Direktlänk till inlägg 12 december 2021

3:e Advent 🕯🕯🕯

Av Ia Weylandt - 12 december 2021 18:15

 
Usch, jag blir så jäkla sur på mig själv, att jag går omkring och ger mig själv dåligt samvete hela jävla tiden...

Det dåliga samvetet handlar ju såklart om att jag tycker att våra hundar inte får göra ett skit just nu.

Och mest sur blir jag, för att jag blir sur, för jag tycker ju innerst inne  att hundarna bör och ska få vila från träning.

Dollar❤️ vilade varenda år under 3 månader från dec-feb, och det gick fasiken ingen större nöd på honom.

Förrra året opererade jag knät sista november, och gick på kryckor 2 månader dec-jan, och då vilade både Olsson och Glock, och då var minsann inte Mr Ågren där och knackade mig på axeln hela tiden, men iår är Mr Ågren förjävlig med mig👹


Och inte har helgens väderomslag gjort samvetet bättre heller, för nu är det dom värsta jävla förutsättningarna ute också.

Ishalka överallt🥶

Sånna jäkla kontraster, när jag gick ut morgonrundan i fredags, var det otroligt vackert ute, och superbra underlag.

Vi gick en 90 minuters prommis innan frukosten, och bara njöt....
 
Fyra timmar senare, när jag skulle gå lunchrundan, hade förutsättningarna ändrats drastiskt.

Då hade vår uppfart förvandlats till rena rama skridskobanan, vi kunde knappt ta oss ut, utan att riskera att bryta både armar och ben....
 
Och inte smälter det snabbt heller, för temperaturen ligger runt 0 hela tiden.

Blaha, jag känner mig helt instängd....

Ja, Usch och Fy, vilket gnäll, men det är den tiden på året nu😣


Och inte har det hänt direkt mycket i helgen.....

Fast lite mysigt ändå, för på lördagen, direkt efter frullen, packade vi in hela familjen i bilen och drog söderut ner till Katrineholm för att hälsa på Whajti.....

Hej Hej, lilla Gulliga fölunge😍

 
Vi stannade på vägen ner och gick en Superhärlig prommis med glada skuttiga hundar.

 

Skönt (och bra för mitt samvete) om hundarna är rejält rastade när vi kommer fram, så vi kan ägna Whaijti några timmar när vi väl är där, utan att få dåligt samvete att hundarna blir liggandes i bilen....

Whaijti, förresten, jag kallar ju honom det, efter att vi från början ville döpa honom till White WildCard.

Vi trodde ju från början när han föddes att han skulle bli vit...

 
Men det visade sig att USA, inte godkände namnet White WildCard, pga att han inte anses vara just vit, så han heter bara WildCard.

Och appråpå USA, så är det dom som slutbestämmer vilken färg hästen har, och i WildCards fall så kan dom inte bestämma sig ännu, det skickas bilder på honom hela tiden, men han ändrar sig hela tiden...

 
Som man ser nedan, så har benen blivit väldigt bruna....
 
Han har också inslag av mycket brunt och svart i man och svans....
 
På bilden nedan syns "ålen" på ryggen väldigt tydligt...
 

Detta i kombination med att han har blå ögon, gör hans färg väldigt ovanlig.....
 
Nu spelar färgen, och vad den kommer att kallas för, oss en mindre roll, men det har att göra med genetiken inför eventuell avel, man vill veta vilka färggener hästarna är bärare av, vilket har stor betydelse innan man gör vissa kombinationer...

Vi tycker bara han är gudomligt sööööööööt❤️som han är❤️
 
Thomas fick lite råd och tips om hur han ska börja jobba med honom när vi hämtar hem honom om knappt en månad....
  

Ska bli såååååååå jäkla kul att verkligen vara med från allra första början,,, 

 

Vi slet oss efter några kalla timmar, och begav oss hemåt igen.

Stannade på Katrineholms Brukshundklubb och lät hundarna rasa av sig en stund....

   
Dom fick varsin boll i munnen, och sen bara sprang, och sprang och sprang dom....

Härligt att se....❤️❤️
 
Va hemma igen vi 17-tiden, och då hade vi Massor med härlig vintersport att titta ikapp på på TV:n.

Gjorde bara en snabb paus för att yxa upp lite mat på varsin tallrik....

Gissa vems tallrik som är vems???😆
 


Och sen blev söndagen väääääääldigt slapp...

Vi har kollat mycket på skidor på TV:n, och jag har knappt varit utanför dörren.

Enda va att jag var ner och hjälpte Thomas iväg ut på tur på Linus med hundarna brevid.

 
Sen mellan skidloppen fick hundarna leta lite efter röd kong....
 

va ett tag sen sist, men takterna satt i hos båda.
     

Thomas slängde in elscoootern i min bil, och drog bort till den gamla nerlagda banvallen.

Där var underlaget Toppen 🔝så dom cruisade  fram i lugn takt i över 1 mil....

 
Sen har vi också bakat bröd,,,, andra gången denna veckan....
 

Det var fru Abbot, som bjöd på ett makalöst gott bröd sist vi var där, och det bakade vi själva tidigare i veckan.

Och det är så vansinnigt gott, så man äter det som godis.

Det vi gjorde tidigare i veckan gick åt nästan allt redan samma kväll, så nu blev det några fler limpor, som skurits upp, och frysts in i skivor....

Känns så lyxigt med hemmabakat bröd 🍞 
 
Och det var typ allt helgens dagar har räckt till...

Kan ändå känna att det är lite lyxigt avslappnat att unna sig att kolla lite vinteridrott på TV, för förhoppningsvis när våren kommer, så kommer träningssuget tillbaka igen.

Och kollar man Sheriffen, så känns det inte som om han lider supermycket😍
 
Nu är 3:e ljusen 🕯🕯🕯 tända i våra stakar i vårt hus.

Jag är ju så enormt noga med att allt ska vara som det Alltid varit.

Stjärnor, stakar, hyacinter, allt ska stå på samma ställe varje år, ordning och reda, inga överraskningar...

Så därför i all perfektion, så mår jag såååå bra, av det som jag kallar för min "kaosstake"

Kaosstaken får se precis hur jäkla stökig ut som helst utan att jag blir yr,,, det är faktiskt ganska befriande😂
 
Ha en fin 3:e Advent🕯🕯🕯

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 5 maj 16:30

  Vilken jäkla Underbar vecka som just passerat, och då snackar jag vädret☀️ Som vi har längtat efter lite vår, sol och värme, verkligen välbehövligt....   Jag började redan i måndags med att pimpa altanen, och det är ju ett av do...

Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards