Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Kort inlägg

Av Ia Weylandt - 17 november 2016 19:00

 

Just precis så känner jag mig just nu...

Dels så saknar jag ju ljuset så in i bomben mycket,,, men faktiskt är jag lite extra trött och sliten just nu, efter härligt konfererande i början på denna veckan...


Och det som gör mig lite trött efter några dagar borta sådär,,, är ju det faktum att det blir lite senare kvällar än vad jag är van vid,,, och sen förståss, och mest av allt att jag inte rör på mig lika mycket som "vanliga" dagar...

Men jag gillade den senaste konferansgården,,,, kanske Extra mycket beroende på det Fantastisk fina "piggelin" fåret som stod utanför våran konferanslokal....

 

Det vitaminpillret skulle jag vilja ta med mig hem❤️


Men trots att jag skarpt ogillar att vara borta hemifrån, så kommer jag hem igen fulltankad med energi...

Vilka Fantastiska Underbara kollegor jag har förmånen att få arbeta tillsammans med...💙

Nu ser jag enormt mycket fram emot att gå ut på måndag, och sälja in spännande nyheter inför nästa år...


Och maten på detta stället var "magisk"

Bland det bästa jag någonsin ätit,,, och då har jag varit på ett gäng konferenshotell....

 


Som vanligt har mina sambos klarat sig alldeles utmärkt utan mig...

Thompa tog lite komptimmar ena dagen,,, och han därför ut och spåra lite med odjuren...

 

Båda skötte sig mycket bra, trots lite snöigt och isigt underlag....

Tyvärr, Tyvärr, Tyvärr, är Dollar lite halt igen,,, så för hans del blev spåret kortare än vanligt...


Det verkar dessvärre som att hans kropp inte längre mäktar med det som huvudet vill...

För OJ som han har lekt runt i snön sista tiden,,,, och tyvärr då,,, så kommer hältan och stelheten som ett brev på posten...

Så nu, hur mycket han än vill springa runt och jaga Glock,,, så måste vi stoppa honom för hans eget bästa,,, och det är fanimej inte lätt när man ser hur piggelinblicken fullkomligt lyser i ögonen på honom...

Men han är 9,5 år, och har varit oförskämt frisk i sitt liv,,, så det är inte så konstigt att det börjar dyka upp lite krämpor...

Älskade Hund💖 


Annars händer det inte så mycket på Sjövreten...

Vi fortsätter att förbereda inför Hebbe och Lillans ankomst på lördag...

Det verkar som om smeknamnet på IT Must Be Love,,, blir "Lillan", för hur mycket vi än vill att hon ska kallas Lova,,, så säger vi "Lillhästen" eller "Lillan" när vi pratar om henne...


Och även på sina håll i landet, så förbereds våra hästar inför flytten hit...

Hebbe får hovar och skor fixade...

 

Alltså, vilken enorm kärlek jag redan känner inför denna lilla rara häst...


Och Lillan,, hon miljötränas för fullt,,,

 

Ska bli så jäkla kul att få följa en häst redan från början till vad som komma skall...

Jag har ju gjort det tidigare när jag jobbat  på stuteri,,, men nu är det vår egen,,, och det är en helt annan sak...


Nu är det torsdag,,, och en spännande helg ligger framför oss...

Thomas har varit ute och cyklat med Glock,,, och Dollar och jag har myst på Vibben....

  

Mycket vibbande ska det bli framöver för att göra allt för att SuperD ska fortsätta få vara fräsch i kroppen...


Helgen blir lugn,,, Thomas hämtar Lillan lördag fm,,, och Hebbe kommer nån gång på em...

Söndagen ska vi bara ägna oss åt att bonda och lära känna varandra...

Lite vallning och kanske nåt spår tänkte jag även hinna med....


Men tills vi skrivs igen....

Ha en Magiskt Trevlig helg🎈


 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Ia Weylandt - Söndag 28 april 17:45

  Jag ska tamejfaaan sluta med att planera saker, för det blir iallafall aldrig riktigt som jag vill. När vi tidigare i vintras planerade vårens tävlingar, så byggde vi hela säsongen runt att vi ville tävla på ToppTävlingen Kungafärden i Kungälv u...

Av Ia Weylandt - Måndag 22 april 18:15

  Hajja, att jag igår var såååå jäkla trött när vi kom hem från Flen, så att jag inte orkade blogga😱Det har nog fanimej inte hänt tidigare, för jag såg fram emot att skriva redan igår.   Vi var hemma vid 16.30, då packade vi ur HobbeL...

Av Ia Weylandt - Söndag 14 april 16:30

  Ser tillbaka på veckan som gått, och njuter av att den innehållit så mycket hundträning. Gladast är jag över att jag hittat tillbaka till viljan och glädjen i att träna hund igen, Olsson ÄR verkligen en Toppenhund, om jag bara har orken och j...

Av Ia Weylandt - Söndag 7 april 18:00

Mmmmmmmmm, Morris, Min Morris❤️, trött och sliten, men Lycklig och fulltankad med kärlek, sitter jag nu i mitt älskade kök, och ser tillbaka på en helg fylld av villkorslös ren och skär KÄRLEK ❤️ Förstår knappt inte h...

Av Ia Weylandt - Måndag 1 april 17:15

  Men,,, sicken bra påskhelg det blev ändå. Trots att jag först var Väldans besviken över att det inte blev någon husvagnstripp....   Men jäklars som vi velade in i det sista fram och tillbaka, huruvida vi skulle åka eller inte... Det som ti...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards