Alla inlägg den 4 september 2016

Av Ia Weylandt - 4 september 2016 14:46

Ja, nu blir det lite välförtjänt vila resten av söndagen...

Inte för att den varit speciellt ansträngande,,, utan bara för att jag känder att jag vill...


Det har varit en mycket bra helg....

Vi drog direkt efter jobbet i fredags och körde rapport med Glock...

 

Och tyvärr kom det bakslag igen, då den lille Sheriffen inte ville springa på tredje...

Så jäkla märkligt,,, han går skitbra iväg på första och andra,,, och sen när jag ska skicka från C-A, så sitter han bara kvar vid min sida när jag säger "marschkommandot"

Det var som om han inte hade en susning om vad han skulle göra????


Jag kopplade och gick framåt i sträckan,,, kände drag, satte ner honom, sa "marsch",,, men inte en tillstymmelse sill att ens lyfta på rumpan....😁

Tillslut var jag tillbaka nere på B-stationen,,, och då plötsligt bestämde han sig för att dra iväg så fort så mossan sprätte runt tassarna...

Hmmmmm🤔???


Sen skickade Thomas tillbaka honom till mig, utan några som helst problem,,, och jag skickade även ett femte skick, där han drog iväg i full fart...

Fattar faktiskt inte vad som händer där uppe i knoppen på honom🙃,,,

Men klura, klura, klura,,, det var vad vi ägnade fredagskvällen åt, i sällskap av Thompas älskade wienerschnitzel....


På lördagsmorgonen gick vi upp tidigt.

Fast först sjöng Thompa och hundarna skönsång för mig eftersom det var min födelsedag...

Något jag absolut inte tycker är värt att fira alls,,, jag tar tom bort funktionen för folk att kunna göra inlägg på min FB-sida....

Hatar å fylla år...


Däremot skulle ju Jonna och Sebbe komma senare under dagen, så jag storatädade hela huset,,, och mest av allt gästrummet där dom skulle sova...

Jag älskar gästrummet,,, tycker det är urmysigt....

 

Jag har nog inte lagt ut några bilder från övervåningen tidigare..

Det är supermysigt däruppe..

Består bara av ett badrum,,, och som bilden nedan visar en liten läs/myshörna..

 

Gästrummet är till höger,, och vårt sovrum till vänster...

Som ni ser ovan så sitter det en barngrind in till vårt sovrum..

Den sattes upp för att vi var lite trötta på att sova i sängar som mer eller mindre liknade grustag...

Hundarna får gärna ligga inne sovrummet på nötterna, för då håller dom sig på sina magnetmadrasser på golvet.

Men sen eftersom vi på mornarna, går ner ger dom mat, och sen släpper ut dom på tomten, och sen går vi och lägger oss en stund igen...

När dom då kommer in från sin morgonkiss, lite blöta och smutsiga,,, så tycker dom det är urmysigt att komma upp i sängen och gosa....

Och det är då vi använder oss av barngrinden...

Eller rättare sagt,, SKA använda oss av grinden...


För visionen vi har,, är att sovrummet ska se ut såhär,,, när vi inte befinner oss i sovrummet....

   

Men eftersom jag är såååååå jäkla blödig,,, så skiter jag oftast i att stänga grinden,,,,,

 

Vilket betyder att verkligheten oftast ser ut som nedan....

 

Va tusan,,, det är väl skönt med lite kroppspeeling från gruset????

Thompa delar Inte min uppfattning...😝


När huset var tippentoppen från Topp till Tå (nåja),,, så packade vi in oss i bilen och for upp till Södertälje...

Vid niotiden körde vi lydnad på Södertälje BK..

   

Anledningen till vår tidiga utflykt, var att vi behövde hänga på låset på Rusta och Granngården när dom öppnade kl10.00

Rusta pga att jag tidigare i veckan köpt skohyllor till hallen...

Och jag är ju expert på att lita på mitt ögonmått istället för på måttbandet..☺️

Skohyllorna jag kom hemsläpandes på var på tok för stora, så det var bara å släpa tillbaka dom...


På Granngården köpte vi en rejäl grep till stallet...

Och anledningen till att vi behövde hänga på låsen, var för att mellan 11-12 skulle det komma hantverkare å kolla på golvet i stallet..

Det vill vi byta ut, idag är det trägolv, men vi vill se över möjligheten att istället gjuta betong, vilket skulle vara mycket lättare att hålla rent...


Ingenting är omöjligt,, så dom skulle räkna på det, och även på lite annat småfix som behöver fixas på gården...


När hantverkarna lämnat, hoppade vi in i bilen igen, och åkte iväg för att reka marker....

Vi har från vägen sett en skog som ser Helt Fantastisk ut...

Problemet har bara varit att vi inte har hittat nån väg fram till den...


Men nu gav vi oss Faaan på att vi skulle hitta,,, så med hjälp av kartor, gps'er och tips från mina vänner från återvinningen,,, så fann vi tillslut skatten...

Och OJ om vi inte blev besvikna...

 

Alltså finare skog får inte att få,, och den ligger bara 10 minuters bilfärd ifrån Sjövreten..

Den absoluta favoriten,, tallskog på sanddynor...

 

Vi var helt lyriska när vi åkte därifrån...

Kändes verkligen som om vi hittat en skatt..

Här fanns det även ställen att ställa ett gäng bilar på...

Nu hann vi denna lördag inte reka nån rapportsträcka,, men jösses om vi ska försöka få till det under kommande vecka.


För med gasen i botten åkte vi hemåt, och där väntade redan våra vänner från Vingåker,,, tillika Thompas Jägarkompis...

Dom var bara påvägen förbi, men ville stanna till på en titt,,, en titt som nog blev lite längre än vad alla räknat med,,, för vi hade så mycket att snacka om...

Dom har får, grisar och höns,,, så självklart ställer jag miljarders nyfikna frågor...


När dom sedan slet sig, dröjde det inte många minuter innan Älskade Jonna och Sebbe dök upp i sin lilla blåa pärla...

Älskade ungar,,, så skönt att krama om dom...

Fick, trots att jag undanbett mig,, dom vackraste rosor,,, och den bästa present en mamma kan få...

 

Såå fint,,, sitter här just nu och njuter av dom vackra blommorna som doftar underbart...

   

Efter husesyn, champagen och snittar,,, gick vi en makalöst vacker promenad i omgivningarna...

Vilken härlig kväll det blev,,, efter en ganska gråmulen dag...

   

Det är något med oss och vatten,,, bara älskar det..

Både vi och hundarna hade svårt att slita oss..

Men hemma igen njöt vi av älsklingspastan,,, och bästa efterrätten,,, och sen studsade vi ganska så tidigt i säng...

Man blir trött av lantluften....

Och jag kände mig Supernöjd med min födelsedag...


Vaknade på söndagsmorgonen pigg som en pelikan,,, 

och vilken morgon,,,, värsta högsommarvärmen slog emot oss när vi kom ut genom dörren...☀️


Jag tog hundarna och gick bort till badplatsen, och lät dom ta det som jag tror är årets sista bad....

   

Glock ligger i total beredskap inför ihoppet...

Båda våra hundar verkar älska å simma,, men ingen av dom hoppar i utan att man kastar något...

 

Hemma igen hade ungdomarna ännu inte slagit upp sina bruna ögon,,, så jag passade på att bara mysa lite...

Thompa var vid den tidiga timman redan i full fart ute och pulade i markerna,,, jösses,, jag har aldrig sett honom så aktiv tidigare,,, tror han måste ha tappat minst 10 kg bara på den korta tid vi bott här,,, eller åtminstone 5kg

Han trivs verkligen....


Tror och hoppas att även hundarna trivs,,, men jag kan få lite dåligt samvete ibland över att vi är så upptagna hela tiden...

Vi prommenerar ju och tränar precis som vanligt, och hundarna är ju liksom med i allt vi gör hela tiden,,,,

Men förr kunde jag ligga en hel kväll i soffan, kolla tv, och bara gosa...


Förutom lite OS-tittande,,, så har TV:n knappt varit på,,, och imorse kände jag att jag saknad lite Glock-gos....

Så jag la mig raklång på köksgolvet,,, och så bara tokgosade vi,,, Glorre och jag....

Det kändes Toppen

 

Älskade GoseTroll💖


När sedan ungdomarna slog upp sina vackra ögon strax efter 10,,, åt vi en riktig brakförlust,,, eller snarare brunch,,, med allt gott  man kan tänka sig,,, såååå jäkla härligt...


Efåter frukost, toalettbestyr, sminkning och plattande av hår,,, (allt sånt där som jag inte förstår) så åkte ungdomarna och jag till Hedlandet för lite skojig shopping...

Och kan ni tänka er,,,, när vi satte oss i bilen så hade vi en Pokémon där?????

 

Alltså vi jagar ju inte,,, men Jonna och Sebbe gör,,, och jag hade en liten jäkel i min passat...

Majsigt!!!!!!


Och även om man kliver in på Hedlanet utan några handlingsbehov, så kommer man alltid därifrån med massor av bra och ha saker..

Rooooligt....


Tillbaka till Sjövreten och det Fantastiskt fian och varma vädret, så satte Jonna och jag oss ute i solen och bara slappade...

 

GosGlocken fanns ju naturligtvis nära precis hela tiden och gullade med den som hade tid...

 

Dom lite mer rastlösa pojkarna på två ben hade ingen ro att sitta i solen..

Så dom ägnade sig istället åt att fixa nån vajer som hängt sig på fyrhjulingen..

Med gemensamma hjärnor, krafter och kunskaper lyckades dom lösa problemet...

Duktiga pojkar👏👏👏👏


SuperDollar, låg mest hela tiden helt majestätiskt 👑 Och vaktade hundgården...

 

Han är sååå Vacker så jag Hissnar varje gång jag ser honom....❤️


Nu har ungdomarna lämnat oss för sin 33 mil långa resa tillbaka till Jönköping...

Saknar dom redan, och längtar tills nästa gång vi ses...💞

Thompa stack ut på en 3 km' S cykeltur med Glock,,, vi tycker han varit lite flåsig sedan vilan från sträckningen i juni...

När han vilade så gick vi ju bara långa, men kopplade prommisar med honom,,, vilket såklart gjort att kondisen blivit sämre....

Men så dålig kondis har han nog inte,,,, för efter 15 minuters uppvärmning i skritt och trav,, 2 km's cykling i galopp, och sen 10 minuters skritt,, så var han inte det minstaste andfådd,,, flåsade inte ens det minsta lilla...

Nu ligger han nystretchad och vibbad och toksover...

Verkar ganska så nöjd med livet....


Nu ska jag skala räkor till kvällens räkmacka...

kommande veckans kvällar är fullspäckade....

Hälsa på Martina i sin nya lägenhet....

Gå Vallkurs,,,,,,

Reka spår inför Strängnäs BK' S tävlingar...


Och Vips så är det helg igen...

Nu är det dags att ta hand om kroppen också...

Imorgon,,, börjar strikt LCHF-diet....

    

Jag går som vanligt mina egna vägar......


Ha en trevlig vecka!!!❤️

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards