Alla inlägg den 10 november 2019

Av Ia Weylandt - 10 november 2019 17:15

                           

Blaha, vilken ganska grå och trist helg.

Jag njuter av att hundarna (Glock) vilar från brukset, det gör mig så otroligt taggad att planera och ladda inför att vi sätter igång igen...

Men det känns liksom inte som att vi gör nånting,,, vilket är ganska orättvist, med tanke på att Glock har fått valla jättemycket både lördag och söndag...


Lördagen lan man väl lätt sammanfatta det som att ”det regnade”

Och det regnade hela dagen, och det regnade Mycket. 

 

Thomas tog morgonprommisen, och kom in helt genomblöt.

En god frukost intogs, sen skulle vi ju pyssla massor utomhus, men regnet vräkte verkligen ner,,, så vi beslöt oss för att avvakta lite.

Jag roade mig med att gå igenom alla bilder på min dator, och spara ner dom jag ville spara på FB.

 

Kommer ju att lämna ifrån mig alla mina tekniska grejor när jag slutar på jobbet, så nu gäller det att spara det som jag inte vill ska försvinna.

Ganska nostalgiskt med alla bilder⭐️ 

 

Men jag blir ju för jäkla rastlös över att sitta inomhus när det är ljust ute,

så på med regnkläder och ut på promenad med oss... 

 

 

Annars så kan jag tycka att det är ganska mysigt att gå i regn.

Men stackars lilla fina frk O, har ju inte så mycket päls ännu, så vivill inte vara ute i blötan för länge med henne.

Så det blev flera kortare prommisar under dagen...

    

Mellan prommisarna drog vi till Södertälje, började på Granngården där man lätt kan bränna pengar. 

    

Jag köpte bland annat nytt koppel och halsband till Olsson, lite ben och hundgodis slank också ner,,

Och sen behövde både Dollar och Glock mat,,, så tusenlapparna stack iväg liksom.

Bara Glock’s fodersäck kostar 859:- 😱

    

Mer pengar brändes på Elgiganten... 

Jag måste ju köpa nytt allt.

Mobil, iPad, dator,,, jag äger ingenting

Ipaden var det kampanjpris på,, nån slags ”singelrabatt” eller vad det kallades.

Fanns bara ett fåtal kvar när vi kollade på nätet innan, så jag testade att boka hemma...

Funkade asbra, fick ett sms efter en timma, och sen var det bara att hämta i kassan...

Plättlätt.... 

    

Lika plättlätt var det inte att köpa en mobil.

sån jäkla kö för att få hjälp,,, fattar inte systemet att det finns 2 mobilsäljare, och där var det typ 10 pers som väntade...

Sen stod det säljare på andra avdelningar, som inte hade ett skit att göra, men dom kunde inte Hjälpa till, för dom tillhörde inte den avdelningen🤔 

Detta väntande gjorde ju att jag surnade till, betalade min IPad och gick därifrån.

Där förlorade Elgiganten försäljning på även en mobil och en dator...

Synd för dom😳 

 

Nåväl, åkte hem för att installera min nya padda, vilket jag var asnervös över..

Teknik är ju liksom inte my kind of cup of tea☕️ 

 

Men Shit vad jag överraskade mig själv, för det gick skitabra...

Jag är fasiken ett tekniskt geni när jag behöver vara det....😇


Det är nu dags att jogga igång Lova igen efter hovbölden. 

Så det var bara att trotsa regnet och sätta igång...

Och herre jävlar vilket race det blev...

    

Lova som skulle ”jogga” hängde mer i luften än i marken...

JaJa,,, va ska man göra... 

 

Glock är inget stort faaan av regn,,,

men när det kommer till vallning,,, så bryr han sig inte ett skit...

    

Vi spenderade en rolig stund i vallhagen,,, och Sheriffen skötte sig SUPER♥️

Nöjd Knocke,,, som inte ens protesterade när han fick duscha efteråt....

    

Thompa tog en sista sväng med dom innan mörkret föll...

Hon är så härlig lilla O, hon blir sååååååå jäkla glad över att ses efter varje gång vi varit ifrån varandra...

 

Det spelar ingen roll om det är Thomas eller jag som varit ute med dom, när vi samlas igen,,, blir hon så glad så det spritter i hela kroppen på henne...💕

Man skulle kunna tro att vi varit separerade i flera dagar....

 

Thompa hade startat bastun innan han stack,,, och det var verkligen superskönt att krypa in i den efter en lång blöt dag...

 


Vaknade till en regnfri morgon på söndagen..

Jag och hundarna stack ut på en torr,,, men blåsig och kall morgonprommis... 

 

Hundarna var skuttiga och glada...

    

Bäst som vi gick där kom ett 10-tal vildsvin farandes över ängen...

Shit va rädd jag blev,,, det var en mamma, med typ 10 ungar, och jävlar va snabba dom är...

jag försökte hinna få fram kameran,, men dom försvann lika fort som dom kom...

Fattar inte hur dom tar sig igenom taggtråden på 2 ställen som finns runt kohagen...

Faktsikt första gången jag ser vildsvin här,,, även fast jag sett mycket bök ifrån dom... 

 

Hem, käka gofrulle,,,

äOch sen tog Thomas sig an virrpannan Lova igen.

Vi ska ju filma henne i rörelse och skicka filmerna till veterinären, så att hon får se hur Lovan rör sig...

Men Lova var lika Vild&Vacker denna dag,,, så mycket till trav blir det inte...

    

Men det kanske kommer..... 

 

Mitt i longeringen, så började Stooora snöflingor❄️❄️ falla från himmelen... 

Vi hade lite staketstolpar som måste få komma ner i marken innan tjälen och snön fattar sitt grepp i våra hagar...

Olsson är sån bra hjälp med allt husse gör på gården...

    

Tog en paus och gick in för att få äran att bjuda min fina pappa på kaffe och kladdkaka på självaste fars dag...💙 

    

Det gjorde min dag😍 

 

Inte mycket snö hann lägga sig på marken,,, men lite vitt blev det allt...

Sheriffen och jag spenderade resten av den ljusa söndagen i vallhagen... 

    

Underbara, Finaste Sheriff, jag blir så Lycklig över att få se honom valla⭐️

    

Nu kan jag väl inte säga att jag frös när jag kom in...

Fattar inte hur jag kan bli så flåsig och svettig av att titta på när Glock flyttar runt på fåren... 

Men det blir jag😰

Trots det, var det Underbart skönt att komma in till en tänd vedspis, som spred härlig värme i hela huset...

    

Mysfaktorn på Topp🔥 

 

Lilla Fina fröken Olsson fortsätter att imponera på oss på många vis med sin Härliga framåtanda och mentalitet.

Växer så hon knakar gör hon också.

Har nästan dubblat sin vikt under dom veckor hon bott här...

Minst i kullen var hon när vi hämtade henne med sina 4,8 kg, mot den tyngsta som vägde 6,2

Nu väger hon 8,4 kg, mot några av syrrorna som väger 9,9

    

Imorgon ska hon vaccineras, och Dollar ska gå på sin årliga veterinärkontroll.

Min bil har kommit, och ska hämtas i veckan,,, sen hoppas jag också på att IKEA-möblerna dyker upp så vi får skruva och svära lite, och förhoppningsvis få vardagsrummet klart.

Just nu känns det som vi lever lite i kappsäck... 

 

Nu gör vi söndag med hemmagjord pizza🍕

Klonkan verkar ändå nöjd med helgen....

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards