Direktlänk till inlägg 13 september 2020

MMM, som i Morris, MH och Mys..❤️❤️❤️

Av Ia Weylandt - 13 september 2020 18:15

 
Vilken jäkla helg vi haft.

Jag är mentalt helt slut, men så lycklig ända in i benmärgen.

Stort TACK alla fina människor och djur som jag har i min närhet...

 

I lördags eftermiddag fick vi finfrämmat nr1.

Egentligen hade Jonna, Thomas och min pappa planerat en överaskningsmiddag för mig pga av min födelsedag.

Men min dotter känner sin mamma, och hon fick tillslut kalla fötter över själva överaskningsmomentet.

JAG HATAR ÖVERASKNINGAR🤪

Är på tok för mycket kontrollfreak för sånt stollepro🥳

Och det kände Jonna på sig, så istället blev det en trevlig kväll i det Bästa sällskapet...

 

Först att anlända till Sjövreten under lördagen, blev Jonna,Sebbe och Morris...

Dom hälsades glatt välkomna av Glock och Olsson....

 
Woaw, e de nån som fyllt 50😆
 

En kort stund efter anslöt min fina pappa, med hans underbara fru,

och då skålade vi i bubbel🥂🍾🥂 som jag inte alls var sugen på först.

Vad har hänt med mig???

Inget bubbel på självaste fördelsedagen, och så inget sug nu heller...🤔

Men Tack och Lov släppte det efter första klunken...


 
Bubbel är gott🍾


Medans middagen fortfarande var i överaskningsstadiet, så bestämde dom att vi skulle käka en jäkla massa skaldjur, för det kunde Thomas köpa och det krävde ju liksom ingen avancerad matlagning.
 
När jag sen fick reda på "överraskningen" övervägde jag såklart om det inte skulle vara mysigare med en härlig 3-rätters.

Men sen tänkte jag om,,, ganska skönt att bara ställa fram en massa skaldjur, skagenröra,löjrom mm,mm.
 
och det blev verkligen en supertrevlig kväll, med massor av gottis och kärlek😍
 

I pausen mellan skaldjur och efterrätt, trotsade Jonna och Bodil regnet, och gick ner för att pyssla om hästarna.

Vi andra stannade med glädje inne och slapp bli dyngsura💦☔️💦


 

Morris hängde med så länge han orkade...

Men vid 19-tiden började ögonen klippa på honom,, och han fick gå å lägga sig i Mormis och morfar2´s säng.
 
Lilla fina familjen fick ta vårt sovrum, och jag hade Morrissäkrat genom att möbla om lite och ställa sängen mot väggen...

 
Tyckte det blev supermysigt😴


Sen snaskade vi på smarrig cheesecake, samtidigt som jag öppna mina fantastiska presenter.

Har nog aldrig varit med om maken tidigare att få så mycket fint, som jag verkligen velat ha...

Thomas har varit duktig på att lyssna på små signaler⭐️👌⭐️👌⭐️
 
Men Alltså, den inramade förstoringen, jag fick med Mormis Morris,,,

den för mig tårögd av Lycka varje gång jag tittar på den...

ÄLSKAR DEN

 
Sen satt vi uppe och nattsuddade till klockan passerat midnatt.

Min pappa fick förmånen att ta del av Sebbes helt Fantastiska massage...

Jag var inte ett dugg avundsjuk🤢🤮
 
Så mysigt också att alla sov över.

Jag gillar "sovaöver" kalas, det blir ju liksom som en extra bonus att då vakna och käka frukost tillsammans...

Vi käkade lååååång gofrulle med Massa gottis🥖🧀🥞🍳☕️

 
En superfin morgon, inget regn, vilket var mysigt, för då kunde vi alla gå ner å mysa med djuren...

Morris tycker det är superkul med både hundar, hästar och får❤️
   
Fåren är ju inte så sociala (precis så jag vill ha dom), men en av tackorna skulle kunna göra vad som helst för lite pellets, så Morris fick komma nära och klappa❤️
 
Lova och Linus är desto socialare...
 

Efter djurmyset, vinkade vi adjö till pappa och Bodil,,,

Thomas drog ut på scootertur med G&O,

och vi andra gick in för att ge Morris lunch, innan det var dags för dom att bege sig tillbaka till Jönköping...
 
Älskade lilla Underbara unge, kom snart tillbaka...

Tänk vad ett litet ljuvligt barnbarn kan komma undan med😱

Han fick kladda hur mycket han ville på mina glasögon,,,

 

och ÄN värre, så hittade Morris min vallningsvisselpipa, som han blev mycket förtjust i.

Den satt han och sög på samtidigt som han käkade en barnmatsburk med spagetti och köttfärssås😱

Jag törs inte ens tänka på vad som finns i den pipan just nu🤭

DET är Kärlek det😂

Men sen var det dags för lilla fina familjen att bege sig hem till Jönköping igen😍

Hoppas det inte behöver dröja allt för länge innan vi ses igen...❤️❤️❤️

Jag och Thompa packade in oss och hundarna i bilen, och begav oss till Strängnäs BK, där mentalbeskrivning av unga Frk Olsson stod på agendan...

  
Jag trodde faktiskt inte att jag var nervös.

Men när det närmade sig vår tid, kände jag mig hög som ett hus på adrenalin,(och smärtstillande tabletter)😰

 

Men lilla fina Frk Olsson, vilken go liten hund hon är...

Man får ju Alltid frågan efteråt, om hunden betett sig som väntat.

Kan svara både JA och NEJ på den frågan.

 

Trodde väl kanske inte att hon skulle få så bra på kontakten.

Hon är en enorm "mammagris", så jag hade nog inte väntat mig att hon skulle engagera sig så mycket i en främmande testledare som gick iväg med henne...

Men OJ plötslig va mammis som bortglömd🥰

 
Sen upplever jag henne som väldigt nyfiken, men på tex skrammlet, så fastnade hennes koppel i mina fötter, så 2 gånger var hon påväg fram, men blev stoppad av kopplet, och då gick hon därifrån, och kom inte tillbaka förens jag kallade på henne😊

Och på avståndleken drog hon direkt när jag släppte henne, men hon undersökte vart figuranten kom ifrån, istället för att springa dit han satt...
 
Men jäklar vilken leklust hon har....

Dumpe var jag mest nervös för, men tycker hon hanterade den bättre än väntat.

Men lite läskigt var det😱
 
Spökerna däremot var peace of cake, man skulle kunna tro att Thomas och jag sover och springer runt i huset i vita nattsärkar varje natt👻👻
   
Såå Nöjd och Glad över att min lilla rara hund som nu har "Känd Mental Status"⭐️

Och det jag tycker är viktigast av allt, är att det står en 1:a på skotten❤️
 
Fina, Fina lilla Hickebarnet är lite mör ikväll.

 

 Och det får hon vara, 

Inte varje dag man utsetts för dessa prövningar....

 

Och jag, jag är så jäkla nöjd med helgen....

Skulle kunna tänka mig att fylla 50 år flera gånger...

 
SUPERTACK ALLA INBLANDADE❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards