Direktlänk till inlägg 10 november 2016

Tråååååkigt....

Av Ia Weylandt - 10 november 2016 19:15

 

Sååååån Jävla Tråkigt period vi har framför oss nu väderleksmässigt alltså!!!

Hade egentligen inte tänkt skriva något inlägg denna veckan,,, för det finns typ inget att skriva om,,, men så blev jag helt ofrivilligt gräsänka denna mörka tråkiga torsdagskväll,,,

Så va ska man göra liksom????  

Att skriva är ett sällskap...


För vintern och snön kom även till Åkers-Styckebruk i början på veckan...

Men inte på tok lika mycket som i Stockholm,,, här skulle jag tippa på att det kommit ca 2 dm...

 

Och Sjövreten i vinterskrud, är faktiskt ganska vackert...

 

Sjövrten by night...

 

Men den största anledningen till att jag egentligen inte finner något nöje i att blogga just nu, är för vad ska jag skriva om liksom???


Måndag- gick mörk tråkig promenad

Tisdag - gick en mörk prommis

Onsdag- tog en promenad i mörkret

Torsdag- ikväll har vi promenerat i mörkret...


Woaw,,, vilka roliga minnen att ha för att blicka tillbaka på när man blir gammal och grå(are)😳


Men nu är jag faktiskt lite väääääl negativ,,, för på måndagskvällen, hade ju Glock och jag faktiskt vallningskurs på schemat...

Och även om liggen även denna gång var helt förkostligt dåliga,,, så är jag supernöjd med min lilla buspojke när vi väl får till det...

Måste ju ta på mig det mesta dåliga själv,,, för när vi vallar själva hemma är jag väldigt okonsekvent,, vilket blev väldigt uppenbart när jag såg filmen som Thomas tog på mig och Glock...


Hemma själva kan ett "ligg" lika bra bli ett "sitt",,, och jag släpper igenom det...😁

Samma om han tjuvar,,, vilket han typ gör hela tiden för att han tycker han kan själv,,,

hemma släpper jag igenom även det,, för att jag tycker resten blir så bra,,, vilket det ju egentligen är,,, men det är bekvämast...

Precis som det är bekvämast att skicka honom på högerflanker, eftersom det är mycket naturligare för honom...


Men vallfröken har ögon överallt👀👀, och tillåter inget slarv från min sida,,, dessutom får vi flanka åt vänster 4 av 5 gånger, för att även få till vänsterflankerna bra...


Öva, Öva, Öva.....🐏🐶👓

Så måndagen var ju faktiskt en bra kväll,,, även om jag verkar ha glömt det nu, när jag sitter här i min ensamna tjurighet...


Har även glömt vad vi gjorde på tisdagen,,, Thompa tog en sväng till återvinningen med det sista från stallgolvet..

Och jag tog väl en mörk tråkig promenad kan jag tro...


Onsdagen bjöd ju Stockholm på det värsta ovädret på över 100 år eller nåt...

Vi var inte speciellt drabbade här i Åker, men av olika anledningar gjorde det så att jag hann ut på en kvällsrunda innan det var totalt becksvart...

Och Jäklar så vackert det var...

Himlen var alldeles rosa,,, och hundarna skuttade och for som galningar...

 

Så svårt att förmedla den riktiga vackerheten via en mobilkamera,,, hade önskat att jag hade haft med mig finkameran denna vackra eftermiddag...

 

Onsdagskvällen skulle om inte väderkaoset infunnit sig, sett ut helt annorlunda...


Jag skulle egentligen varit på möte på Botkyrka BK klockan 19.00

Och innan dess hade jag satt upp mig som skytt på skottträningen kl 18,30, och då skulle Thomas och Glock ha passat på att göra en platsliggning...


Men vädret och trafikkaoset gjorde så att både skotträning och mötet ställdes in,,, och skönt var väl det..


Mötet, flyttades bara fram tills ikväll, men eftersom väderprognosen varit som den var, så valde jag att avstå från mötet,,, eftersom det inte kändes bekvämt att åka från BBK vid typ mellan 21-22 ikväll i detta oförutsägbara väglag...

Och tur som faan var det verkligen att jag tog det beslutet...🍀


För hade jag gått på mötet,,, så skulle jag ha stannat i Stockholm efter jobbet, pallar liksom inte att åka hem, bara för att direkt vända i dörren...

Såg istället fram emot att käka middag tillsammans med Abbotarna innan mötets början,,,, samtidigt som Thomas skulle skynda sig hem till hundarna...


Men som sagt, så tog jag beslutet att skippa mötet...

Thompa, som inte visste att jag ändrat mig,,,  sms'ade mig kl 15.00 när han slutade, och sa att han skulle skynda sig hem till hundarna..

Jag sms'ade tillbaka att jag skulle skippa mötet, så han kunde ta det lugnt..

Bra, svarar han,,, då stannar jag till på Biltema på vägen hem, och köper nåt(som jag glömt va de va)...


Jag kommer hem, ingen Thompa,,,

Hundarna och jag kör ut Hö och vatten till fåren,,, går en mörk promenad, och roar oss sen med lek och bus ute i hagarna...

Så tråkiga, trista bilder nu när allt är mörkt...


Men Sheriffen är fullkomligt vild...

Jag stoppar in en boll i munnen,,, och sen spinner han konstant fram och tillbaka,,, medans bollen slår honom i sidorna...

 

Snacka om självmotionernade hund,,, han kör sin egen intervallträning...

Dollar kör lite lugnare lekar,,, ligger mest och tuggar på sin älskade kong...

 


Tyckte vi var ute i evigheter och väntade på husse,,, men ingen Volvo så långt ögat såg...

Tog och gick en sista sväng för att kolla vattnet hos fåren..


Och då sätter jag på alienhalsbanden på hundarna för att ha koll på dom

   


Dessa bortskämda får har en på el uppvärmd vattentunna som inte bildar någon is...

 

Men pga att dessa envisa tjurskallar till får, verkar vägra att gå i närheten av sin fina ljusa ligghall, och därmed också håller sig långt ifrån den eluppvärmda vattentunnan,,, så tillbringar deras mammiga fodervärd, dvs jag,,, många vändor med att fylla på vatten i deras hinkar ute i skogen...

Nu har det ju inte varit så superkallt ännu,,, lite is på ytan får jag knacka bort på morgonen, men sen håller det sig bra under dagen pga min alldeles egna halmuppfinning...


Och jag hoppas verkligen den dagen det blir riktigt kallt, att tjurskallarna letar upp vattnet....


Nåväl,,,, jag gick in vid 18.30,,, då hade vi väntat ute på Thomas i närmare 2 timmar, och kände oss nöjda med frisk luft...


Går in på FB,,, och får se att min stackars sambo sitter fast, längst fram i kön på en helt avstängd Essingeled...


 

Där ska han ha suttit sedan strax efter 15.00,,, och Trafikverket bara sköt, och sköt på när dom skulle kunna öppna vägen igen...

Jag ringer upp och frågar om det verkligen är sant,,,???

Vilket det ju var,,, och jag är så otroligt glad och tacksam för min alltid så lika positiva sambo..


TÄNK om det vore jag som suttit där😱, då,hade nog trafikverket varit Bomb💣Hotat nu.😡😡


Men Thomas va mer bara,,,

jaha,,, här sitter jag,,, det går ingen större nöd på mig...bilbatteriet/telefonbatteriet är fulladdat,,,,

tur jag inte har hungriga/törstiga småbarn i bilen,,, och tur att du inte gick på mötet, för då hade hundarna fått vänta länge,,,

men sitt inte uppe och vänta, för jag lär bli sen❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


OMG,,,, 😱😱😱😱

TÄNK om jag gått på mötet,,, hundarna skulle då ha fått stå i hundgården från imorse till SEN kväll...

Självklart hade ju Thompa ringt hem mig då,,, och ett tävlingsmöte hade jag kunnat lämna,,, men tänk om jag åkt iväg på Konferans,,,,

HEMSKA TANKE......!!!!!!!


Nu fick jag plötsligt en en ensamhetskväll,,, och passade ju då såklart på att äta någor Thomas vägrar...

Det blev musselsoppa med roquefortost, bacon och krutonger....




 

Såååååå jäkla gott😋


Hundarna ligger nöjda och glada i vårt hus,,, helt ovetandes om kaoset i trafiken dom senaste dagarna...

  

I nästa liv kanske man skulle önska sig att återfödas som en hund,,,,!!!


Trevlig helg!!!

I vår kalender är den helt blank,,, ska bara handla lite grejer inför Herbert's och Lova's ankomst nästa helg...


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards