Direktlänk till inlägg 6 juni 2021

Äntligen sommarvärme☀️

Av Ia Weylandt - 6 juni 2021 15:45


 Usch, jag ska verkligen försöka att inte älta den där jävla översvämningen mer, det är som det är, men det faktum att ingenting känns kul just nu beror på den (och kanske lite andra saker)

Det kostar energi att leta kvitton och banktransaktioner för att inse att vi nog har ett riktigt skitförsäkringsbolag som inte verkar ta nånting.

Blir såååå ledsen över min Älskade vibb, som jag köpte för nästan 40.000:- för 9 år sedan, och som efter försäkringsbolagets avskrivning inte är värd nånting😕

 

Ledsen blir jag för jag sett hur mycket hundarna älskat den.

Dollar, hur många gånger har han inte njutit av att ligga på den.

Glock Älskade den, Olsson har inte hunnit testa ännu, men otaliga är också dom gånger Thomas och jag fått bort träningsverk och diverse krämpor pga den.

I dagsläget har jag inte möjlighet att lägga ut kanske 50.000 på en ny....

 

Man inser för varje dag hur jävla mycket pengar detta elände kommer att kosta oss, och det gör mig så jäkla deppig och nere, så ingenting känns kul.

Va inte ens sugen på att blogga, men det brukar ju släppa efter en stund, så det gör det säkert nu också...

 

För det finns ju klart saker att njuta och mysa av också.

En av dom är att när jag kommer hem från jobbet vid 00.30 på nätterna, så är det inte knallmörkt...

Och även om jag ber Thomas att tända lite i huset, för det känns mer välkomnande, så förstår jag att det är lätt att glömma, eftersom det är ljust när han går och lägger sig...

 
Mysigt har också vädret i veckan varit, vilket gjort att jag kunnat sitta utomhus å äta min frukost....
 
Älskar utomhus🥰

Mysigt också att vattnet i Visnaren verkar hålla badtemperatur, för Olsson hon bara simmar och simmar, så fort hon får chansen...
 
Jag kastar ingenting, utan hon bara går i och simmar iväg...

Och sen bara simmar och simmar hon tills jag lurar upp henne...
 
Konstigt att hon verkar älska simma i det fria, men HATAR bassängsimmet...

Glock simmar inte om man inte kastar något, han brukar bara svalka tassarna lite grann.

Och annars ligger han bara å kollar på när Hickan simmar runt, runt...

 
Jag har ju också min Älskade skog att njuta i och tanka energi...
 
Där kan man också simma, simma, simma om man heter Olsson...
 
Skogen är verkligen min oas här på jorden, älskar att bara strosa omkring i den...
   
Fåren, när dom flyttade hem till oss, lät vi gå i hagen bakom vårat hus pga att där har inga andra får gått på över ett år...

Det var så mysigt att ha dom så nära, och det var lätt att hoppa in och sätta sig hos dom en stund varje dag...

Men maten i den hagen tog slut ganska snabbt...

Så jag var ute och fällde sly varje dag som jag la in till dom....
 

Och jäklar va gott dom tyckte att det var...
 

Det var så mysigt och harmoniskt att sitta och titta på medans dom åt...
 

Men vi insåg ju att dom behövde bättre bete.

Så Frallan har kämpat hårt med stolpar och linor, för att göra nya hagar på "orörd" mark...

Nu går dom på en remsa i gamla 25:an, som varit avstängd sedan förra året...
 

Dom kommer också ut så att dom går precis utanför gunnebostängslet som omringar vår tomt.

Glock tycker det är väldans mysigt att ha dom så nära...
 
Nu går dom också, så att det bara är eltrådar mellan dom och Linus, i förra hagen såg dom inte varandra.

Vet inte om Linus bryr sig, men det känns skönt i hjärtat, att han har lite sällskap...

Thomas har nog tagit en ridtur nästan varje kväll denna veckan tror jag...
 

Vi har haft 2 hästar på G, som vi har varit sugna på att köpa, men den ena hann säljas innan vi hann åka och titta...

Och den andra hade, när vi luskade lite, samma linjer som Lova, och då vi blev avrådda av både veterinärsvärdottern, och en vän, insatt i quarterlinjer, så då va det ju bara att hoppa av, även om jag blev "tokkär" i den hästen efter att ha fått filmer skickade...

Skönt ändå att Linus är lugnet själv💙
 
Lite lydnad har vi kört i veckan...

Och jävlar i havet, vilket kanonpass vi gjorde häromdan...⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Precis ALLA moment satt som en smäck, även krypet, som jag för första gången testade att gå upprätt i...

(inte på bilden dock)😎
 
Och jag bara in direkt och kollade upp SBK-tävling,,,, nu jävlar ska det tävlas...

Men Tyvärr,,, momenten är inte så befästa ännu, så sitt still i båten Weylandt🥸

 

För bara dagen efter, så fungerade typ ingenting.

Hon tjuvade på apporteringen, och satte sig inte ner på hoppet, utan vände bara upp och hoppade tillbaka av sig själv...

TRÄNA, TRÄNA, TRÄNA....


Och tränat har vi gjort i helgen, fast inte jättemycket, för det har varit alldeles för jäkla varmt.

Men min härliga helg inleddes redan i torsdags kväll, då jag slutade redan 21.00

Så jäkla härligt att komma hem i fullt ljus.

 

Jag och Knocke satte oss ute och mösade.

 
Och där satt jag hela kvällen och bara njöt av bara vara och veta att 3 lediga dagar låg framför.
 
Fåren kom upp och hälsade på en sväng...

Så harmoniskt att höra deras ätande av både gräs och löv.
 
Klockan var nog närmare  01.00 när jag kröp i säng..
 
Men jag gick ändå upp ganska tidigt på fredagsmorgonen, ville liksom inte sova bort en sån vacker dag.

Började med en lång gofrulle på altanen...
 
Så mysigt att sitta å kika på både Linus och fåren genom staketet...
   
Jag gick bara en skön skogspromenad på dagen,,,

 
För när Thomas slutade jobba vid 13.30, åkte vi direkt ut i skogen för att spåra och rapporta.

Och jag höll Faan på att garva ihjäl mig när jag såg vad Thompa hade på sig i 25˚ värme.

Långbyxor, långärmad tröja och VINTERJACKA☃️
 
Alltså hur tänkte han??
Men han är ju så jävla envis, och skulle aldrig någonsin klä av sig bara för att jag sa det..

Så han kämpade på i vinterkläderna😰
 
Jag däremot var sval och skön i shorts och t-shirt ☀️
 
Lilla fina Frk O, skötte sig mycket bra 👍 

pga att det var ganska varmt, så körde vi bara ganska kort, men la fokus på framföringarna, och ganska långa liggetider...

Glock fick sen komma upp till A, och välkomna husse och syrran när dom kom tillbaka...

Thomas sjöblöt av svett, men våga, vägra klä av sig😂
 
Men sen när det var dags att släppa Glock på sitt spår, så åkte långtröjan och vinterjackan av, men det var inte för att han var för varm, utan det var för att det blev så trångt under spårvästen 😝

 
Den lilla Sheriffen spårade mycket bra 👍 


Åååå va dela mysigt att komma hem sen och göra fredag..

En fredagkväll som spenderades ute på altanen...

Dom där jävla körsbärsträden vägrar att dö, och släpper ifrån sig så jäkla mycket skräp, så möblerna måste blåsas av varje dag...
 
Sen bara Älskar ju jag när jag kan laga den mesta maten ute,,,
 
Och sen också Äta den ute...
 
Har jag sagt att jag Älskar utomhus❤️

På lördagen låg vi länge och drog oss på morgonen.

Tänk att jag blivit så jäkla kvällspigg och morgontrött 🥱 

Vid nio stack Thomas ut och scootrade med hundarna, och jag pallade mig upp och gjorde frukost.

Den satt vi länge ute på altanen och åt.

 

Men sen packade vi ihop oss, och åkte till Strängnäs BK.

Jag ville testa att köra budföring och platsliggning med skott, och snälla klubbkompisar hade lovat att hjälpa till.

 

Budföringen gick galant...

 
Däremot blev hon lite orolig på platsliggningen, inte vid själva skotten, men hon började skriva lite på sig när det var nästan slut, och ville krypa iväg.

Träna,Träna,Träna

 

Det var i övrigt så jäkla varmt, så vi lekte mest med dom på plan...
   
Jag gjorde ett par hopp,,,
 
och nu gjorde hon samma sak igen, landade på andra sidan, och vände bara upp och hoppade tillbaka utan att sätta sig ner.
 
Backa bandet, och Träna, Träna, Träna☺️

 

Jag visade Thomas krypet för första gången utan att jag gick böjd över henne.

Och han blev skitimpad.

Teknikmässigt kryper hon för en 10:a⭐️
Nu måste jag få henne att krypa lite rakare, hon vill gärna gena åt höger...
 

Sen hem för lite härligt altanhäng även denna eftermiddag/kväll.

Eller jag hänger på altanen, Frallan far runt hela tiden och utför små projekt...

Men jag är mycket förvånad att jag hittade mig själv sittandes i skuggan😱

 
Va sjutton har hänt med soldyrkaren Weylandt🤔

 

Även lördagens middag tillverkades utomhus....
   
Sen lite senare, när det börjat svalna något, tog Thomas en tur på Linus, och jag och hundarna knallade brevid...
 

Söndagen blev nästan en kopia av lördagen.

Direkt efter frullen drog vi till Strängnäs BK och mötte upp delar av Team Fonzie.

 

Där började vi med budföring på Mr Fonzie, och sen platsliggning.

Och nä, den va inte bra idag heller, utan hon beter sig lite som hon gjorde när jag började med platsen,

att hon bara plötsligt mitti, bara reser sig och knallar iväg.

Nu måste jag träna mer regelbundet, och hon ska lära sig att LIGG betyder LIGG tills jag ber henne om något annat.

 

Sen körde vi alla hundar en och en.

Fonzie gjorde alla högremoment.
 
Glock lekte mest, och körde fritt följ.
   
Olsson och jag körde igenom hela lägre med kommendering och kryp för första gången.
   
Kändes på det stora hela bra, backade träningen på hoppet, och så ska jag nog köra ett tag nu...

Glock och Olsson fick käka sin lunch ute i det fria,,,
 
Och vi tvåbenta, satte oss och tog en fika i solen...
 

Frallan stannade vid badet och släppte mig och hundarna på vägen hem, sen gick vi därifrån.

Och nu är det varmt, för nu hoppade även den lilla Sheriffen i och simmade...💖
  

Nu blir det härligt altanhäng ikväll igen.

Bäst å passa på när jag är ledig och solen skiner...

Städa kan man göra när det regnar😉

 

Ha nu en fin vecka alla fina människor🥰

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards