Direktlänk till inlägg 4 september 2020

50 År🎊🎈🎉🐕🌲🥂

Av Ia Weylandt - 4 september 2020 18:15

 
Jaha, så har man fyllt år då!
Vanligtvis en dag jag skiter fullständigt i, men 50 är ändå 50, så lite mys ville jag ändå ha.

Har ju pratat om att åka till Sydafrika i många år, men tvekat pga 

1: vill inte lämna bort hundarna🐕🐕

2: hatar att flyga✈️
Så av dom anledningarna, känns det faktiskt riktigt skönt att kunna skylla allt på CORONABAJSET💩😆


Så istället frågade jag mig själv, vad jag helst av allt skulle göra, om jag fick välja helt fritt...

Svaret var inte så svårt,,, jag ville ha en hel dag, med bara hund, hund, hund och inte behöva tänka på något annat.

Och vart någonstans ville jag göra det?
Jo, självklart i min Älskade Hobbe, på mitt paradis på jorden☀️


Så i onsdags eftermiddag, när Thompa slutade jobba packade vi in oss i bilen, med Hobbe därbakom, och styrde upp mot Östa Camping i Tärnsjö...


Och det är alltid samma magiska känsla att komma dit.

Jag Älskar verkligen det stället🥰

 

Och kan ju som vanligt inte fort nog komma ur bilen, och bege mig ner till stranden.

Och det är väl det som varit lite smolket i bägaren på denna resan.

Det där förbannade jävla knät, som hämmat mig att göra precis det jag helst skulle vilja.

Så det har tyvärr inte blivit några promenader utmed den 5 km långa sandstranden.

Och tyvärr inte heller några långa vandringar, på dom otroligt fina vandringsleder som finns däruppe.

 

Men jag är vansinnigt nöjd ändå.

För jag kunde ju ändå ta hundarna med mig ner till stranden när vi kom, och väl där, roade dom sig ganska bra själva...


 
Jag stod mest bara still och njöt av utsikten...
 
Och glada skuttiga hundar...
 
Aaaaaa, jag hade kunnat stått kvar där ännu❤️
 

Men medans jag stod på stranden och njöt, så installerade Thomas Hobbe på våran "favvoplats"

Vi har i princip haft hela campingen för oss själva, bortsett från ägarparet, som bor där permanent, och en herre som också bor där året runt.

Men förutom dom, så har vi inte sett en endaste människa👍

Så efter mitt strandmys, slog vi oss ner utanför Hobbe, och njöt av lite gott i glasen, med smarrigt tilltugg..

Sååå jäkla mys🥰
 
Skulle ta en mysbild på Thompa, men precis då for Hickan upp från ingenstans likt en hoppande piraya...

Så mycket för den mysbilden 😂😂
 
När det började skymma ute, flyttade vi in i Hobbe och njöt av en smarrig smörgåstårta som jag gjort klart hemma innan vi åkte.

Jäkligt god om jag får säga det själv😋
 
Efteråt tog Thompa en kissrunda med hundarna, och sen kröp vi i säng, i väntan på Den Stora Dagen🎈

 

Och jäklars så nöjd jag är med min stora dag.

Vaknade, Thomas gick upp, gav hundarna mat och tog dom på promenad, medans jag låg kvar i sängen och kollade en film.

När Thompa kom tillbaka, somnade han om en stund, men vaknade och kliade mig på ryggen...

Länge.....

De e va jag kallar en ToppenStart på dagen👌

Sen gick vi upp och käkade frulle.

Egentligen ville jag inte ha någon.

Men eftersom jag inte vill ta mina värktabletter på tom mage, så tvingadejag i mig en risifrutti och sköljde ner tabletterna med lite juice.

 
Men sen gav vi oss iväg ut i skogen...

Började med att Thompa trampade ut ett spår till Glock.

Och sen fick Sheriffen springa ett frispår, första på väldigt länge, vilket märktes😝
 
Här är han påväg tillbaka efter att Thomas skickat honom från B,

men spåret började på ganska bred stig, för att sen efter kanske 100 meter skråa in i skogen.

En något överladdad Sheriff drar iväg i 200 knyck💨💨

Och jag ser ju hur han missar ingången i skogen, och bara piper förbi.

 

Han upptäcker sitt misstag, vänder, och nu kopplar han på näsan, hittar rätt, och kommer in till husse i full fart.

Sen skickar husse honom tillbaka till mig, utan några konstigheter...

Br träning💪

 

Sen körde vi rapport med det lilla Hickebarnet...

Ibland är jag dum och tar fram bollen, när hon och Thomas ska lämna mig, 

det behövs inte, det ända som händer då, är att hon inte vill lämna mig..

Men iväg kom dom...

 
Och jäklar som hon går, och jäklar va stolt hon gjorde mig,

Vilken bra träning.

Det är ju så öppet i Tärnsjöskogarna, så jag såg henne när hon passerade B-stationen.

Thomas hade hållit lite höger efter B, men Hickan drog åt vänster och kommer helt fel.

Det går ju så fort, så det tar en en stund innan hon kommer på sig och vänder tillbaka mot B, och där hittar rätt utgång, och fortsätter upp till C.

Så jäkla glad, det visar ju att hon använder sin nos i förlängningarna, och inte bara springer på och "råkar" hitta rätt.

Bästa träningen hittils...
 
Woaw, vilka duktiga hundar vi har⭐️⭐️
Dags då att släppa Glock på sitt spår🐾🐾🐾
 
Men se där blev det bakspår,,, igen....

Suck, vad är det som går Troll liksom.

Han har gjort KANON-upptag under hela vintern/våren/sommaren, och nu är det återigen som om han "väljer" bakspår efter att ha kontrollerat åt båda hållen.....

Men, sen spårade han ju fint, jag kunde följa honom i dom vackra öppna skogarna...
 
Sen åkte vi tillbaka till campingen för att grilla korv till lunch...
   
Jag strosade runt lite utefter stranden, medans vedträna förvandlades till grillkol...

Gick ut på bryggan med O, och verkligen satte den i gungning.

Men hon verkade helt  obrydd för svajigt underlag👍

 
Hon verkade mest sugen på att hoppa i...
 
Speciellt när hon fick syn på husse och Glock där i andra sidan viken... 

Då blev det fart under tassarna kan jag lova🚀🚀

 
Det kurrade rejält i magarna,,, och det kändes som en evighet innan det var dags att lägga på...
 
Och tillslut orkade vi inte vänta längre...
 

Åååå, så gott det va🤤
 
Hundarna fick också äta sin lunch på stranden
  


Mätta och nöjda drog vi iväg igen.

Thompa trampade ut ett skogsspår till Glock, och ett ängsspår till Frk O, jävlar va han får trampa nu alltså🤗

Och i väntan på spåren, körde vi ett uppletande på O,, och då får Thomas ju trampa lite till😂🤣😂🤣


Tycker hon letar Fantastiskt bra, näsan är på från start även om det går fort...
 
Men denna dag, tycker jag det var lite väl mycket tugg, har inte tyckt det innan, visst tuggar hon, men inte lika mycket som det var nu🤔
 
Men hitta saker, det kan den fina lilla Olsson👃näsan👌
 
Släppte sen Ollan på sitt spår...
 
Nemas problemas, hon bara köttar på🐾🐾🐾
 
Glock då, dagens andra spår, skulle det bli det andra bakspåret också???
Icke då....

Nu gör den lille Sheriffen ett superupptag, och kommer iväg åt rätt håll👏👏👏

 
Nöjda och glada killar⭐️⭐️
 
På vägen hem från skogen till campingen, släppte jag av Thomas och hundarna, och så gick dom sista biten.

En fin tur, med blandad skog,,,,

 
och strand....
 
I dom bästa av världar, hade jag velat köra ett lydnadspass innan vi gjorde kväller, men dels så hade klockan hunnit bli efter 16.00, men framförallt, så sa mitt knä verkligen ifrån till mer aktiviteter.

Mitt spår var visserligen bara 300 meter, men det är ju 300m för långt när jag inte ska belasta knät alls🙃

 

Och hundarna kändes faktiskt ganska nöjda efter att ha hållt igång hela dagen❤️❤️

 


Så vi slog oss ner utanför Hobbe, med lite gott i glasen.

Märkligt ändå, jag som Älskar bubbel🍾hade tagit med både Moet och Prosecco, för fyller man 50, så ska det faaan bubbla ordentligt...

Men jag var nog för trött efter en heldag ute, för jag var inte ett dugg sugen, så det blev inget bubbel😳


Däremot blev jag mycket glad, rörd och glatt överraskad, när campingägarna kom förbi med en presentpåse,

innehållande en flaska bubbel🥂

Synd Thomas var lite seg med kameran😊

 
Otroligt fin gest kan jag tycka⭐️
 
Och fyller man 50år, då får man äta precis det man vill och älskar mest till middag.

För mig var det inget svårt val....

Rökta räkor🍤

Thomas hade nog föredragit hummer 🦞, men det går så jäkla fort att äta upp, jag ville att vi skulle sitta länge och pilla och prata, så han fick hålla tillgodo med svenska signalkräftor.

Han klagade inte högljutt precis🥰
 
Ååååå va gott det va😋

Och sen är det så jäkla larvigt, för det finns en viss klubba, som jag bara Älskar...

Alltså den är så god, så det rinner till i munnen bara jag tänker på den...

Så, om jag får äta vad jag vill till efterrätt,,, vad väljer jag då?

 
Jo, denna absoluta Fantastiskt goda klubba...

Middagen var komplett👌
 
Och komplett känner jag att hela min födelsedag var⭐️
Gjorde bara sånt som jag tycker är kul, inget sätta på diskmaskinen, inget vattna blommorna...

Bara vara och göra det jag Älskar mest...

Kunde inte blivit bättre⭐️
Tack Thomas❤️för att du ville dela den med mig...

 

Men än var det ju inte slut på härligheten.

Vaknade upp på fredagsmorgonen som 50+,

men annars inte så stor skillnad...

 

Vi kokade oss varsin termos med varm choklad, bredde oss varsin macka, och gick ner och satte oss på stranden tillsammans med hundarna.

 
Dom plaskade runt och hade det nog lika fint som vi....
     

Men lite skogsarbete ville vi hinna med innantill styrde kosan hem till Sjövreten igen...

Så som Favorit i repris, drog vi till skogs, och Thompa trampade ut ett spår till Sheriffen.

 

Och sen förberedde vi honom för frispår....

 
Han är så mysig när han sitter tätt, tätt intill mig och väntar på att få springa❤️
 
och sen när det är dags, så går han iväg i en sjuhelsikes fart...

Denna dag var näsan på från start, och han höll sig fint i sträckan hela tiden👏
 
Skickades tillbaka till mig på A, och kommer in i full fart💨
 
Vackraste lilla hund❤️
 
Lek och bus med husse när denna kom tillbaka till A-stationen...
 

 

Och sen var det dags för Hickan att få sitt livs första frispår....

Jag är ju som alltid nervös när det är dags för något nytt...

Skule hon fatta vad hon skulle göra?
Skulle det komma en massa ljud när hon såg husse få iväg med bollen?

 

Men med som Allt, så Är hon Så Jäkla Coool...
 
Hon satt bara där, och såg honom gå iväg...
 
Det blir ju lite väntetid, och när hon började bli lite orolig, så tog jag in henne och satte henne mellan mina ben, och pillade lite på henne, och då blev hon kolugn...
 
Och sen drog hon iväg, som en jävla avlöning.

Kan väl säga att det inte blev mycket till framföring, annars är jag ganska nöjd med mina framföringar, men nu hoppade hon på bakbenen likt en känguru 🦘, och jag lät henne hållas...

 

Thomas skickade sen tillbaka henne till mig, och då hände något som jag inte är så vidare stolt över.

Hon kommer in i full fart, käkar upp korven, jag kampar och leker med bollen,,,

Och sen plötsligt på en mikrosekund, så sticker hon, och springer tillbaka till Thomas med boll och allt.

Ville inte kalla in henne, men får nog bli snabbare på att koppla henne.

Men med bollen fortfarande i munnen, springer hon dom ca 400 metrarna till Thomas, som kopplar henne, och lugnt tar sig tillbaka till A...

Älskade lilla tokfia ❤️

 

Avslutade så med att släppa Glock på sitt spår...
 
Och vilket Superfint upptag han gör👏👌💪👍⭐️
Det är så vi är vana att se honom göra....
 
Åkte tillbaka till campingen,,, så jäkla nöjda.

Hade tänkt grilla korv idag också innan vi drog, men  ingen av oss va så sugen, så vi började packa ihop för avfärd hemåt....

Eller "vi" jag lät hundarna leka runt på stranden, medans Thompa packade ihop Hobbe...
  
Såååååååå jäkla nöjda har vi nu anlänt hemma.

Härlig känsla att komma hem efter några helt underbara dagar.

 

Tusen Tack alla som grattat, försöker göra mig hemlig på FB genom att INTE uppge min födelsedag, men det gick "sådär"

 

HA EN UNDERBAR HELG ALLA🐕🌲🥂❤️⭐️

 

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards