Alla inlägg den 22 juli 2019

Av Ia Weylandt - 22 juli 2019 17:30

                

Oj, som dagarna rullar på, redan inne på vecka 2, och det känns som om vi inte gör annat än slappar och myser.

Vi sover längre om mornarna....

    

Vi käkar långa gofrullar ute på altanen....

 

Vi slappar i varsin solstol hela dagarna.... 

    

Äter goda middagar.....

    

Och sitter uppe länge på kvällarna....

    

Just det däe med att sitta uppe länge och tända ljus, det Älskar jag.

Tyvärr blir jag så jäkla trött dagen efter, så det är inte värt det...  

 

Nu får jag ju det att låta, som om vi inte gör annat än latar oss.

Det är inte riktigt sant.

Vi lägger även ganska mycket tid nu på Glock’s fysträning...

Och försöker variera den så mycket som vi kan...

 

Simmar....

    


Glock och jag powerwalkar...

      

Och han galopptränar med elscootern

 

Det sistnämnda tycker han är såååå jäkla kul...

    

Men framförallt går vi varje dag en riktigt rejäl prommis i skogen.

Där hoppar, studsar och far Glock över stock och sten, helt outtröttlig,

Och vi får varje dag med oss en bajspåse full med gula....

    


Lydnad har det nog blivit nöstan varje kväll. 

    

Inte så långa pass, utan mest fokus läggs på friaföljet, som börjar se riktigt fint ut👌⭐️ 

 

Avslutar flera kvällar i veckan med en kvart på vibben,,,

Då njuter vår Älskade Sheriff❤️

    


Och nu kanske det istället låter, som om Glock bara tränas...

Men han roas faktiskt också...

Bla fick han rycka ut igen i skarpt läge och valla in ett ganska stort gäng förrymda kossor med kalvar...

 

Det uppdraget skötte han galant👏⭐️👏⭐️ 

Får putta runt lite på sina egna får också, men annars blir det inte jättemycket vallning nu. 

    

Fokuserar på brukset fram tills efter Nordiska.

Men det går ingen nöd på fåren.

Jag ska skära bort grenar på vårt äppelträd, och tänkte att jag skulle testa om fåren gillade dom bladen... 

 

Och OM dom gjorde, dom gick helt bananaz,,, har tamejtusan slukat grenar och allt.

Nu bar jag bara ner en liten kvist till att börja med, sen kan man ta en gren då och då... 

 

Och faktum är, att när vi simtränar, så blir det lika mycket lek och bus i vattnet, som fysning..

Husbonden slappar emellan 2 intervaller... 

    

Och Dollar får komma ut och roa sig, när Glock vilar...

    

Simningen är supermysig för oss alla fyra... 

 

Och medans T&G lyder, så sitter jag brevid och dricker rose🍷

    

Det tycker jag är ett Mycket bra upplägg😎

    

Ett eller annat spår har jag också trampat ut som omväxling...

    

Nu har han verkligen gjort riktigt fina upptag på slutet,,, och spårar sen också jättefint...

    

Han har ju kommit med på spårtävlingen i Tranås första helgen i augusti, 

är i te helt säkra ännu på om han kommer att starta, men får vi tiden att hålla igång upptagsträningen, och han fortsätter att spåra såhär fint, så blir det nog start.

Vi ska ju ändå dit, och ångrar vi oss, finns det en hel drös med tävlingssugna reserver...  

 

Det har inte blivit så mycket Rapportträning på sistone, finns flera anledningar till det, men vi hoppas ju få till några bra pass när vi kommer ner till Öland.

Ska bli kul att träna på nya sträckor.

Sen sista veckorna innan SM blir det ju inte så mycket fys, utan då kommer krutet läggas på frispår🐾🐾🐾 

 

Och satan vilken rolig upplevelse det är att få vara en del av det svenska landslaget i bruks🇸🇪

Så mycket förberedelser och grejjer innan, som man liksom inte tänkt på tidigare.

Det ska beställas landslagskläder tex... 

    

Och det är ju jättekul, men svårt.

Vi får dom först när vi kommer på plats, och tänk om dom då skulle visa sig så små så man inte kommer i dom?

Jag beställde en storlek större än vad jag egentligen har, men hellre det, semestern brukar ju liksom inte vara den tiden på året då vikten går neråt🤪😂 

 

Idag som är måndag, så var det dags för Lova att göra återbesök hos veterinären... 

    

Det gick bra, och hon är numer friskförklarad🎈 

 

Imorgon kör vi iväg henne och Linus på sommarbete, men jag ser redan nu fram emot när vi hämtar hem dom igen i slutet på augusti.

Då ska båda hästarna joggas igång, och förhoppningsvis kommer vi Äntligen att kunna sticka ut och rida tillsammans i höst...

 

Men nu börjar vi handla och packa inför Öland och Tranås...

Jag trivs så jäkla bra hemma, så jag skulle kunna sitta här i fyra veckor,,, men samtidigt ska det bli skönt att komma iväg och umgås med härliga människor...

 

Så med det sagt, ska jag få in och laga middag, ikväll blir det lobsterrolls🦞😋

Inte så mycket ”laga” mest bara skala😁

 

Knocke ligger på mina fötter, och ser inte ut att vara så sugen på att gå in🥰

   

Gulliga lilla hund💖

 

Vi skrivs, när vi skrivs,,,

ha det fortsatt skönt☀️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards