Direktlänk till inlägg 1 januari 2024

🍀⭐️🎈💥VÄLKOMMEN 2024💥🎈⭐️🍀

Av Ia Weylandt - Måndag 1 jan 16:15

 
Jag tycker det infinner sig en sån härlig känsla varje nyårsafton.

Inte en härlig "jagmåstefira" känsla, utan mer, att nu stänger vi det gamla, och ser fram emot det nya.

Allt roligt nytt, som förhoppningsvis komma skall.

Det är nu jag på allvar börjar grovplaneringen inför kommande tävlingsåret, jag börjar spåna på läger och träningshelger ,,, och jag Älskar det❣️ 

Sen kommer det med största sannolikhet hinna ändras en miljon gånger, allt kan jag inte styra över, men det är liksom den där känslan av att nu är vi på G igen, som känns såååå jäkla härlig ❣️

 

Nyårsaftonen blev så jäkla bra!
Vi valde ju av en viss anledning att ställa in alla våra nyårsplaner, och "fira" nyår på julafton istället,,,

så själva nyår, blev en lugn härlig dag /kväll i bara sällskap av Thomas och våra djur....

Och DET är minsann inte "så bara"

 

Efter en lång gofrulle, med årets sista gudomligt goda skinkmacka, jösses vilken fin och god skinka vi fick tag på,,,

så gav vi oss ut på en riktigt härlig långtur på den gamla nedlagda järnvägen....

    
Vi gick 1 timma åt ena hållet,,,,,,
 
och sen vände vi tillbaka....

Vet inte huuur många gånger vi sagt att vi ska gå tills vägen tar slut,,, men ännu har vi inte orkat...

Får ta det med Fyris nån dag....

På vägen tillbaka stod plötsligt älgen på vägen en bit framför oss....

 
Hundarna rörde inte så mycket som på en fena, när dom såg det mäktiga djuret framför sig...

Älgen stod och stirrade på oss en stund, och då är man fanimej inte kaxig alltså ,,,,

Men tillslut så valde han Tack och Lov att lomma iväg in i skogen igen....

 
Ägnade oss sen åt lite hästfix, och förberedelser inför att ta in hästarna i stallet över natten...
 
Det smälls inte mycket här där vi bor,,, men något år har det kommit nån rackare,,, och Linus har blivit orolig, så därför vill vi ha dom inne...

Så mysigt att pyssla i stallet....
 

Sen gjorde vi något så busigt, så vindrog iväg till Nykvarns Underbara Hundhall, där jag bokat in oss för lite eftismys...

Egentligen inte i syfte att träna så mycket,,, utan mest bara för att komma iväg och leka och busa en stund innan kvällsbestyren....

Är det någon som saknat en Selfie😂😂🤣😅😂🤣😅

 
Jag bjussar på en😅😂🤣😅😂🤣

 

Thomas lekte lite lydnad med Glock....

  

Än kan han gammelgubben.....


Han lekte också lite lydelse med Olsson,,, som såg såååååå jäkla fin ut i dom få moment dom gjorde....
 
Jag börjar ju bli lite sugen på att ta tillbaka min hund,,, men får känslan av att Thomas INTE kommer ge henne tillbaka utan strid🤔

Han som först var tveksam till om dom skulle funka ihop,,, har verkligen blivit stormförtjust, och tycker hon är skitrolig att jobba med,,,

och det ÄR hon,,, och dom är skitfina ihop....
    
Så vi får helt enkelt se, vem som rattar henne under året,,, mig spelar det egentligen inte så stor roll vem som går lydnaden eller inte...

Allt vi gör är VI,

VI som tränar, VI som spånar, VI som Lyckas, VI som förlorar.....


Och ärligt talat,,, så lekte jag runt med Glock,,, och hade jäkligt kul....
 
Tror inte jag kommer starta nån mer lydnad med honom,,, men det är kul att leka lite med lkl 1 momenten...

Har kommit på att jag nog tycker inlärningen av nya moment, och att klättra i klasserna är det roligaste...

Känslan när dom sätter ett nytt moment är Magisk🌟⭐️🌟⭐️⭐️


Började lite med "runda" i höstas....

Och nu tog det inte många repetitioner innan Glock fattade exact vad han skulle göra...
 
runda....
 
HURRA GLOCK, DU ÄR FANIMEJ BÄÄÄÄÄÄÄST⭐️
 
Men mest av allt lekte och busade vi och hade bara kul🎈
 

Det började så smått mörkna när vi återvände hem till Sjövreten igen, så vi tog in hästarna redan då för natten...
 
Skönt att ha dom på plats OM det skulle börja smälla tidigt....
 

Och vi, vi gick in för att nyårssnacksa....

Mums, med goda snittar och ett glas bubbel 🍾 

 
Hundarna fick varsin smaskig nötnacke från VOM&Hundemat 🍖
 

Låg bara och slökollade på TV:n och slappade en stund, innan jag tog itu med middagen...

Jag bara ÄLSKADE förrätten jag gjorde på julaftonsnyåret,,, så jag gjorde om den till en varmrätt istället...

Thomas fick en hel hummer för sig själv.


Men jag, som inte är överförtjust i hummer, bytte ut den mot pilgrimsmusslor,,,

och fyyyyy som satan va gott det va...
    

Verkligen en ny favvo på middagsbordet, nästa gång ska jag testa med scampi....

Så mysigt att sitta länge i köket bara vi, och snicka och snacka om ditten och datten...

    
Älskar vårt kök❣️


Även om middagen inte kändes så mastig, så blev det lite matkoma, så medans Thompa plockade undan i köket, tog jag ut hundarna på en liten rastrunda bara på gångvägen .....
 
Det var skönt med lite frisk luft,,,

Och huset kändes så vackert och inbjudande när jag kom hem igen...
 
Thomas hade startat bastun, och gjort iordning ett fotbad till mig tills jag kom hem...
 
Och det var såååå myyys att krypa ner med fötterna i det varma fotbadet, och samtidigt njuta av lite gott i glaset innan jag kröp in i bastun....
  
Rena, lena och fräsch gick vi upp för att käka efterrätten, och då hade klockan hunnit passera 23.

Efterrätten blev också en repris sen förra helgen, bara för att det var så gott...😋

En enkel creme brule,,,

Det roligaste är att bränna av den🔥🧑‍🚒

 
GOTT GOTT GOTT🤤

 

Strax före 24 började vi höra lite smällande från Strängnäs, men insåg inga fyrverkerier...

Gick ut och spenderade 12-slaget i stallet tillsammans med hästarna och hundarna...
 
Vi hade täckt för fönstren, och hade radion på ganska högt i stallet, ändå var både Linus och Waijtii lite oroliga i sina boxar...
 
Men faktiskt inte värre än att dom tacksamt knaprade i sig morötterna vi hade med oss...

Hundarna Tack och Lov, brydde sig inte ett skit...⭐️⭐️
 

Vid 00.30 hade det tystnat ute, så då gick vi in, och hoppade ganska omgående i säng.

Jag oerhört stolt över mig själv, som lyckats hålla mig vaken...🥱

Men kära nån, så skönt det var att hoppa ner i sängen,, somnade omedelbums,,,

och sov till 8.30 imorse...

JÖSSES,,,, trodde aldrig vi skulle få sova så länge utan att hundarna väckte oss för frukost...

Olsson hade nog kunnat sova vidare, men Glock började pocka på uppmärksamhet, så Frallan gick upp och gav dom mat, släppte ut dom och hästarna, och kom sen och la sig igen...

Sååå skönt!

 

Och idag har vi fanimej inte gjort många knop...

Mest legat i varsin soffa och kollat skidor och gamla dåliga filmer....

Men vi slet oss en stund, och stack ut på en skittrist promenad...
 
Usch, va tjurig jag kände mig,,, värsta tänkbara underlaget, hal, hård isig skare, som gjorde så att det kändes som man vrickade fötterna i varje steg...

Dessutom blåste det iskalla vindar...

Grått och trist var det också...

BLÄÄÄ😤
   
Men, Men, det kunde vara värre,,, vi kom ut i friska luften en stund iallafall, och hundarna var som vanligt skuttiga och glada...

 

Jag brukar annars summera året som gått med lite bilder, tanka och fina minnen,,, 

men jag känner inte för det i år.

Väljer att blicka framåt istället, och hoppas på att 2024 blir MITT år🍀🍀🍀🍀🍀

 

❤️HOPPAS VI SES SNART PÅ NÅN ROLIG TILLSTÄLLNING UNDER ÅRET❤️

 


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards