Direktlänk till inlägg 17 september 2020

En lugn vecka....

Av Ia Weylandt - 17 september 2020 18:00

 
Ibland när jag för mig själv börjar sammanfatta en vecka, så tycker jag att jag inte gjort ett jävla dugg.

När jag tänkte tillbaka på veckan som gått, så kändes det som om jag knappt tagit mig ur sängen, och när jag gjort det, så har jag mest lallat runt i myspys byxor och gjort ingenting.

Men sen när jag tittar igenom veckans bilder, så, njo, lite aktivitet har hundarna allt fått😊


Men sen är också sanningen den, att jag har haft mer ont i knät än tidigare, och därför legat på sängen med det i högläge långa stunder.

Nu har det också börjat låsa sig i vissa lägen.

Det gör inte speciellt ont, men det är ett jäkligt äckligt knakande ljud som kommer från knät, när jag liksom ska "låsa" upp det.


Men nog gnällt om knät denna veckan😊det är ju typ bara två veckor kvar till MR-röntgen, bara å stå ut😝


Vad har vi gjort i veckan då?
Jo, i måndags var andra tillfället på specialsökskursen.

Och precis som med allt annat, så tänker jag ju innan att "hur svårt kan de va?"

Nu vet jag, och det är fanimej inte lätt alltså🙃
 
Men kul🎈

Och jag märker ju att vi gör framsteg, vissa mer än andra, 😜

men så nyttigt att titta på varandra...
 
Denna veckan har jag tränat 5 pass om dagen, och jag tycker vi går framåt...👌

Thomas och Glock hade egentid, och körde både lydnad och fys under måndagskvällen...
 

På tisdagen drog vi till skogs, Thompa gick ut ett spår till Glock,

och sen körde vi rapport med Hickan.

Hon sköter sig Super⭐️
Nu har vi lagt in längre liggetider, och jag lämnar henne också på uppbindningsplatsen, och "låtsas" gå fram för hämta/lämna tidslappar och kolla stationsområdet.

Hon är som vanligt cool, finns det blåbär så ägnar hon sig åt att äta dom🥰
 
Och sen gjorde Knocke ett jättefint ⭐️ spårupptag, och spårade super på det kilometerlånga spåret...
 
Nöjda och glada åkte vi hem och körde lydnad.

 
 
Tycker hon börjar kännas stabil i apellmomenten🍀
   

Bra störning med hästar som rullar runt utanför planen😆

 
Det som jag känner att jag behöver träna mer på, det är ju platsliggning med främmande hundar, och budföring på främmande mottagare.

Och det är ju liksom inte det lättaste när man inte har någon träningsgrupp.

Så jag slängde ut en fråga i Strängnäs BK´s FB-grupp, om någon skulle kunna tänka sig att ställa upp.

Och fick Massor av svar.

Fantastiska människor alltså❤️⭐️
Så redan på onsdagen, mötte jag upp en klubbmedlem, som jag inte träffat tidigare för lite träning i slottsparken i Mariefred.


Där körde vi bla budföring med hennes BC, och med Olsson.
 
Springer gör hon det lilla Hickebarnet, men hon har en tendens att vilja tjuvstarta från mottagaren.


Sen la vi plats, och det blev en ny erfarenhet, och inte en så rolig sådan😕

Jag har ju lagt henne själv och med Glock på olika platser.

Men detta var första gången med främmande hund och ny plats.

Och det lilla Hickebarnet reste sig, och kom sakta gåendes emot mig🤔


Vi körde en budföring till, och sen la vi en ny plats med en annan hund (hon är BC uppfödare och hade några hundar att välja på)

Och samma sak hände igen.

När hon legat i över 1 minut, så reser hon sig, och kommer liksom smygandes lite med svansen mellan benen fram till mig.

Det syntes på henne att hon visste att hon gjorde fel❤️
 
JaJa, vi ska ju inte tävla förens nästa helg,,, har en heeeeel vecka på mig att träna🤣😅😊

Närå, men det positiva i det hela, om man nu kan se något positivt, är att hon går ju upp för att komma till mig, och inte för att gå fram till någon annan hund.

Träna, Träna, Träna


Medans Olsson och jag var iväg, så gick Thomas ut ett spår till Olsson, och körde ett uppletande med Glock.

Han hade letat super⭐️
 
Och Olsson, spårade sen super⭐️
 
När vi kom hem, la vi Hickan och Sheriffen på ännu en plats.

Jag gick ut på fullängd, men Thomas stod kvar nära framför Glock, så när Hickan även denna gång efter någon minut reste sig och ville smyga fram till mig, så stod jag kvar, och Thomas tog helt sonika och la om henne igen.

Hövva, nu blev jag ju nervös inför nästa helgs apellprov😱


Så idag som är torsdag, åkte vi till Strängnäs BK och mötte upp Team Fonzie, som ju också hade vänligheten att erbjuda oss hjälp.
 
Körde lydnad med alla 3
 

Alla sätt att få en hund att skälla är bra utom dom dåliga😝
 
Jag fastnade inte på bild, men är mycket nöjd med Olssons lydnad.

Och även budföringen till Mr Fonzie fick bra, nu känner ju dom varandra, men eftersom det inte är springet, utan tjuveriet som behövs träna, så blev det en mycket bra träning...

Även så la vi dom 3 på en plats, och idag låg hon👍, min fina lilla Frk Olsson❤️
 
Nu har vi kommit hem, jag sitter och skriver lite, samtidigt som vi packar och förbereder Hobbe inför helgens mys.

Vi ska iväg med Hobbe, men inte med fokus på hundträning eller tävling som omväxling,

även om hundarna såklart ska med...

Nä, för vi ska gå på fest 🎉 och woaw som jag ser fram emot det💃🕺

Härlig känsla att få krypa ur myspys byxorna och klä upp mig, sminka mig, jag har fanimej inte fixat mig på över 2 månader.

Både mascaran och min foundation hade torkat när jag skulle ha på lite inför middagen förra helgen 😂


Så det ser vi fram emot, det ska bli superkul...

 

Nu har Glock fått en kvart på vibben, som han njuter...

 
Olsson har inte fått träffa vibben ännu, men det börjar snart bli dags, men inte ännu, för det är 14 dagars karens på vibbplatta, och hon ska tävla nästa helg,,,

Å andra sidan känns det oroväckande nog som det är löp på gång😫

Frågar mig återigen...

VARFÖR TIK????????


Håll tummarna och trevlig helg🥰


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards