Direktlänk till inlägg 9 januari 2020

Mormis Morris 💝

Av Ia Weylandt - 9 januari 2020 16:30

            

Lilla Älskade skitungen som jag var och hälsade på i Jönköping i helgen som gick.

Satan i Gatan vad det hänt mycket med Mormis Morris💙 sen sist jag såg honom i början på november.

Nu sitter han, man pratar med honom, och han bara skrattar hela tiden.

Helt jäkla ljuvlig💙💙💙

Det är nu jag börjar känna att jag skulle vilja träffa honom varje dag...

 

Tyvärr så är det några mil mellan Åkers Styckebruk och Jönköping, så det blir inte så ofta som jag vill.

Man får helt enkelt passa på att njuta när tillfälle ges... 

 

Nu passade vi på att fira liten egen julafton....

    

Men vi åt ingen julmat, Tack och Lov🙃

Mösade med andra godsaker...

    

Söta lilla unge💙💙💙

 

Resan hem från Jönköping på söndagskvällen var bland det värsta jag varit med om..

Från Jönkan till Norpan, spöregnade det, och jag körde väl i typ 80-90 km/tim hela vägen...

Såg ingenting, och än värre skulle det bli, för strax efter Norpan, började det snöa, så från typ Vagnhärad och hem till Åker, gick det väl i 60km/tim...

Resan hem tog 2 timmar längre, än vad jag räknat med,,, men under sånna förhållanden får man vara glad att man kom hem överhuvudtaget...

Men Usch, det var hemskt,, jag ogillar mörkerkörning över lag,, och med kraftig nederbörd blir det än Värre... 

 

Vad har hänt i övrigt då?

Jo, mycket spår har det blivit..

Älskar att vara ledig på dagarna, och spendera timmar i skogen...

 

I fredags spårade vi på fm... 

    

Mycket fint spårar den lille Sheriffen🍀 

 

Sen var vi en sväng till Strängnäs BK och lekte runt... 

    

Hade hoppats träffa på lite andra människor och hundar som Hickan kunde få öva sig på att inte skälla,,,

Men det var tunnsått av den varan..

Fick leka runt själva...

    

Va in i klubbstugan och lekte lite också...

    

Finaste Hicki🌟

    

 Mån och tisdag, denna vecka har jag jobbat ”dag” och kommit hem lagom för att se Thomas pyssla om det sista med hästarna. 

    

Jag och Sheriffen har själva stuckit ut på en 3km´s pw till badplatsen.

Så skönt att trampa på i friska luften efter att ha varit inomhus hela dagen... 

    

Men nu Ons-tors har jag haft lediga dagar, och eftersom jag även haft kvällarna fria,,, så har jag vaknat väldigt tidigt.

Så fort det ljusnat tillräckligt har jag och hundarna dragit till skogs, och där har vi spenderat nästan hela dagen...

    

Igår, som var onsdag, inledde vi med en härlig prommis med alla 3...

sen gick jag ut ett spår till Knocke....

     

 I väntan på spåret, käkade jag frukost i bilen,,,

tog Hickan på en ensamhetspromenad...

    

La ett litet spår till Hickis...

Vilade i bilen,,,

Och spårade sen med Hickan, som denna dag fick sitt livs tredje spår...🐾🐾🐾

  

Hon är jätteduktig, och väldigt nyfiken och intresserad av dom väldigt korta spår vi gått hittils💙 

 

Sen var det Sheriffens tur,,, och han spårar såååå bra nu.

Jag hade glömt hans spårsele hemma, (trodde den låg i bilen), så jag spårade med Hickans sele, som är Glocks gamla, och i bara koppel.

Inte optimalt,,, men Glock brydde sig inte,,, utan köttade bara på tills vi kom till slutet...

    

Fina lilla hund💙💙💙

Så jäkla härligt att komma hem på eftermiddagen, med Nöjda hundar som spenderat flera timmar i skogen.

 

Idag som i torsdag blev också härlig.

Inledde denna dag med en mysig skogspromenad. 

    

Drog sen till Willys för veckohandling.

Hem, städa huset, käka lunch,

Och sen drog vi till skogs, där jag trampade ut ett jäkligt klurigt spår till Glock

Syns inte riktigt i bild, men det var stundtals mycket vinklar, bästa att passa på när det var så vindstilla som det var idag...

    

Rastade hundarna, ochkte sen hem och plockade upp Thomas som precis kommit hem från jobbet.

Drog till skogs igen,,,

och inledde med ett rapportpass med frk Olsson...

    

Jäklars vad hon tycker det är kul,,, hon nästan lägger sig ner bakåtlutad i startposition, och drar iväg med en jäkla fart....

Sååååå rooooligt att köra henne i allt vi provar på🎈


Efteråt var det dags att släppa Knocke på spåret...

    

Superfint upptag, och suverän spårning...

    

Duktigaste Sheriffen, som känns som säkerheten själv just nu....

Inte ett bakspår,,, inte en missad pinne, sen vi satte igång efter vilan...

Pessimisten i mig hoppas ju att bakslaget inte ska komma på första spårtävlingen😫 

 

Men gör det det, så gör det det...

Han är Världens Bästa Glock ändå❤️😍🥰😘

 

Nu har vi nöjda och glada kommit hem efter en heldag i skogen...

Så härligt att hinna göra aktiviteter även på vardagskvällarna, när Thompa kommer från jobbet..

 

Men från imorgon väntar jobbkvällar i dagarna 7..

Jobbar 4, ledig 1, jobbar 2, sen ledig 7 kvällar igen🌟🎈🍀

Så ikväll blir det fredagsmys hos casa Sjövreten...

Tacos🌮 bastu😰, och friterad camenbert🧀

 

Även hundarna softar...

   

TREVLIG HELG🍀

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards