Alla inlägg den 12 juli 2019

Av Ia Weylandt - 12 juli 2019 17:45

                  

Alltså, egentligen är ju ord överflödiga en kväll som denna. 

Men jag skriver ändå,, för det är ju en oöverträffad, magisk känsla som finns i kroppen just i detta nu.

Känslan att komma hem och sparka av sig jobbkläderna, slänga dom i smutsen, och veta att jag inte behöver sätta på mig dom på EN MÅNAD...

En månad, det är FYRA VECKOR....

Fyra veckor innebär 29 LÖRDAGAR på rad... 

29 lördagar innebär att klockjäveln inte ringer på hela tiden... (fast jag ska serva bilen på tisdag kl 07.00 i Södertälje,,, så det sista var inte riktigt sant😊)

Men ändå,,, Hajja känslan💃

 

Nu vet jag vis av erfarenhet att jag allt som oftast får spendera första dagarna på semestern med ganska så mycket ångest.

För det kommer som alltid över mig en tomhetskänsla,,, att jaha,, sen då,,, när dom 29 lördagarna är slut, då är det höst, och hösten betyder mörka kvällar,,,och då går vi in i typ 6 månaders mörker igen.

Jag Hatar mig själv för att jag tänker så, och inte liksom njuter fullt ut av här och nu... 

 

Men i mina ljusa, goda stunder, så inser jag att hösten inte kommer att bli lika lång som vanligt.

För nu har vi fyra veckor ledigt...

•Jobbar 7 arbetsdagar, sen ledig 5 i samband med Bruks-SM

•Jobbar 6 dagar, sen Konferans i Båstad, då jag åker ner en dag tidigare, stannar hos Morris i Jönköping över natten, och sen fortsätter till Båstad, och är där veckan ut...

•Jobbar 2 dagar, och sen ledig 6 dagar i samband med Nordiska Mästerskapen i Bruks.

 

Så summa summarum,,, när jag är tillbaka på jobbet på ”riktigt” då är september nästan slut, och då är det ”nästan” december, och december är ju lite av en favvomånad..

Och när december sen är slut,,, ja då går vi ju mot vår igen,, och kan börja planera läger och semestrar igen...

Förhoppningsvis med en ny liten valp i familjen🐶 

 

Jamen Jösses som jag flummar iväg,,, tror jag behöver semester, hjärnan är påväg att koka över🤯  

 

Denna den sista veckan innan semester har flutit på...

Kom igång å började springa igen med Sheriffen i måndags...

Det var skönt🏃‍♀️ 

    

På tisdagskvällen lekte vi lydnad nere på lydnadsplanen... 

 

Blir faktiskt mest lek och bus...

 

På onsdagskvällen tog vi oss ut i rapportskogen igen... 

 

Överlappningar stod på schemat...

 

Jag gick ut 500m, Thomas skickade Sheriffen till mig,,, 

   

Thomas Gick upp, gick förbi, och förlängde ytterligare 400m. 

    

Jag skickade,,,

Och mina framföringar alltså....

KATASTROFALA!! 

    

På den första, gick han fin framföring, men satte sig inte ner i halten... *morr*

Nåväl, jag gick upp, gick förbi, och förlängde ytterligare 400 m... 

    

Thomas skickar, och Sheriffen kommer in i full spruta... 

    

Sen kom Thomas upp, visade sig, men vände tillbaka till A igen, så jag skickade Sheriffen tillbaka 1300m.

Och den framföringen var om möjligt ännu sämre...

Han gick fint vid min sida, men stannade inte när jag stannade...

Talade om för honom att det var INTE okey,

Gjorde om, fin framföring, sätter sig fint,,, och TJUVAR PÅ 5sek....😲

Får stopp på honom,,,

Talade om för honom att inte heller detta var okey,,,

Gör om,,, och tredje gången gillt gick det bra...

Phu😰

Känns som vi har lite att pyssla med inför SM, och tiden börjar bli knapp⏳ 


Och appropå SM som stundar runt hörnet,, 

så kolla vem som pryder startsidan på SM- sidan??? 

    

Men är det inte den Vackra Sheriffen❤️, med den härligt galna blicken???

 

Och vem representerar Bruksgrenen Rapport på sidan?? 

    

Men, är det inte den självaste SuperDollarn❤️

 

Även så kan man se Sheriffen in action på andra sidor... 

 

Alla bilderna har fått fotografernas godkännande👍att användas på sidan... 

 

På torsdagen fick jag min sista massage innan sommarlovet... 

    

Så jäkla skönt!

Tidigare gånger har hon ju gjort allt för att lösa upp min spända höftmuskel, som nu efter flera gångers behandlingar känns mycket bättre...

Så därför gav hon mig denna torsdag 40 minuters klassisk massage,,, och jag bara njööööt...

Jag tycker hon är så jäkla bra,,, känns som hon kan det hon gör....

 

Och appråpå det,,, så fick jag mitt intyg i veckan, att jag klarat det jag pluggat till...

Några har frågat vad jag pluggat,,, och nedan kan man läsa själv... 

 

Är fortfarande så Jäkla Stolt över mig själv som klarade det.... 

 

På torsdagskvällen gick vi ut och gick en härlig rackarns promenad i våra vackra skogar... 

 

1 1/2 timma senare hade vi mer svamp än vi orkade rensa... 

 

Lite trist när det redan nu är så mycket, så vi känner att vi inte kan göra av med allt.

Har kvar från förra året också... 

Men vem vet, nu kanske det kommer torka, eller regnperiod, och så blir det inte mer...

Ska försöka njuta av stunden😇 

 

Och tänka sig,,, det blev fredag denna veckan också...

Detta måste ju vara årets Bästa fredag....

Har svävat omkring på små moln hela dagen på jobbet...

 

Och även årets Bästa fredag, måste ju bjuda Sheriffen på ett spår på eftermiddagen,,, så jag knallade ut ett på vägen hem.... 

  

Fixade det allra sista, och sen fick jag Äntligen sparka av mig jobbkläderna..

Att ändra meddelande på telefonsvararen, är också något av det mest njutningsfulla på hela året..

Inte lika skojjigt när det ska ändras tillbaka om 1 månad🤪 

 

Precis när vi skulle hoppa in i bilen för att åka till spårskogen,,, så började det spöregna🌧💦☔️  

Men Knocke gör ett superfint upptag, och kommer iväg åt rätt håll⭐️ 

  

Och spårade det 700m långa spåret jättefint..

Jag stod under en gran🌲 och väntade på spårpojkarna...

Tycker det blev en häftig bild när dom leker med Slutpinnen.... 

  

Dom var ganska så blöta när dom kom tillbaka... 

  

Men sen lika snabbt som regnet, kom,, lika snabbt sprack det upp igen, och solen började leta sig fram mellan molnen🌥⛅️  

Men det var vansinnigt skönt att komma hem, få kränga av sig dom blöta kläderna, ta en dusch, och sen hann jag sitta i solen en liten stund... 

 

NU BÖRJAR SEMESTERN🎈

Som den är Välkommen🥰 

 

Första veckan hoppas jag att vi bara kan slappa och njuta av att inte ha så mycket måsten.

Jag har köpt en bok som jag ser fram emot att ligga i en solstol att läsa... 

  

Lite små dagsutflykter kommer det bli.

Jag vill ta en tur till Mormis Morris i Jönköping nån dag.

Och en dag ska vi ner och hälsa på Abbotarna i deras nya hem.

Men annars är det ganska oplanerat

 

Vecka 2 kör vi iväg hästarna på sommarbete, och sen är vi fria att sticka iväg när vi vill. 

Hus och får vakter står standby att rycka in vilken dag som helst.

Har bokat in 1 vecka på Öland med lite rapportvänner, och därifrån bär det vidare mot Tranås och spårtävlingar, 3:e året i rad där... 

 

Gaaaaah va härligt det ska bli🎈

 

Knocke har intagit semestermooodet i soffan med husse tittandes på Falsterbo Horse Show. 

    

Själv har jag påbörjat kvällen middag.

Inleds med jordgubbar🍓och bubbel🍾

Fortsätter med hummer🦞

och avslutar med en chokladfondant🍫som väntar i frysen på att få åka in i ugnen... 

  

Har vi det bra, eller har vi det bra??

 

Och dom vita liljorna, blommar i Perfekt👌Timing till just denna kväll🌞 

   


TREVLIG SEMESTER ALLA UNDERBARA🌻

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards