Alla inlägg den 8 november 2019

Av Ia Weylandt - 8 november 2019 17:30

                 

Så har jag gjort min sista Konferans som anställd på fantastiska Swedish Match.

Nog var det med lite sorg i hjärtat som jag tänkte att det var sista gången jag och min rumskompis sov ihop... 

    

Sista middagen med med mina underbara kollegor, och sista goda hotellfrukosten tillsammans med dom❤️

Men, så är det, som jag skrev i mitt förra inlägg, så känner jag mig klar här, och längtar efter att få börja jobba på mitt nya jobb.

Jag drömmer redan om det på nätterna😴

 

Men visst va det vemodigt att ta farväl😭

Och det har gett tid till en tillbakablick på dom senaste 13 åren, och allt fantastiskt jag fått uppleva,

Allt Tack vare en Underbar arbetsgivare. 

 

10 av mina första år, tillhörde jag region Stockholm.

Ett Fantastiskt härligt gäng. 

    

Men när vi blev sörmlänningar för 3 år sedan, fick jag också Sörmland som mitt distrikt, och tillhörde dom sista åren region Öst...

Goa Gubbar de me💙 

    

Men Väldigt mycket av det jag fått uppleva, har jag upplevt tillsammans med hela försäljning Sverige, så man har liksom varit nära dom flesta...

 

Och vad har jag fått uppleva då?

Jo, bland annat så har vi varit ute och seglat På medelhavet 2 gånger.

En gång Bland dom små öarna runt Kroatien,,, 

 

Och en gång i den Grekiska Ö-världen...

    

Båda resorna Magiska på sitt sätt,,,

     

Även om det stundtals påfrestande att leva så nära inpå varandra som man tvingas göra på segelbåtar. 

  

Men mycket roliga minnen,,,

    

Som föralltid kommer leva kvar på näthinnan...

    


2 gånger har jag fått uppleva Dubai.

Sista året bodde vi på sagoslottet Antlantis...

Bara det en Magisk upplevelse... 

    

Och det var i Dubai som jag fick en av mina högsta drömmar att gå i uppfyllelse...

Det var där jag fick simma med delfiner🐬 

    

Jeepsafarin var nog bland det roligaste jag gjort,,,,

    

Andra gången byttes jeeparna ut mot fyrhjulingar,,,

Kul det med...

 

Dubais öken är bara Woaw

    

Magiska minnen♥️

    

I Dubai fick jag också rida kamel...

 

Cykla bland bergen i grannlandet OMAN...

    

Klättra i bergen i OMAN....

    

Uppleva Dubai från fören på en Yout🛥

     

Dubai sett från havet....  

  

Jag fick också njuta av utsikten från den 828 meter höga skyskrapan Burj Khalifa😱 

HISSNANDE😱

      

Dubai skulle jag gärna åka tillbaka till⭐️


Jag har även fått uppleva storstäder som,

London

    

Paris,,,

    

Käkat en makalös middag i Eiffeltornet

    

Besökt Champagnedistriken i Frankrike, och haft champagneprovning på Moet&Chandon🍾

    

Aldrig har väl skumpa smakat bättre🥂

    

Jag har cyklat mellan vingårdar i Barcelona, provat vin, käkat äkta spansk paella, och kollat in favvolaget FC Barcelona på fina stadion Camp Nou⚽️ 

    

Jag har åkt nån slags moped genom Madrids gator,,,

    

Jag har haft sightseeing i München ståendes på en Segway.

    

I München blev det även ett besök på deras nationalarena⚽️

    

Där fick jag uppleva en magisk fotbollsmatch mellan Bayern Munchen-Stuttgart tillsammans med 75000 hejande tyskar...

Också det ett minne för livet...

    

Jag har varit på djuphavsfiske utanför Portugals kust...

      

Nu blev det väl inga jättefångster direkt, men det var en mysig dag på havet😄

  

En resa gick till Palma på Mallorca.

En Ö jag verkligen fattade tycke för.

Där njöt vi av lata dagar på populära Puro Beach. 

    

Där hade vi även en kväll ”white party”

Så läckert när Allt var vitt,,, gillar vitt👌

    

En hel dag i Palma, spenderade vi ute på en Katamaran på medelhavet... 

  

Då fick vi också tillfälle att leka roliga vattenlekar.

Något jag ÄLSKAR,

Jag testade ALLT,,, faaan va kul det var...

  

Nu kanske man får uppfattningen att jag bara roat mig i 13 års tid.

Men saken är den, att alla dessa resor är vinstresor, resor vi fått för att vi klarat våra mål och budgetar.

Och jag ska vara ärlig att erkänna att vi konfererat mer än vi har roat oss...

Men att sitta inne på Konferans gör sig inte riktigt lika bra på bild😉

Teambuilding är också en viktig del av dessa resor...

      

Teambuildar bra gör man faktiskt bra även från en solstol på en strand någonstans i världen☀️

    

Och inte bara ute i Världen förresten...

Har upplevt mycket Magiskt inom Sveriges gränser också...

Oförglömligt var bla resan till Kiruna,,,,

    

Och Jukkasjärvis Fantastiska Ishotell.

    

Har också fått bo på Magiska Cooperhill i Åre...

    

Har nog aldrig sovit så skönt som jag sov i -17˚ på ishotellet... 

    

Vi fick även skulptera i is,,,

Gissa vad som inspirerade mig$

    

I Åre var det kul att få testa skidbackarna....

    

Det var också där jag fick åka hundspann för första gången...

Också en grej högt uppsatt på önskelistan... 

    

Renspann var också kul, det fick jag åka i Jukkasjärvi...

    

På båda ställena blev det Magiska skoterturer...

Jag ryyyyser när jag tänker tillbaka....

    

Otaliga kundevents har jag upplevt.

Generalgolfen,,, fiske, segling i Stockholms skärgård,

Och det Bästa av allt,,,

Kundhockey!,

Kanske var det inte själva hockeyn som var Bäst.

Utan det Bästa var att få få runt i Världens Vackratse Klubbkläder💛🖤💛🖤💛🖤

 

HEJJA AIK💛🖤

Klär jag bäst i svart eller vitt😆

    

OjOj, jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst.

Så många minnen, så många fina människor som jag fått lära känna.

Men nu är det över,,, i veckan tog jag farväl av mina närmaste på region öst...

Och dom har ju inte missat vad jag skulle bli överlycklig över att få som avskedspresent🍾

 

Mina fina, fina kollegor, som jag kommer att sakna så mycket❤️ 

 

Nu är jag hemma på Sjövreten igen, och här har tiden inte stått stilla... 

Thomas och hundarna har hållit ställningarna medans jag varit borta.

Dom har gått mysiga promenader...

  

RaketOlsson🚀 har jagat runt på Sheriffen.

Jävlar va snabb hon är,,, inte Glocksnabb såklart, men han låter henne hinna ikapp,,, och hon har redan kommit på att det går att gena för att komma ifatt🚀

  

Så numer kallas hon kort och gott för ”Raketen”🚀

Sheriffen och Raketen, låter som titeln på en bra TV-såpa📺    

 

Och precis som jag trodde,,, så gick det hur bra som helst för Thomas och Glock att fålla fåren inför att fårklipparen skulle komma...

Glock är Bäst⭐️ 

Frk Olssons första närkontakt med fårflickorna...

 

Lite läskiga först, men den tog nyfikenheten över, och det blev en del pussande...

    

Fårflickorna blev så fina i sina nya kostymer...

    

Nu ska jag göra fredag🎈

Pasta står på menyn, som alltid efter konfernas så längtar jag efter en god fredagspasta🍝förstår inte varför inga konferenshotell har pasta på menyn... 

Helgen är ganska oplanerad, men har ändå en hel del måsten som måste göras på gården.

Men det ska bli kul, blir mycket utevistelse oavsett väder,,, jag gillar att vara utomhus... 

 

HEjDå mina Älskade kollegor på Swedish Match♥️

Visseligen har jag 8 arbetsdagar kvar, men jag vet att dom flesta av er kommer jag aldrig träffa igen.

Avslutar med en ”Älsklingsbild” på mig och min Underbara rumskompis under sååååå många år...

Tagen strax innan vi ska gå å lägga oss på ishotellet... 

   

TACK FÖR ALLT♥️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards