, och samtidigt höra Limpans jämna gräsmalande... 

 

Alla borde få ha en häst i trädgården, det är så harmoniskt... 

 

Skulle gärna släppa in fåren också,,, men eftersom vi har en hund (läs Dollar$) som ÄLSKAR att käka fårskit💩, och när efter att han gjort det, ligger och släpper fisar i sovrummet på nätterna, som får en att behöva syrgas... 

Så räcker det med att Linus går där nån timma om dagen....😖

 

Och från fårskit och bajs, är ju steget inte superlångt till påskdagens ljuvliga middag.. 🤪

Fantastiskt frasiga och goda Västerbottenvåfflor, toppade med avocado, räkor, cremefraiche, rödlök och löjrom... 

 

I rest My case❣️

 

När solen försvunnit ner bakom trädtopparna, stack Thompa och Glock ut på en 5 km lång cykeltur. 

  

Dollar och jag stod på första parkett och tog emot våra killar💙💙 

Resten av kvällen ägnade vi oss att äta upp allt påskgodis🍭🍬🍫

Kämpigt😰 

Och Snipp, Snapp, Snut, så var lördag3 slut❤️

 

AnnandagPåsk  ❣️

Så till slut, efter alla härliga lördagar i dagarna 3, så kom den, söndagen, fast det är måndag. 

Idag känns det inte som om vi fått så mycket gjort.

Jag trampade ut ett spårupptag på vägen tillbaka från morgonpromenaden. 

  

Sen käkade vi frulle, och nu börjar jag bli lite trött på hotellfrukostar.. 

Ska bli skönt med vardag igen, och med den kesoplättar till frulle...

När spåret fått en liggtid på 2 timmar var det dags att släppa på. 

  

Och HURRA, idag valde han vänster, vilket var rätt håll⭐️⭐️⭐️

Go o gla, kexchoklad med slutpinnen👏👏👏 

   

Det 300 m långa spåret, blev som en liten uppvärmningspromand för Glock inför nästa aktivitet. 

För direkt från spårskogen, klev vi in i rapportskogen för en enkel övning, som gick ut på att jag fick göra 3 framföringar.

   

Ett Mycket bra träningspass...

Och vad gör denna lilla skönheten på stationen?

  

Agerar fotomodell, det uppdraget skötte han med bravur💖 

 

Det hela tog sina timmar, så det var bara hem och förbereda för jobbvecka.

Typ duscha, och sånna där onödiga grejer som man kan skita i när man är ledig🤪 

 

Jag är sååå nöjd med vårt påsklov, och vilket jäkla väder☀️

 

Ikväll blir det spagetti med köttfärssås😋till middagundrar vem som valt mat idag🙃 

 

KlonkanBoy, ligger nöjt ute och sover, hoppas hundarna också känner sig nöjda❤️❤️ 

   

 

Till helgen väntar förhoppningsvis nya spännande utmaningar! 

 

SNIPP, SNAPP, SNUT, SÅ VAR PÅSKLOVET SLUT❣️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards