Direktlänk till inlägg 2 november 2020

Världens Bästa Glock❤️⭐️❤️

Av Ia Weylandt - 2 november 2020 17:15

 
Ja, vad ska man säga?
Fina, Underbara, Fantastiska Glock❤️

Allt som han gör för oss, finns inga ord som med rättvisa kan beskriva det vi känner för denna lilla rara hund❤️


Sen är det ju inte så att vi skulle Älska honom mindre om alla tävlingar i världen skulle skita sig,

Men visst tusan är det kul att få ett kvitto på att vi jobbar ihop som ett Team, och att han Alltid ställer upp.

 

Sen kanske vissa undrar hur man kan sitta här och jubla när man gjort en tävling med ett resultat ca 30-40 poäng sämre än vad vi gjort tidigare..

Men det är det jag tycker är så Underbart med rapporten, för där känner iallafall vi, att den största glädjen ligger i att hunden har sprungit.

Jag tycker varje genomförd rapport är en Seger i sig, och absolut ingen självklarhet...

Det var vi Ytterst nära att få uppleva i Tierp, om det ska jag berätta nu...


Som vanligt så är jag totalt kass på att fota under tävlingsdagar, denna gång var jag sämre än någonsin.

Annars brukar jag iallafall ta upp telefonen och fota när han kommit in på D-stationen, men inte heller det gjorde jag.

Jag är ju så jäkla skrockfull, och tror att det betyder otur om jag håller på å fotar under tävling, vilket är jäkligt larvigt.

Jag bör väl ändå tro på att våra hundar är bättre tränade, än att resultatet ska bero på om jag fotar eller inte😅

Men, men, hjärnan och logiken är inte alltid helt sams😇


Nåväl, söndagen blev en låååååång dag.

Jag hade satt klockan på väckning 04.04 (skrockfull igen, aldrig ställa klockan på jämna slag😊)

Vid 2-tiden vaknade jag, och kunde inte somna om, så jag var uppe och studsade redan vid 03.30

Gjorde matsäck, och bar ut ryggor och all packning i bilen.

Packade mycket kläder, för väderprognosen var något svajig,

 

Sen vid 5-tiden, tog jag hundarna med mig och började gå mot Östervåla där samlingen skulle vara kl 07.30

Men jag hann ju inte så långt, Thompa plockade upp oss vid Läggesta station, ca 2 km härifrån, och sen rullade vi norrut. 

Kom fram till samlingsplatsen i god tid, och passade på att ha Olsson ute så mycket det gick, skulle ju bli mycket bil för henne under dagen.


Lottning, och vi ville helst inte ha nummer 1,

Roliga lotter form av böcker.

Thomas får som vanligt inte själv välja lott, utan fick som alltid ta den sista lotten som blev över...

Och man behövde inte vara Einstein för att räkna ut vilken lott som var kvar😫
 
Man får väl hoppas att boken är bra iallafall...🤓


Sen blev vi utkörda i skogen, och ska man se någon fördel med startnumret, så är det att Glock är mycket lugnare på utmarschen, och därmed mycket lättare att gå med.


En STOOOR eloge till tävlingsledarna, som innan berättade att dom skulle låta skyttarna, skjuta varsitt skott innan första hund skulle gå.

Det tycker jag är en Toppenide, som gör att även första hunden, i detta fallet Glock, taggade igång.


Jag tyckte han var superfin på framföringen, sen sitter han ju och vibrerar på nedräkningen, eller som domaren sa,

"Han ser ut som en tickande bomb 💣 "

Och det är lite så det känns, och man står där i 30 sekunder, livrädd att bomben💣ska detornera för tidigt...💥

Men i full fart går han iväg på mitt marschkommando💪


Sen börjar tävlingen bra med att dom 6 första hundarna går iväg fint (totalt 8 till start)

Tyvärr ville inte L4, och L5 lämna stationen, utan blev kvar och fick förflytta sig ut till C-stationen med oss övriga.

 

Sen började hundarna skickas ut till C, och man blir ju så glad när man ser sin fina lilla hund komma farande genom skogen.

E2 och E3 kom också in i fin stil, likaså L1.

Sen hörde vi båda skotten på både L2 och L3, men sen hände ingenting...

 

T-ledarna började kommunicera med varandra via sina walkietalkies, men inga hundar hos oss, och inga tillbaka på A.

Skyttarna hade sett båda hundarna springa förbi i fin stil, men sen inte sett dom nåt mer...

 

Först blir man ju såklart väldigt orolig för vad som kan ha hänt med hundarna, och stämningen blev lite orolig.

Turligt nog var vi långt in i dom djupaste skogarna, så att dom skulle hamna på nån bilväg, kändes skönt nog inte så troligt...

Men sen började tävlingstiden rinna ut, och då är det ju meningen att tävlingen ska fortsätta, och vi som var kvar skulle börja skicka tillbaka våra hundar till A.

 

Men jag sa direkt ifrån att jag INTE tänkte skicka Glock med vetskapen att det kunde finnas 2 främmande hanhundar på sträckan.

Vi fick lov av domarna att plocka fram våra mobiltelefoner för att ringa och rådgöra med våra respektive.

Och jag blev glad över att Thomas, utan att ens fråga vad jag tyckte, direkt sa att vi INTE skulle skicka Glock.

 

Men nog tusan var det tungt att meddela att vi skulle bryta, och så valde även E2 och E3 att göra😢

 

Åååå vad jag tyckte synd om tävlingsledarna, för jag visste vilket jobb som låg bakom dagens tävlingssträcka.

Jag träffade dom när vi båda tävlade på SSBK för 3 veckor sedan, och då berättade dom att dom ännu inte hade någon mark till dagens tävling, men att dom skulle göra allt i sin makt för att kunna genomföra tävlingen.

 

Sen pratade jag med dom innan, då dom berättade att dom hittat mark att vara på, men vilket hästjobb dom fått lägga ner på att få den i tävlingsdugligt skick.

Bland annat så passerade sträckan 2 kalhyggen, och det vet ju alla hur sånna brukar se ut.

Dom hade lagt mycket tid på att röja ris, och täppa igen hål.

 

Så självklart, kändes det jättetråkigt att bryta efter deras slit, samtidigt så måste man ju sätta sin egen hunds säkerhet främst.

Nu tror jag inte att det hade blivit slagsmål därute,, men jag såg framför mig hur Glock stötte på dom, och antingen sprang vidare till A, med dom jagandes efter, alternativt att han vände tillbaka till C, med dom hängandes efter.

Tror inte det varit till Glocks fördel inför kommande tävlingar att ha blivit jagad av en schäferhane och en aussiehane, även om det inte varit bråk inblandat.

 

Med jävligt tunga steg gick vi för att packa ihop och gå tillbaka till A.

Faaaaaan att årets enda tävling för Glock, skulle sluta på detta tråkiga vis😔

Men precis då, sprakade det till i walkietalkien, och ena skytten meddelade att hundarna tillsammans sprang förbi, i riktning mot A.

Vi blev tillsagda att avvakta att packa ihop, och glädjande nog var båda hundarna efter nån minut välbehållna på A...

Gud så skönt, och verkligen i grevens tid, för vi fick frågan om vi ville ångra oss, och fortsätta skicka våra hundar...

OM VI VILLE...

 

Så det var bara att ladda om, och försöka få liv i Glock, som legat och sovit i nästan en timma..

Men återigen gör han en superfin framföring, och går iväg i full fart...

 

Sen förflyttade vi oss ut till D, och inga större konstigheter inträffade.

Vilken Lycka att se vår Älskade Sheriff dyka upp bland träden💖

 

Vi fick 9,5-9 på rapporten, och hör och häpna, Glock fick för första gången 0,5 i avdrag på tid😲

Nu vet vi att han blir väldigt noga i förlängningarna när han går först, men annars tror jag inte det är Glock som gått långsamt, utan att det var goldenhanen Tango har gått rasandes fort.💨💨💨

 

Och vi kan ju inte säga att vi hade marginalerna på vår sida, och att Thomas faktiskt klantade sig lite grann.

Han kom försent fram till sändningspunkten vid ett av sina skick, 

Glock sätter sig, TL säger direkt 30 sek, samtidigt som Thomas säger "sitt kvar"

Han åkte då ytterligare på 0,5 poäng, pga av att han kommenderade hunden efter att 30 sek sagts...

SÅ JÄVLA SURT😤

 

Sen skulle vi köra uppletandet ute i skogen, och för att hundarna skulle få vila lite, så bjöd Tierps BK på grillad korv.

 
Så trevligt initiativ, och mysigt att sitta ner och snacka.

Kul också att även dom flesta av dom som bröt stannade för att grilla och titta på uppletandet...


Glock går ju även här ut först, och sprang väl bort den första minuten utan att hitta någonting, skönt ändå att han inte var tröttare än så, kondisen verkar det inget fel på.

Plockade sedan 3 föremål, och tog det 4:e typ några mikrosekunder efter TL meddelade "tiden ute"

Stolpe ut, kan man säga😖


Men ska man se det positivt, och det vill jag göra, så är jag glad att han hittade det,

Glock kan ju inte klockan, men nu fick han belöning för hur fint han ändå kämpade, och fick lämna med svansen i topp.

Jag vill att han alltid ska få gå ifrån och känna att vi och han själv är nöjda....

Betyg 7,5-8


Sen åkte vi till Tierps BK för lydnad.

Och så fint som han gör den med tanke på att han inte tävlat på över 1 år...

Lite småmissar här och var.

På framåtsändandet, som är hans paradnummer, stannade han plötsligt upp på första benet, och vände sig mot Thomas, som fick ge ett extrakommando🙃

Krypet har vi ju inte tränat nånting på eftersom han har haft ont i ryggen, så där är vi glada för betyg över huvud taget.

Och sånna Jädrans fina apporteringar han haft på träning,,, magiska...

Nu på tävling tappar han av någon anledning metallen😣

Men faktiskt mest av allt glada för 10:orna på hoppet och stegen.

Det är ju också moment vi avstått pga av ryggen, och Thomas sa innan, att vill han inte hoppa, så tänker han inte låta honom gå stegen heller..

 
Men han flöööög över hoppet, och klättrade jättefint på stegen,

och det torde tyda på att han iallafall inte hade några känningar av ryggen efter en lång tävlingsdag😍

Det var dagens största seger🤩


Och att det skulle bli seger i dagens tävling, det trodde vi verkligen inte.

Tango tog alla föremål på uppletandet, och hade i våra ögon en trevlig och stabil lydnad.

Så därför blev vi på riktigt mycket förvånande när Glock ropades upp som segrare🏆


Pallen i Elitklass🥉🥇🥈
 
Tävlingen var ju också DM för Upplands distriktet, och där glänste ju Team Tango och fick ta emot publikens jubel.
 
Och vilka jättefina och personliga priser vi fick..

När prisbordet ställdes iordning, blev jag tokkär i den rutiga väskan som stod där.

Visade sig att den var gjord av en medlem av en gammal hundmatsäck...

såååå jäkla coool, visste då inte att den skulle bli min😊
 
Vidare fick vi också ett par stickade sockor, även dom gjorda av en medlem.

Jag ÄLSKAR ju raggsockor,,, går alltid omkring i det hemma, så det kunde inte bli bättre...

Ett jättefint koppel, en vattenskål och en påse ostbågar fick vi också (det senaste käkade Thomas upp i bilen på vägen hem, därav inget foto😆)


Mycket nöjda och glada satte vi oss i bilen för att åka hem till Sjövreten igen.

I bilen insåg vi hur mycket vi saknat tävlingarna och alla mysiga människor under det trista 2020-året.

Flera av dom som var med denna dag, är människor som vi firat midsommar med sen flera år tillbaka, bortsett från trista 2020, vi har träffats på läger och tävlingar under många år, men nu var det länge sedan...

Ååååå som jag hoppas att 💩CORONABAJSET💩 viker ner sig snart, så 2021 återgår till det normala....


Vi lämnade Sjövreten 05.30 på morgonen, och anlände hemma igen 18.00

Rapportdagar, är låååånga dagar...

 

Jag var jäkligt trött när vi kom hem, ville bara gå å sova, men ville först låta Glock få en kvart på vibben...

Även han lite mör,, 

 
Han slocknade snabbt i massagens sköna vibbande...
 

Vi satt uppe en stund, jag hade planerat att käka tacos 🌮, men vi var för trötta, så det blev slappande i soffan en stund, innan vi alla somnade ganska ovaggat😴
 

En som kanske inte var lika nöjd med dagen, var lilla rara Frk Olsson.

Blir ju mycket bil under en lång tävlingsdag.

Men hon är ju så otroligt lätt att ha att göra med, och finner sig i det mesta❤️❤️❤️❤️

Märktes inte ett dugg på henne på kvällen att hon haft en tråkig dag...

Försökte ändå ha henne ute så mycket som möjligt, tex var hon med vid grillningen,

och efter att tävlingen var slut, och vi väntade på prisutdelningen, så tog jag ut henne, och lät henne rusa runt med bollen på lydnadsplanen, och körde också några lydnadsmoment...

Men man får ju lite dåligt samvete...😏

 

Lovade henne att hon skulle få ett långt fältspår som kompensation på måndagen👣👣👣👣

Tyvärr, var jag tvungen att bryta det löftet, då mitt knä efter gårdagen inte alls var i spårbart skick.

Har varit sängliggandes i stort sett hela dagen idag, turligt nog finns det många sjukgymnastikövningar jag kan utföra liggandes🦵


Som vanligt när tävlingssäsongen är slut, så infinner sig en slags tomhet.

Det har det gjort även utan ett år med 💩Corona💩 

Samtidigt tycker jag det är skönt när jag vänder blad i kalendern, och ser en jäkligt blank kalender....
 
Nu har vi ju några hektiska helger bakom oss med tävling varje helg, antingen har vi tävlat, eller så har Thomas dömt, så nu ska det bli skönt att bara va....

Annars är ju november den Absolut tristaste månaden på året...🥱

Men i år tänkte jag ta tag i specialsöket med både Glock och Olsson, det blev lagt lite på is, då det var så mycket annat.

Men nu så,,, 💪

 

I övrigt håller jag med Nasse,,,,,

   
Ha en Fin vecka🙃


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards