Direktlänk till inlägg 7 januari 2024

En liten januarisvacka!!

Av Ia Weylandt - Söndag 7 jan 17:00

 
Blaha, jag blir så jävla trött på mig själv🤮

För det blir samma sak varje år dom här första dagarna efter jul och nyårshelgerna,,,,

då hamnar jag i nån slags svacka, blir rastlös och uttråkad, vill bara slänga ut varenda liten ljusstake, och helst möblera om hela huset, och skapa vååååår 🌿🍃🌱känslor.....

 

Veckan inleddes ju dessutom med sämsta jäkla vädret, isigt, halt, blåsigt och jävligt...

Jag svor efter, och var skitirriterad efter varje prommis,,,, men hundarna var lika glada ändå...

   
Gjorde ett försök att hitta tillbaka till lydnadsglädjen igen genom att boka en tid i Nykvarns Hundhall,,,

men inspirationen, och motivationen fortsätter att lysa med sin frånvaro☹️

Men det var ändå skönt att komma inomhus en timma, och kunna leka lite, utan att riskera att bryta lårbenshalsen...

Och en selfie kan man alltid ta😂

 

Nu som ett desperat försök att bli sugen igen, så beställde jag lite nya lydnadsgrejjor som kom i slutet på veckan...

   
Ser iallafall fram emot att leka med mina nya bollar.... 🥎🥎

 

Och som sagt, när jag blir sådär rastlös och vill ha förändring, och nya saker att se fram emot,, så poppar det upp så mycket mer eller mindre bra idéer i mitt huvud...

En mindre bra, var att jag plötsligt fick för mig att vi skulle åka utomlands, Thomas och jag.

Så plötligt hade jag bokat en sistaminutenresa till Kanarieöarna med avfärd 8/1, alltså imorgon🌞

 

Mycket nöjd med mig själv, bestämde jag mig för att överraska Thomas, så jag lagade spansk mat till middag den kvällen, och lagom när han svalt sista tuggan, så gav jag honom en bild på en vacker sandstrand, och sa,,,

Gissa vart vi ska????


Men Husbonden har ju en förmåga att plocka ner mig på jorden igen när jag svävar iväg🎈

Och det kanske är tur det,,, för det finns liksom en miljon anledningar till att vi INTE kan åka utomlands just nu,, men allt det tänkte ju inte jag på när jag drömde mig bort bland sandstränder och palmer.

Jag såg bara bilden av mig själv där jag satt i solen och käkade tapas och drank sangria,,, men det får bli en annan gång....

 

Men däremot fick jag en ny helt briljant idé💡på kvällen när jag gått och lagt mig, och låg och slökollade på en serie, där ett gäng tjejer hyrt ett hus och åkt iväg tillsammans för en mysig tjejhelg...

WAOW,,, det ville jag också göra!!!

Så jag kollade runt på hus, hittade ett för en lämplig peng, och sen skrev jag i en gruppchatt på FB, och bjöd in mina gamla klasskompisar från första klass...

Var väldigt osäker på hur det skulle tas emot,,, kanske inte många som gillar det där med att sova över,,, men jag blev glatt överraskad att så många var PÅ direkt.

Så av 12 tillfrågade, så har hela 8 stycken tackat JA👍

 

Såååååå jäkla kul💃

Dessutom visade det sig att en av tjejerna har ett hus ute på Dalarö i Stockholms skärgård där vi kan vara, så vi slipper tom hyra ett hus...

UNDERBART!
Jag ser framför mig hur vi sitter i myskläder framför en brasa och dricker drinkar,,, 🍹

Och att vi lagar mat tillsammans, samtidigt som vi käkar chark och dricker vin 🍷 

Och sen går och lägger oss och ligger och småfnissar och berättar spökhistorier 👻 

 

Jag hittade vårt gamla klassfoto från 1:a klass i Sköndalsskolan 1977

Ringat in dom som kommer,,, ser ni vem som är jag!!!!
 
En tjej saknas,,,måste varit sjuk när fotot togs, för hon gick i klassen då....

 

Ser verkligen, såååå mycket fram emot,,, och det är precis, som bara för att jag fick något roligt inom rimligt räckhåll att se fram emot och fokusera på,, så släppte deppet och rastlösheten.

Jäkligt skönt!!

 

Och i slutet på veckan slog ju vädret om, det blev kallt som faaan, men å andra sidan mycket mycket trevligare att promenera i...

 

 

Och appråpå återträff,,,

så hade jag mycket trevligt besök av en fd kollega från Swedish Match tidigare i veckan...

Min tidigare kollega från Västerås, som skaffat hund, och ville ses på en date...

Och det tackar man ju inte nej till, så han och hans fru och hund kom över och bjöd på smarriga mackor till lunch...
 
Supertrevligt, och kul att träffa deras fina hund, en  9- månader gammal  Rhodesian ridgeback vid namn Blizz...

 

Jättefin, trevlig och social kille (jag pratar om hunden😉)

Och det var mysigt att snacka med fd kollegan om allt kul vi upplevt genom åren....💃🕺

 

Åsså kom det en helg igen,,, en helg som varit så in i bengen lugn...

Termometern har legat på mellan -15-17˚, så det har bara blivit många, men korta promenader.

Vi har eldat dygnet runt i vedspisen i köket, och det ger en sån jäkla skön värme i hela huset..

Dessutom hög mysfaktor🔥

   

Jag är glad att jag har mitt matintresse under sånna här helger, då det inte händer så mycket på hundfronten...

I fredags bestämde jag mig för att vi skulle äta amerikansk mat till middag, samtidigt som vi tittade på hockeyfinalen mellan 🇸🇪-🇺🇸

Blev riktigt lyckat!

 

Hamburgare, Pigs in Blanket, Kycklingklubba..

Jambalaya på räkor, Choritzo, kyckling, och en Mac n cheese.

Lökringar, pommes och coleslaw...
 

Smakade riktigt jäkla bra👌 och matchen var ju spännande...
 

Till efterrätt blev det en blandning mellan Banana Split och Marrängswish
 
Inte helt fel det heller😋


Lördagen innehöll förutom mycket Tv-tittande och korta hundpromenader, ett besök på Sjötäppan, för att fira 2 av Thomas underbara barnbarn som fyllde år...

 
Skickligt gjort av mamma Bella att lyckas klämma ur sig både Love och Saga den 5/1, men med fyra år emellan👌

Mysigt att åka över och ta en fika och träffa lite folk...


Farfar, Liam och Love💙💙💙
 
Farfar och Saga💗
 

Hemma igen, blev det mysigt snacksande, samtidigt som vi tittade ikapp på skidåkningen vi missade när vi var iväg...

Älskar å snacksa!
 

Till middag på lördagskvällen reste vi till Asien.

Mumsiga hemmagjorda friterade vårrullar med Magisk dippsås.

Och en Sweet n Sticky beef,,, som va något rent djävulskt god,,, den ska jag definitivt utveckla med lite mer grönsaker, så blir den perfekt👌
 
Hade planerat även för friterade räkor, men 2 rätter fick räcka, och det gjorde det gott och väl...
 

 

Och dagen som idag, har varit ännu mer slapp.

Lite mildare idag, (bara -12˚) så jag gick en lite längre prommis efter frukosten, samtidigt som Thompa fixade med hästarna.

 

Det var riktigt skönt ute, så vi stannade kvar pulade lite jag och hundarna också,,,,

 
,,,, innan vi gick in vid 12.30 för att ge hundarna lunch, och kolla på damernas andra slalom-åk...

 

Blir lite sur på mig själv att jag går ner mig och börjar deppa bara för att det känns så långt till våren...

Det ÄR en lite trist period nu, men ju mer vårens och sommarens planer börjar fylla vår almanacka, desto mer kul har vi att se fram emot, så jag ska verkligen försöka stanna upp och njuta av varje dag istället.

Och hundarna gillar ju snön❤️

Ikväll åker vi till Italien....

Känns som 10000 år sedan vi käkade pasta,,,

Mums, det blir smasken😋

 

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Av Ia Weylandt - Söndag 24 mars 16:15

   Veckan som gått har varit lugn. Vet ärligt talat inte riktigt vart dagarna tar vägen, jag tycker det är måndag, sen torsdag, sen puff💥helg.....   Jag har skönt nog varit pigg även på eftermiddagarna, och vi har varvat med att gå mys...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards