Direktlänk till inlägg 27 juni 2021

Magisk Midsommar 2021

Av Ia Weylandt - 27 juni 2021 10:45

 
Så var en av årets Absoluta Älsklingshelg över😔

Och jävlar så bra vi haft det, och jävlar så bra jag mår i Underbara Tärnsjö, med Underbara hundvänner😍

Tror jag sagt efter varje år vi varit där sedan 2015, att just Denna midsommarn vart den bästa någonsin, och så känner jag efter detta år också.

Den Bästa Midsommar jag upplevt🤩


Vi anlände till Östa camping vid 14.30- tiden i onsdags eftermiddag, och då var campingen fortfarande ganska tom på folk.

Jag kunde ju som vanligt inte komma fort nog ur bilen, för att genast dra iväg med hundarna utefter den vackra strandpromenaden...

Och det är lika jäkla Magiskt varje gång...
 
Olsson va så rolig, för hon gick inte utefter stranden tillsammans med mig och Glock, utan hon simmade brevid en bit ut i vattnet.

Snacka om bra fyspass💪
 
Vi knallade nog i närmare 1 timma, så när vi kom tillbaka till Hobbe, så hade Thompa fixat med allt utom markisen, så den fällde vi upp gemensamt.

HÄR BOR VI!

 

Med Hobbe installerad och klar, gick vi ner till fotbollsplanen och körde lydnad med båda...
 
Bättre utsikt från en lydnadsplan kan man väl knappast ha....
 

Sen slappade vi utanför Hobbe en stund, innan vi gick över till grannarna, Team Dexter/Garbo, för att kolla på Sverige-Polen.

Vi satt ute och kollade på TV:n genom husvagnsdörren,,, vet faktiskt inte varför jag inte fotade...

Eller, det kanske var så att jag glömde det,, för att jag nog är världens sämsta matte...

För bäst vi satt där och hejade, så såg vi en liten schäferflicka som var ute och knallade själv på campingen.

Förbaskade HickanHoudini, tänkte jag, att det baske mig inte ska gå att stänga henne inne.

 

Grejjen var bara den, att det inte ens såg ut som det var mig hon letade efter.

Jag ropade på henne, åsså fick hon komma in och sitta med oss när vi kollade fotbollen.

Men hon kom inte till ro där heller, försökte bara ta sig ut, så jag blev lite irriterad, och tyckte att då kunde hon lika gärna ligga i bilen tills matchen var slut.

Så jag gick tillbaka till vår husvagn med henne, och då på vägen tillbaka, så satte hon sig och kissade.

Och hon kissade JÄTTELÄNGE!
Stackars Älskade lilla hund, hon fick ju såklart i sig en massa vatten när hon simmade, åsså ville hon inte kissa på tomten utanför husvagnen.

Snacka om att matten hade jäkligt dåligt samvete efteråt som hade försökt få henne ligga stilla hos grannen...

För sen när hon kissat klart så ställde jag tillbaka henne utanför Hobbe, och där har hon sen legat superfint hela helgen, trots att vi ätit en bit ifrån (hon såg oss dock där vi satt) men ändå....


När matchen var över, flyttade vi hem till oss och käkade middag utanför Hobbe...
 
Där satt vi sen och tjattrade tills klockan blev på tok för mycket, men det var det värt...

Trevligt var det🌻
 
Glock, han låg och sov så skönt i dörröppningen hela kvällen💖
 
På torsdagen, stod det rapportträning på schemat.

Dom flesta skulle anlända under torsdagen, så vi var bara 3 hundar, men det är inte så bara...

Vi stannade påväg till samlingsplatsen för att låta framförallt Olsson sträcka lite på benen, eftersom planen var att köra Glock denna dag...

 

Husse och Glock förbereder sig på en A-station, som är så vacker så det hissnar i magen på mig...
 

HejDå husse,,, ses snart😘
 

Sträckan började på stig, men gick sen ut i helt obanad terräng...
 

Glock sprang bra, jag behöver träna framföringar, det skicket han gick först på var inga problem, det är när han får någon framför sig, som han rinner ifrån mig.

Sen tappar han tid, men det är inget nytt, han verkar ändå fortfarande tycka det är kul..

Ganska flåsig när han kom in till D, det är tungsprunget i blåbärsriset, dessutom var det ganska kvavt...
 

Hickan och husse tog sen emot oss när vi kom tillbaka till A...❤️❤️❤️❤️
  

Tog en fika efteråt, frukost för oss,,,,

 
Och sen stannade vi och gjorde ett frispår med HickeliPick....
 
Thomas gick ut knappt 500meter, och den lilla Prinsessan sprang så fint....


Stog vi en liten prommis för att Hickan skulle få "gå" av sig...
   
Hundarna fick lunch där i skogen...

 
Sen åkte vi och uträttade ett litet ärende....

 

Kom tillbaka till campingen, och då hade "spårfolket" mätt upp en fullstor uppletanderuta i skogen bakom husvagnarna..

Så då passade vi ju på att köra såklart...

 
Båda två skötte sig mycket bra...
 
Och återigen, ser ni skogarna.

Jag är nästan mer imponerad av dom, än av hundarnas letande🙄
 
Närå, våra hundar är Bäst, men jag njuter verkligen av varje minut i dessa vackra skogar...
 
Och inte mådde man direkt dåligt efteråt, när vi tog oss tillbaka till Hobbe via stranden...
 
Olsson hon bara simmar och simmar...
 
Bra träning att ta ut dom på bryggan, och sen stod Thomas och jag i varsin ända och satte bryggan i rejäl gungning.
 
Sen var vi faktiskt ganska nöjda med hundarnas aktivering under torsdagen.

Klockan hann passera 16.30 innan vi var tillbaka i Hobbe, och då var det väldigt skönt att ta en dusch, och sen sitta och läsa i solen en stund innan det var dags för gemensam middag...

 

Åsså bland det bästa jag vet,,, förbereda maten utomhus.

 
Det blev inte helt otippat grillad lammfilé med klyftpotatis, grekisk sallad och tzatziki😋

Vi hade bestämt att börja duka borden och tända grillarna vid 18-tiden, så då började ju liksom minglet, vilket är precis lika mysigt som maten...
 
 
Gubbarna tänder grillarna,,,,
 
och grillar så det osar över hela Östa....🌪
 

Och vi tjejer vi bara myser runt🥂
 
Sen satte vi oss faktiskt till bords i någosånär samlad trupp...

Det är ju svårt att tajma precis alla, när man grillar olika kött och tillbehör...
 
Men, en riktigt lång, och väldigt trevlig kväll blev det,,,, och även liiiite försent i säng😎
   

Åsså vart de då fredag och midsommarafton.

Vaknar till en stilla regn som smattrar mot husvagnstaket...

ÅH NEJ, är liksom första tanken,,,,

Varför just på midsommarafton???

Men det var bara på med regnkläder och ut i skogen med oss....

 

Och faktum är, att innan vi ens boat in oss klart på A, så hade regnandet upphört...

6 hundar var det som samlades för årets midsommarrapport...
 

Och denna dag bestämde vi oss för att köra Underbara Frk Olsson 💖
 

Samling och genomgång för nästan hela gänget på A, innan utmarsch..
 

Och denna Underbara Fantastiska Frk Olsson alltså💖💖💖💖💖

Ibland undrar jag, om jag ger henne all den kärlek som hon så väl förtjänar...

för ibland känner jag att jag inte kan leva upp till allt hon ger oss...

 

Så lite som vi tränat med andra hundar, hon gick sist, eller näst sist på alla skicken utom ett, då hon gick som tvåa..

Förare som skulle upp och visa sig mellan skicken, så liggetiderna blev dom längsta hon varit med om.

Och hon bara finner sig i allt vi utsätter henne för💖

 

Hund efter hund ser hon går iväg innan henne, och det är ju så öppet i skogarna där, så dom ser ju verkligen varandra.

Och hon bara tyst och lugnt iakttar från sin plats.

Sen har jag kanonframföringar, hon är knäpptyst på nedräkningen, och drar iväg utan tveksamheter...
 

Alltså,,, jag ÄLSKAR henne❤️
En mycket väl genomarbetad hund,
 fick jag som en kommentar efteråt....

Den gjorde mig stolt som en tupp 🐓 


Dom flesta va oss har ju fler hundar som behöver aktivitet, så efter rapporten var det några som lagt spår,

vi åkte bort för att göra ett frispår åt Sheriffen...

Jag knallade ut ett ca 635 m långt spår till Sheriff...
 

Det må så rakt och lätt ut, men det är fanimej inte lätt i dom skogarna utan några referenser, bara råterräng...

HejDå husse och Sheriff❤️❤️
 

Jag har inget svårt att i min ensamhet slå ihjäl ca 20 minuters väntetid när jag sitter i dom vackraste av skogarna.

Jag sitter bara och ser mig omkring och njuter...

Men visst tusan njuter jag lite extra när jag ser Glocks vackra huvud dyka upp mellan träden...
 

Han kom in i bra fart,,, och verkade inte speciellt trött eller flåsig...
 

Konditionsmässigt har han nog aldrig varit i bättre form tidigare.....
 

Vi åkte tillbaka till samlingsplatsen, där uppletandet var i full gång....
 

Cooola Andreelunds Greta, som jag bara blev mer och mer förtjust i, ju mer jag såg av henne...
 
Glock fick vila från uppletandet, men Olsson fick gå in och köra.

Tycker hon gjorde det mycket bra, med tanke på att 7 hundar kört innan henne, det har hon aldrig varit med om tidigare.

Hon hade lite svårt för ett föremål som låg bara ca 1 1/2 meter utanför baslinjen, vilket påminner en om att man måste träna på "närarbetet" också, blir så lätt mycket fokus på att man vill få ut som på djupet...
 
Nöjda och glada lämnade vi skogen för att åka tillbaka till campingen och käka midsommarlunch...

Eller lunch, och lunch, snarare tidig middag.

För jag tror att vi alla var rörande överens om att som tidigare år äta klockan 13.00, det blir för stressigt.

Dom flesta har ju fler än en hund att aktivera, så istället för att stressa till klockan 13, så bestämde vi att lunchen skulle ätas klockan 16.00

 

På så vis hann vi aktivera alla våra hundar,,,

Thomas släppte av mig en bit från campingen, och så gick/simmade vi sista biten hem till Hobbe.

  
Vi var väl tillbaka vid Hobbe vid 14.30, vilket var superskönt, för då hann vi båda duscha och softa en stund innan det var dags för midsommarlunch...

Faan va dålig jag var på att fota under lunchen, inte likt mig, men jag var hungrig, för den lunchen var även min frukost...

 
Vi hade inte ens nån sill, en hummer till Thomas och rökta räkor till mig...

En alldeles utmärkt frukost/lunch/middag på självaste midsommar, för mer mat skulle det inte hinna bli😬
 
Räknade faktiskt aldrig hur många vi var totalt, kan gissa på mellan 25-30 personer kanske....
   
Och sen efter lunchen var det då dags för den obligatoriska 5-kampen...

Och jag ÄR ju inte så förtjust i att leka lekar, främst för att jag är så jäkla dålig förlorare, och jag blir så fruktansvärt arg när det går dåligt.

Men sen när jag är i det, så tycker jag det är ganska kul, och efteråt är jag glad över att jag var med, även om vi inte vann, men Fantastiska Lag Phantoms (mitt lag) slutade iallafall 2/4, så lite bra var vi.....

 

Och Alltså, Fantastiska Team Ferrie som ordnar och fixar, vilken Fantasi dom har att hitta på kamper...

En gren var att plocka så många klädnypor som möjligt med bara en hand...

Kan låta lätt, men det var faktiskt svårare än vad man kunnat tro...

 
Thomas var faktiskt en av dom allra bästa som lyckades med 11 klädnypor,,,(ajdå, det märks vem som hänger tvätt i vår familj😂)
 
Hela gänget får instruktioner av lekledarna...
 
En annan gren var en stafett där man skulle balansera en apportbock på en bräda av nåt slag...

Shit, här var jag så jävla toksämst så jag höll på att slå sönder apportjäveln med slagträt 🤬

Men Thomas var förvånansvärt duktig på det också,, och gick till final som han tyvärr förlorade....
 
Sen skulle vi kasta spårpinnar i en rund sak,,, också svårare än det såg ut....
 
En klassiker är ju stövelkastning....
 
Väldigt roande att se alla olika kaststilar, med olika resultat....
 
Sista grenen var nog faktiskt roligast.

Alla fyra i laget skulle stå på en stor pressening.

Den skulle vikas kant till kant så många gånger som möjligt UTAN att någon i laget trampade utanför...

Vårt lag klarade det så jäkla bra,,,,,
 
men förlorade på tid, men lika många vikningar, som laget som tog hem totalsegern,,,
 

inte så konstigt när dom hade en stark man i laget, som kunde lyfta upp en liten kvinna på axeln...

6 fötter flyttar sig fortare än 8....

 
Det var faktiskt på riktigt en skitkul aktivitet, nästa år ska jag inte vara lika anti innan....🥳


Nöjda gick vi upp och satte oss till bords igen...

Vissa skulle grilla, medans vissa (vi) fortfarande var så mätta, så vi nöjde oss med lite snacks.

Och bäst vi sitter där, så öppnar sig himmelen, och regnet fullkomligt vräkte ner☔️💦💧💦☔️
Dom flesta sökte skydd inne i sina husvagnar,,, medans andra satt kvar i godan ro och myste under paraplyer...

 
Det var faktiskt riktigt mysigt så länge man höll sig torr...

Men sen var det ju vissa som satt och åt, och som inte hade några paraplyer,,, men som jag Älskar campingfolkets gemenskap och kreativitet...

Vips, så var någon framme med stora sopsäckar och tillverkade regnponchos till team Ferrie....
 
Det kändes som om vi satt och åt med 2 små smurfar där borta på flajen😂😂🤣
 

Smurfarna fick snabbt nog, och tog sitt picknick pack och åkte hem istället, dom bor inte alls långt från campingen, så klart dom hade det bättre hemma....

 
Vi andra fick också nog till slut, och bestämde oss för att våldgästa Team Tangos sköna torra tillvaro under markisen..

Så sagt och gjort, utan att fråga om lov, kom vi sättandes typ 8 pers med våra stolar och slog oss ner....
 
Vad Team Tango Verkligen tyckte om det hela förtäljer inte historien, men känslan jag fick, var att dom var ganska lättade, när regnet upphörde, och vi alla kunde flytta ut till våra bord igen...

 

På det stora hela så tycker jag att vi har haft en enorm tur med vädret, och faktum är att vi verkligen har klarat oss över förväntan mot myggen....

Trodde myggen skulle vara mycket mycket värre än det var, men vi har kunnat sitta ute hela kvällarna, och i skogen var dom inte värre än vad dom varit hemma i skogarna....


Men allt Underbart har ju som man vet ett slut.

För oss tog det enligt planerna slut redan på lördagen, då vi sedan tidigare bestämt oss för att åka hem...

Det har vi gjort varje år, åkt på lördagen alltså, och det har alltid känts helt Okey, vi vet att vi måste hem till djuren, som visserligen har djurvakt, men man vill ändå inte vara ifrån dom för länge...

Dessutom skulle jag jobba på lördagskvällen, något jag ångrade jättemycket att jag inte tog semester även då, eftersom jag tog Tors-fred,,, men men bara bita i det sura äpplet och slänga på sig uniformen när vi kom hem...

 

Men innan vi lämnade på lördagsmorgonen, så hann jag ta en sista magisk promenad medans Thomas packade ihop Hobbe....

 

Jag hoppas få återse mina Älskade stränder under någon weekend i höst då vi åker upp igen...

Blev ledsen när vi skulle ta farväl av fina hundvänner som vi haft förmånen att spendera några dagar tillsammans med...

Vissa träffar vi förhoppningsvis på SM i slutet på augusti, men andra vet vi inte när vi träffar igen...

 

Usch vilken deppig avslutning.

Nu biter vi ihop,,, tar med oss Fantastiska minnen från en Magisk Midsommar 2021.

Åsså laddar vi om för nya roliga äventyr.

Packa ur, Packa om Hobbe,,,,,

för på onsdag far vi på MIXALEX kennelläger 2021...

Då ska nya minnen skapas☀️

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards